Tällainen kauheus on rantautumassa PSP:lle näillä näkymin talveksi (Q4, Winter 2006 tai 2007 lähteestä riippuen). Ennakkotiedot lupailevat uusia pelottavia efektejä ja ennennäkemättömän häiriintynyttä ulkoasua Silent Hill -pelille, mikä voikin osittain pitää paikkansa, sillä tuotosta kehittää Climax (joka teki PSP:lle mm. kehutun Key of Heavenin) Konamin sisäisen studion sijaan.
En aluksi halunnut ajatella mitä edellinen tarkoittaisi edes ääni- ja musiikkipuolelle, jos Yamaoka ei ole mukana tuotannossa. Esimerkiksi, mikäli Konami ei anna hänelle lupaa uusien veisujen säveltämiseen, kuullaanko jälleen - leffan tavoin - mainioita Silent Hill 2 -musiikkeja vähän miksattuina vai tekeekö biisit joku muu taho. Noh, ainakin Eurogamerin haastattelun mukaan Team Silentillä ei ole valitettavasti muuta osaa teossa kuin tarinankirjoitus, mutta Yamaokalta sentään tulee musiikki. Tosin Silent Hill Experienceä vartenhan hänen on sanottu vain valitsevan noin 20 aiempia osia varten säveltämiään kappaleita uusien sijaan.
Muuta uutta pelissä on linnoittautumissysteemi, jolla voi estää vihollisten etenemisen huoneisiin (siis vähän kuin uusimmassa Resident Evil -osassa, jossa pystyy mm. työntämään laatikoita ovien eteen). Kamerahallinnan taas sanotaan parantavan toimintaa.
Kuten nimestä voi päätellä, Origins (vielä työnimike) muiden ”Zero”- tai esiosajulkaisujen tavoin keskittyy kertomaan, mitä alussa tapahtui (kaupungille ja ihmisille). Peli seuraa rekkakuski Travis Gradyn päätymistä kaupunkiin ja ainakin muista puhutuista hahmoista - Alessa, Dahlia - päätellen selventänee lisää ensimmäisen ja kolmannen osan kuvioita. Saman mainitun haastiksen mukaan kehittäjät tähtäävät tietyllä tapaa Silent Hill 2 -tyyliseen menoon, mikä ainakin omaan korvaan kuulostaa mielenkiintoiselta. Ympäristöt ovat osittain vanhastaan tuttuja (”2/3 uusia”).
Tulee varmasti tsekattua tämäkin osa, mutta tietysti olisin toivonut alkuperäisen tiimin kehittäjäksi. Tosin törmäsin taannoin huhuihin, joiden mukaan Team Silent olisi ollut tekemässä omaa PSP-osaa, joka puolestaan olisi muokattu, leffaa ja peliä yhdistelevä remake ensimmäisestä Silent Hill -pelistä.
Konseptitaidetta:
Näytä liitetiedosto 924 Näytä liitetiedosto 928 Näytä liitetiedosto 926 Näytä liitetiedosto 927 Näytä liitetiedosto 925
Traileri ja GT:n videohaastatteluja: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2725
Virallinen mutta tiedoiltaan suppea saitti: http://www.konami.com/gs/gameinfo.php?id=194
Eurogamerin haastattelu pelin tuottajan kanssa: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=64615&page=1
ToTheGame-tiedot: http://www.tothegame.com/game.asp?id=5557
Wikipedia-sivu: http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Hill:_Origins
En aluksi halunnut ajatella mitä edellinen tarkoittaisi edes ääni- ja musiikkipuolelle, jos Yamaoka ei ole mukana tuotannossa. Esimerkiksi, mikäli Konami ei anna hänelle lupaa uusien veisujen säveltämiseen, kuullaanko jälleen - leffan tavoin - mainioita Silent Hill 2 -musiikkeja vähän miksattuina vai tekeekö biisit joku muu taho. Noh, ainakin Eurogamerin haastattelun mukaan Team Silentillä ei ole valitettavasti muuta osaa teossa kuin tarinankirjoitus, mutta Yamaokalta sentään tulee musiikki. Tosin Silent Hill Experienceä vartenhan hänen on sanottu vain valitsevan noin 20 aiempia osia varten säveltämiään kappaleita uusien sijaan.
Eurogamer sanoi:But don't worry: the game's "incredibly convoluted" storyline was written by the Japanese team, and the soundtrack is still being provided by series composer Akira Yamaoka.
"The storyline is convoluted to say the least," Oertel chuckles. "The team in Japan has woven this really complicated story that when you try to figure out and isolate it shifts between different realities. This makes it difficult to pin down time and date and work out what is real and what's imagination. Throw in the multiple endings, and, well...."
Muuta uutta pelissä on linnoittautumissysteemi, jolla voi estää vihollisten etenemisen huoneisiin (siis vähän kuin uusimmassa Resident Evil -osassa, jossa pystyy mm. työntämään laatikoita ovien eteen). Kamerahallinnan taas sanotaan parantavan toimintaa.
Kuten nimestä voi päätellä, Origins (vielä työnimike) muiden ”Zero”- tai esiosajulkaisujen tavoin keskittyy kertomaan, mitä alussa tapahtui (kaupungille ja ihmisille). Peli seuraa rekkakuski Travis Gradyn päätymistä kaupunkiin ja ainakin muista puhutuista hahmoista - Alessa, Dahlia - päätellen selventänee lisää ensimmäisen ja kolmannen osan kuvioita. Saman mainitun haastiksen mukaan kehittäjät tähtäävät tietyllä tapaa Silent Hill 2 -tyyliseen menoon, mikä ainakin omaan korvaan kuulostaa mielenkiintoiselta. Ympäristöt ovat osittain vanhastaan tuttuja (”2/3 uusia”).
Tulee varmasti tsekattua tämäkin osa, mutta tietysti olisin toivonut alkuperäisen tiimin kehittäjäksi. Tosin törmäsin taannoin huhuihin, joiden mukaan Team Silent olisi ollut tekemässä omaa PSP-osaa, joka puolestaan olisi muokattu, leffaa ja peliä yhdistelevä remake ensimmäisestä Silent Hill -pelistä.
Konseptitaidetta:
Näytä liitetiedosto 924 Näytä liitetiedosto 928 Näytä liitetiedosto 926 Näytä liitetiedosto 927 Näytä liitetiedosto 925
Traileri ja GT:n videohaastatteluja: http://www.gametrailers.com/gamepage.php?fs=1&id=2725
Virallinen mutta tiedoiltaan suppea saitti: http://www.konami.com/gs/gameinfo.php?id=194
Eurogamerin haastattelu pelin tuottajan kanssa: http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=64615&page=1
ToTheGame-tiedot: http://www.tothegame.com/game.asp?id=5557
Wikipedia-sivu: http://en.wikipedia.org/wiki/Silent_Hill:_Origins