Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shadowrun X360

Vastaus: Shadowrun X360

Shadowrun ei tämä THE moninpeliräiskintä ole, sillä se on väkisinkin syksyn Halo 3. Sille ei voi mitään, mutta Shadowrun on silti todella toimiva paketti. En oikein käsitä, miksi peli on saanut niin kylmän vastaanoton kriitikoilta.
 
Vastaus: Shadowrun X360

J. Pikkarainen sanoi:
+tässä on yksi herkkuachi ;)


Meinaatko tuolla sitä teabag achievementtiä? Lukasin jossain siitä, mutten ymmärrä miten sen käytännössä saa. Jollain pitää olla se ja sitten mitä tehdään käytännössä? Elikä mitä sana teabag meinaa tässä yhteydessä, teepussia:eek: ?

Nyt olen jättänyt teleportin ja resurrect taian vähemmälle siitä asti kun nuo achit sain. Nyt taas käytän gustia ja elämän puuta enemmän. Miten saan tuon gustin achin, kun listassa neuvotaan näin; "Gust 5 enemies to their deaths", pitääkö jostain ylhäällä pukata tuolla gastilla äijä alas->kuolee, vai menettääkö siitä muutenkin ja tappaa siten tuolla?

Pystyykö Private mathchia pelata kahdestaan?
 
Vastaus: Shadowrun X360

Japle sanoi:
Meinaatko tuolla sitä teabag achievementtiä? Lukasin jossain siitä, mutten ymmärrä miten sen käytännössä saa. Jollain pitää olla se ja sitten mitä tehdään käytännössä? Elikä mitä sana teabag meinaa tässä yhteydessä, teepussia:eek: ?

Nyt olen jättänyt teleportin ja resurrect taian vähemmälle siitä asti kun nuo achit sain. Nyt taas käytän gustia ja elämän puuta enemmän. Miten saan tuon gustin achin, kun listassa neuvotaan näin; "Gust 5 enemies to their deaths", pitääkö jostain ylhäällä pukata tuolla gastilla äijä alas->kuolee, vai menettääkö siitä muutenkin ja tappaa siten tuolla?

Pystyykö Private mathchia pelata kahdestaan?

jos teabag:lla tarkoitettaan samaa asiaa kuin muissa peleissä niin
1. tapat vastustajan
2. menet vastustajan luo
3. kyykistyt vastustajan naaman päällä
4. toistetaan tarvittaessa :D
 
Vastaus: Shadowrun X360

Japle sanoi:
Nyt olen jättänyt teleportin ja resurrect taian vähemmälle siitä asti kun nuo achit sain. Nyt taas käytän gustia ja elämän puuta enemmän. Miten saan tuon gustin achin, kun listassa neuvotaan näin; "Gust 5 enemies to their deaths", pitääkö jostain ylhäällä pukata tuolla gastilla äijä alas->kuolee, vai menettääkö siitä muutenkin ja tappaa siten tuolla?

Pystyykö Private mathchia pelata kahdestaan?

Kyllähän Gustilla voi hyvin smokettajia rankaista. Privaattimatseja pystyy kyllä Live-kaverin kanssa pelaamaan, mutta minkäänlaista jaetun ruudun tukea pelissä ei kait ole.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Japle sanoi:
...Positiivista oli, että en ole löytänyt lukuunottamatta muistaakseni yhtä taikaa enempää turhia välineitä/taikoja. Kaikki suomalaiset saisivat lisätä minun Gamertagini, Japlee, niin päästäisiin pelaamaan.
Saanko muuten kysyä, että mikä taika on se turha? Kun ite en ole huomannu oikeestaan vielä mitään turhaa magicia tässä?

Ite oon kokenut techistä sen smartlinkin aika turhaksi (paitsi minigunilla) Ylimääränen zoomikin lähinnä vaa haittaa, onko sitä lisäzoomi osaa siitä muuten jotenkin mahdollista disabloida? Kun se periaatteessa zoomailu on nyt hitaampaa kun sinne tuli yksi (turha) moodi lisää kun käyttää rifleä tai snipaa. Onko kellään muute havaintoja, että vaikuttaako smartlinkki muuten rekyyliin jotenkin?
 
Vastaus: Shadowrun X360

Japle, juurikin tuo ja ohjeet tulikin heti seuraavassa viestissä.

Omalta kohdaltani turhuuksia (=en ole käyttänyt koskaan) ovat AM-kranut, enchanted vision ja liidin. Smartlinkkiäkään tule käytettyä ellei hahmona ole trolli ja minigun. Tosin eivät nämä missään nimessä oikeassa mielessä turhia ole (paitsi ehkä toi enchi, en ole nähnyt varmaan kenenkään käyttävän tota), sillä AM:llä tippuu em. peikot hyvin nopeaa ja liitimellä pääsee karkuun siinä missä portillakin ja tarkastelemaan tilannetta paremmalta näköalalta. Enchille en kyllä näe mitään järjellistä käyttöä. Techejä tulee kyllä muutenkin pääsääntöisesti käytetty erittäin vähän. Ainoastaan smartlink (ym. tilanteessa) ja wired kun tykkään leikkiä katanalla. Taiat ovat minun makuuni kivempia.

Taioista ainoastaan summon on sellainen, jota en ole niinkään käyttänyt, koska minion on enemmänkin pikku riesa kuin todellinen hyöty. Joskin joissain tapauksissa erinomainen apuri esim. lippua viedessä. Gustia lukuun ottamatta kaikki muut taiat ovat elintärkeitä, joskin gustkin on kätevä joissain kentissä (maelstorm anyone?) sekä etenkin smoke-vihuja vastaan (joita on paljon). Tree of Life / Resurrection ovat itsestäänselvyyksiä. Smokella pääsee hyvin karkuun täpäristä tilanteista, joskin vihut tarrautuvat usein hanakasti perään. Teleport nyt on yksi pelin kätevimmistä taioista sillä se monipuolistaa liikkumisen ja strangle on puolustukseen ehdoton... sekä sillä voi hakea achia ;) (2-3 tappoa jälellä)

Eli lyhykäisyydessään olen enemmänkin taikoihin orientoitunut kaveri, enkä niin välitä noista techeistä, jotka nekin ovat tiukasti hahmo/rooli sidottuja.

Tämän illan satsi oli hieman vähemmän tiimipainotteisempaa, joskin iltaa kohden sekin parantu ja peli-ilo myös parantui. Slummikentistä on muodostunut omia lemppareita, sillä niissä todellakin riittää eri reittejä artifaktille. Pocossa oli hyvät ja tasaiset mätöt veljen kanssa ja ennen kaikkea tasaiset. Vihut puokkasivat erinomaisesti ja varmalta tappiolta näyttävä peli kääntyikin voittoon, kun löysimme heidän tehokkaassa puolustusrenkaassa heikon kohdan.. siitähän se ajatus sitten lähti.
 
Vastaus: Shadowrun X360

^Molemmat ovat kyllä hyviä tekeleitä, mutta täytyy kääntyä GoWin puoleen, sillä onhan se omaltatavalta ihan omaa luokkaansa. SIitä löytyy hyvä yksinpeli ja co-op, sekä toimiva nettipeli.

Taikoja käytän aikas paljon. Nyt on vähän hölmösti mm. resurrect jäänyt vähemmälle, kun sain sen 100 hemmon pelastamis -achievementin. Nyt käytä elämän puuta, jotta saisin sen Healer -achin. 10 tappoa putkeen olen kovasti koittanut saada, mutta lähin on ollut 8 tappoa. Pitääpi tuo jossa sopupelissä hommata ;)

Eilen pelattiin suomalaisten kanssa ja kunnon tiimipeliäkin putkahti esille. Koko illan gustasin äijiä, jotka käyttivät smokea ja lopulta sen achievementinkin sain :) Todella mukava moninpeli, siirtyy vielä seuraavalle asteelle tuttujen/suomalaisten keskuudessa, kun kommunikointi on kätevämpää ja muutenkin suomalaiset sentään osaavat pelata.

Tänä iltana taas suomiservut pystyyn!
 
Vastaus: Shadowrun X360

J. Pikkarainen sanoi:
Gustia lukuun ottamatta kaikki muut taiat ovat elintärkeitä, joskin gustkin on kätevä joissain kentissä (maelstorm anyone?) sekä etenkin smoke-vihuja vastaan (joita on paljon).

Nonono, ei pidä Gustia moittia, sillä kyseessähän on koko pelin yleishyödyllisin taika. Sillä voi:

- Tietenkin vahingoittaa smoke-taikaa käyttäviä
- Pitää miekkamiehet poissa lyöntietäisyydeltä
- Työntää vihollisia alas kielekkeeltä, kohti stranglea/antitaikageneraattoria/tms.
- Sekoittaa teleporttaajien suunnitelmia
- Työntää ruumiita kasaan superresurrectia varten
- Heittää maassa lojuvia aseita omia joukkoja kohti
- Pehmentää pudotusta
- Tiputtaa taivaalta Glider-miehiä
- Torjua/kiihdyttää kranaatteja.

Siinä ainakin nopeasti kasattuja käyttötarkoituksia.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Paavi sanoi:
Nonono, ei pidä Gustia moittia, sillä kyseessähän on koko pelin yleishyödyllisin taika. Sillä voi:

- Työntää ruumiita kasaan superresurrectia varten

Siinä ainakin nopeasti kasattuja käyttötarkoituksia.

Kiitos! Tuolla tavoin kyllä hommaan sen, että pelastan 3 hemmoa yhellä kerralla. Pystyykö demon omaavat pelata koko version pelaajien kanssa, tuskin? Voisi ladata sen demon, että pääsisi pelaan muutamien kavereiden kanssa:)
 
Vastaus: Shadowrun X360

Jeppu nr1 sanoi:
Onko tämä todella niin hyvä peli mitä sanotte? Jaksaako tätä todella pelata vaikka niin paljon mitä pikkaraisen peliajat tuossa yhdessä viestissä on? :D Kumpi olisi parempi hankinta: Gears of War vai Shadowrun?

Noh, samaa tahtia noi tuntimäärät on ollut aika lailla tähän päivään saakka ;) Tosin voi vain olla, että olen elämätön olmi. Nyt sain pääsykokeenkin pois alta, niin jopas se aurinkokin paistaa.. valitettavasti, joutuu laittamaan sälekaihtimet kiinni.

GoW ja Shadowrun ovat molemmat omaan mieleen. GoW on tullut kertaalleen pelattua yksin läpi ja joku neljä-viisi kertaa cooppina veljen kanssa. Loistavaa mättöä, joskin harmillisen lyhyttä sellaista. Siinä on kuitenkin sitä jotain. Nettimatchia ei ole tullut niin paljoa tykiteltyä. Sen verran kyllä GoWista, että jos et saa kaveria mättämään tuota, niin ei se sit varmaan kovin paljoa jaksa innostaa (ellet innostu deathmatchista). Yksin tuo on vähän kuivakka kokemus.

Paavi sanoi:
Nonono, ei pidä Gustia moittia, sillä kyseessähän on koko pelin yleishyödyllisin taika. Sillä voi:

- Työntää ruumiita kasaan superresurrectia varten

Already got one bro, eikä tarvinnut edes gustia ;) Tosta Master Gardener -achista minä olen vielä tyytyväisempi. Mut tossapa oli kyl kaikkea sellaista, mitä en itse ole edes hokassut, mutta on se silti vähän turha :p

Eihän tuo (=Shadowrun) lopulta ole mikään messias, mutta hiton paljon erilainen verrattuna niihin n+1 tusinanettiräiskintöihin, joita on paikat täynnä. Tuossakin on parannettavaa, mutta erinomaista viihdettä joka tapauksessa. Tiimipeli on kuitenkin ehdoton ja jos tämä uupuu kummalta jommalta, niin pelit maistuvat vähän tylsiltä. Onneksi nämä tilanteet ovat varsin vähäisiä.

Japle sanoi:
Taikoja käytän aikas paljon. Nyt on vähän hölmösti mm. resurrect jäänyt vähemmälle, kun sain sen 100 hemmon pelastamis -achievementin. Nyt käytä elämän puuta, jotta saisin sen Healer -achin. 10 tappoa putkeen olen kovasti koittanut saada, mutta lähin on ollut 8 tappoa. Pitääpi tuo jossa sopupelissä hommata ;)

Siinä on vielä 3 x Rez ja Brother to Mother -achit jälellä, että elä vielä heitä taikaa narikkaan. Achi-huntterit (minä ml.) pitäisi viedä kyllä saunan taakse ammuttavaksi, sillä heistä ei yleensä sitä tiimipeliä löydy. Esim. ressu-taian poisjättö vaikkapa attrition-moodissa on jotain sanoin kuvaamattoman typerää. Sitten kun itse hommaat sen heti ensimmäisellä rundilla, niin onpas kiva huomata, ettei yksikään tiimiläisesi ole hommannut taikaa koko pelin aikana.
 
Vastaus: Shadowrun X360

J. Pikkarainen sanoi:
Siinä on vielä 3 x Rez ja Brother to Mother -achit jälellä, että elä vielä heitä taikaa narikkaan. Achi-huntterit (minä ml.) pitäisi viedä kyllä saunan taakse ammuttavaksi, sillä heistä ei yleensä sitä tiimipeliä löydy. Esim. ressu-taian poisjättö vaikkapa attrition-moodissa on jotain sanoin kuvaamattoman typerää. Sitten kun itse hommaat sen heti ensimmäisellä rundilla, niin onpas kiva huomata, ettei yksikään tiimiläisesi ole hommannut taikaa koko pelin aikana.


Brother to Mother achi tuli jo ekoina päivinä ja uon 3x Rezin hommasin tänään elikä nytten voisi periaatteessa heittää vek tuon resurrectin, mutta on siitä niin monesti ollut hyötyä, että jatkossakin pelaan sen kanssa.

Ootko saanut Healer ja Heavy Smoker -acheja? Itselläni on nuiden opastusten suhteen pientä epäselvyyttä.

Healer: Save your allies with the Tree of Life.
Heavy Smoker: Ignore a great deal of damage using Smoke.

Tuollaiset selostukset on normaalisti. Pitääkö Healerissa saada sillä elämän puulla parannettua sellaista hemmoa, joka on ihan juuri ja juuri kuolemaisillaan? Vai pitää saada se matsin healing prosentti tietyn suuruiseksi? Ota noistakin ohjeista selvää...

Smokerissa; Pitääkö niinku tarpeeksi paljon kulkea Smokessa, sillä välin kun vastustaja ampuu asella minua? Vai tietty aika matsista/yhteensä olla smokessa?

Rukoilkaamme, että Pikkarainen on jo saanut nämä achit.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Japle sanoi:
Ootko saanut Healer ja Heavy Smoker -acheja? Itselläni on nuiden opastusten suhteen pientä epäselvyyttä.

Healer: Save your allies with the Tree of Life.
Heavy Smoker: Ignore a great deal of damage using Smoke.

Rukoilkaamme, että Pikkarainen on jo saanut nämä achit.

En ole saanut. Heavy Smokeria olen hieman pyrkinyt keräilemään, ja siitä on kahdenlaista infoa saatavilla: joko olet yhden erän ajan 120sek smoketettuna (ei ole kantti itsellään riittänyt, kun tiimipeli kuitenkin kyseessä ja tulee paha mieli jos sooloilee yksin viimeisenä miehenä achien perässä) tai 50-60min kokonaisuudessaan. Toivon jälkimmäistä. Molemmista on ollut hieman ristiriitaista tietoa onnistumisprosentista.

Healerissa pitää ilmeisesti parannella yhden pelin/erän aikana 50 hp-baria. Muistelisin, että pelin.
 
Vastaus: Shadowrun X360

Onko mitään arvioita monelta demo on saapumassa? Ei ole Boksi piuhoissa, joten ei pääse tarkistamaan onko jo tullut.
 
Ylös Bottom