Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Seuraava Battlefield Q4/2016

Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

No yksi syy varmasti on se kenttien lähes täysi tuhottavuus, talot sortuu niskaan jne.

Yksi syy BC2:n menestykseen oli kenttien suunnitelu rush pelimuotoa varten. BF4:ssä kaikki kentät ovat vain laajoja conquest large kenttiä, joihin on sitten jälkikäteen liimattu rush objectivet päälle.

Tässähän on näitä tekijöitä, jotka tekivät Bad Company 2:sta sen klassikon. Kapeat putket, jotka pitivät jengin hyvin kasassa. Hahmoluokat tukivat toisiaan väistämättä. Yhteisessä partyssa kaikkia tarvittiin. Tärkeää oli myös ympäristön hajoavaisuus, joka varmisti yllätyksen jokaiseen erään. Tarinapuolella huumori lienee leimaavinta. Kokonaisuus on osiensa summa ja tässä ne osuivat yhteen harvinaisen hyvin. Seiraavaksi ilmestynyt Battlefield 3 onnistui myös kokoamaan samat porukat tunnelmallisiin pelihetkiin. Nelonen toisti jo ehkä liiaksi samaa kaavaa.


http://youtu.be/jKmKGdvksh8
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Henkilökohtasesti en pidä noista kapeista putkista ollenkaan, vaan taistelujen painotus pitäisi saada tehtyä niin sanottujen sillanpääasemien mukaan. Eli jotkin pointit kartalla olisivat taktisesti niin tärkeitä, että niitä kannattaisi pitää hallussa.

Nyt konkassa juostaan päättömästi lipulta toiselle, eikä wanhojen bäfien laajempia rintamia (mitä siis joskus aikanaan pc:llä pelasin) pääse muodostumaan. Nykyisissä, toki suosituissa, kentissä kuten locker ja metro mennään sitä kapeaa putkea ja sitten jumitaan johonkin kohtaan karttaa, kun ei pääse flankkaamaan tai muulla tavalla yllättämään vihollista, siinä ei ole sitä samaa rintama tunnetta. Tuntuu itellä niin matalimman aidan ylittämiseltä joukkojen kokoamisessa nuo kapeat kentät

Mutta nämähän on vain minun mielipiteitä, eikai tuhannet metroa suosikkinaan pitävät voi olla väärässä.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Itsellä historiaa niin molemmista Bad Companyista kuin myös kolmosesta ja vaikka molemmat olivatkin omilla tavoillaan viihdyttäviä, niin kyllä se isomman rintaman sota omaan makuun oli viihdyttävämpää. Ne pienet ja kapeat putket ovat sitten CoDin juttuja ja ne pysykööt myös siellä. Mieluummin siis itselle täysverinen Battlefield 5, tällä kertaa niin loppuun hiottuna, että peli toimii "kunnolla" ihan julkaisusta asti. Tosin koska EA, DICE ja julkaisuikkuna väkisin ennen joulua, niin jääpä nähtäväksi.

Pelissä olisi myös syytä olla kampanja ja riittävä määrä sisältöä heti julkaisussa. Kolmosen kohdalla muistan, että ostin normaalihinnalla jonkun special editionin, joka sisälsi oikeuden ensimmäiseen karttapakettiin ilmaiseksi. Jotain samanlaista olisi syytä olla tarjolla tämänkin kanssa, jos EA ja DICE kuvittelevat minulta rahaa saavansa. Gameplayn olisi myös syytä olla mahdollisimman kaukana Battlefrontista, että ampumistaidoillakin on jotain merkitystä.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Henkilökohtasesti en pidä noista kapeista putkista ollenkaan, vaan taistelujen painotus pitäisi saada tehtyä niin sanottujen sillanpääasemien mukaan. Eli jotkin pointit kartalla olisivat taktisesti niin tärkeitä, että niitä kannattaisi pitää hallussa.

Nyt konkassa juostaan päättömästi lipulta toiselle, eikä wanhojen bäfien laajempia rintamia (mitä siis joskus aikanaan pc:llä pelasin) pääse muodostumaan. Nykyisissä, toki suosituissa, kentissä kuten locker ja metro mennään sitä kapeaa putkea ja sitten jumitaan johonkin kohtaan karttaa, kun ei pääse flankkaamaan tai muulla tavalla yllättämään vihollista, siinä ei ole sitä samaa rintama tunnetta. Tuntuu itellä niin matalimman aidan ylittämiseltä joukkojen kokoamisessa nuo kapeat kentät

Mutta nämähän on vain minun mielipiteitä, eikai tuhannet metroa suosikkinaan pitävät voi olla väärässä.

Ei noita Bad Companyn "kapeita" kenttiä voi verrata BF3-4:n Metroon ja muihin sisätilaclusterfuckeihin. Kentissä oli kyllä tilaa liikkua, ja isompi vertikaalinen elementti ja parempi tuhoutuvuus tekivät kokonaisuudesta paremman. BF3-4:n kartat on rakennettu enemmän Conquestin pohjalta, jolloin niissä on jumalattomasti tyhjää tilaa ja muutama tuhoutumattomia rakennuksia sisältävä choke point. Lähimpänä BFBC2:n kenttälaatua ovat ehkä BF3:n Seine ja Metron Rush- ja TDM-moodeista löytynyt puistoalue. Sopivan pieniä, mutta riittävästi näkösuojaa ja liikkumisreittejä.

Yksi merkittävä ero BC2:ssa oli se, että pelaajia oli konsoleilla vain 12v12, mikä on helpompaa tasapainottaa ja tarkoittaa myös sitä ettei pullonkauloja synny kovinkaan helposti. Ainakaan Rushissa ei mielestäni pitäisi paljon isompia tiimejä ollakaan, ettei taistelu mene paikallaan räiskimiseksi.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Kyllä ite ainakin haluaisin bäfä 5 ja toivotaan ettei ota codista mallia ja lähe tulevaisuuteen :D
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Kovasti toivon pelin olevan Bad Company 3. Bad Companyt vaan jotenkin iski sinne johonkin joka teki todella kovan vaikutuksen.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Täytyy sanoa että kun pelaa battlefrontia, ja katsoo korkealla kukkulalla uskomattomia grafiikoita ja kun porukkaa vilisee vallihaudoissa kymmeniä, niin miljoona kertaa on käyny kyllä mielessä että olis aivan käsittämättömän upee tällä moottorilla II-maailmansodan maisema.

Ostaisin välittömästi.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Täytyy sanoa että kun pelaa battlefrontia, ja katsoo korkealla kukkulalla uskomattomia grafiikoita ja kun porukkaa vilisee vallihaudoissa kymmeniä, niin miljoona kertaa on käyny kyllä mielessä että olis aivan käsittämättömän upee tällä moottorilla II-maailmansodan maisema.

Ostaisin välittömästi.
Mä voisin helposti maksaa vaikka yli 100 egee WWII Battlefieldistä. :p
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Toivoisin että pääsis Normandian maihinnousu hommiin, siinä sitä olis tunnelmaa :)
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Hauskaa tässä on se, että Dice ei tiedä mikä teki Bad Companystä niin suositun.

Rush - pelimuoto on tuotu jo BF3 ja BF4, joten tuokaan ei ole enää syy tehdä Bad Companyä.


Kun vielä saisi Rushiin sopivat mapit, julkaisumapit BF4:ssä olivat aika karmeita tähän pelimuotoon.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

WW2 olis kyllä nannaa ja sitä toivonkin, toivottavasti EA julkistaa jo ennen E3 messuja että mitä me loppuvuodesta saataisiin.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Kaikki käy, mutta eniten toivon kyllä lähelle tätä aikaa osuvaa ajankohtaa.

Aikanaan liikaa pelannut II maailmansotaa, saturaatiopiste ylitettiin reilusti. Tähän liittyy vielä samoihin aikoihin television Band of Brothers ja Sotamies Ryan. Päälle vierailu maihinnousujen Golden, Sword ja Omaha beacheilla ym., Ranskan rannikolla. Jos tuovat, niin esittäisivät edes jotain uusia taisteluja; Suomen talvisota kävisi hyvästä esimerkistä. Ovathan tekijät tuossa länsinaapurissa, joten miksikäs ei?

Toisaalta, ottavat kenties jonkun mahdollisen lähitulevaisuuden konfliktin. Kahden armeijan kohtaaminen; Yhdysvallat ja Kiina? Eskaloitueessaan mukaan Eurooppa ja Venäjä. Tuosta paketista kyllä irtoaa kalustoa ja maisemia yhden pelin tarpeisiin.

Kolmantena mahdollisuutena tulee eSportsiin vahvasti suuntautunut Battlefield 2143.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Toisaalta, ottavat kenties jonkun mahdollisen lähitulevaisuuden konfliktin. Kahden armeijan kohtaaminen; Yhdysvallat ja Kiina? Eskaloitueessaan mukaan Eurooppa ja Venäjä. Tuosta paketista kyllä irtoaa kalustoa ja maisemia yhden pelin tarpeisiin.

Juuri tätä spekulatiivista lähitulevaisuuteen sijoittuvaa suurvaltojen kohtaamista ollut jo riittävästi BF3:ssa ja 4:ssä. Ydinasekriisi Lähi-Idässä -> Iranin valloitus, USA vs. Venäjä, ja vallankaappaus Kiinassa -> tilanteen eskaloituminen Itä-Aasiassa.

Jos seuraava peli ei ole Bad Company, niin toivoisin ehkä eniten myöhäisen kylmän sodan tai 90-luvun teemaa, jolloin saataisiin yhdistettyä parhaat puolet II maailmansodasta (isot armeijat, "uskottavuus" ja tietty yksinkertaisuus esim. asejärjestelmissä) ja modernista sodankäynnistä (tankit, helikopterit, sarjatuliaseet). Kampanjassa voitaisiin sitten seikkailla Afrikassa, Vietnamissa ja erityisesti Keski-Euroopassa. Oikeitakin tapahtumapaikkoja riittää Kongosta Vietnamin kautta Persianlahdelle, Afganistaniin ja Balkanille.

Kylmän sodan ulkonäkökin viehättää:

BwoEnzX.gif
_74608645_691202.jpg
afeganistan_pds24-egloos-com.jpg
ztZBRR8.jpg
3gb9pJn.jpg
vBUpQrr.jpg
TdALgft.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Eipä noita WW2-teemoja ole lähivuosina pahemmin näkynyt. Toisaalta en ikinä ehtinyt saada kylläkseni tuosta aikakaudesta peleissä, enkä muutenkaan, tulee dokkareita sun muita katseltua aina kun tulee töllöstä. Suomen sodista olisi tottakai mukava saada ison luokan peli, mutten pessimistinä näe semmoista tapahtuvan. Toisaalta olihan noita sotia tässä välissäkin, niistäkin varmasti saisi pelin aikaan, esim Persianlahden sota. Pääasia ettei mene minnekään tulevaisuuteen, ei henkilökohtaisesti nappaa.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Joo ei myöskään nappaa nykyaika tai tulevaisuus enää. WW2 olisi hyvää vaihtelua. Vielä ei niin monta vuotta sitten en olisi uskonut ihan heti olevani tuota mieltä. Tosin jää varmaan kauppaan ajanpuutteen vuoksi. Joku kiva yksinpeli WW2-teemalla kyllä kiinnostaisi, jos se osattaisiin tehdä niin, että pelaaja ei yksin lahtaa sadoittain vihollisia. Joku taktisempi peli kelpaisi.
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Oliski yllättävä veto kun tekisivät Jenkkien sisällisodasta, olihan sielläki kuuluisia battlefieldejä. Ehkä se ois vähän liianki yllättävää:rolleyes:
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Oma ääni menis WW2:lle. Toisen maailmansodan peleissä on vaan jotenki aina hyvä tunnelma ja aseet on mahtavia!

WW2-pelien fanina toivon, että vihdoinkin uskalletaan lähteä takaisin juurille. Nykyaika on jo niin nähty.

Edit. Vietnam tai Korean sota olisi myös nannaa.

Korean sota olisi siitä hieno aikakausi, että se on eräänlainen murros II-maailmansodan vanhan asetekniikan ja uuden jetti- ja rynnäkkökiväärienaikakauden välillä
 
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Planetside2 täyttää itsellä tätä futuristisempaa aikakautta sopivasti, joten joku muu aikakausi olisi ehkä mukavampi. Tosin ei mulla niin aikakaudella ole väliä kunhan peli olisi kunnolla testattu ja hiottu kuntoon heti julkkariin mitä pahasti epäilen.

Jäi karmeita muistoja ps4 bf4 julkaisusta, jossa peli oli kohtuuttoman rikki.
- hyvä jos yhden kentän pystyi pelaamaan ettei peli kaatunut.
-FPS droppas diakuva showksi välillä yms yms. Kaikki julkkarista ps4 bf4 pelanneet kyllä varmasti muistavat. Nythän peli on vissiin paljon paremmin tikissä mitä olen kuullut. Onhan julkaisutakin jo kulunut aikaa.

Toivottavasti ovat ottaneet opiksi, ja uskaltavat siirtää vaikka julkaisua jos niin näkevät tarpeelliseksi. Ettei sieltä tule jotain mikä kaatuilee vartin välein ja on muutenkin pelikelvotonta.
no aika näyttää mitä sieltä tippuu ja toivottavasti epäilykseni osoittautuvat vääriksi. Suurena bäfä fanina odottelen kyllä innolla uutta bäfää ja aika näyttää minkälainen lätty sieltä tulee sitten ulos.
 
Ylös Bottom