Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Kyllä on täysin erilaista ajella kun gt5,pitää opetella vaan.
Netissäkin on pelaajia .Ja olen pelannu.

Millä alustalla pelaat? Ps3? Onko rattia?

Ilmeisesti aika paljon ratin asetuksista kiinni, miten toimii ja käyttäytyy. Mitä asetuksia käytät (tai muut on käyttänyt), itelle tulee huomenna niin tietää sit hiukan säätää suoraan g27:aa.

Tukeeko tämä kytkintä, tai edes h-kaaviota?
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Millä alustalla pelaat? Ps3? Onko rattia?

Ilmeisesti aika paljon ratin asetuksista kiinni, miten toimii ja käyttäytyy. Mitä asetuksia käytät (tai muut on käyttänyt), itelle tulee huomenna niin tietää sit hiukan säätää suoraan g27:aa.

Tukeeko tämä kytkintä, tai edes h-kaaviota?

GTplanetilla Shift-osiossa oli oma ketjunsa jonkun G27 asetuksille (detailed ihan), en lukenut kun pelailen padilla.
Padille taitaa ainakin olla samankaltaiset asetukset kun 1ssä, jotkut (kuten aina) ovat taasen tyrmänneet pelattavuuden padilla aika huonoksi.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Sieltähän se löytyi..laitetaan tähän guoteksi/spoileriksi kun on niin pitkä:

Here are some settings that make Shift 2 feel 100% more responsive. These settings are the closest I could get to a simulation feeling. These settings will eliminate that "floaty" feeling in a strait line. The car will turn when you turn, and the wheel will correspond with the in game visuals alot better then the default settings.

These settings were created with the PS3 version.

The default settings are so horrible I don't recommend using them for long. (Unless driving Jello is what you prefer.)
Use the first set of Advance settings I have listed and tweak them to your personal style as your get used to the game.
The second set of Advance settings are what I have chosen as my own permanent settings.

Handling Mode: Elite
All Assists: OFF (except for ABS)

Note: Be sure not to hit the two middle red buttons on the G27 shifter because that will toggle ON and OFF the Traction Control and Stability Control.

Manual Gears: ON
Auto Clutch: OFF or ON (Its up to you)

Note: It helps to re-map the Auto Gears and Auto Clutch button(s) with the Hud display and View change so you don't accidently turn the Auto Clutch or Auto Gears back on during gameplay.

Options > Gamplay> Controls> Adjust Controls> (R1) to Advance Controls.

------------1. Start with this as your baseline.------------------2. This is fine tuned to my personal preference.

FFB:_______________100%____________________________________100%

Steering DZ:________0%______________________________________0%

Steering SN:________50%_____________________________________60%

Throttle DZ:________ 0%______________________________________0%

Throttle SN:________50%______________________________________50%

Brake DZ:__________0%_______________________________________0%

Brake SN:__________50%______________________________________40%

Clutch DZ:__________0%_______________________________________0%

Clutch SN:__________50%______________________________________60%

Speed SN:__________0%_______________________________________0%

Drift Speed SN:______0%_______________________________________0%

Steering Lock:_______900*______________________________________900*

Drift Steering Lock:___900*______________________________________900*

(To fine tune *each cars steering lock*, go to the *vehicles tuning menu*) < I cannot stress enough how important this setting is.

Note: Some users have posted back with good results using a 450* lock. Although...I only recommend using this lock degree when driving the GT spec race cars. I DO NOT recommend this degree for drifting as it become difficult to make small corrections. The steering will become to twitchy to hold a drift. Do not be discouraged at how difficult it is to drift with a wheel in Shift 2...It takes alot of practice.

Note: If you choose to set up your G27 with 900* you will find it becomes difficult to turn quick on tight tracks with certain cars. This is where each vehicals tuning menu comes in handy. By increasing a specific cars steering lock you can increase the responsiveness of the steering without compromising the visual 900* correspondence between your *G27 Steering wheel* and the in game *cockpit view steering wheel*.

Note: For Steering Sensitivity at 50%. This is a way of saying the wheel is just as sensitive at 0* and it is at 900*. By increasing this value the in game steering will become more responsive (quick to your actions). By decreasing this value the in game steering becomes less responsive (slow to your actions).

Note: For Throttle pedal sensitivity at 50%. This a way of saying The pedal at 0% is just as sensitive at 100%. The pedal stroke is linear... similar to a mechanicly operated throttle cable on a real car. By decreasing this value you are making the upper portion of the pedal stroke less responsive and the lower portion of the stroke more responsive and vise versa.

Note: For Brake Pedal sensitivity at 50%. This is just a baseline. Here your personal preference is what matters most. By decreasing this value you are making the upper portion of the pedal stroke less responsive and the lower portion of the stroke more responsive. So ideally a lower value here is desired because it would be similar to a brake pedal on a real car.

Note: For Clutch Pedal sensitivity at 50%. This is just a baseline. Just like the brake, this setting is personal preference. Some prefer a clutch that engages/disengages high, some prefer it low. Increasing the value here will raise the engagement/disengagement point. Decreasing the value will lower the engagement/disengagement point.

Note: Speed and (Drift) Speed sensitivity. This setting is a way of keeping the car more controllable at high speeds, mostly in a strait line. This setting becomes less important as you increase the steering wheel degree rotation. At 900* speed sensitivity isn't an issue. So this value at 0% is a way of saying the steering response is unaltered at any speed. The more you increase this value the less reponsive the car will become as your speed increases.

Try it out.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Sieltähän se löytyi..laitetaan tähän guoteksi/spoileriksi kun on niin pitkä:


Mitä pitäs muutella näistä asetuksista,näillä vielä ratti ei kunnola toimi kevyt pyöritellä rattia ei tuntumaa g25 ratti minulla.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Voimaa ei taida mistään saada lisää. Hetken kun ajelin niin ihan hyvältä tuntuu noilla.

On kyllä gt5:een verrattuna todella hienoa et Audi tuntui normaali siviililiikenteen autolta, 911 tuntui ihan oikeasti siihen nähden urheilu autolta ja kisa e30 bemu tuntui rata-autolta.

Gt5:ssa kun tuntuu kaik jotenkin ihan samalta ja urheiluautoissa ei oo yhtään munaa, eikä vauhdin tuntua. Tässä on hyvät äänet, vauhti tuntuu ja jos ajautuu seinään niin jo se ääni tekee pahaa, joten kolaroida ei halua. :D

Ohjaus vaatii totuttelua, mutta loppupeleissä se on ihan hyvä. Porssella oli hieman ongelmia suoralla ajaa suoraan..siihenkin auttais varmaan kääntösäteen muuttamista auton säädöistä.

Kytkin toimii paljon paremmin kuin gt5:ssa, ja on ylipäätään eka peli jossa itse tykkään tuosta 900asteen ohjauksesta.

Ohjaamokuvakulmaa en kyllä pysty ainakaan näin kuumeessa käyttämään..liikaa blurria ja liikettä, alkaa oksettamaan.



Edit: miksi auton säätö ei voi joka pelissä olla tällänen? Voit mennä mille radalle vaan, pistää pausen ja säätää autoa ja jatkaa tismalleen samasta kohtaa ilman mitään latauksia. Yleensä joutuu menee radal testaa peleissä ni joutuu aina lataamaan sen radan, tässä voi kesken testin säätää jatkuvasti ja näinollen erot oikeasti huomaa heti. Ihan mahtavuutta.

On kieltämättä upeeta "omistaa" Porsche ja painella sillä menemään.

Ratoja tuntuu olevan ihan kiva määrä, ja vähän semmosia mitä ei monesti oo ainakaan autopuolella. SBK X:stä tuttuja ratoja kyl on, esim donnington ja Brno(joka on mun lempiratoja ja ei oo löytynyt mistään pelistä varmaan, paitsi prätkä).


Edit2: ja noista säädöistä. Niitä voi tehdä monta tietenkin, mutta ne voi myös talletaa siten, että ne säädöt on käytössä:
- kaikilla radoilla
- yhdellä tietyllä radalla
- gp short
- katu
- GP
- Ovaalit
- Drift
- pelkästään Nordschleifen radoilla, tai yhdellä niistä(4variaatiota).

Eli todella todella monipuolisesti.

Vaikuttaa ekan 3h jälkeen ihan mukiinmenevältä peliltä ja tuntuu paljon mukaansatempaavammalta kuin GT5. Gt5:een vain iskee kyllästyminen sen kliinisyyden ja vauhdintunnottomuuden vuoksi, ja kun autot kiiltää uutuuttaan jatkuvasti. Tässä on menoa ja meininkiä, vauhdintuntu hyvä, lähtee konepellit jne veks, tulee likaa tuulilasiin ja kaikkea pientä joka tuo ajamisen fiilistä. Ja iso tekijä on myös tuo, että Ford focuksessa ei ajotuntuma ja vauhdintuntu oo sielläpäinkn kun urheiluautoilla tai kisavehkeillä. Tollanen perus auto tuntuu "kiikkerältä" kun alusta ei oo järin hyvä ja Porsche taas on paljon jämäkämpi.

Vielä edit 3:

Gt5 on edelleen se johon vertaan, kun se on "the game". Siinä aina kirosin kun en voi ajaa kunnolla yksittäisiä kisoja, kun se ei edistä mitään.

Tässä voi ajella yksittäisen kisan siten, että vastustajille annetaan identtinen auto, tai saman kilpaluokan auto. Voi valita radan, kierrokset, vastustajien määrän jne. Ja mikä parasta. Kisoista saa rahaa ja expaa, jolloin niitä on pirun kiva ajella, mutta samalla se edistää uraa kun voi ostella uusia autoja, ja expalla unlockata kaikkea.

Tuntuu, että tässä on kaikki ne jutut, jotka eniten gt5:ssa ärsytti. :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Mäksän kans oon samoilla linjoilla,mut puolustan gt5:sta grafiikan suhteen.Onlinessa koitin vain pikapeliä ja suuri plussa täytyy antaa,ett peli starttaa kisan käyntiin.Ei tarvi ootella hostin mahdollisia "luoviataukoja".Ohjaus oli padilla huonoa,mut ratilla mukavaa.En kadu tän pelin ostamista.:)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

puolustan gt5:sta grafiikan suhteen.
Todellakin, tässä on blurria niin perhanasti, että tosiaan ainakin näin kuumeessa vahvat lääkitykset päällä 2-3h pelillä on ihan horkassa.

Eipä toi grafiikka tässä mitään rumaa ole, mutta tekstuurit jotenkin pienellä resolla ja piirtoetäisyys tuntuu jotenkin oudolta. Mut kivaa on ja kytkin pelejä ei oo koskaan liikaa (onko tää nyt sit jo toinen ps3 peli joka tukee kytkintä?)
 
Huh huh, koittapaa ajaa se yks haaste missä on bugati veyron vs gumbert apollo....ratana "Monaco", tai sen plagiointi siis..

Tuli muutamaan kertaan yritettyä, kun on vauhdintunne niin tajuton et seinät vaan tulee silmille. Mahtavaa kisata tossa pelissä ku alkaa tosissaan sydän hakkaamaan jännityksestä. Porschella Donningtonissa vikassa mutkassa kahdesta ohi ja voittoon, sitä ennen kaks kierrosta aivan puskurissa kiinni ja välillä kylki toisessa kiinni.

On muuten toi Autolog kiva lisä yksinpeliinkin. Näkee jokaisen uran kisan kohdalla miten nopeasti kaverit on ne ajanut ja sit tekee mieli ajaa uusiksi sama kisa ai:ta vastaan ihan vaan siks, et vetää kaveria nopeammin kisan läpi. :)

Rattiin tarttis kyl hiuka saada täsmällisyyttä keskialueelle. Jos ajaa esim jonkun perässä ja pitäs imusta heittää sivulle, niin se on yllättävän vaikeaa kun ei hiukan rattia kääntämällä tapahdu mitään. Sama juttu jos perä lähtee heittää, niin kun korjaa sitä ni on aivan älyttömän vaikeaa. Siitä tulee loputon heiluriliike, kunnes ollaan pellolla.

Toinen vähän tyhmä juttu on se, et jos liu'ut poikittain hiekalle niin auto vetää katonkautta ympäri. Hienon näköistä, mutta raivostuttavaa. Se tosin taas on hyvää, että ruoho ja hiekka hidastaa niin paljon vauhtia, että oikomisia on turha koittaa.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Huh huh, koittapaa ajaa se yks haaste missä on bugati veyron vs gumbert apollo....ratana "Monaco", tai sen plagiointi siis..

Tuli muutamaan kertaan yritettyä, kun on vauhdintunne niin tajuton et seinät vaan tulee silmille. Mahtavaa kisata tossa pelissä ku alkaa tosissaan sydän hakkaamaan jännityksestä. Porschella Donningtonissa vikassa mutkassa kahdesta ohi ja voittoon, sitä ennen kaks kierrosta aivan puskurissa kiinni ja välillä kylki toisessa kiinni.

On muuten toi Autolog kiva lisä yksinpeliinkin. Näkee jokaisen uran kisan kohdalla miten nopeasti kaverit on ne ajanut ja sit tekee mieli ajaa uusiksi sama kisa ai:ta vastaan ihan vaan siks, et vetää kaveria nopeammin kisan läpi. :)
Täytyy koittaa kuhan vain ehtis,täshän ei oo paljo ehtinyt ajamaan,ku oon tutkinut mitä kaikkea tästä löytyy.:)Joo,toi autolog on hyvä homma,uskon ett se lisää yksinpelin "elinkaarta".GT5:ssa aika nopeesti kyllästy yksinpeliin,mut vieläki tykkään ajella onlinessa.Pitäs koittaa säätää rattiasetuksia,et viittis ettiä DFGT säätöjä netistä,jos niitäki ois joku jo laittanut.:rolleyes:En oo ees pelissä kahtonu noita asetuksia vielä.:eek:
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Muutaman tunnin pelailun jälkeen vaikuttaa oikein hyvältä.
Vauhdin tunnetta riittää ja äänimaailma oikein muhkea.

Cockpitiltä pystyn ihan hyvin ajamaan, ei ainakaan alkupään autoilla niin kovasti pääse, että blurria olisi häiritsemään asti.
Kypäräkameran kanssa ajamisesta ei taasen tule mitään.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Cockpitiltä pystyn ihan hyvin ajamaan, ei ainakaan alkupään autoilla niin kovasti pääse, että blurria olisi häiritsemään asti.
Kypäräkameran kanssa ajamisesta ei taasen tule mitään.

Huomasin itsekin vasta kommenttini jälkeen, että cockpitti näkymä oli erikseen ja kypäräkamera erikseen, tarkoitin siis kypäräkameraa.

Tuossa muuten pelin vaikeustaso menee oman auton tason mukaan..eli kun parannat autoas, samalla kilpakumppaneille tulee kovempaa kaaraa alle.

Alkaa itsellä jo taidot loppumaan välillä jos päästää jonkun ohi..perässä pysyy, mut ohi on pirun vaikee päästä ja virheisiin ei oo yhtään varaa. Jos taas johtaa, niin AI ei uskalla tulla yhtään ohi, matelee miten hitaasti tahansa.

Btw, on hienoa, että mk1 Golffi on mukana :cool:
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Sieltähän se löytyi..laitetaan tähän guoteksi/spoileriksi kun on niin pitkä:


Kiitti vinkistä. Itellä on DFGT-ratti ja kokeilin noita asetuksia siihen. Hyvin toimii, tai ainakin paremmin. Väheni autolla se laidasta laitaan "hakeminen" :)

PS. onko kukaan saanut hommattua niitä "VIP-loyalty" bonuksia joita NFS sivuilla mainostettiin. Nyt tuo maininta on poistettu. Pelin EXTRAS-valikossa on tuo VIP-valikko mutta ei toimi mulla... Näyttää kyllä ne EA:n pelit mitkä olen rekisteröinyt, mutta no go!
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Ne ajoavut saa kans auton vetelemään ihan mihin sattuu. Mut huomasin saman mitä tossa ohjeessakin luki, että joka autoo kun käy erikseen säätämässä auton tuning valikon kautta steering lockin niin saa paremmaksi.
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

joo "vauva-avut" lähti heti ekana poies ja ajomalli elite. Toki lukkiutumattomat jarrut jätin päälle...
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360]

Onko kellään vielä kokemusta padilla ajosta? Onko millainen verrattuna ensimmäiseen Shiftiin? Entä millainen verrattuna GT 5:een?
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Täytyy koittaa kuhan vain ehtis,täshän ei oo paljo ehtinyt ajamaan.:eek:

Etkä tätä ehdikkä pelaamaa, tai jos alat tätä peliä tässänäi pelaamaa, ni lähet mun kaverilistalta lopuks ikää ja samalla lennät rallisarjast pois. ;)
 
Vastaus: Shift 2 Unleashed [PS3/X360 | Kevät 2011]

Etkä tätä ehdikkä pelaamaa, tai jos alat tätä peliä tässänäi pelaamaa, ni lähet mun kaverilistalta lopuks ikää ja samalla lennät rallisarjast pois. ;)
Eiku laitat tän pelin pakkohankinnax niille,jotka ajavat rallisarjaas ja lopetat sarjan ja järkkäät tästä pelistä jonkin sarjan.:DSä meet heti tänään ostaa tän pelin,sit jo illal ajellaan tätä.:D
 
Ylös Bottom