Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Soittelin tuossa just Nordiskille niin voivat kuulemma "esittää Sonylle" aktivointien nollausta jos voin toimittaa todisteet hajonneistani ja myymistäni konsoleista. Ja sitten pitäisi olla esittää vielä jokaisen aktivoidun konsolin sarja/valmiste/malli-numero.

Ajattelin ennen soittoa että Tontsa vaan pelottelee noilla kysymyksillä päivänsä ratoksi mutta vielä mitä...
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Tyhmä uusi PS3-omistaja, enkä pikaisella haulla löytänyt vastausta:
Pystyykö PS3:n pelit asentamaan kovalevylle?
Tarkoitan siis samalla tavalla kuin Xboxilla, eli ei pyöritä pelin aikana sitten pelilevyä vaan lukee pääasiassa kovalevyltä..
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Pystyykö PS3:n pelit asentamaan kovalevylle?
Ei. Pelien omat pakkoasennukset ovat sitten asia erikseen, mutta tuollaista boksin kaltaista asennusmekanismia ei ole.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Ei. Pelien omat pakkoasennukset ovat sitten asia erikseen, mutta tuollaista boksin kaltaista asennusmekanismia ei ole.

Tuohon voisi vielä lisätä että joissakin peleissä on myös vapaaehtoinen asennus, esim. Gran turismo 5, jossa kovalevylle asennus nopeuttaa lataus aikoja. Ei kyllä tule mieleen missä muissa peleissä tuo toiminto on.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Ei kyllä tule mieleen missä muissa peleissä tuo toiminto on.
On niitä muutamissa muissakin, esim. Pure ja Bayonetta nousivat nopeasti mieleen. Mutta yhtä kaikki, edelleen ihan eri asia kuin boksin täysasennukset.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Pystynkö ostamaan jenkkien storesta EA Sportsin season ticketin, ja sitä kautta lataamaan pelien early release versioita jenkkitunnuksillani?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Pystynkö ostamaan jenkkien storesta EA Sportsin season ticketin, ja sitä kautta lataamaan pelien early release versioita jenkkitunnuksillani?
Kyllä. Todennäköisesti pystyt jopa pelaamaan niitä kaikilla Pleikkarisi tunnuksilla.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Jonkun aikaa tässä nyt etsin vastausta enkä moista löytänyt. Minulle on siis taas tulossa ps3 ja kiinnostaisi tietää että onko tuo psn storesta vanhalla konsolilla ostamani pelit yms. sidottu konsoliin vai käyttäjään, ja onnistuuko niiden lataaminen uuteen pleikkariini ongelmitta/ollenkaan?

Olen hiukka samalla asialla. Olen etsinyt vastauksia ainakin tunnin, mutta nyt ei vaan vanhalla leikkaa näin aamusta.

Minulla oli julkaisusta asti konsoli, josta luovuin 8/2010.

Menen tänään ostamaan uuden konsolin:
- Muistan edellisestä tunnukseni, en salasanaa?
- Voinko aloittaa ihan puhtaalta pöydältä, eli luoda uudet tunnukset? ( teen tämän, jos suinkin mahdollista?)
- joitakin pelejä olin ostanut, mutta niitä en välttämättä enää tarvitse.
 
Vastaus: PS3-kysymyksiä

Olen hiukka samalla asialla. Olen etsinyt vastauksia ainakin tunnin, mutta nyt ei vaan vanhalla leikkaa näin aamusta.

Minulla oli julkaisusta asti konsoli, josta luovuin 8/2010.

Menen tänään ostamaan uuden konsolin:
- Muistan edellisestä tunnukseni, en salasanaa?
- Voinko aloittaa ihan puhtaalta pöydältä, eli luoda uudet tunnukset? ( teen tämän, jos suinkin mahdollista?)
- joitakin pelejä olin ostanut, mutta niitä en välttämättä enää tarvitse.

Voit aloittaa puhttalta pöydältä jos haluat, mutta sähköpostiosoite täytyy olla eri kuin silloisella tunnuksellasi.
 
PS3 yhteensopivuus vanhempien pelien kanssa (PSX, PS2)

Laitoin pleikkarin heti, kun se tuli markkinoille ja hyvin toimi tähän asti. Nyt se sitten päätti kuolla ja uutta pitäisi laittaa.
Kertokaapas kokemuksella ja tietämyksellä, että toimiiko noissa uusissa versioissa PS2- ja PSX-pelit? Vai pitääkö alkaa etsimään käytettyä vanhaa paksukaista?

-A
 
Vastaus: PS3 yhteensopivuus vanhempien pelien kanssa (PSX, PS2)

Laitoin pleikkarin heti, kun se tuli markkinoille ja hyvin toimi tähän asti. Nyt se sitten päätti kuolla ja uutta pitäisi laittaa.
Kertokaapas kokemuksella ja tietämyksellä, että toimiiko noissa uusissa versioissa PS2- ja PSX-pelit? Vai pitääkö alkaa etsimään käytettyä vanhaa paksukaista?

-A

Ps2:n pelit toimii ainoastaan julkaisun aikasissa 60-gigan malleissa.

Ps1:n pelit taas toimii jokaisessa ps3 mallissa.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Kysytään ny uudestaan, kun en viimme kerralla vastausta saanut

Eli mistähän mahtaa johtua se, että kun laitan pelin pleikkarin sisään ja se levy on silloin ihan täysin puhdas. Mutta, kun olen hetken pelannut niin levyyn on ilmestynyt sellainen öljyinen viiva joka kulkee levyn keskeltä molempiin reunoihin.
Huomasin muuten, että jos pleikkarin tuulettimet huutaa täysiä koko pelaamisen ajan niin silloin on se "viiva" ilmestynyt mutta jos tuulettimet puhaltaa normaalisti niin "viivaa" ei ilmesty.
Kyseinen konsoli on 60gb fatti mallinen ja ikääkin on jo julkaisusta asti.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Mitäs audiomuotoja PS3 videoissa tukee? Playstationin ohjekirjassa ainakin sanotaan että pitäisi tukea AAC:tä, mutta kun muutan kameralla kuvatut videot Full HD-muotoon jossa on audion muoto AAC se ei suostu toistamaan ääntä.
Blu-Ray elokuvissa ja PS Storesta ladatuissa videoissa audion muoto on AVC, eli pitääkö audion muoto muuttaa tuohon AVC:hen jotta äänet toimisi?
 
Raineruf: Tuetut muodot riippuvat käytetystä containerista. Tarkempaa tietoa kannattaa lueskella foorumilta PlayStation 3 mediatoistimena -merkkisestä FAQista.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

kun olen hetken pelannut niin levyyn on ilmestynyt sellainen öljyinen viiva joka kulkee levyn keskeltä molempiin reunoihin.

Minulla oli kesän helteillä (yli 30 astetta) samoja ongelmia. Paitsi etten pystynyt ollenkaan pelamaan, kun BD lukija ei suostunut lukemaan levyjä kunnolla. Sekä monesti se jäi raksuttamaan paikoilleen. Nyt kuitenkin homma on korjautunut mystisesti itsestään ja koneellani pystyy pelaamaan hyvinkin pitkiä sessioita. Semmonen "viiva" minullakin näkyi olevan melkein aina levyissä kun poistin levykkeen. Tai sitten se oli pölyä, jonka alla sitä öljyä ehkä keräämään sitä pölyä.
Mallini on 80G plösö, ikää 2,7vuotta. Jokin asia näissä kuitenkin vikana on. Ja oma arvioni oli kesällä se, että annoin koneelleni elinikää enään 1-2kk. Toisin kuitenkin on nyt käynyt kun pelittää aivan normaalisti.

EDIT. Nyt se sitten eilen päätti hajota lopullisesti rankan 10h session päätteeksi. Mitään levyjä ei pysty enään lukemaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Hyvä etten ole ainoa jolla on samanlaista ongelmaa ollut. Onhan tuo omakin pleikkari jo vanha, ja ei olisi mikään ihme jos rupeaa jo hajoilemaan. Pitää muistaa kattoa ilmestyykö samainen "viiva" AC Brotherhood:in levyyn jahka pelin saan käsiini.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

En tiä mihin tää ketjuun tää kysymys kuuluis joten kysyn nyt täällä.
Eli kun noissa joissain peleissä on noita online koodeja et pääsee onlineen pelaan. Niin onko ne konsolikohtasia vai nimimerkkikohtasia?
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

Niin onko ne konsolikohtasia vai nimimerkkikohtasia?
Kaikki tähän asti julkaistut eri pelien (ja julkaisijoiden) "verkkopelipassit" ovat PSN-tunnuskohtaisia, eli ne voi ladata max. viiteen eri aktivoituun PS3-järjestelmään. Niitä voi kuitenkin käyttää saman konsolin muillakin tunnuksilla.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

FAQ:sta napattua:
"samalla PSN-tunnuksella voit ladata Store-ostoksesi yhteensä viiteen eri PS3-konsoliin. Jos esim. myyt konsolin pois, kannattaa se deaktivoida käyttäjätietojen hallinnasta."
Vaikuttaako konsolin kovalevyn vaihto/alustus, tehdas asetusten palautus ym recorvery-menun suorittaminen millään tavalla tuohon "5 eri konsolin" sääntöön? Tarkoittaako tuo siis että "yhteensä viiteen eri AKTIVOITUUN PS3-konsoliin.

Esimerkki. Alustan saman kovalevyn 6 kertaa ja jokaisen alustuksen jälkeen lataan sille saman Store-tiedoston. Voinko tämän jälkeen vielä ladata saman tiedoston?

Esimerkki 2. Lataan store-ostoksen viidelle koneelle. Tämän jälkeen deaktivoin koneista kaksi. Onko minulla tämän jälkeen taas mahdollisuus ladata tuo sama ostos kahteen eri konsoliin?


EDIT. Sivuavia vastausta löytykin ihan mukavasti ketjusta.
 
Vastaus: Sekalaisia PS3-kysymyksiä (Huom! Ongelmille omat ketjunsa!)

FAQ:sta napattua:
"samalla PSN-tunnuksella voit ladata Store-ostoksesi yhteensä viiteen eri PS3-konsoliin. Jos esim. myyt konsolin pois, kannattaa se deaktivoida käyttäjätietojen hallinnasta."

tämä ei nyt anteeksi vaan vastaa kysymykseesi, vaan minullakin on tästä kysymys. Jos PS3 konsolini on hajonnut 3 kertaa ja olen siis näin aktivoinut käyttäjäni 4 kertaa, kun laskee mukaan nykyisen konsolini. Tarkoittaako tämä siis sitä, että jos konsolini saa tuon YLOD:in vielä kaksi kertaa noiden tahnojen takia, niin minun on enää täysin turha aktivoida tuota minun vanhaa käyttäjääni? Sillä enhän minä saa ladattua noita store-juttuja enää! Ja ilmeisesti näin ollen joudun maksamaan niistä uudelleen?????
 
Ylös Bottom