Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shadow of the Colossus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oliver
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Shadow of the Colossus

Tämä peli on jäänyt minulle hiukan epämääräiseksi...

A) Se on loistava, henkeäsalpaava taideteos, jossa on hyvä idea, kaunis toteutus ja pelattavuuskin on pelkästään toimivaa.

B) Kolossien tappaminen ottaa kuitenkin minun luonnollinen. Jotenkin ihmeellisesti ajattelen jokaista kolossia ainutlaatuisena olentona, joiden tappamiseen minulla ei ole kunnon motiivia. En vain halua tappaa niitä kolosseja tappamisen ilosta. Eivät ne ole tehneet minulle mitään pahaa.

Tunnelma on hiukan sama kuin Taru Sormusten Herra-kirjan lopussa. On 'surullista' ajatella, että joku asia pyyhkiytyy lopullisesti pois. Tiedän että olen hiukan seko tämän ajatuksen kanssa, mutta minun Kolossi-maailmassani aika on tällä hetkellä pysähtynyt. En ole vieläkään saanut peliä läpi, koska kolossin listiminen ottaa vain koville.

Se on kaunis, se on kuin taideteos, joka menee pilalle kun maailman tyhjentää kolosseista.

Ääh.. vaikka se vähän harmittaakin niin kai haluat kokea kaikki kolossit ja nähdä lopun joka jakaa mielipiteet kuin mooses ? No kummiskin haluat.

Gametrailersista muuten löytyy user-videoista joku hullu video, missä kaveri vetää ihan uskomattoman nopeasti kolossit kumoon. Ihan ihmeellisiä kikkoja käyttää, kannattaa etsiskellä.

Cyrus1 sanoi:
Gametrailersista muuten löytyy user-videoista joku hullu video, missä kaveri vetää ihan uskomattoman nopeasti kolossit kumoon. Ihan ihmeellisiä kikkoja käyttää, kannattaa etsiskellä.

Pist linkkiä?

Tulipahan tämä sitten itsekin ostettua kun bongasin 20 euron hintaan kaupasta. Ekan kolossin jälkeen tunnelma on kyllä mahtava! Itselläni oli jo ensimmäisessä kolossissa vähän vaikeuksia (jäin aina se jalkojen murjottavaksi), mutta kun pääsi pelin makuun ja ymmärsi mitä piti tehdä oli olo kyllä hieno. Musiikki oli loistavaa ja kiipeily todella siistiä. Itseä ei kamerakulmat ole haitanneet vielä yhtään, mutta lagisuus kyllä vähän, ihme ettei kukaan ole siitä maininnut sen enempää?

Zuor sanoi:
mutta lagisuus kyllä vähän, ihme ettei kukaan ole siitä maininnut sen enempää?
Pelaa PS3:lla, ruudunpäivitys on jonkin verran sulavampaa (ainakin minun silmissäni). :p Ja kyllähän tuo hidastelu sinällään häiritsee hieman, mutta ei paljoa. Siihen tottuu.

FamaZ sanoi:
Pelaa PS3:lla, ruudunpäivitys on jonkin verran sulavampaa (ainakin minun silmissäni). :p Ja kyllähän tuo hidastelu sinällään häiritsee hieman, mutta ei paljoa. Siihen tottuu.

Juuri tuossa mietinkin, että tökkiiköhän PS2:lla samalla tavalla, kuin PS3:lla pelatessa. Ilmeisesti siis kyllä.

Tuli tosiaan Pelaaja-lehden kautta saatua tuo ilmainen vuokraus Hubihubista, joten päätin vihdoinkin kokeilla tätä peliä, kaikki kun ovat hehkuttaneet joka puolella.

Graafisesti peli ei loista, mutta maisemat ovat hienot kyllä ja tyylikin on ihan jees (toisaalta onhan se sentään ps2 peli). Ensimmäisen kolossin kohdalla tuli pieni pettymyksen hetki, kun pyörin siellä jalan alla koko ajan ja en saanut oikein mitään aikaiseksi ja mieleen tuli, että tätäkö tämä nyt sitten on. Kamera kenkkuili ja ohjaus oli hakusessa aluksi. Ryhdistäydyin kuitenkin ja heti kun pääsin kolossin niskavilloihin kiinni, niin kaikki kääntyikin toisinpäin. Toivon tuulahdus pyyhkäisi ja meno alkoikin maistua.

Pelissä saisi kyllä olla jotakin pientä maustetta vielä. Vaikka lisää aseita tai jotain muuta jännää. (suojia? taitoja?) En tiedä onko tulossa, mutta epäilen. Joka tapauksessa peli vaikuttaa nyt toisen kolossin kaatamisen jälkeen hyvältä.

Okei. Nyt sitten vituttaa tämän pelin kanssa. Viimeseen colossiin asti pelasin kolmessa päivässä ja kaikki oli hyvin. Oli vitun hauskaa ja blaa blaa. Mut sit se vika colossi...

Onko mitään niin vitun rasittavaa kun kiivetä uudestaan ja uudestaan sen colossin niskaan. Ties kuinka monta "vittua" tuli ja ohjaimesta hajos päätynapit parin lattialle viskaamisen jälkeen. Siis ei vittu. Ja tunnin yrittämisen jälkeen lähti levy frisbeenä seinään. Ehkä HIEMAN liian vaikeeks tehty se loppu...tai ei välttämättä vaikeeks, mutta aikaa vieväks. Sen vitun kiipeilyseinän ois voinu jättää väliin.

Okei. Nyt sitten vituttaa tämän pelin kanssa. Viimeseen colossiin asti pelasin kolmessa päivässä ja kaikki oli hyvin. Oli vitun hauskaa ja blaa blaa. Mut sit se vika colossi...
Kärsivällisyyttä. Ei se nyt NIIN vaikea edes ollut. Melkeinpä vaikeampi osuus meikun mielestä oli ko. jättimörrin luokse pääseminen. Kiipeillessä tuli muutaman kerran pudottua, kerran oikein lahjakkaasti hemmetin kauas jeeraan. Piti aloittaa lähestyminen uusiksi. Turha ohjaimiaan on silti yhden pelin takia hajottaa. :p

Kärsivällisyyttä. Ei se nyt NIIN vaikea edes ollut. Melkeinpä vaikeampi osuus meikun mielestä oli ko. jättimörrin luokse pääseminen. Kiipeillessä tuli muutaman kerran pudottua, kerran oikein lahjakkaasti hemmetin kauas jeeraan. Piti aloittaa lähestyminen uusiksi. Turha ohjaimiaan on silti yhden pelin takia hajottaa. :p
Juu no ei se niin vaikea ole. Mutta kolmekin kertaa kun tippuu sieltä ylhäältä alkuun niin on siinä hermoissa koettelemista. Vaikeinta siinä ehkä oikeesti on voimien säästely putoomatta. Ekalla yrityksellä sain kuitenkin vietyä noin puolet sen energioista kunnes loppu kärsivällisyys. Pitää kattoo jos huomenna jaksais viä yrittää.

Ylös Bottom