Vastaus: Shadow of the Colossus [Hype] (ex-NICO, ex-Wanda)
Teppo_Holmqvist sanoi:
Se että IGN antaa kovat pisteet jollekin pelille ei ole tae mistään....
OK. Jos IGN ei kelpaa, niin toivottavasti minun sanani ovat jonkin arvoiset. En ollutkaan kuullut tästä pelistä ennen kuin näin tämän julkaistuna (erinäisissä paikoissa) ja kattelin minkälainen tämä on screen shottien perusteella. Satuin juuri pelaamaan tätä kyseistä julkaisua juuri äsken ja päihitin ensimmäisen kolossuksen. En tiedä pelin pituudesta, mutta puolen tunnin pelaamisen jälkeen voin sanoa, että tämä on vuoden paras peli. Heti kun alkuvideo lähti pyörimään, antoi se kuvaa pelin laajasta ja kauniista visuaalisesta annista. PS2 pykii hieman, mutta sen voi antaa anteeksi. Väripaletti on aika minimaalinen, jonka korvaa maailman laajuus. Toiseksi audiopuolella on jumalattoman kaunista orkestraalista musiikkia joka asettaa miljöön saman tien.
Sitten itse peliin. Tarina on aika löyhä. Poika haluaa herättää henkiin rakastettunsa (?) ja Jumalat kertovat, että siihen on yksi mahdollisuus, eli tuhota temppelissä olevat idolit. Nämä voidaan tuhoa vain päihittämällä idolien inkarnaatiot, kolossit. Puheena on käytetty jotain tekokieltä, joka ei lainkaan lannisa pelin fiilistä ja tekee siitä nimenomaan eksoottisen.
En ole pitkään aikaan saanut tämmöisiä tunnelatauksia videopelistä sitten kun pelasin Chrono Triggeriä joskus aikanaan. Matkavälineenä on hevonen, jota ohjataan aidontuntuisesti. Painat nappia, niin sankari potkasee sivuja ja hevonen lähtee kävelemään. Paina useaan kertaan, se lähtee juoksemaan. Saavut ensimmäisen alueelle. Kiipeät ylös. Näet mahtavan otuksen. Se on massiivinen. Tunnet itsesi mitättömäksi. Voit kuulemma vaihtaa asetta, ja ammut sitä jousipyssylläsi. Se huomaa sinut - kääntyy! Se tulee perään! Sydän reissaa! Onneksi kolossi on hidas. Se yrittää lyödä minua moukarillaan ja maa jyrisee. Ehkä tämä spoilasi jonkin verran, mutta metodi päihittää tämä otus on innovatiivinen ja hauska.
En ole ikinä kokenut mitään tämmöistä videopelissä. Aivan uskomattoman hieno ja viholliset ovat erilaisia.
Ostan tämän pelin. Osta sinäkin.
edit: Tilasin pelin juuri äsken.