Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill f

Se onkin huvittavaa että tässä on sarjan paras taistelu systeemi ja se silti niin tönkkö ettei se kaikille maistu. Kuvastaa hyvin miten kankeita Silent Hill pelit on aina ollut pelata.
 
Se onkin huvittavaa että tässä on sarjan paras taistelu systeemi ja se silti niin tönkkö ettei se kaikille maistu. Kuvastaa hyvin miten kankeita Silent Hill pelit on aina ollut pelata.
Mielestäni kakkosessa taistelu toimi todella hyvin, kiitos toimivan räiskinnän. Todella monelle varmasti ensimmäinen Silent hill peli on tuo 2 remake ja täten monen mielestä varmasti tuliaseet ovat iso osa Silent hilliä.
 
Mielestäni kakkosessa taistelu toimi todella hyvin, kiitos toimivan räiskinnän. Todella monelle varmasti ensimmäinen Silent hill peli on tuo 2 remake ja täten monen mielestä varmasti tuliaseet ovat iso osa Silent hilliä.

Joo ammuskelu on eri asia, se on helpomi tehdä. Mutta jos vertaa pelien melee taistelua niin SH f on paljon parempi.
 
Nämä ovat tietenkin mielipideasioita ja en ole peliä pelannut vielä läpi, mutta kyllä pelattavuus on ihan hauskaa tässä. Ei siis mitään ihmeellistä, mutta toimivaa. Ja varsinkin vaikka SH2R pelattavuuteen verrattuna mielenkiintoisempaa.

Vanhemmat ovat tietääkseni vielä tönkömpiä. Ainakin Homecomingissa, josta olen vähän jotain pelailua katsonut.
Se on totta, että tässä on paremmat taistelumekaniikat kuin Homecomingissa, mutta sehän onkin vain toivottavaa Homecomingin täyttäessä ensi vuonna 18!

"Ei ihmeellistä, mutta toimivaa" on myös hyvä tapa kuvata noita. Mikään ei ole varsinaisesti rikki, mutta kaikki on vaan niin vanhentunutta, että se ainakin itseäni häiritsi. Varsinkin kun itse sisältö ja teksti on niin hyvää.
 
Se on totta, että tässä on paremmat taistelumekaniikat kuin Homecomingissa, mutta sehän onkin vain toivottavaa Homecomingin täyttäessä ensi vuonna 18!

"Ei ihmeellistä, mutta toimivaa" on myös hyvä tapa kuvata noita. Mikään ei ole varsinaisesti rikki, mutta kaikki on vaan niin vanhentunutta, että se ainakin itseäni häiritsi. Varsinkin kun itse sisältö ja teksti on niin hyvää.
Ehkä itsellä on se, ettei tämän pelaaminen tunnu niin vanhentuneelta. Eli se ei pääse häiritsemään, vaikkei ole uutta ja ihmeellistä.

Tarina ja tunnelma ovat tässä kuitenkin mielestäni se juttu, ja ne ovat toteutettu hyvin. Ja se jos mikä koukuttaa tässä pelissä. Vaikka en tiedä mitä mieltä olen tuosta, jos tämän pitää useasti pelata läpi että näkisi oikean lopun.
 
En ihan itse pysty allekirjoittamaan tuota, että taistelu olisi vanhentunutta. Tai jos on niin sitten kaikki soulsbourne tyyliset tappelutkin on vanhentuneita.
 
En ihan itse pysty allekirjoittamaan tuota, että taistelu olisi vanhentunutta. Tai jos on niin sitten kaikki soulsbourne tyyliset tappelutkin on vanhentuneita.
Nimenomaan. Ei tämä tunnu vanhentuneelta. Vaikkei tosiaan ole mitään ns. Uutta ja ihmeellistä. Mutta tarvitseeko ollakkaan? Tässä ovat kuitenkin muut asiat tärkeimpiä mielestäni, kuin taistelu.
 
Viimeksi muokattu:
En näe yhteyttä Souls-peleihin ollenkaan. Muuten kaikki toimintapelit, joista löytyy stamina-mittari ja väistöliike, ovat Souls-tyylisiä.
No, ehkä hiukan tässä on Soulsimaista henkeä mukana. On tosiaan tuo staminapohjainen, haastavahko taistelu ainakin hardilla, ja sitten on ne alttarit. Vaikkei viholliset synny uudestaan, eikä tässä menetä mitään resurssia kuollessa. Sanity toki vähenee tässä, ja sitä pitää saada lisää alttarilla tai erilaisilla itemeillä.

Mutta en minäkään kutsuisi tätä Souls-peliksi.
 
En minäkään tätä soulslikeksi kutsunut mutta combat on hyvin samanlainen. Väistöt, omanlaisensa parry, staminan hallinta jne. Siksi on minusta erikoista sanoa, että tämä on vanhentunut combat, kun tuota samaa on 90% melee pohjaisista peleistä nykyään. Staminahan tässä kuluu paljon nopeampaa ja palautuu hitaammin mitä tyypillisessä soulslike combatin omaavassa pelissä mikä luo tunteen, että hahmo ei ole mikään samurai kuitenkaan. Mutta en näe tässä kyllä vanhentunutta combattia, en sitte millään.
 
En minäkään tätä soulslikeksi kutsunut mutta combat on hyvin samanlainen. Väistöt, omanlaisensa parry, staminan hallinta jne. Siksi on minusta erikoista sanoa, että tämä on vanhentunut combat, kun tuota samaa on 90% melee pohjaisista peleistä nykyään. Staminahan tässä kuluu paljon nopeampaa ja palautuu hitaammin mitä tyypillisessä soulslike combatin omaavassa pelissä mikä luo tunteen, että hahmo ei ole mikään samurai kuitenkaan. Mutta en näe tässä kyllä vanhentunutta combattia, en sitte millään.
Demon's Souls on 16 vuotta vanha. Dark Soulsin eka osa 14 vuotta. Pitkälle ei ole edetty kummankaan perinteisistä mekaniikoista. Kuten monen lajityypin kanssa, kehitys junnaa paikallaan. Jos ollaan diplomaattisia ja käytetään Breath of the Wildia vertailukohteena hajoaviin aseisiin, niin senkin julkaisusta tulee 9 vuotta täyteen. Silent Hill f käyttää siis ainakin kymmenen vuotta vanhoja elementtejä uudistamatta tai edes parantamatta yhtäkään niistä. Kuten arvostelussakin mainitaan, joillekin perinteet toimivat, toisille taas ei.
 
Demon's Souls on 16 vuotta vanha. Dark Soulsin eka osa 14 vuotta. Pitkälle ei ole edetty kummankaan perinteisistä mekaniikoista. Kuten monen lajityypin kanssa, kehitys junnaa paikallaan. Jos ollaan diplomaattisia ja käytetään Breath of the Wildia vertailukohteena hajoaviin aseisiin, niin senkin julkaisusta tulee 9 vuotta täyteen. Silent Hill f käyttää siis ainakin kymmenen vuotta vanhoja elementtejä uudistamatta tai edes parantamatta yhtäkään niistä. Kuten arvostelussakin mainitaan, joillekin perinteet toimivat, toisille taas ei.
Joo, onhan nuo nähty moneen kertaan jo tietenkin. Mutta en oikein tiedä, että miten muuten voisi toteuttaa melee-pohjaisen taistelun?

Toki vaihtoehtona olisi heittää koko taistelun roskiin, mutta itse en jaksaisi ainaista örkkien välttelyä. Toki, joku voi jaksaa mutta minä en.
 
Demon's Souls on 16 vuotta vanha. Dark Soulsin eka osa 14 vuotta. Pitkälle ei ole edetty kummankaan perinteisistä mekaniikoista. Kuten monen lajityypin kanssa, kehitys junnaa paikallaan. Jos ollaan diplomaattisia ja käytetään Breath of the Wildia vertailukohteena hajoaviin aseisiin, niin senkin julkaisusta tulee 9 vuotta täyteen. Silent Hill f käyttää siis ainakin kymmenen vuotta vanhoja elementtejä uudistamatta tai edes parantamatta yhtäkään niistä. Kuten arvostelussakin mainitaan, joillekin perinteet toimivat, toisille taas ei.
Niin no minulle vanhentunut tarkoittaa sitä, että on olemassa parempia ja nykyaikaisempia vaihtoehtoja. Minusta näin ei kuitenkaan ole vaan tuo perusrakenne toimii vielä tänäkin päivänä ja on edelleen parasta mitä on saatavilla. On toki olemassa vaihtoehtoja kuten Yotein ja Arkham tyyliset taistelut mutta ne ovat yhtä tavalla ”vanhentuneita” ja toimivat vain eri tyylisissä peleissä. En siis edelleenkään ymmärrä millä tavalla tämän pelin taistelut on vanhentuneita. :)
 
Joo, onhan nuo nähty moneen kertaan jo tietenkin. Mutta en oikein tiedä, että miten muuten voisi toteuttaa melee-pohjaisen taistelun?

Toki vaihtoehtona olisi heittää koko taistelun roskiin, mutta itse en jaksaisi ainaista örkkien välttelyä. Toki, joku voi jaksaa mutta minä en.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi jotkut odottavat pelimekaniikkojen jotenkin ihmeellisesti aina vaan uudistuvan. Jos aikoinaan on keksitty toimivia pelimekaniikkoja, niin eihän niitä nyt hitto soikoon tarvitse tai suorastaan pidä alkaa niitä väkisin muuksi muuttamaan. Useimmiten tuollaiset pelimekaniikkojen väkisin muuttamiset ovat menneet aivan persiilleen, ja tuloksena on sitten loppujen lopuksi huonomman pelattavuuden pelejä, vain siksi, että joitakin muutosintoilijoita pitäisi miellyttää. Pelien muuhun sisältöön ymmärrän muutosten kaipuuta, ja toki myös pelattavuuteen liittyen, jos siinä on todettu aiemmin ongelmia. Täysin turhaa touhua kuitenkin se, että pyörää yritetään väkisin keksiä uudelleen, kun se jo pyörii hyvin.
 
En ole tätä vielä pelannut, mutta videoiden perusteella näyttää ihan Silent Hilliltä pelimekaaniikoiltaan. Yksi asia vain häiritsee taisteluissa, että miksi peli näyttää pysähtyvän hetkeksi tietyn lyönnin kanssa, onko se joku tehokkaampi lyönti ym?
 
En ole tätä vielä pelannut, mutta videoiden perusteella näyttää ihan Silent Hilliltä pelimekaaniikoiltaan. Yksi asia vain häiritsee taisteluissa, että miksi peli näyttää pysähtyvän hetkeksi tietyn lyönnin kanssa, onko se joku tehokkaampi lyönti ym?

Se on sellanen stop efekti mitä käytetään joissain peleissä. En itse niin kiinnittänyt huomiota siihen mutta jotkut vihaa sitä.
 
Itse en ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi jotkut odottavat pelimekaniikkojen jotenkin ihmeellisesti aina vaan uudistuvan. Jos aikoinaan on keksitty toimivia pelimekaniikkoja, niin eihän niitä nyt hitto soikoon tarvitse tai suorastaan pidä alkaa niitä väkisin muuksi muuttamaan. Useimmiten tuollaiset pelimekaniikkojen väkisin muuttamiset ovat menneet aivan persiilleen, ja tuloksena on sitten loppujen lopuksi huonomman pelattavuuden pelejä, vain siksi, että joitakin muutosintoilijoita pitäisi miellyttää. Pelien muuhun sisältöön ymmärrän muutosten kaipuuta, ja toki myös pelattavuuteen liittyen, jos siinä on todettu aiemmin ongelmia. Täysin turhaa touhua kuitenkin se, että pyörää yritetään väkisin keksiä uudelleen, kun se jo pyörii hyvin.
Joo, jos joku mekaniikka on oikeasti vanhentunut eli siihen on jo olemassa toimivampi korvike niin sitten minäkin ymmärtäisin mutta kun tuossa ei ole siitä kyse niin siksi itsekin tuohon tartuin.
 
Joo, jos joku mekaniikka on oikeasti vanhentunut eli siihen on jo olemassa toimivampi korvike niin sitten minäkin ymmärtäisin mutta kun tuossa ei ole siitä kyse niin siksi itsekin tuohon tartuin.
Eihän tuo sitä tarkoita, eikä sitä kukaan ole pyytänyt. Jokin voi olla vanhentunutta ilman että sille on korviketta. Se vain tarkoittaa sitä, että siihen olisi toivottavaa löytää edes jotain piristettä.
 
En ole tätä vielä pelannut, mutta videoiden perusteella näyttää ihan Silent Hilliltä pelimekaaniikoiltaan. Yksi asia vain häiritsee taisteluissa, että miksi peli näyttää pysähtyvän hetkeksi tietyn lyönnin kanssa, onko se joku tehokkaampi lyönti ym?
Joo tuosta ei kaikki tykkää. Itelle se toi voimantuntua noihin lyönteihin.
Eihän tuo sitä tarkoita, eikä sitä kukaan ole pyytänyt. Jokin voi olla vanhentunutta ilman että sille on korviketta. Se vain tarkoittaa sitä, että siihen olisi toivottavaa löytää edes jotain piristettä.
Varmaan sinua häiritsee sama asia myös muissa peleissä? Itse en aivan saa kiinni miksi jotain asiaa pitää väkisin muuttaa jos se toimii hyvin. Ei pyörää tarvi keksiä uudelleen on tähän minustakin varsin hyvä ilmaus.
 
Kyllä omasta mielestä soulseissa on huomattavasti paremmat taistelumekaniikat kuin tässä Silent hillissä. Itselle pelissä huonointa oli juuri tuo taistelu, kun taas soulseissa rakastan sitä. Hardilla pelasin läpi ja loppua kohden sen taistelun opinkin jo todella hyvin, eli ei ole siitä kiinni ettenkö olisi osannut, mutta hauskaksi se ei muuttunut missään kohtaa, vaan oli kankeaa ja tuntui vanhahtavalta kuten tuossa arvosteluasakin mainittiin.
 
Ylös Bottom