Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shadowrun X360

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hakkiz
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Shadowrun X360

Nonni nyt löytyypi pelaajia Livestäkin. Lagia ei minulla ainakaan ollut ollenkaan, vaikka muut live pelaajat olivat jotain espanjalaisia tai sinne päin, paitsi ainakun joku liitty peliin mukaan roundin alussa lopussa piti vähän aikaa odottaa häntä. Kaver kutsua tänne kenellä on tämä peli tai aikoo ostaa sen julkaisussa. Voidaanpi pistää silloin servu pystyyn ;)
 
Vastaus: Shadowrun X360

T4iZuuni sanoi:
Nonni nyt löytyypi pelaajia Livestäkin. Lagia ei minulla ainakaan ollut ollenkaan, vaikka muut live pelaajat olivat jotain espanjalaisia tai sinne päin, paitsi ainakun joku liitty peliin mukaan roundin alussa lopussa piti vähän aikaa odottaa häntä. Kaver kutsua tänne kenellä on tämä peli tai aikoo ostaa sen julkaisussa. Voidaanpi pistää silloin servu pystyyn ;)


Minkä laajuisia mapit ovat? Kuinka useita niitä on ja onko paljon monipuolisuutta? Eilen ennakkotilasin ja maksoinkin jo Konsolinetistä, eli tulee varmaan torstaina. :)
 
Vastaus: Shadowrun X360

Mappeja voi vaihtaa 8 tai 16 pelaajan kokoiseksi. Mappien lukumäärää en muista, mutta tarpeeksi niitä on. Kaikissa mapeissa on erillainen teema eikä toistoa tule. Pari suosikki mappia on jo minulla ja ainakin yks mikä ei ole niin paras, mutta kyllä sitä pelaa jos on pakko.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Varhaisia fiiliksiä blogin mukaan:

Huonolta ei Shadowrunkaan vaikuta. Päällimmäinen erikoisuus siinä on mahdollisuus osallistua toimintaan sekä Xbox 360:lla että Windows Vistalla. Piekseekö hiirimies pädillä soheltavan konsolistin? Toistaiseksi tasapaino-ongelmia ei ole ilmennyt.

Tekijät ovat itse asiassa lainanneet ennakkoluuloja suunnitellessaan pelin saavutuksia, sillä Mine Is The Superior Platform -niminen merkintä lätkähtää tilille, kun kaataa 100 toisella alustalla pelaavaa pelaajaa. Arvoa saavutuksella on 50 pistettä. Myös 20 pisteen Brother From Another Mother liittyy kiinteästi monialustaiseen verkkoympäristöön; saavutuksella palkitaan toista alustaa käyttävän tiimikaverin henkiin herättämisestä.

Kokemuksen viihdyttävyyden edessä ovat lähinnä pelimekaniikan monimutkaisuus ja erilaisuus, jotka nostavat aloituskynnyksen pelottavan korkeaksi. Pelkällä räiskinnällä kun ei pääse magian ja liitosiipien maailmassa puusta pitkälle. Jotain uutta kaipaavien verkkopelaajien kannattaa silti pitää Shadowrunia silmällä lopullisen version ei tarvitse nöyristellä edes varhaisissa esittelyissä takkuilleen tekniikkansa puolesta.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Pystyykö tässä kaksi pelamaan yhden tilin kautta? Entä minkälainen hintapolitiikka on tällä pelillä, onko aluekooditon ja onko se nyt ihan oikeasti hankalaa päästä peliin sisään? Onhan jotkut ensikertalaiset väittäneet Haloonkin olevan vaikeata päästä sisään, mutta tämän pelin kohdalla tuolla väitteellä tuntuisi olevan vinha perä, koska pelimekaniikka vaikuttaa varsin monipuoliselta. Tämä kiinnostaa siltä kannalta, että jos yhdellä koneella voi kaksi pelata samaan aikaan, niin jos toinen on aivan ummikko, ei pelaamisesta tule oikein mitään. Ennakoiden perusteella kuulostaa niin mielenkiintoiselta, että harkinnassa on, jos vain niitä positiivisia arvioita pelille tulee.

E: Hintapoliittikka Suomessa ainakin on lähes normaali, eli siihen 50 hujakoille on hinta isketty.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Shadowrun X360

avanto sanoi:
Pystyykö tässä kaksi pelamaan yhden tilin kautta?

Kaksinpeliä? Ei. Takakannen infot:

Players 1, System Link 2-16, HDTV 720p/1080i/1080p, In-Game Dolby Digital, 60Hz Only, Xbox 360/Windows Vista cross-platform, Online Multiplayer 2-16, Content Download, Voice, 2 MB to Play the Game.

:)
 
Vastaus: Shadowrun X360

Tänään tuli peli sitten hankittua, kun liksaakin pukkasi vieläpä sopivasti keskiviikkona tilille. Viisi traning osiota olen vasta kerennyt pelailemaan läpitte, joten hirveästi ei voi vielä kommentoida. Erittäin lupaavalle kuitenkin vaikuttaa. Ympäristön ja eri kykyjen hallittuun ja tasapainoiseen hyödyntämiseen saattaa ainakin meikäläisellä mennä jokunen tovi opetellessa, mitä en pidä yhtään huonona asiana.

Hahmoluokat erottuvat myös tarpeeksi toisistaan, joten niitä vaihtelemalla voi ja on jopa suositeltavaa käytää erilaisia pelitaktiikoita. Uskon kyllä, että hyvässä porukassa tämän pelin kanssa saa oikein hulppeat nettimätöt pystyyn. Siinä vaiheessa yksinpelin puuttuminen ei ainakaan meikäläistä häiritse. Erittäin positiiviset fiilikset jäi jo siis bottien kanssa matsaamisen jälkeen.
 
Vastaus: Shadowrun X360

lueskelin noita pelimuotoja, eikä niissä mainittu mitään battle tai vastaavaa matsia. eikö pelissä ole siis ollenkaan mitään kaikki vastaan kaikki pelimuotoa?
 
Vastaus: Shadowrun X360

JALMA sanoi:
lueskelin noita pelimuotoja, eikä niissä mainittu mitään battle tai vastaavaa matsia. eikö pelissä ole siis ollenkaan mitään kaikki vastaan kaikki pelimuotoa?

Shadowrun perustuu joukkuepeliin.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Gamespotilta 69% ja kritiikkia tippui mm. karttojen vähyydelle ja animaation huonoudelle. Ei nyt ihan naurettavan huono arvosana, mutta tästä olisin toivonut tulevan vähintään sen 80 bongon pelin, että olisi hankintaan mennyt. Nyt menee harkintaan, jos vain positiivisia kokemuksia kuuluu.
 
Vastaus: Shadowrun X360

avanto sanoi:
Gamespotilta 69% ja kritiikkia tippui mm. karttojen vähyydelle ja animaation huonoudelle. Ei nyt ihan naurettavan huono arvosana, mutta tästä olisin toivonut tulevan vähintään sen 80 bongon pelin, että olisi hankintaan mennyt. Nyt menee harkintaan, jos vain positiivisia kokemuksia kuuluu.

Ehkä kuvaavin kehu, minkä henkilökohtaisesti voin Shadowrunille antaa, on se, ettei Halo 3:n betaa kiinnosta pelata enää pätkääkään. Olen monesti sanonut, ettei Halon moninpeli ole tyyliltään aivan omaan makuuni, ja päivitellyt, miksei Bungie vaivaudu hyödyntämään universumiaan paremmin luodakseen vaihtoehtoja moninpelimuotoihin.

GameSpot on pääasiassa oikeassa kritiikissään. Onhan se naurettavaa, ettei mukana ole minkäänlaista kiipeilyanimaatiota. Myös hahmomallit ovat identtisiä valitun rodun sisällä. Karttoja on vähän suhteessa siihen, että ne ovat pelin ainoa sisältö.

Mutta entä varsinainen pelaaminen? Minusta se on haastavaa ja hauskaa. Jokainen erä on erilainen ja yllättävä. Pelaajat ovat olleet ystävällisempiä kuin Halossa. Ei rahalle saatavaa vastinetta voi laskea pelkillä numeroilla. En silti kiellä, etteikö tätä olisi kannattanut myydä 30-40 euron hintaan.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Nyt olen perjantaista asti tätä pelannut ja sain kyllä 49 eurolleni vastinetta, kun tämän hommasin. Tämä tuntuu mukavan tuoreelta kaikkine magioineen ja vempaimineen ja enkut eivät onneksi palaudu ajankuluessa kuten mm. Halossa tapahtuu, vaan niitä voi vain parantaa taialla. Kyllä tuota jaksaa monet tunnit pelittää! Minulla connectaus servulle kestää hiukan liian pitkän tovin (netti 6 megaa) ja mappeja on aika törkeen vähän ajatellen, että pelissä ei muuta kuin nettipeli ole, mutta eiköhän lisämappackeja ole tulossa. Itse en ole mitään välianimaatioita kaivannut ja ohjaus on minusta rautaa. Aseet voisivat olla omaperäisempiä ja niitä voisi olla enemmänkin, mutta nyt niistä on saatu tasapainoisia toisia kohtaan. Positiivista oli, että en ole löytänyt lukuunottamatta muistaakseni yhtä taikaa enempää turhia välineitä/taikoja. Kaikki suomalaiset saisivat lisätä minun Gamertagini, Japlee, niin päästäisiin pelaamaan.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Hakkiz sanoi:
Mutta entä varsinainen pelaaminen? Minusta se on haastavaa ja hauskaa. Jokainen erä on erilainen ja yllättävä. Pelaajat ovat olleet ystävällisempiä kuin Halossa. Ei rahalle saatavaa vastinetta voi laskea pelkillä numeroilla.

Hyvältä kuulostaa ja näin varmasti onkin. Haastavuus vähentää aina idioottien määrää nettipeleissä, mitä voi pitää ainoastaan hyvänä puolena, kunhan vain pelaajia riittää. Halossa pelaajia on niin paljon, että taso ei millään voi pysyä jokaisessa pelissä korkealla. Ja toki, Haloa pystyy pelaamaan myös ne penaalin hieman huonommassa terässä olevat kynät, mikä myös osaltaan alentaa tasoa. Kyllä Halossakin saa kuitenkin ihan random jengiäkin vastaan tasokasta viihdettä aikaan.

Videoita katsellessa uskoin itse pelin olevan onnistunut tekele, mutta se tosiasia, että pelissä ei ole sisältöä kuin 40 euron peliksi, jos sitäkään, hidastaa ostopäätöstä ainakin omalla kohdallani. Kuten sanoit, peli olisi pitänyt julkaista halpiksena. Peli on myös Gamespotin antaman kuvan mukaan hieman keskeneräisenä julkaistu ja noiden animaatioiden heikkoudet (Japle: en tarkoittanut välianimaatioita) tukevat tätä havaintoa. Eipä se toisaalta mitään, jos (ja kun) muut asiat ovat kunnossa. Mahdollisesti Spotinkin pisteet olisivat olleet 75+, jos vain hinta olisi pelillä alhaisempi/pelissä olisi jo heti alusta enemmän sisältöä (=karttoja). Uskoisin pelistä syntyvän jonkinlaisen "kulttihitin", jos vain tekijät jaksavat päivitellä peliä jatkossa. Tulevia päivityksiä ja alempaa hintaa odottellen jätän kuitenkin vielä toistaiseksi ostamatta.

Hakkiz sanoi:
Ehkä kuvaavin kehu, minkä henkilökohtaisesti voin Shadowrunille antaa, on se, ettei Halo 3:n betaa kiinnosta pelata enää pätkääkään.

Itse en ole päässyt mukaan betaan, josta olen vieläkin katkera, mutta tämä on jo aikamoinen kehu, joten varmasti pitää tähän tutustua. Olisivat voineet vaikka demon heittää. Onko sellaisesta muuten kuulunut mitään? Ja oletko tekemässä arvostelua myöhemmin?
 
Vastaus: Shadowrun X360

avanto sanoi:
Peli on myös Gamespotin antaman kuvan mukaan hieman keskeneräisenä julkaistu ja noiden animaatioiden heikkoudet (Japle: en tarkoittanut välianimaatioita) tukevat tätä havaintoa.

Oikeastaan kiipeily on ainoa viimeistelemättömyys, joka pelissä selkeästi on näkyvillä. Sekin lienee tietoinen ratkaisu, koska todennäköisesti pelaajien on haluttu pystyä ampumaan myös tikkailla ollessaan. Tikapuiden ja ampumisen yhdistäminen on pitkäaikainen dilemma FPS-peleissä, ja Bungie ratkaisi sen poistamalla tikkaat kokonaan Halo 2:sta (niiden tilalle energiahissit). Ehkä FASA on tuuminut, että jos tikkaille ei kuitenkaan saada hyvää ampumisen mahdollistavaa animaatiota aikaan, niille ei tarvitse tehdä animaatiota lainkaan. :) Eihän Shadowrun varsinaisesti ole mikään eläytymispeli, jossa immersion rikkominen romahduttaisi koko kokemuksen. Pikemminkin kyse on virtuaaliurheilusta.

avanto sanoi:
Itse en ole päässyt mukaan betaan, josta olen vieläkin katkera, mutta tämä on jo aikamoinen kehu, joten varmasti pitää tähän tutustua. Olisivat voineet vaikka demon heittää. Onko sellaisesta muuten kuulunut mitään? Ja oletko tekemässä arvostelua myöhemmin?

Shadowrun vetää puoleensa tuoreudellaan ja moniulotteisella pelimekaniikallaan. Halo 3:n beta ei juurikaan kakkosesta poikkea. Toivottavasti Bungiella on se huhuttu "Infection feat. Flood" takataskussaan.

Shadowrunin demo on kalenterissa kesäkuun 6. päivän kohdalla. Ilman myöhästymisiä peliä pääsee siis maistelemaan jo ensi viikon puolivälissä. Demossa on mukana yhden kentän Live-moninpeli ja kolme ensimmäistä opetusosiota. Rotuja pitäisi olla käytettävissä pari ja varusteista suurin osa.

Arvostelun tekee Paavi, kunhan YO-kiireiltään ehtii.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Hakkiz sanoi:
Shadowrunin demo on kalenterissa kesäkuun 6. päivän kohdalla. Ilman myöhästymisiä peliä pääsee siis maistelemaan jo ensi viikon puolivälissä. Demossa on mukana yhden kentän Live-moninpeli ja kolme ensimmäistä opetusosiota. Rotuja pitäisi olla käytettävissä pari ja varusteista suurin osa.

Hienoa! Tämä sitten ratkaisee tuleeko peli ostettua vai ei. Muistinkin, että demoa pitäisi olla tulossa (taisi lukea siinä ennakossa?), mutta en jaksanut sunnuntai pöhnässä penkoa tietoa mistään.

Ja sillä keskeneräisyydellä tarkoitin lähinnä tuota "rampaisuutta", olisihan noita karttoja pitänyt olla mukana aika tukku, jotta täyshintasuudelle olisi perusteet olemassa. Ilmainen mappipakkauspäivitys korjaisi hyvin tilannetta. Tikkailta tosiaan pitää pystyä ampumaan, ja onhan se varmasti vaikeata animaatioon saada järkeä, jotta ampuminen tikkailta ei näyttäisi typerältä. Odotan kuitenkin sitä demoa, sittenhän tuon pystyy itse toteamaan.

"Löysin" (eli menin gamerankingisin kautta) ensimmäisen 80 arvion. Hyvältä kuulostaa, loppukommentti on myös varsin vakuuttava:

In the end, its safe to say Im going to be playing Shadowrun for quite some time. Im in love with the variety, its fast pace and endless variables. Shadowrun is truly something different and I believe the experiment is a success. If you need further clarification on what type of game it is, then all I can say is that its like someone mixed together Counter-Strike, Heretic, Hexen and Quake in to a single package. It may be too different for its own good, defying conventional description, and it would definitely benefit from a good demo. I hope it proves successful, I really do. We need some shooters that bring us a different experience.

Lähde
 
Vastaus: Shadowrun X360

Pari päivää pelanneena, 21(?) achia keränneenä ja 300 gamerscorea rikkaampana hieman sanottavaa pelistä. Alkuunhan tuo piti vain odotella demo, katella miltä tuntuu ja tehdä ostopäätös sen jälkeen. Toinen syy oli 5.6 odottava pääsykoe, jolle oisin voinut viikonlopun pyhittää. Huom. voinut. Eilen töiden jälkeen tuli kuitenkin ruokaostosten yhteydessä napattua mukaan, enkä kadu pätkääkään. Pääsykokeet ovat kerran vuosi, mutta Shadowrunia voi pelata joka päivä!

Asiaan. Vanhana CS-"konkarina" ei moninpeliräiskintöihin ole tullut juuri tartuttua tuon kuninkaan (Oikea Kuningas on tosin Delta Force) jälkeen. Halo 3 Beta tosin nosti levossa maanneet fiilistelyt korkeuksiin ja Shadowrun ylittää nekin. Tässä ei kynärimies pärjää ja kuten Hakkiz ylempänä totesi, on monipuolisuus erinomainen ja ennenkaikkea vaihteleva näky FPS-genressä. Erät eivät todellakaan toista samaa kaavaa. Eri asetuksia on loppupeleissä varsin sopiva määrä, eikä mitään vakionaamoja tarvitse alituiseen katsoa. Joskin Troll + minigun -kombo on varsin yleinen näky ja nopeutta arvostavat tappelit ovat järjestään human/elf, mutta heidänkin suhteen näkee positiivista variaatiota.

Taiat/Techit tuovatkin peliin sen innostavan tekijän. 1vs1 eivät suinkaan pääty (aina) sen eduksi, joka aloittaa ammunnan ensin ja ampuu tarkemmin, vaan toinen osapuoli voi taidokkaasti teleportata selän taakse ja täräyttää puoli lipasta sekaisin menneen vihun selkään. Tai vaihtoehtoisesti 'portata seinän taakse karkuun (ja jos toisella kaverilla on portti kanssa, niin saadaan aikaiseksi hilpeä jahti). Lisäksi tönäisyt ja näkymättömäksi muuttumiset pelastaa monilta täpäriltä kuolemilta. Ja jälleen Hakkizta lainatakseni, resurrection-taialla voidaan muuttaa loselose-sit kevyeen tasavertaisemmaksi losewin-sitiks. Ruumiideen tuhoaminen on suositeltavaa/ehdotonta, mutta usein myös kuolemaksi. Maata hakkaava pelaaja on nimittäin helppo fragi. Asebalanssi on myös erinomainen. Pistoolilla tappaa siinä missä minigunilla missä vaiheessa peliä tahansa.

Kentistä on jokaista tullut nähtyä ja pelattua useampaankin kertaan. Pari kenttää ovat hieman yksinkertaisia ratkaisuiltaan, eikä niissä näe hyödynnettävän kaikkia tasoja (siis pelaajat ei käytä), mutta eivät nämäkään missään nimessä huonoja ole. Yhtään sellaista kenttää ei ole sattunut vielä vastaan, joka aiheuttaisi välittömän inhoreaktion ja quittauksen. Parhaimmat kentät puolestaan hyödyntävät niin vertikaali- kuin horisontaalitasoa ja silmät pitää kirjaimellisesti olla selässä ja vähän joka puolella. Seinien läpi 'porttaavat vihut tai glidereillä liitävät perkeleet vievät kämppijät tylysti kumoon. Lipun luokse on usein lukuisia reittejä, samoin kuin vientipaikalle, joita ei yksin helposti puolusta. Pelimuodot ovat isommissa kartoissa puolustusta/ctf:ää tai sitten yhden lipun ctf:ää. Erotuksena on siis, että ensimmäisessä toinen vain puokkii ja toinen hyökkää, jälkimmäisessä molemmat tekevät molempia yhtaikaa. Pienemmissä (ja isommissa, jos haluaa) saa myös perinteistä team deathmatchia, jossa peli loppuu, kun vastustaja on kuollut. Ruumiita ei tässä moodissa voi tuhota ja artifaktin ottaja näkee vihujen paikat.

Graafiselta asultaan peli ei ole kovin kummoinen (seiniä läheltä tuijottaessa luokkaa karu), mutta ei sitä siinä melskeessä ehdi jäädä tiirailemaan. Muuta huonoa en voi sanoa. Ei tämä next geniä graafisesti ole, mutta hyvää jälkeä kuitenkin. Pelillisesti kyse on kuitenkin erinomaisesta viihteestä. Siinä missä minä en juuri ole siivillä leikkimisestä niin pitänyt, tuntuu Paavi & co suorastaan rakastavan sitä. Samoin strangle-taian käytännöllisyyttä en tajunnut ennen kuin yritimme tiimimme kanssa viedä artifaktia omaan paikkaan, ja vihulaiset olivat kirjaimellisesti linnoittautuneet sisään. Piikit joka ovella ja niiden tiuha lisääntyminen sitä mukaa kun entiset hävisivät teki entisestä rush-taktiikasta hyödyttömän. Siinä jos ois porukalla ollut teleport-taiat, niin kevyeen olisi seinän läpi päässy vihujen keskelle ja toivottavasti kylvenny tarpeeksi lyijyä voittoon. Mutta ei, ja häviöhän sieltä lopulta tuli.

Lopuksi vielä sellainen huomio, että pelaamani pelit ovat olleet yllättävän tiimipainotteisia, mikä on hieman ihme random-porukan ollessa kyseessä. Vaikka itse sorrunkin liian usein sooloilemaan, niin tiimit tuntuvat hyvin usein pelaavan yhteen. Vaihtoehtoisesti, jos oma tai vastustajan tiimi ei pelaa yhteen, ovat voitot taattuja. Sooloilulla ei tässä pelissä pärjää, mikä on vain hyvä juttu. Vielä tuntuu olevan vähän liikaa achien kerääjiä (ml. minä), jolloin tiimipeluu saattaa jäädä vähiin. Esim. itse en ole pelin hyödyllisintä taikaa (=teleport) käyttänyt sitten achin saatuani. Tämä voi näkyä pahimmillaan ressaajien puuttumisena ja katana-hippasina.

(Jos koukuttamisesta puhutaan, niin pistetään seuraavat tiedot ylös. Lauantaina(/ostopäivä) pelattu peliaika: 18-02, sunnuntaina (10-19 & 20:30-23). Nolife :o Vieläkin tekisi mieli pelata, mutta pakko se on huomenna jaksaa töihin herätä)

+tässä on yksi herkkuachi ;)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Shadowrun X360

Taisitte juuri myydä mulle tämän pelin.

Jotenkin tuntuu että 360:seltä puuttuu vieläkin se THE moninpeliräiskintä, joka on hyvinkin outoa ottaen huomioon että alustalle löytyy enemmän kuin useita fps:iä. Peli jossa olisi bf2:sen laajat kentät ja cod sarjan pelattavuus, lisäksi iso pelaajamäärä (+20) toisi kunnon sodantuntua. Sitä odotellessa taidan kipaista tämän pelin (44e Jimmyltä, siihen ei talous kaadu:) )
 
Ylös Bottom