Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Ei itseä kyllä haittaa nettipelin puute yhtään, ei se ole ollut kuin haitta ja rasite souls peleissä itselle.
Hmm, pidetään tämä vielä harkinnassa vaikka selkeästi klassikko kyseessä. Nyt olis Storessa Nioh tarjouksessa. Kannattaako sillä harjoitella eli onko vaikeustaso Sekirossa korkeampi?
Ei tietenkään aivan suoraan. Riippuu myös pelityypistä. Mutta kyllä selkeät AAA-tuotantoarvojen 3D-ympäristöissä tapahtuvat näyttävät seikkailu-/taistelupainotteiset pelit ovat lähes järjestään vähintään 20 gigan tekeleitä, tai jopa kymmeniä gigoja enemmän. Kerro minulle kyseisistä genreistä joku nykyajan todellinen huippupeli, jonka tiedät olevan selkeästi alle 20 gigaa? Voin taata, että vähissä ovat.Pelin giga määräkö nykyään kertoo pelin tason?![]()
Makuasioita toki. Mutta itseäni eivät pelit yksinpelinä oikein kiinnosta muuten kuin erittäin puzzlevetoisten tai erittäin tarinavetoisten pelien osalta. Kaikki mahtavia interaktiivisia pelimaailman elämyksiä ja paljon taistelua sisältävät pelit ovat potenssiin kaksi parempia muiden ihmisten kanssa pelattuina. En yleensä jaksa sen kaltaisia pelejä juurikaan pelata yksin. Soulsborne-pelit menevät itselleni selkeästi tähän kategoriaan.Ei itseä kyllä haittaa nettipelin puute yhtään, ei se ole ollut kuin haitta ja rasite souls peleissä itselle.
Ei tietenkään aivan suoraan. Riippuu myös pelityypistä. Mutta kyllä selkeät AAA-tuotantoarvojen 3D-ympäristöissä tapahtuvat näyttävät seikkailu-/taistelupainotteiset pelit ovat lähes järjestään vähintään 20 gigan tekeleitä, tai jopa kymmeniä gigoja enemmän. Kerro minulle kyseisistä genreistä joku nykyajan todellinen huippupeli, jonka tiedät olevan selkeästi alle 20 gigaa. Voin taata, että vähissä ovat. Nykyajan laitteilla hyvän grafiikan ja paljon tarkkoja yksityiskohtia omaavien peliympäristöjen sekä ympäristöjen kanssa hyvin synkkaavien pelimekaniikkojen tekeminen on ensinnäkin suhteellisen aikaa vievää, mutta se myös vie valtavasti kovalevytilaa. On vähintäänkin erittäin epäilyttävää, jos nykyaikana AAA-tuotantoarvojen suuri 3D-maailmaan sijoittuva seikkailu todella tehdään alle 20 gigan koodilla. Mutta joo, onlinen kokonaan pois jättäminen on kyllä varmasti jonkin verran osaltaan pienentänyt pelin gigamäärää.
Niin no, kohta neljä vuotta vanha Bloodborne oli heti kättelyssä 27 gigainen ja graafisesti huomattavasti näyttävämpi kuin Sekiro, ja lisäksi siinä oli erittäin toimivasti toteutettu online-pelaaminen. Itse olen todellakin kova Soulsborne-fani, mutta kyllä silti harmittaa, että tämä on täysin saman vanhan kierrätystä, johon on lisätty vain tuo loppuun kaluttu Tenchun, Batmanin ja Just Causen grappling hook. Niin karua vanhojen juttujen pyörittelyä tuntuu olevan, että kyllä minua harmittaa, kun eivät oikein mitenkään ole menneet kehityksessä ja ideoissa eteenpäin. Ja vielä piti se onlinekin heivata. Aivan eri tason odotuksin odotan Ghosts of Tshushimaa, jossa näyttäisi graafinen toteutus ja pelimekaniikat olevan aivan eri tasolla. Uskallan jo nyt sanoa, että se peli ei tule olemaan mikään 15-16 gigan pikkupeli, vaan tulee olemaan kymmenien gigojen elämys ja mestariteos. Toki ei siinäkään tietääkseni tule onlinea harmi kyllä olemaan, mutta vaikuttaa kuitenkin aivan eri luokan elämykseltä joka tapauksessa.Ei varmastikkaan ole montaa AAA-peliä jotka ovat alle 20gb, mutta miten se vaikuttaa tähän tekeleeseen? Ja sanoit olleesi suuri Soulsborne fani. Ne olivat about saman kokoisia pelejä kuin tämä, mutta niiden kohdalla ei haitannut? Sekiron kohdalla se on kuluttajan huijaamista. Arvosteluiden perusteella kyseessä on kuitenkin yhtälailla mestariteos kuin From Softwaren aiemmatkin pelit.
En jaksa tästä vääntää, mutta minusta se vain positiivista, ettei tarvi poistaa taas paria peliä pois alta kun tila on niin tiukilla![]()
Ei ollut demoa boxilla tullut vielä. Tuleekohan pelin kanssa yhtäaikaa et voi testata. Veikkaan että liian vaikea itselle...