Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill: Homecoming [PS3]

Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Tällä viikolla pitäisi pelin itellekkin saapua. Piti alunperin odotella eurojulkkaria, mutta se kun siirtyi sitten hamaan tulevaisuuteen niin pistin tulee rapakon takaa. Pitää vaan toivoa, että ei tulisi kovin alkuviikosta koska tyttöystävä ei anna pelata peliä ennen viikonloppua... koska haluaa itse katsella vierestä kun pelailen :D
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Tänään saapu amazonista oma .... Pitääki lukasta ketju läpi. :D
Aika jännä ku tullin täti soitti lauantai ehtoona joskus 19-20 välil ;)


Äänet vaatii kunnon kotiteatterin* ja ainakin sen 92" HD kuvan ;)




*Mitkään logitechin hernepurkit ei käy!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Nyt tuli tutustuttua ensimmäistä kertaa Silent Hill -sarjaan tämän version myötä. Ja hyvinhän se tempaisi mukaansa! Tuli intensiivisesti pelattua homma läpi ensimmäisen viikon aikana. Kuuluu ehdottomasti kauhu/seikkailupelien ystävien pelihyllyyn. Ainoastaan muutama turhauttava puzzle otti hermoille irrallisuudellaan. Muutama näistä taas oli hyvinkin luontevasti mukana tuomassa tunnelmaa.

Pelko/jännitys syntyy painostavasta tunnelmasta ja häiriintyneestä ympäristöstä. Siren: Blood Cursen tasoisia kauhistuttavia huippukohtia tai säikäytyksiä ei kuitenkaan ole. Hankala sanoa kumpi on syksyn parempi kauhustelu. Missä Siren vetää ohi tietyissä asioissa, kirii Silent Hill pidemmällä seikkailullaan perässä (ja ehkä hitusen kiinnostavammalla tarinallaan).
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

heh ite tilasin just Amazonista tän ja hintaa tuli muikeat 92e!!! teinköhän jotai väärin ku noin helvetin kalliit kuletukset? nooh en mie tästä konkurssiin joudu mut mietinpä vain :rolleyes: tosin perillä pitäs olla jo perjantaina
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

heh ite tilasin just Amazonista tän ja hintaa tuli muikeat 92e!!! teinköhän jotai väärin ku noin helvetin kalliit kuletukset? nooh en mie tästä konkurssiin joudu mut mietinpä vain :rolleyes: tosin perillä pitäs olla jo perjantaina
Valitsit varmaankin pikakuriirin (Express) normaalin lentorahdin (Air Mail) sijaan.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Valitsit varmaankin pikakuriirin (Express) normaalin lentorahdin (Air Mail) sijaan.

hmm en muista että olisin edes saanut valita missään välissä kuljetustapaa :confused: aika sekavan oloinen oli muutenkin mun mielestä koko prosessi
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

hmm en muista että olisin edes saanut valita missään välissä kuljetustapaa :confused: aika sekavan oloinen oli muutenkin mun mielestä koko prosessi
Ainakin Amazon.co.uk:sta eli Britti-Amazonista tilatessa toimitustapa on koko ajan selkeästi esillä. Sen sijaan hinta päivittyy vasta siellä ihan viimeisessä vaiheessa ennen hyväksymistä. Jenkki-Amazonia (www.amazon.com) en sen sijaan ole käyttänyt, joten en tiedä, miten siellä maksuprosessi etenee.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

en kuollaksenikaan löytänyt xbox puolelta omaa triidiä niin päätin sit kysyä täältä. eli onko julkaisu nyt sitten siirtynyt ensi vuoteen euroopassa? :confused:
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

en kuollaksenikaan löytänyt xbox puolelta omaa triidiä niin päätin sit kysyä täältä. eli onko julkaisu nyt sitten siirtynyt ensi vuoteen euroopassa? :confused:

Jep
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Jokin aika sitten tuli vetäistyä Homecoming läpi ja kyllähän tämä hyvä peli oli. Kaikki aiemmat osat pelanneena täytyy kuitenkin sanoa ettei tämä kyllä sarjan parhaimmistoa ollut, mutta kun kyseessä on kuitenkin jo sarjan kuudes peli, saattaa tuo johtua osaksi siitä että kaikki on kuitenkin jo nähty. Kaikille sarjan ystäville voin kuitenkin peliä suositella, ja jos aiemmat osat eivät ole tuttuja, saattaa peli kolahtaa vielä paremmin, juoni ei mitenkään liity aiempiin osiin joten tästä on ihan hyvä aloittaa tutustuminen maailman parhaimpaan pelisarjaan.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Kaikki aikaisemmat osat olen pelannut läpi ja joka peli on onnistunut saaman mulle aikaiseksi kylmät väreet ja ahdistavan olon että apua mä haluan pois täältä, ainut tie pois on sulkea peli:D mutta kun ei voi pakko mennä eteenpäin! Näen jonkun aukon lattiassa johon pitää hypätä, mietin pari kertaa et onks ihan pakko. ON kun se on ainoa reitti, siinä sitten kävellään hämärillä kujilla kauheet äänet ympärillä, yritä selvitä vielä vähään aikaa, kohta olet turvassa. Jokaisessa SH pelisarjassa on se sama idea, joku raukka joutuu jostain syystä Silent Hill nimiseen paikkaan, siinä se sitten kävelee ja löytää kirjeen lukee sen, menee taloon, siel on nainen se pälpättää sulle, saat avaimen. Avaat oven, etkä tiedä mitä sen takana on. Avaat kuitenkin. Totta tiedän ittekki, kaikki tuo on jo nähty mutta minkä ihmeen takia sitten ainakin mulla kaikki noi jutut tepsii yhä vieläkin, tunnelma on ahdistavaa, puzzlet vaivaa päätä kunnes ratkoo ne ja sit tapahtuu vielä jotain entistä kauheempaa. Pelintekijät vaan jotenkin osaa luoda sen ahdistavan fiiliksen siihen, eikä ne mörököllitkä niin pelottavia ole, vaan koko se Mesta on ihan sekaisin. Tämä peli lähtee ostoon kyllä varmasti, valot pimeeks, kuulokkeet korville ohjain käteen sitten se on menoa, paikkoihin mihin en varmasti haluais mennä mutta pakko se on. Ennen kun tämä julkaistaan suomessa, pidän fiilistä vielä yllä psp:n Silent Hill Orgins pelillä. :)
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Moi.

Amazon.com:istako te ootte tilannu tätä? Onkos kukaan tilannut huuto.netissä olevalta nettikaupalta, joka myy jostain Aasiasta tätä peliä. Pitäs olla englanti kielenä...
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Moi.

Amazon.com:istako te ootte tilannu tätä? Onkos kukaan tilannut huuto.netissä olevalta nettikaupalta, joka myy jostain Aasiasta tätä peliä. Pitäs olla englanti kielenä...

E-Villeä tarkoitat? Itse ostin ainakin Fallout 3:n sieltä ja tuli ihan enkkutekstitetty/-dubattu versio. Tämänkin pelin kanssa pitäisi olla sama homma. Kysyin asiasta, niin lupasivat englanninkielistä versiota.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Kysyisin onko kyseinen peli älyttömän haasteellinen?

Onko puzzlet alyttömän vaikeita?
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3 Hype]

Ei kyllä oo mitenkään älyttömän vaikeeta, puzzleja pitäisi vaan olla enemmän. Tuntuu jotenkin että aina seuraavan Silent Hillin kohdalla ne vaan vähentää niitä, vaikka mun mielestä ne puzzlet ovat sitä mitä pitää olla tämän pelin sarjassa! Ei toki liikaa, mutta vähän enemmän. Mutta siis niin, ei ole liian haastava eikä ole liian vaikeita puzzleja.

Silent Hill: The Room, on mun mielestä sarjan paras osa! Mutta ei siitä sen enempää.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3]

Muutama tunti on tullut tahkottua tätä ja on kyllä pettymykseksi osoittautunut. Kauhufiilistä ei ole juurikaan tullut vastaan. Itse asiassa eniten kauhua on aiheuttanut se, että jossain tiukassa paikassa kuoleman jälkeen joutuu aina kelaamaan taaksepäin, koluamaan samat huoneet ja juttelemaan sen saman tyypin kanssa. Muutaman uudelleenpeluun jälkeen hampaita puristelee todellakin yhteen.

En ole aiemmista osista pelannut kuin kolmosta, joka ei ilmeisesti sarjan fanienkaan mielestä ihan huipputeos ollut (?), mutta muistan valvoneeni peli-illan jälkeen sängyssä tovin jos toisenkin ennen nukahtamista. Nyt ei tarvitse ainakaan sen puolesta pelätä.

Jäin nyt sellaiseen kohtaan muutaman kuoleman edestä jumiin, että taidan jatkaa joskus ensi vuoden puolella.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3]

Heh.
Oon edelleen sitä mieltä, ettei tuon pelin fiilikseen riitä edes 28 tuuman laajakuva töllö ja stereo äänet.

Tosin itseltäkin peli jämähti aseiden puutteessa johonkin keskivaiheelle, missä hallissa huitoo joku mystinen otus. Sitten tuli kevät ja kevät työt. Vois alottaa koko pelin alusta.

Peerlessin 15" basso 200 litran kotelossa sohvan takana ja 7.1 äänet, sekä 92" kuva - kannattaa kokeilla sitä peliä vaikka kaverin kotona :D
28" tuuman töllö on tuossa uutisia ja salkkareita varten.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [PS3]

Oon edelleen sitä mieltä, ettei tuon pelin fiilikseen riitä edes 28 tuuman laajakuva töllö ja stereo äänet.

Peerlessin 15" basso 200 litran kotelossa sohvan takana ja 7.1 äänet, sekä 92" kuva - kannattaa kokeilla sitä peliä vaikka kaverin kotona :D
28" tuuman töllö on tuossa uutisia ja salkkareita varten.

Nooh, samankokoinen 92" kuva täällä. Uutisia varten on sitten 42" töllö ;)

Tuosta asiastasi olen kyllä melkein päinvastaista mieltä, mielestäni tuolle pelille jopa liian iso kuva. Grafiikan suttuisuus häiritsee suuressa koossa, sekä tuo jatkuvasti pyöriteltävä kamera saa voimaan pahoin seinän kokoisena. Kokeilin peliä ekan kerran parin oluen jälkeen ja oli pakko vaihtaa pois, kun pyöritti liikaa :D Äänet tällaisessa kauhupelissä toimisi omasta mielestäni kuulokkeilla parhaiten. Paskempi homma vain se, että ilmeisesti naapurillanikin on langattomat kuulokkeet, pelin sijasta en saanut illalla kuulumaan kuin Big Brotherin, vaikkei meillä ollut edes telsu päällä...

Edit: siis pointtinani oli se, ettei kauhutunnelman puute mistään kuvan koosta tai kaiuttimista johdu, vaan vika on mielestäni ihan itse pelissä. Tavallisesti kauhupeleissä olen jatkuvassa paniikissa, mutta tässä paniikkia aiheuttaa vain se, että montako kertaa joku kohta pitää taas aloittaa alusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom