Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Missähän tämän pelin arviot viipyy? Huomenna kumminkin jo julkaisu.
Siinähän tuo lukee edellisessä viestissä.
Onpas tämä pieni peli. Storessa ilmoitetaan kooksi vain 12 gigaa! Onko todella näin? Jotenkin tuntuu nyt kyllä, että From Soft on laiskotellut ja ratsastaa aika pitkälle vanhalla maineella ja rahastaa helposti kasaan kyhätyllä tekeleellä, josta tehdään parilla pikkukikalla muka kovin erilainen uusi peli. Paskin ”kikka” on kyllä online-muodon kokonaan pois jättäminen. Lisäksi peli näyttää kyllä graafisesti todella heikolta, mikä ei kyllä ole sinänsä ihme, jos noin vähän vie tilaa kovoltakaan. Myönnän, olen katkera, pirun katkera...
5 gigaa on todella suuri ero, varsinkin kun toinen peli on lähellä 10 gigan kokoa ja toinen lähellä 20 gigaa. DS 3 on joka tapauksessa DLC:ineen 23 gigaa ja Bloodbornehan oli heti alusta alkaen yli 27 gigaa kooltaan. Eli on tämä Sekiro kyllä hämmentävän pieni peli. Eikä kyllä anna vakuuttavaa kuvaa studion toiminnasta, että tällä tavalla pienellä effortilla pukataan tavaraa pihalle.Plus vähän reilu 3 gigan päivitys. Olihan Dark Souls 3 sen 18 gigaa näin esimerkkinä.
Varmaan pelattavuudeltaan ihan hyvä peli, mutta tuskin tarjoaa mitään aidosti uutta ja ihmeellistä, ja valitettavasti noin heikolla ulkoasulla ei varsinkaan kiinnosta Japani ympäristönä lainkaan. Japani on niin huikea ympäristönä, että tuo graafinen ilme mikä pelistä on tähän mennessä on kyllä Japanilaisen kauniin luonnonmaiseman ja ympäristön pilkkaamista.
5 gigaa on todella suuri ero, varsinkin kun toinen peli on lähellä 10 gigan kokoa ja toinen lähellä 20 gigaa. DS 3 on joka tapauksessa DLC:ineen 23 gigaa ja Bloodbornehan oli heti alusta alkaen yli 27 gigaa kooltaan. Eli on tämä Sekiro kyllä hämmentävän pieni peli. Eikä kyllä anna vakuuttavaa kuvaa studion toiminnasta, että tällä tavalla pienellä effortilla pukataan tavaraa pihalle.
Ei siinä mitään, on tämä varmasti pelattavuudeltaan kovan luokan peli, koska From Soft on kyllä hionut pelimekaniikkansa ja pelimoottorinsa viimeisen päälle kuntoon vuosien saatossa. Mutta kyllä nyt tulee todella laiska fiilis From Softin toiminnasta tässä pelissä. Uusi peli, joka on reilusti alle puolet monen vuoden takaisen Bloodbornen koosta, ja jossa käytetään ikivanhan Tenchun ”jippoja” tuomaan jotain muka mullistavan uutta muuten tuttuun pelisarjaan. Tenchu oli vieläpä tappavan tylsä ja geneerinen hiippailupeli, joka toki ihastutti aluksi tuolla grapplehook-systeemillään, mutta tuo vastaava systeemihän on jo loppuun asti kaluttu Batman- ja Just Cause-peleissä, joten ei tuokaan kyllä itseäni innosta juurikaan Sekirossa.
Varmaan pelattavuudeltaan ihan hyvä peli, mutta tuskin tarjoaa mitään aidosti uutta ja ihmeellistä, ja valitettavasti noin heikolla ulkoasulla ei varsinkaan kiinnosta Japani ympäristönä lainkaan. Japani on niin huikea ympäristönä, että tuo graafinen ilme mikä pelistä on tähän mennessä välittynyt on kyllä Japanilaisen kauniin luonnonmaiseman ja ympäristön pilkkaamista.
Onko siis mielestäsi kaunis peli? Minun mielestäni ei todellakaan. Ja olen siis sitä mieltä, että Japani on niin haastava tehdä ympäristönä oikein, että se ei käytännössä kyllä noin pienellä gigamäärällä tule kunnolla peliin toteutetuksi - varsinkaan luonnonmaisemien osalta. Rumaltahan tuo näyttää kuin mikä. Myös hahmojen toteutus on heikohkoa, vaikka taattua Souls-tyyliä sieltä läpi paistaakin. Mutta moni hahmo on kyllä näyttänyt näissä pätkissä suorastaan hämmentävän tökeröiltä. Ja toki olen edelleen todella pettynyt sen onlinen puuttumiseen, ja mielestäni todella oikeutetusti. Olen ollut suorastaan fanaattinen Soulsborne-pelien fani, ja olen pelannut jokaisen niistä moneen kertaan läpi. Online-pelaaminen on ollut ihan älyttömän tärkeä osa jokaista noista peleistä. En olisi varmaan yhtäkään noista jaksanut montaa kertaa läpi pelata, ellei niissä olisi ollut tuota mielenkiintoa valtavasti lisää tuonutta online-pelaamista mukana. Harmittaa toki, kun studio tekee ihan pirun helppoja ratkaisuja ja selkeästi rahastaa, ja se näyttää taas kerran uppoavan massaan, kuin veitsi sulaan voihin.Öö okei. Trollaustriggerini napsahti. Käynti optikolla voisi olla paikallaan. Ja lisäksi kannattaa sylkäistä se online-katkeruuden siemen sieltä hampaankolosta pois![]()