Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silent Hill: Homecoming [X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peck4
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Jos jollakulla on kokemuksia tuon kataluudesta niin voisi kertoa. :D

Itsellä kävi niin että ensimmäisellä läpipeluukerralla meni ihan heittämällä. Ei ollut mitään ongelmaa, enkä pitänyt palapeliä mitenkään vaikeana. Noh, toinen kierros paljasti sitten, että enhän minä niin fiksu olekaan. Palapeli aivan jumissa, ja ainoa apu löytyi youtubesta.

Vaikka tein kaikki mahdolliset loppuratkaisut(muistaakseni niitä oli viisi), niin palapeliä ei onneksi tarvinnut kahta kertaa enempää tehdä.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Jos jollakulla on kokemuksia tuon kataluudesta niin voisi kertoa. :D

10 minsaa muistaakseni ensin siirtelin palikoita sinne tänne summamutikassa, kunnes totesin, että eihän tästä näin mitään tuu ja aloin hieman suunnittelemaan miten palikoita pitäisi siirrellä. 10 minuuttia lisää ja palapeli auki. Ei se niin paha olllut, piti vain hieman suunnitella...

Ja jotta ei mene ihan lööperiksi, niin yleensä häviän shakissa kaikille parilla siirrolla, koska en jaksa keskittyä kuin seuraavaan siirtoon, jolloin paremmiin suunnitteleva vastustaja tekee mitä haluaa. Se on tää nykyaikainen kaikkihetimullenyteikävastahuomenna-mentaliteetti.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Loistava peli ja voi suositella varauksetta kaikille kauhun ystäville. Jos nyt laitettaisiin kakkonen ja tämä vierekkäin niin olisihan se selvä voitti. Kakkosen kanssa tosin oli siihen aikaan ihan äimän käkenä ja tämän takia se jäänyt auttamatta mieleen :D
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Loistava peli ja voi suositella varauksetta kaikille kauhun ystäville. Jos nyt laitettaisiin kakkonen ja tämä vierekkäin niin olisihan se selvä voitti. Kakkosen kanssa tosin oli siihen aikaan ihan äimän käkenä ja tämän takia se jäänyt auttamatta mieleen :D

Ite en ole pelaillut SH:a muuten kuin PSP:llä Originssia, mut kyllähän tää tähän asti ainakin vie 100-0.
Originssissa oli tajuttomasti örkkejä, tiedä sitten lisääntyykö tässäkin määrä loppua kohti yhtä paljoon. Save-paikkoja ei tosiaan paljoa, mut osaapa varauttua Originssia pelanneena kaikkeen. Combat on paljon parempi, vaikka originsissa olikin ihan OK. Tosin todella pelkistetty siinä, tässä healthikin näkyy joka plussaa.

...paljastunut aivan järkyttäväksi putkijuoksuksi. aina on mahdollista valita vain se yksi ja ainoa oikea ovi, kaikki muut on lukittuja tai niiden takana ei ole mitään juoneen liittyvää sisällä, health drink korkeintaan. kaupungilla kaikki kadut ovat poikki ja minnekkään ei pääse.
peli tarjoaa käytännössä vain sen yhden vaihtoehdon edetä.

Alussa, jossa miltei olen vieläkin, on ihan sama homma. Originssissa oli paljon enemmän tutkiskeltavaa ja siinä tuli miltei itku isoja paikkoja tutkiessa. Ei yhellä ovella selvinnyt, joten ihan ok tämä homma mulle. Ainakin vielä tuntuu hyvältä tapaukselta tämä peli.

E: Ei nyt tarvetta threadin nostoon ja uuteen replyyn, niin heitetään tähän loppuun jotain lisäpelailun tulosta. Örkkejä ei kiinnosta paskaakaan onko lamppu päällä vai ei, Originssissa sai vältettyä helposti taisteluja, tässä ei oikeastaan kapealla käytävällä talossa mitenkään. Saksikädet tai mitä ovatkaan, söi kudit kun niitä käsin sai tappaa puoli tuntia. Bossia vastaan sitten loppuikin intressit kun kuteja ei löytynyt enää mistään ja hakkaa sitä sitten kirveellä.

Tiesihän tuon, varsinkin kun monet kirjoitti siitä, mut ei pentele mua kiinnosta hakkailla tuolla paskacombatilla hitaalla kirvellä/veitsellä/putkella jotain panssarisaksiperseitä puoli tuntia ja huomata et niitä on viisi jonossa vielä. Taidan tyytyä kattomaan kylän kohtalon youtubesta ja jättää "pelottavan pelailu elämykset" muille... :sarcastic:

E2: Eihän tuohon ekaan loppariin asetta tarvitse edes, nyt kun katteli tubesta. Mut se vaan on ongelmana, et tilanne on täysin perseestä, kun healttia vähän reilu puolet, ei medejä tms., ja bossi haavoittaa aina satunnaisesti milloin mistäkin. Mikä hlvetin juju tässä on? Aseella ei tunnu olevan väliä, nopeudesta ei ole kiinni. Se vaan joskus huitasee perseeseen kun tykkää.

On aika huonosti kauhupelejä, jos tämä on parhaimmistoa. Kaiken ennen bossia tutkineena ei mitään kädessä eikä mitään erityisesti kerättynäkään, toisinkuin edes originssissa. Luokaton esitys, vaikkakin Origins niin mestariteoskaan ollut, oli siinä silti apuja vaikeustasoa ajatellen ja mahdollisuuksia aina käydä kattomassa et josko jotain jäi matkan varrella huomaamatta. Oli kyllä edellytykset ihan hyväänkiin peliin mut jotenkin edelleen aika armottoman könkkö.

Jos joku huomaa, ja viitsii ekaan kappaleeseen vastata, niin arvostaisin. Mut muuten saa vajota tämä paskapelin threadi syvyyksiin.. :D
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

onkos tähän vieläkään tullut päivitystä invert lookin puuttumiseen? alkaisi jo aika halvalla saamaan, niin voisi ostaa takaisin ja pelailla, jos ovat saaneet tähtäyksen korjattua :o

ja edelleen kaipaisin vastausta tähän. jos joku viitsisi tarkistaa, sillä pelin haluaisin kovasti pelailla läpi, mutta ei jaksaisi ostaa turhan takia
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

ja edelleen kaipaisin vastausta tähän. jos joku viitsisi tarkistaa, sillä pelin haluaisin kovasti pelailla läpi, mutta ei jaksaisi ostaa turhan takia


Kyllä sieltä Game Options valikosta löytyi "inverted aim".
Muistaakseni oli jo 6kk sitten kun kyseinen kiekko on boksissa pyörähtänyt. :rolleyes:
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Kyllä sieltä Game Options valikosta löytyi "inverted aim".
Muistaakseni oli jo 6kk sitten kun kyseinen kiekko on boksissa pyörähtänyt. :rolleyes:

Inverted aim pelissä on, mutta inverted lookia ei ole. Eli ainoastaan tähdättäessä on käännetty kamera, joka sekoittaa mielestäni vielä enemmän pelaamista.
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Inverted aim pelissä on, mutta inverted lookia ei ole. Eli ainoastaan tähdättäessä on käännetty kamera, joka sekoittaa mielestäni vielä enemmän pelaamista.

sekoittaa todella pahasti ja kun en niin millään jaksa opetella pelaamaan ilman invert lookia. no, kaisse on vain pakko uskoa, että tämä peli jää kokonaan pelaamatta minulta
 
Vastaus: Silent Hill: Homecoming [X360]

Tulipas itsekin väkisinsuoritettua tuo peli läpi. Eikä kauheasti kiinnosta enää uudestaan pelata. Itseasiassa katsoin youtubesta jo kaikki vaihtoehtoiset loput läpi joten ei ole tarvettakaan... ;)

Joskus aikoinani pelailin Silent Hill 2:sen monta kertaa läpi metsästäen vaihtoehtoisia loppuja. Tuo on ollut yksi parhaista (jollei paras) pelaamistani kauhupeleistä. Kuitenkaan tähän Homecomingiin en päässyt lainkaan sisälle. Ensinnäkin ärsytti että miten tämä tuntuikin täydeltä kopiolta noihin alkuperäisiin. Joka puolella sumua, kaikki tiet on romahtanut, ja yllättäen kaikki paitsi yksi ovi on lukossa tai lukko rikki.

Toiseksi ärsytti jo aivan alunperin se, että tämä päähenkilö ei ollut juuri moksiskaan, vaikka kaupunki sattui olemaan täynnä jos jonkinnäköistä menninkäistä. Voisi kuvitella että itse ainakin reagoisin jollakin tavalla, jos oman talon kellari olisi hirviöiden valtaama. Alexia se ei paljon tuntunut kiinnostavan. Esim. kaupunginjohtajan kanssa käytyyn keskusteluun EI liittynyt hirviöitä, vaikka niitä siellä kaupungintalolla tuntuikin olevan käytävät pullollaan...

Myös taistelusysteemi vei tunnelmaa. Itseltäni tuntui nuo panokset loppuvan alussa jatkuvasti, kunnes tajusin että pelin paras ase on puukko. Sillä sai esim. lopun kaikki Orderit hengiltä vain rämpyttämällä A:ta. Ei ollut järin jännittävä tunnelma. Tuntuu muutenkin epätasapainoiselta että alun koiria sai pelätä paljon enemmän kuin pelin lopun Ordereita.

Lisäksi pelistä tuntui löytyvän bugeja. Näin reilu vuosi julkaisusta luulisi että peliin olisi tullut päivitys, mutta tuollaista ei muistaakseni tullut ladattua. Kuinkahan pitkään tappelin esim. sen kello-puzzlen kanssa, kunnes oli pakko tarkistaa guidesta miten sen pääsee. Kunnes tajusin että koko puzzle on arpapeliä, koska olin törmännyt pelin yhteen bugiin, eli aika joka siihen olisi pitänyt syöttää, ei toiminutkaan. Puzzle menikin läpi siten, että liikutin minuuttiviisaria aina minuutin kerralla eteenpäin ja sen jälkeen kävin kaikki tunnit läpi. Kerrassaan mahtavaa aivopähkinää...

Tuntuu jakavan kovasti mielipiteitä tämä, mutta itselläni tämä menee samoille tasoille Alone in the Darkin kanssa, joka on kuitenkin pystyyn haukutti tekele...
 
Ylös Bottom