Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shenmue 3

HideoMiyamoto

Well-Known Member
Pelimuoto: Yksinpeli
Alustat: PS4 & PC
Lajityyppi: Toiminta & Seikkailu
Kehittäjä YS Net, Neilo
Julkaisija: Deep Silver
Julkaisu: 19.11.2019

Nämä trailerit esittelevät gameplay-elementtejä ja alustavat tarinaa.




 
Viimeksi muokattu:
Peli näyttää jotenkin karulta (varsinkin hahmot), mutta niin näyttävät osat yksi ja kaksikin ja ovat silti hyviä pelejä. Tämä tulee tosiaan vähän huonoon väliin. Tulee aika kiire pelata perjantaina 15.11. julkaistava Jedi Fallen Order seuraavan viikon tiistaiksi läpi. :D Niin ja tokihan The Outer Worlds on vielä kesken. :eek:

Joka vuotinen ongelma: Joulun alla julkaistaan liikaa pelejä.
 
Tässä pieni ote Gamesradarin testistä pelin parissa.

"From a newcomer's point of view, however, the game undoubtedly sucks. In the first hour of Shenmue 3 that I was able to play, precisely nothing of note actually happens. The game begins where Shenmue 2 left off, you are handed control as you begin to walk into Bailu Village. The next hour is spent there, talking to people with gloriously deep-wrinkled faces who spout utter nonsense, all fully voiced for every single line of dialogue. Corey Marshall who voices main man Ryo Hazuki sounds eerily similar to his self of 20 years ago, again lending to the feeling that somehow this is a game from 2002, just dressed up in Dreamcast 2 graphics. If that had ever happened, it would very likely have looked like this.

Even the 'quality-of-life' enhancements feel dated. Ryo now walks wherever you push the left stick, the zoom feature on the left trigger can be used while moving and now has different levels set on a click rather than based on analogue depression. Even Shenmue 2's 'wait' feature has been improved, allowing you to jump not only time but also space if you need to be somewhere at a set point in the future. It's a welcomed feature, but it isn't revolutionary. Given how dated everything – from the quest design, to the writing, and the world – feels, these improvements are small in the grand scheme of things. This is undoubtedly a game made for players that have been waiting for 18 years to continue the adventures of Ryo Hazuki, rather than an opportunity to bring new fans into the series. "

Peli on siis tehty vain ensimmäisen kahden osan faneille, toki joku uusikin saattaa peliin tykästyä mutta ei kannata odotella liikoja.

 
Laitetaas tännekkin tuo julkaisutraileri. Herraisä tuo enkku dubbi on aivan kamala, toki nostalginen mutta ei tulis kuuloonkaan pelata sen kanssa kun Japani on vaihtoehtona.

 
Itselle tuli tubessa vastaan pelin mainos jota katsoessa mietein, että ei kai enkku dub oikeasti ole noin kamala, mutta ilmeisesti se on joten japanilla mennään kuten hd remasterissa.
 
Pelin Deluxe Edition ennakkotilattuna. Saa nähdä mitä sieltä tulee. Ensimmäinen Shenmue on itselleni edelleen rakkain pelikokemus koskaan ikinä. Tavallaan pelottaa, mutta toisaalta olen onnellinen, että tarina saa vihdoinkin, lähes 20 vuoden odottelun jälkeen, päätöksen.
 
Pelin Deluxe Edition ennakkotilattuna. Saa nähdä mitä sieltä tulee. Ensimmäinen Shenmue on itselleni edelleen rakkain pelikokemus koskaan ikinä. Tavallaan pelottaa, mutta toisaalta olen onnellinen, että tarina saa vihdoinkin, lähes 20 vuoden odottelun jälkeen, päätöksen.

Paitsi että tämä peli ei päätä tarinaa, ainakin yksi osa vielä suunnitteilla.
 
Paitsi että tämä peli ei päätä tarinaa, ainakin yksi osa vielä suunnitteilla.

Ai, tuo on mennyt aivan ohi. Alkujaan puhuttu trilogiasta, siis joskus muinoin, mutta eipä tuo mitään haittaa. Toivottavasti ei tarvitse kuitenkaan odotella niin pitkään kuin tämän kolmannen osan kanssa. :D
 
Playstation Access kävi haastattelemassa Yu Suzukia. Enpä tiennyt että Shenmue alkoi Virtua Fighter RPG:nä ennenkuin siitä muodostui mitä se nyt on.

 
Viimeksi muokattu:
Yu Suzuki saanut elämäntyöstään tunnustusta. Esipuheen pitää itse Peter Moore, jonka alustalla mestarin hengentuote nähtiin edellisellä kerralla.

Hiha nousee tälläkin kertaa. :D
 
Tuli info koska PC avaimet jaetaan.

Shenmue III - Full Game Download
Epic Games Store

NOTICE: Code will be active at the following times:
2019-11-19 22:00 JST
2019-11-19 21:00 HKT
2019-11-19 14:00 CET
2019-11-19 13:00 GMT
2019-11-19 08:00 EST
2019-11-19 05:00 PST
 
Itse tuskailin Kickstarterin (tai oikeastaan Suomen postin) kanssa niin paljon, että suuntasin äsken huvikseni Oulun Gamestoppiin. Sieltähän löytyi YKSI varaamaton Collector's Edition – hintakaan ei ole järin suolainen. Ostin siis pois kuleksimasta, koska miksipä minä en haluaisi rahojani antaa tällaiselle kulttuuriteolle. <3
 

Liitetiedostot

  • Shenm.jpg
    Shenm.jpg
    123,7 KB · Lukukerrat: 26
Itse tuskailin Kickstarterin (tai oikeastaan Suomen postin) kanssa niin paljon, että suuntasin äsken huvikseni Oulun Gamestoppiin. Sieltähän löytyi YKSI varaamaton Collector's Edition – hintakaan ei ole järin suolainen. Ostin siis pois kuleksimasta, koska miksipä minä en haluaisi rahojani antaa tällaiselle kulttuuriteolle. <3

Itsellä tässä vielä reilu 3h odotusta että pääsee lataamaan, tuntuu aika mahdottomalta että kohta pääsee pelaamaan Shenmue 3.

EDIT: Koodi tuli ajallaan ja nyt lataillaan, 35 gigaa ja sitten se matka alkaa.!!
 
Viimeksi muokattu:


Peli kaipaisi kyllä 30 FPS lukitus mahdollisuutta.

PS4 renders at a native resolution of 1536x864.

PS4 Pro renders at a native resolution of 1920x1080.
 
Vihdoinkin tämä päivä tosiaan koitti, että pääsi jatkamaan tarinaa Shenmuen maailmassa. Usko oli välillä koetuksella, mutta kyllä se peli sieltä viimein putkahti pihalle. Töistä kun kiiruhdin kotiin, niin vain pettymyksekseni huomasin, että peli ei ollut vielä Epicin storesta ladattavissa. Joskus viiden maissa se taisi sitten lopulta tulla julki. En ollut ottanut yhtään sen tarkemmin selvää pelin julkaisuaikataulusta. Ei muuta kuin peli lataukseen ja odottelemaan. Aika hyvää vauhtia se valuikin sitten lopulta. Kokoa taisi olla pc-versiolla noin 48 gigaa.

Miltä se sitten tuntuu? No pari tuntia mulla on vasta haahuilua takana, joten mitään ihmeellistä syväanalyysiä tässä on vaikeaa ruveta tekemään. Sen verran on pakko sanoa, että oikein rentouttavaa menoa on ollut pyöriä rauhallisen tahtiin Bailu villagessa. Pelihän jatkuu aika tasan tarkkaan niiltä huudelta kuin mihin kakkonen jäi gliffhangerinsa kanssa. Taas pääsee jututtamaan porukkaa oikein kunnolla ja etsimään johtolankoja muistikirjaan. Tuttua hommaa jo aikaisemmista osista, mutta toimii meikäläiselle erittäin hyvin. Uutta taistelusysteemiä pääsi sitäkin hieman testamaan, joka kyllä omalla tavallaan sekin tuntuu erittäin tutulta. Graafisesti peli miellyttää myös silmää. Samanlaisia säväreitä ei toki saa kuin silloin aikanaan Dreamcastillä, mutta tässä puhutaankin ihan eri budjetin peleistä. Tämä kolmonen on kuitenkin nykymittapuulla kohtuullisen pienen budjetin peli. Joissain kohdissa on myös mahdollisuus käyttää fast travelia. Tämä taitaa olla kanssa uusi ominaisuus. En ainakaan muista, että tuota olisi ollut aiemmissa peleissä.

Yksi asia mistä tekisi mieli hieman nurista on tuo staminan / healtin sekoitus. Siis se että energiat kuluu päivän mittaan, jos vaikka erehtyy juoksemaan liiaksi. Sitten täytyy vähän tankata kanaa tai hedelmiä naamaan, jos haluaa jaksaa päivää eteenpäin. Taisteluihin lähdettäessä on myös hyvä muistaa, että on pitänyt verensokeristaan huolta koska muuten noutaja saattaa tulla alta aika yksikön. Omalla tavallaan toki jopa realistista, mutta en kyllä välttämättä tämmöistä ominaisuutta olisi kaivannut.

Mutta kokonaisuutena on pakko sanoa, että tämmöistä menoa sitä on omalla tavallaan jo kaivannutkin pitkään. En tiedä että miten uppoaa pelaajien nykysukupolvelle, mutta itse ainakin nautin tästä nyt koko rahan edestä.

Laitetaan loppuun vielä tämä meikäläisen striimin taltiointi, jos joku haluaa katsella pelikuvaa ja mun höpinöitä. Toki mieluumminhan sitä kannattaa pelailla ja nautiskella tästä itse.

 
Ylös Bottom