Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sekiro: Shadows Die Twice

Onhan tämä kyllä kova peli. Alkuun pelkäsin tuota parry painotteista taistelua, enkä vieläkään sitä täysin hallitse. Mutta niin vain eka bossi on saatu kaadettua. Eli se:
Ratsastaja tyyppi

Melkein kaatui kyseinen bossi ensimmäisellä yrityksellä, mutta sitten kämmäilin sen verran, että kuolema korjasi. Toisella yrityksellä sitten onnistui.
 
Nyt tuli eteen niin kova pomo ettei sorminäppäryys enää riitä, ei vain pysy perässä :D

Haa, kiinnostais mahottomasti tietää, että mikähän niistä? :D Ehkä spoileritagien sisässä, niin ei muille tule ylläripylläreitä.
 
Onhan tämä kyllä kova peli. Alkuun pelkäsin tuota parry painotteista taistelua, enkä vieläkään sitä täysin hallitse. Mutta niin vain eka bossi on saatu kaadettua. Eli se:
Ratsastaja tyyppi

Melkein kaatui kyseinen bossi ensimmäisellä yrityksellä, mutta sitten kämmäilin sen verran, että kuolema korjasi. Toisella yrityksellä sitten onnistui.
Hitto, itsellänikin oli todella lähellä mennä tuo ekalla yrittämällä, mutta sitten vaan ei hermo pitänyt ja olihan tuo toinen vaihe siinä kuitenkin pirun vaikea. Mutta sitten kuolo korjasikin kolmella seuraavalla yrittämällä aivan liian helposti. Asiaan saattoi ehkä vaikuttaa se, että pikkutunneille aamuun venyi pelaaminen ja iski väsy vastaan. Täytyypä kokeilla piakkoin uudelleen uusin silmin... :D
Jättikärmes oli muuten aika pysäyttävä kokemus ja meni ihan puhtaasti reaktioilla ja tuurilla ekalla yrittämällä. Tosin sen verran kuolo siinäkin korjasi, että resurrectilla pääsin siitä eteenpäin. Tuollaiset yllättävät ja erikoiset vihut ovat kuitenkin näiden From Softwaren pelien suola! :)
 
Viimeksi muokattu:
Haa, kiinnostais mahottomasti tietää, että mikähän niistä? :D Ehkä spoileritagien sisässä, niin ei muille tule ylläripylläreitä.

Mulla oli oikeastaan kaksi minipomoa ja kaksi kunnon pomoa jotka pisti mua pataan ja yksi niistä on vielä päihittämättä. Aamulla kun pelailin niin mistään ei tullut mitään, mutta tuossa päivemmällä pistin ison kupin kahvia tulemaan ja sitten lätkimään ja kolme noista sitten kaatuikin kohtuu hyvällä sykkeellä. Nämä oli Lady Butterfly sen muiston lopussa, tää oli varmaan pahin kunnes keksin käyttää heittotähtiä oikeassa kohtaa. Sitten päänvaivaa aiheutti se yksinäinen miekkamies Reservoirin kaivossa ja samalla alueella oli myös se keihäskenraali, kaatuivat nuokin lopulta.

Nyt neljäs tuosta joukosta, Genichiro Ashin olis siellä siellä tornin huipulla, tää on mulle liian nopea ja agressiivinen. Kaikki 4 healipyttyä menee jo ennen ekaa kuoliniskua
 
Dark Souls on mielestäni paras peli, mitä on koskaan tehty. Olen pelannut kaikki Souls-pelit ja Bloodbornen. Sekiro näyttäisi olevan ihan yhtä kiehtova ja upea peli. Mutta, nyt täytyy sanoa, että From Software on löytänyt sellaisen sadismin ja pelaajan kiusaamisen asteen, että eipä taida taidot riittää. Minun täytyi yrittää 30-40 kertaa tuota ekaa bossia, että se kaatui. Ne pelaajat, jotka meinaavat sen kaataa ekalla yrityksellä ovat reflekseiltään jotain ihan muuta kuin minä, enkä minäkään ihan nakkisormi ole. Dark Souls on vaikea, mutta siinä voi ovelalla pelaamisella ja grindaamisella tehdä pelistä helpomman. Sekirossa se ei oikein onnistu. En haluaisi jättää peliä kesken, koska se on niin tunnelmallinen ja hieno, mutta jotain rajaa sadismiin.
 
Dark Souls on mielestäni paras peli, mitä on koskaan tehty. Olen pelannut kaikki Souls-pelit ja Bloodbornen. Sekiro näyttäisi olevan ihan yhtä kiehtova ja upea peli. Mutta, nyt täytyy sanoa, että From Software on löytänyt sellaisen sadismin ja pelaajan kiusaamisen asteen, että eipä taida taidot riittää. Minun täytyi yrittää 30-40 kertaa tuota ekaa bossia, että se kaatui. Ne pelaajat, jotka meinaavat sen kaataa ekalla yrityksellä ovat reflekseiltään jotain ihan muuta kuin minä, enkä minäkään ihan nakkisormi ole. Dark Souls on vaikea, mutta siinä voi ovelalla pelaamisella ja grindaamisella tehdä pelistä helpomman. Sekirossa se ei oikein onnistu. En haluaisi jättää peliä kesken, koska se on niin tunnelmallinen ja hieno, mutta jotain rajaa sadismiin.
Kyllä tässäkin voi oveluudella ja hieman grindaamisellakin peliä helpottaa. Se grindaus on vain tässä enemmän käytössä olevien taitojen lisäämistä, ei niinkään levuttamista ja sitä kautta hahmon yleisten arvojen parantamista, kuten on ollut aikaisemmissa Soulsborne-peleissä.

Jokaisessa bossissa ja minibossissa, jonka olen tähän mennessä Sekirossa kohdannut, on ollut selkeästi erilaisia tapoja niiden voittamiseeen ja aina on ollut loppujen lopuksi joku yllättävän helppokin tapa. Mutta hiton monta kuolemaa sitä on joutunut jo kokemaan, että sellaisen tavan on keksinyt. Ja ennen sitä tuntuu puhtaalta masokismilta tuo pelaaminen. :eek: Mutta kyllä sitä vaan aina eteenpäin olen ainakin itse päässyt, vaikka olen tällainen varttuneempi jo 1972 syntynyt peluri, jolla refleksit ovat tuskin enää ainakaan nuoruusvuosien tasolla.

Haasteet peleissä kyllä kelpaavat, kunhan ne eivät vaadi pelkästään nopeita refleksejä. Ja näinhän ei kyllä mielestäni ole ollut missään From Softwaren pelissä tähän mennessä, eikä vaikuttaisi nytkään olevan.

Ihan mielenkiinnosta tiedustelen, että minkä bossin koet ”ekaksi” bossiksi? Soulsborne peleille kun on tyypillistä, että bosseja voi vetää aika monenlaisessa järjestyksessä, ja samoin näyttää selkeästi olevan Sekirossakin. Tuo bossin nimi toki mielellään spoilerina, jos siihen viitsit vastailla.
 
Kyllä tässäkin voi oveluudella ja hieman grindaamisellakin peliä helpottaa. Se grindaus on vain tässä enemmän käytössä olevien taitojen lisäämistä, ei niinkään levuttamista ja sitä kautta hahmon yleisten arvojen parantamista, kuten on ollut aikaisemmissa Soulsborne-peleissä.

Jokaisessa bossissa ja minibossissa, jonka olen tähän mennessä Sekirossa kohdannut, on ollut selkeästi erilaisia tapoja niiden voittamiseeen ja aina on ollut loppujen lopuksi joku yllättävän helppokin tapa. Mutta hiton monta kuolemaa sitä on joutunut jo kokemaan, että sellaisen tavan on keksinyt. Ja ennen sitä tuntuu puhtaalta masokismilta tuo pelaaminen. :eek: Mutta kyllä sitä vaan aina eteenpäin olen ainakin itse päässyt, vaikka olen tällainen varttuneempi jo 1972 syntynyt peluri, jolla refleksit ovat tuskin enää ainakaan nuoruusvuosien tasolla.

Haasteet peleissä kyllä kelpaavat, kunhan ne eivät vaadi pelkästään nopeita refleksejä. Ja näinhän ei kyllä mielestäni ole ollut missään From Softwaren pelissä tähän mennessä, eikä vaikuttaisi nytkään olevan.

Ihan mielenkiinnosta tiedustelen, että minkä bossin koet ”ekaksi” bossiksi? Soulsborne peleille kun on tyypillistä, että bosseja voi vetää aika monenlaisessa järjestyksessä, ja samoin näyttää selkeästi olevan Sekirossakin. Tuo bossin nimi toki mielellään spoilerina, jos siihen viitsit vastailla.

Kyllä mä olen sen verran From Softwaren pelejä pelannut, että osaan selvittää fiksuimman järjestyksen pelata. Minulta myös löytyi kaikki matsia helpommaksi tekevät avut. Eka kunnon bossi on:

Gyoubu Oniwa, eli hevosella ratsastava peistä huitova demoni. Sitä ennen olin hoidellut hieman pienemmällä vaivalla pikkupomoja ja Chained Ogren. Pääsin Oniwan lopulta ja sen jälkeen tullut Blazing Bull meni helposti, joten ehkä tossa oli vaan jotain, joka ei sopinut mun pelityylille.

Pelihän on muuten todella upea. Ympäristöt ja tunnelma ovat ihan omassa luokassaan. Toivottavasti peli ei ainakaan enää vaikeudu, koska haluaisin kokea pelin loppuun asti.
 
Pelihän on muuten todella upea. Ympäristöt ja tunnelma ovat ihan omassa luokassaan. Toivottavasti peli ei ainakaan enää vaikeudu, koska haluaisin kokea pelin loppuun asti.

Tuo mainitsemasi oli mulle myös ensimmäinen kunnon bossi, toinen oli siellä lähes alussa saadun muistin lopussa oleva
Lady Butterfly

Mutta mutta.. peli kyllä muuttuu tuosta vaikeammaksi vielä. Itse olen jumissa ollut jo pitkään seuraavassa kunnon pomossa ja pahoin pelkään että tähän jäätiin. En vain pysty, healipytyt käytetty jo ennen ensimmästä kuoliniskua ja tuolla on vielä kaksi vaihettakin... Olen yrittänyt tutkia muita alueita mutta siellä on aina lukittu ovi lopussa. niiden avaaminen vaatii tuon kovan bossin kaatoa.

Katoin jo ohjevideoitakin ja niissä pomo näyttää niin helpolta, posturedamagea kehiin ja kumossa on, sitten kun itse yrittää niin ei mitään toivoa. Tämä on todella iso harmi, peli on tosi hyvä, tarina ja miljöö mielenkiintoinen, mutta vain niin älyttömän vaikea. Soulseissa sentään oli mahdollisuus kutsua apua mahdottomalta tuntuvan pomon kaatamiseksi mutta tässä pitäisi vaan olla Agility-jumala pysyäksesi pomon perässä
 
Nyt neljäs tuosta joukosta, Genichiro Ashin olis siellä siellä tornin huipulla, tää on mulle liian nopea ja agressiivinen. Kaikki 4 healipyttyä menee jo ennen ekaa kuoliniskua

Joo, tuo on aika hurja! Siinä on ihan parasta pyrkiä koko ajan olemaan iholla. Itellä meni loppuvaiheessa se ensimmäinen vaihe aika helposti ilman yhtäkään osumaa, mutta sen jälkeen tuli aina mokailtua tavalla tai toisella.

Iso jelppi itelle oli...
Mikiri Counter, eli aina kun vihu hyppää ilmaan (tälle blokkia) ja sen jälkeen yrittää tökätä miekallaan, niin tällöin torjumisnamiskalla saa aika tehokasta posture-vahinkoa jaettua. Joskus harvoin tosin tuon tökkäämisen sijasta sieltä tulee sweeppi, mikä ikinä onkaan suomeksi, niin se sotki ainakin omat kuviot aika tehokkaasti.
 
Kiva huomata mitä porukka pitää ns "ekana bossina". Se tarkoittaa että meikäläinen ottaa pataan jo sitten minibosseilta. :D

Olen siis jumissa alussa tässä bossissa/minibossissa:
Lady Butterfly
 
Kiva huomata mitä porukka pitää ns "ekana bossina". Se tarkoittaa että meikäläinen ottaa pataan jo sitten minibosseilta. :D

Olen siis jumissa alussa tässä bossissa/minibossissa:
Lady Butterfly

Se on kyllä ihan oikea bossi. :) Ihan valitusta etenemisreitistä riippuu kumman kohtaa ensin.
 
Kiva huomata mitä porukka pitää ns "ekana bossina". Se tarkoittaa että meikäläinen ottaa pataan jo sitten minibosseilta. :D

Olen siis jumissa alussa tässä bossissa/minibossissa:
Lady Butterfly

Toi on ihan kunnon bossi :) Oli muuten aika paha, mutta siinä on yks hyvä taktiikka mikä tekee taistelusta jokseenkin helpomman.
Kokeile käyttää heittotähtiä siinä kohtaa kun täti on joko hyppäämässä langalle, tai sen jälkeen kun on hyppäämässä langalta pois sen deathblow merkin kanssa. Oikeaan aikaan osuva heittotähti tuo tädin tonttiin ja antaa kivasti posturevahinkoa. Kakkosvaiheessa liiku kokoajan ja pidä paukkuherneet lähellä.
 
Ei pentele. Kuulostaa siltä, että kesken tulee jäämään. Hieno peli ei siinä, mutta kun pitäis pystyä sekunnin sadasosissa päättää millä torjuu minkäkin ja milloin hyökkää mitenkin, niin ei vaan vanha osaa.
 
Ei pentele. Kuulostaa siltä, että kesken tulee jäämään. Hieno peli ei siinä, mutta kun pitäis pystyä sekunnin sadasosissa päättää millä torjuu minkäkin ja milloin hyökkää mitenkin, niin ei vaan vanha osaa.

Joo tämä on nyt mullakin eka kerta ku tän firman peleissä on vähä epäilys että pääsenkö peliä edes läpi. Soulsit meni aina läpi kun siinä sai kyttäillä ja kilven takana puolustautua. Nyt kun pitäisi blockata, väistää ja hyökätä nii ei meikäläisen silmät ja aivot resenoidu samassa sävyssä yhtään. Vaikken mää ees vanha olekaan. :(

Ja toinen on se kun nykyään ei voi tuntikaupalla puhkua samaa kohtaa. Nyt on niin rajallinen määrä peliaikaa ja se 1-2h kun hakkaat samaa bossia ja yrität parin päivän päästä uusiks nii joudut aina uudestaan opetteleen kaiken :D

Ja selvä, ei se sitten ollutkaan miniboss. Ehkä se vähän lohduttaa.
 
Mulla oli oikeastaan kaksi minipomoa ja kaksi kunnon pomoa jotka pisti mua pataan ja yksi niistä on vielä päihittämättä. Aamulla kun pelailin niin mistään ei tullut mitään, mutta tuossa päivemmällä pistin ison kupin kahvia tulemaan ja sitten lätkimään ja kolme noista sitten kaatuikin kohtuu hyvällä sykkeellä. Nämä oli Lady Butterfly sen muiston lopussa, tää oli varmaan pahin kunnes keksin käyttää heittotähtiä oikeassa kohtaa. Sitten päänvaivaa aiheutti se yksinäinen miekkamies Reservoirin kaivossa ja samalla alueella oli myös se keihäskenraali, kaatuivat nuokin lopulta.

Nyt neljäs tuosta joukosta, Genichiro Ashin olis siellä siellä tornin huipulla, tää on mulle liian nopea ja agressiivinen. Kaikki 4 healipyttyä menee jo ennen ekaa kuoliniskua

Tuo oli kyllä helvetin vaikea. En pysynyt laskuissa monta yritystä meni, mutta äsken se kaatu.
 
Edelleenkään en pidä tuota grafiikkaa teknisesti tässä kovin hyvänä. Mm. tekstuurit ja hahmot ovat ainakin paikoin hieman rujon näköisiä. Mutta on se kyllä myönnettävä, että luovuudessa ja tunnelmassa otetaan monin verroin takaisin se mistä teknisesti jäädään. Tuo Soulsborne-peleille ominainen synkkyys ja tietynlainen haikeuskin on saatu kyllä taas kerran todella hienosti tehtyä graafisen tyylin ja sen ilmeikkäiden ilmaisumuotojen kautta. Ja pakko on myöntää, että hetkittäin tuo Japanin luonto ja ympäristö onkin suorastaan häkellyttävän upealla tyylillä toteutettu, vaikka aluksi sanoin jotain aivan muuta. On tämä kyllä upea peli kaikin puolin!

Se eka bossi meni sitten seuraavana päivänä muutamalla yrityksellä ja sen jälkeen tullut jo mainittu minibossi menikin jo kolmannella yrittämällä. Nuo jotkut ihmisvihut osaavat olla kyllä yllättävän vaikeita, kun kahta sellaista minibossia ehdin vielä yrittää ja molemmilta tuli huolella turpaan. En tosin ehtinyt enempää kokeilla, kun iskikin kova flunssa ja kuume päälle, eikä juuri nyt pysty kyllä noin vaativaa peliä pelaamaan, vaikka kovasti himottaisikin. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuo oli kyllä helvetin vaikea. En pysynyt laskuissa monta yritystä meni, mutta äsken se kaatu.

Onnittelut! Tänään täytyy taas yrittää kun pääsee kotiin, ilmeisesti täytyy vaan puskea päälle ja pitää se taistelussa ettei posture pääse laskemaan.
 
Huomannu, että parikin toimivaa tapaa tässä on ja jotain vinkkejä jos kokee vaikeaksi. Dodge tuntuu suht turhalta iskujen väistämiseen, mutta koska tässä ei ole staminaa niin sillä pääsee todella nopeasti vihollisen taakse kun dodgee pari-kolme kertaa. Ja siis perinteinen DS tyyli eli selässä roikkuminen toimii tässäkin vallan mainiosti.

Ja tietty toinen tapa, melkein ekalla yrityksellä kannattaa vain 5min pyöriä väistellen ja katsella iskusarjoja ja missä kohdin on sellasia mahdollisia vastaiskun paikkoja tai ns. heikkoja hetkiä vihulla. Monia tellejä kuitenkin noilla on, kuten esim. miekan pitäminen pystyssä vasemmalla= erikoislyöntinä thrust = torju mikirillä. Miekka oikealla = erikoislyöntinä sweep = torju hyppäämällä.

Osa ei ota lähes ollenkaan posture damagea, ainakaan isommat aluksi. Näiltä pitää melkein tiputtaa hipareita ensinki. Jos taas ottaa posturedamagea reilusti niin sitten pitäisi kamppailla iholla ja aggressiivisesti.
 
Ylös Bottom