Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Silloin kun minä olin rintamalla...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ippanis
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

No kun asiasta on paljon taas puhuttu niin ajattelin kokeilla Ravenin tiliäni piiiitkästä aikaa. Luonnollisesti sain vain hyökätä pari kertaa Valorin päälle joten Ravenin domikartta jäi kokematta >.<

Molemmat hyökkäykset meni oman ryhmän osalta samalla kaavalla, ryhmyri ei siirtänyt frag0a kertaakaan, puolet porukkaa roikkui torneilla toisen puolen tehdessä omiaan. Ehdotin ryhmyreille että "Mites jos bunkkerit?" ja vastausta en saanut. Ei jaksanut mennä torneille hyödyttömään lihamyllyyn mykän umpion käskyttämisongelmien takia, vaan katsoin kartasta millä bunkkerilla on eniten sinisiä pisteitä ja jeesaamaan. Torni romux, suojaa plantti ja ketjussa eteenpäin. No ei oikein meinattu päästä kun veri loppui ja porukka hajosi, junnattiin paria ekaa bunkkeria pitkään. Lopulta päästiin AAA:lle ja molemmilla kerroilla joukkueenjohtaja (joka ei pihaustakaan päästänyt) käytti hyvin precision striken. Vika bunkkeri sitten lössillä ja eteenpäin.

Valor tuli hyvin vastaan, varsinkin autoilla. Eka kerralla olin helikopteriryhmässä ja respasin kerran(!) kopteriin kun muuten se oli särjetty. Toka kerralla ajoneuvoryhmässä ajeltiin mihin sattuu ja pari kertaa respasin objectiven ja Valorin respan väliin, tuhoisin seurauksin. Portteja ei ketään kiinnostanut panostaa joten molemmilla kerroilla tuli party crasher. Sisään menin pari kertaa yksin, kerran otettiin "A" haltuun ehkä puoleksi minuutiksi jälkimmäisessä matsissa. Ekassa ei kirjaimia pidetty hallussa ollenkaan vaikka puolet oli auki kun pelikello näytti 19:00(!). Oma joukkue sai molemmilla kerroilla kirjaimet auki kun pelikellossa oli reilu kymppiminsa.

Molemmissa Major Defeat (aikaisempi suhde oli 1:1, Minor Victoryissä olen edelleen plussalla 2:1) ja jälkimmäisen loppuluvut kuvassa (ekasta en ottanut kun silloin ajattelin tän olevan joku tilastopoikkeus^^):
shotti.jpg


Ribboneita: Grimi, Mower, Party Crasher, Marauder
Autoja 4 tuhottu ja 2 assistia, torneja vedin kaks alas, bunkkereita yks. Ryhmyrinä oli toi chateau02, tuo tatyo-tomorrow veti jeppispisteet kun heilui frag0lla (eli torneilla) aina vika kymppiminsan alkuun asti. Sai joukkueen MVP:n mikä kertoo koko joukkueen suorituksesta kaiken tarpeellisen.

On toi SVERilläkin hävitty, randomien kanssa varsinkin. Tuo omien toimittaminen, frag0jen pysyminen deffoilla, puheen puute (ei mitään, ollenkaan) ja haluttomuus tuhota bunkkerit, ajoneuvot ja portit sen sijaan oli ihan älytöntä. Päiväpeli on tietty päiväpeli, täytyy kattoo joku ilta jos vetäis pari korppina.

Niin, ja molemmilla kerroilla jäi se kakkosen K/D:kin haaveeksi, ennen kuin joku asiasta kuittaa ^^

-T
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

^^ Pystyn todella hyvin silmissä näkemään kyseisen matsin, ja hyvinhän olet pelannut siihen nähden. Ei muutaman pelaajan voimin vaan paljon luistella, ja jos 5/8 pelaajasta ryhmässä K/D on alle 1:n Domi hyökkäyksessä, niin turpaan tulee no matter what. Itse olenkin nykyään ruennut katsomaan koko ryhmäni peliajat, ja jos ei ryhmästä löydy 3-4 n. 100h pelaajaa, lähden / vaihdan ryhmää ennen kuin peli edes alkaa. Yksin on vain niin turhauttavaa pelata Domia.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

^^ Pystyn todella hyvin silmissä näkemään kyseisen matsin, ja hyvinhän olet pelannut siihen nähden.

Major Victory=Hyvä
Minor Victory=Välttävä
Minor Defeat=Hylätty
Major Defeat=#&%*"½

Eli hyvin ei kyllä tullut pelattua. Voitto on voitto ja muuta on turha selitellä^^

-T
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Eli hyvin ei kyllä tullut pelattua. Voitto on voitto ja muuta on turha selitellä^^

Kunnioitettava ja toki osittain paikkaansakkin pitävä lausahdus, mutta 256 pelaajaa muodostaa välillä niin ankaria soppia, ettei paraskaan kokki saa sitä pelastettua. Turha ruoskia itseään, varsinkin kun olet aktiivisesti perseelle potkinut ryhmyreitä, joita vain ei ole (taaskaan) kiinnostanut.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Rapia 65h peliä, level 60 ja johtajapisteitä 450/350, ennen kuin ensimmäinen OIC-nakki napsahti. Manöövereiden ketjuttaminen ei mennyt ihan putkeen, mutta tärkein eli Tactical Assets Recharged onnistui kivasti. Kun 12 minuutin paikkeilla laitoin viimeisen nollauksen, kesti rapia 15 sekuntia ja kirjaimet täyttyivät taivaalta satavasta raudasta (tai sitten osuin vain itse kohdalle). Taisin saada yhteensä viisi tappoa, koskapa suurin osa ajasta kului kartan tuijotteluun.

Käskyjä antaessaan täytyy tietenkin puhua reippaasti ja kuuluvalla äänellä, mitä joukot arvostivat, mutta vieressä istuva hallitus ei: kirjan lukeminen hankaloitui minun kailottaessa vieressä "this is your officer in charge! This is your officer in charge!"

Jatkossa täytyy muistaa ketjutus, ennakointi sekä paremmin kaikkien neljän rintaman tilanteen seuraaminen.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Rapia 65h peliä, level 60 ja johtajapisteitä 450/350, ennen kuin ensimmäinen OIC-nakki napsahti. Manöövereiden ketjuttaminen ei mennyt ihan putkeen, mutta tärkein eli Tactical Assets Recharged onnistui kivasti. Kun 12 minuutin paikkeilla laitoin viimeisen nollauksen, kesti rapia 15 sekuntia ja kirjaimet täyttyivät taivaalta satavasta raudasta (tai sitten osuin vain itse kohdalle). Taisin saada yhteensä viisi tappoa, koskapa suurin osa ajasta kului kartan tuijotteluun.

Käskyjä antaessaan täytyy tietenkin puhua reippaasti ja kuuluvalla äänellä, mitä joukot arvostivat, mutta vieressä istuva hallitus ei: kirjan lukeminen hankaloitui minun kailottaessa vieressä "this is your officer in charge! This is your officer in charge!"

Jatkossa täytyy muistaa ketjutus, ennakointi sekä paremmin kaikkien neljän rintaman tilanteen seuraaminen.

Alkuun oli itsellä sama, ei ehtinyt johtajana mitään muuta tekemään kuin taikavoimien käytön ja tilanteen seuraamisen. Rutiini kun kertyy niin tilanne kyllä korjaantuu. Sait ihan liikaa neuvoja jolloin homma meni epäselväksi, muutenkin hyökkäys on hiukan hankalampi hoitaa kuin puolustus. Siihen nähden meni hyvin, tärkein eli ne tactical assetit meni nappiin ja kunhan muut ei jää käyttämättä niin kaikki hyvin.

Oma ajatus hyökätessä on: Assetit viimeistään kun pelikello on 24:00, tai kun kaksi ilmatorjuntaa on alhaalla aikaisemmin voi antaa 90-120 sekunnin varoitusajalla (esim. AB ja EF rintamilla AAA:t särjetty kun kello näyttää 27:30 niin heti ilmoitus ja assetit joko 26:00 tai 25:30). On syytä muistaa että cooldown on about 10 minsaa eli jos joka kerta pyöristyy hiukan yli niin Assetit tulee 24:00, 13:30 ja vika 3:00 jolloin siitä on vielä jonkin verran hyötyä. Alle 2 minsaa jos jää aikaa niin joukkueen ilmatuki (4*rj ja 2*jj jos tiedustelulentoja ei tehdä) ei ehdi kokonaisuudessaan tonttiin cooldownien takia. Koska lopussa on kova kontakti yleensä käynnissä on luultavaa että 180 sekkaa ei riitä kaikkien iskujen perille saamiseen.

Harmillisesti sain OIC:n rastin siihen seuraavaan puolustukseen joka olis ollut sulle hommaan totutteluun omiaan. Vihollinen ei oikein päässyt eteenpäin ja sai aika rauhassa hoitaa johtotoimet. Luonnollisesti sen kerran kun OIC:nä olis saanu major victoryn kuitattua plege hyytyi kun matsia oli se 7 minsaa jäljellä. Voitto on kuitenkin tilastoja tärkeämpää ja olen suoritukseen ihan tyytyväinen.

Ketjuttaminen tulee tavallaan automaattisesti, eli kaikki neljä taikavoimaa käyttöön peräkkäin. Puolustuksessa viimeistään 29:20 jammi - sitten ilmoitus asseteista (mulla 27 tai 26:30), rapid redeployment väliin ja kellonlyömällä assetit ja heti cooldownin jälkeen satelliitit (Ukkis tekee toisin päin). Kymmenen minuuttia myöhemmin sama uusiksi, mietintään vielä oheinen:
Jos kaikki AAA:t on pystyssä vois säästää jammin (kun ei sieltä vihollisen ilmaiskuja ole tulossa läpi kuitenkaan) käytettäväksi heti kun kuulet eka sireenin. Varsinkin näin jos olet kellosta kattonut vihollisen edellisen jammin ja tiedät milloin seuraava on aikaisintaan tulossa. Jos ketjutus (redeployment-assets-satellite sweep) ehtii hyvin ennen vihun jammia anna mennä vaan. Jos ei niin paa jammi just ennen assetteja jolloin omat saa varmasti sen ~3 minsaa aikaa toimia assettien ja satelliittien kanssa.

Hyökätessä Assetit tulee kellonlyömällä kuten yllä mainittiin, blockade on hyvä mihin väliin vaan mutta toimii "tehokkaimmin" heti jammin jälkeen kun vihollinen ei pääse vastaamaan. Itse en pistä pahakseni jos vihollinen käyttää redeploymentin blockadeen, se kuitenkin ottaa yhden edun pois ja osoittaa aloitteen olevan hyökkääjällä. Edelleen arvioi vihollisen seuraava jammi ja varsinkin jos heittimet on alhaalla niin säästä omasi sitä vastaan tai käytettäväksi omien assettien ja satelliittien suojaamiseksi vihollisen häirinnältä (sama kuin puolustuksessa eli jammi-assetit-sweep jolloin vihollisen jammi ei sotke kuviota ennen kuin pääosa iskuista on kentässä, itse pistän blockaden neljän ketjussa viimeiseksi jolloin jammin "suojissa" ilmaiskujen kutsumiseen jää enemmän aikaa). Edelleen jos vihollinen on pannut oman jamminsa 29:20 niin seuraava tulee aikaisintaan 19:20, periaatteessa jammin vois säästää sitä vastaan MUTTA jammin käyttö tuohon ketjun alkuun antaa hyökkäyksen alkuvaiheessa seuraavat edut:
Paineen ollessa kova vihollinen ei saa siirrettyä frag0ja, käytettyä heittimiä tai vastattua täydellä teholla blockadeen. Näin ollen siis jos assetit on tulossa 24:00 niin aloitat 24:28 jammilla, 24 sitten assetit ja heti cooldownin jälkeen satelliitit ja samalla meiningillä blockade. Onhan se kumma jos ei ala aakkoset aukeemaan^^

-T
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Ööh, tuota... WAU! :eek:
Toivottavasti illalla ei tuu taivaalta äkästä makkaraa että pääsee MAGeilemaan :D

Oli eilen oikein kivaa vaikkei meitä suomalaisia montaa sakissa ollutkaan. Vihollinen oli sitkeä domipuolustuksessa viimeisille metreille ja ihan tosissaan yritti!

Sabo puolustus alaskassa oli virkistävää kun nyt se tehtiin Sverin väreissä. Vihollinen sai kyllä näppärästi A:n ja B:n mutta sitten homma hyytyi suunilleen sellaiseksi, että meikäläiset oli ottamassa laskuvarjopojat vastaan suoraan heidän tontillaan :)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Itsellä oli kans eilettäin mahtavat geimit Sabon muodossa. Valorille mappi, mutta Raven puolustamassa. Dark Flockin kaverit oli pelaamassa ja päänahka tuli otettua mm. Be_Serious7:llä. Peli hävittii, vaikka A ja B räjähti jo parin minuutin jälkeen. C:lle saatii pari kertaa pommi viritettyä, mutta Dark Flock veti tällä kertaa pitemmän korren. Ja mistä olen ylpeä, niin K/D pysyi yli 1:ssä tuossa seurassa. :)
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

juu eiliset geimit kyl jää mieleen. tein oman tappoenkkani, 84. ja päivemmällä kun pelasin saboa, satuin saamaan yhdellä kranaatilla 6 tappoa. piti oikein starttia painaa ja tarkistaa. :eek:
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Tänään oli aika kunkkuja tiimikavereita. Domissa ei tullut yhtään tappiota, vaikka pelattiin 2 kertaa valoria vastaan hyökkäys ja kerran sveriä vastaan hyökkäys. Samaa linjaa oli aikaisemmin kun pelasin saboa haulikkomitali silmissä kiiltäen, taisi tulla vain 1 tappio. Tuli aika hyvä saldo vielä sabojen loppupuolella; 72 tappoa haulikolla :)
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

^^ Hullu tappaja, itelläkään ei ole haulikko ribbonia, tosin sitä en vielä ole koittanut oikein metsästääkkään. Sniper ribbonia koitan tällä hetkellä saavuttaa ja sabossa tuntuu jäävän sinne 20 tapon partaalle sniput tapot järestäin, kerran jo pääsin 24:ään :(

Tosin sniper - pistooli - puukko yhdistelmä tuntuu olevan hullu kombo. Sniperillä nyt alle 10h peliaikaa vasta, eli olen suorastaan paska vielä sillä, niin silti jo yksi fantastinen Sabo tuli pelailtua. Sverille hyökkäys ja Sveriläiset vielä puolustamassakin omaa mappiaan ja vajaa 5min meni kun C räjähti. Itellä 11-2 saldona ja jaetulla ykkössijalla tappojen määrässä, tosin itselläni oli parempi K/D luonnollisesti Snipun vuoksi.

Itse en ymmärrä, miksi jengi pelaa sniperiä kämppimällä ? Aivan järetöntä vetää sensor jammer, medik ja miinojen raivaus (ei saa motion sensoria, ei riitä rahat) ja se tier 3 sniperi aseena sillä kombokiikarilla. Aluksi tiputtelee jengiä kaukaa, sitten jos kirjaimelle pääsee vihollinen (esimerkkinä siis pelimuoto sabotage) niin pistooli käteen ja riehumaan.

Pistoolista vielä erikoismaininta, tein sillä uuden killstreak ennätyksen, 19 tappoa putkeen. Kokeilkaapa Sverin sabo puolustus B:llä ja odotatte portaista nousevia vihuja pistooli kourassa. Voin kertoa, että jos jotkut tapot on halpamaisia niin ne :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Tänään oli aika kunkkuja tiimikavereita. Domissa ei tullut yhtään tappiota, vaikka pelattiin 2 kertaa valoria vastaan hyökkäys ja kerran sveriä vastaan hyökkäys.

Myöhemmällä taisitte olla vastassa kun pelattiin valorilla Tunnetun kanssa. Meidän muu tiimi ei oikein ollut jyvällä teidän sivusta hyökkäyksestä ja pyörititte välillä todella hienosti. Tunnetun kanssa kuitenkin tarjoiltiin sekä sivustapuukkoa, sarjatulta ja yhden kerran onnistuttiin kaasuttamaan teidät mäkeen sieltä E kirjaimelta. Vähän olin fiiliksissä kun viimeisilläni sain juostua ne portaat ylös ja nakattua molemmat kaasut kirjaimelle. Näin vain viimeisen kaasun lentävän vihollisia vilisevälle kirjaimelle, tömähtäessäni kuolleena maahan. Sen jälkeen ruudussa vilaji niin tappoja kuin avustuksia niin, että ei meinannut peliä pystyä seuraamaan. :D

Vasta lopussa tajusin, että sieltä kulmilta olisi saanut suoralta linjalta pamautella rauhassa teidän auton kylkeen sinkomurkulaa. Tiukille meni.

Ja piruvie, niin oli taas mukavaa taistella. Tauon jälkeen snipu vaan oli vähän turhan vaikea värkki, mutta kun en jaksanut vielä vaihtaa kamoja, niin mentiin sitten ihan puhtaalla sissihengellä mini smg tanassa.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

"Aralkumin Rusko, 31. 8. 2010."
-eli häviön anatomia

Illan koittaessa otti ryhmäni rintamavastuun. Tavanomaiseen tapaan oli mukanani taistelijaparini ltUrban ja tervetulleena vahvistuksena Leon74FI Konsolifin -osastomme puolelta. Täysilukuinen ryhmä seurasi hyvin antamiani käskyjä, pian joukko hajaantui viuhkana vastaanottamaan etenevää Valorin kärkijoukkoa. "Matkalla jo", ilmoitti Urban käskiessäni autoa hakemaan. Leon vei miehiä linjaan vasemmalla ja keskellä.

Aralkumin Ajoneuvokeskuksen puolustuslinja koostui tällä sektorilla kahdesta rinnan puolustavasta joukkueesta. Oma sijaintimme vasemmanpuoleisen joukkueen aivan vasemmalla sivustalla enteili haastavaa taistelua. Käskin ensisijaiseksi kohteeksi oman bunkkerimme ja vaadin miehiä tarkkailemaan myös porttia ja ilmatorjuntaa. Nämä toimet osoittautuivat kuitenkin mahdottomiksi hyökkäyksen alettua koko painollaan.

Valorin prässi alkoi heti, ensisidettä ja nikkeliä lapettiin vasemmalla sivustalla kaksin käsin. Keskeltä bunkkerillemme soluttautunut vihollinen tuhottiin sekasortoisessa lähitaistelussa sukupuuttoon. Urbanin tueksemme ryhmittämä ajoneuvo jäi kiireessä miehittämättä puolustuksen viuhkan taittuessa siiliksi aivan bunkkerin kulmille. Vain vasemmalla sivustalla Leonin tukemana joukko kykeni työntämään hyökkääjiä hetkittäin taaksepäin.

Miehitin itse Urbanin ryhmittämän ajoneuvon konekiväärin (~16:30) ja pian Valorin miehiä alkoikin tunkeutumaan linjamme läpi. Suojatessani bunkkeria havaitsin oikealla puolellamme olevan joukkueen jo menettäneen vasemmalta laitimmaisen bunkkerinsa. Huolestuin läpimurron mahdollisuudesta, sen sattuessa vihollisella olisi lyhyt reitti kranaatinheittimille sekä molemmille ilmatorjunnoille. Käytin kranaatinheittimistön iskun tukemaan tuota uhanalaista laitaa todettuani myös naapurijoukkueen puolella ajoneuvomurrosteena toimineen portin tuhotuksi. Iskun tuloksena vain yksi oma kaatui, arvelin laidan olevan vapaa vihollisesta ja pian sekä bunkkeri että portti olivatkin pystyssä.

Valor ei ollut jouten omallakaan lohkollamme, käskin hyökkäyksen kohteeksi bunkkerimme vasemman kärkikulman tienoille tunkeutuneen jalkaväen taisteluajoneuvon (~14:00) ja tilasin heittimistön ohjautuvia kranaatteja uhan lamauttamiseksi. Noheva ryhmämme kuitenkin hoiteli ajoneuvon ja keskitys tupsautti savun ulos vain omasta kiesistäni. Urban oli jo reagoinut tilanteeseen ja luvan saatuaan siirtynyt tukemaan viereisen joukkueen toimintaa (~13:00-12:00). Siellä oli vuoto vaihteeksi oikeassa laidassa ja panssariajoneuvot tunkeutuivat läpi tuhotun murrosteen alueelta. Pian ilmatorjuntakin teki seuraa portille (~9:00) ja vihollinen oli voimakkaassa läpimurrossa viereisen joukkueen alueella Urbanin yrittäessä yksin(!) kunnostaa tuhotun ilmatorjunnan.

Omalla lohkollamme tuo viisiminuuttinen (14:00 - 9:00) piti sisällään puolustuksen ryhmittymistä ja vastahyökkäystä vihollisen painostaessa koko ajan tasaisesti. Taistelin ensin jalkamiehenä uskollisen yleistarkoitusajoneuvoni mentyä vehiclein valhallaan, mutta paineen kasvaessa asemissamme hain respan myötä sen pahan kaksoisveljen haittaamaan Valoriittien panostuspyrkimyksiä. Tämä onnistuikin hyvin kunnes koitin siirtyä toiselle lohkolle vahvistamaan sen puolustusta.

Tein päätöksen siirtyä naapurilohkolle tukemaan toimintaa juuri kun vihollinen käynnisti uuden raivokkaan hyökkäysaallon (~9:00). Oman bunkkerin ympärillä taistelu riehui aina 7:33 asti jolloin panostettu tukikohtamme tuhoutui. Miehitin uudestaan ajoneuvon joka kuitenkin pian seurasi bunkkerimme esimerkkiä roihuamisasioissa. Tilaamani heittimistön isku lamautti kelvollisesti vihollista oman bunkkerimme alueelta, mutta kuin rottaa konsanaan sikisi Valorin väkeä täyttämään aukot. Nyt alkoi jo omallakin lohkolla kaulukset kastumaan ja vastahyökkääminen bunkkerille ilmatorjuntamme suojaamiseksi tuntui tärkeimmältä. Leonin tukemana ryhmäni rippeet saivatkin vihollista työnnettyä hiukan taakse ja ilmatorjunta pysyi turvattuna aivan taistelun viimemetreille saakka (~4:30).

Huolimatta Urbanin ponnisteluista taistelu hävittiin oikealla laidalla. Korjausmiehistön ja suojamiesten liki täydellinen puuttuminen esti ilmatorjunnan ja portin korjausyritykset naapurijoukkueemme lohkolla. Omien joukkojen koordinoimaton ja ponneton toiminta mahdollisti läpimurrot laidoilta ja vaikka Valorin toiminta ei ollut heikkoa olisi tuo hyökkäys pitänyt kyetä torjumaan. Oman epäonnistumiseni ainoa lohtu oli, että sidoimme ainakin kahden ryhmän väen vihollista omalla bunkkerillamme koko taistelun ajan ja käytännössä ainoa puolustuksen kannalta avaintoimintoja yrittänyt taistelija naapurilohkollamme oli oman ryhmän mies.

Taistelun raivokkuudesta kertonee Leonin liki 40 tappoa huolimatta sen lyhyestä kestosta (vaatimaton taistelija kehui vain haulikkonsa ansioita) koko ryhmän nujerrettua toistasataa vihollista. Urban keskittyi huoltotoimiin, mutta onnistui tästä huolimatta nujertamaan kaksinumeroisen määrän vihollista, osan naapurijoukkueen lohkolla ja osan omallamme taistelun alkuvaiheessa.

Ryhmä totteli alussa hyvin, mutta tilanne heikkeni käskyjen antamisen ja tottelemisen osalta nopeasti taistelun kiihtyessä. Lopulta totesin ryhmäni osin irroittamisen naapurijoukkueen tueksi mahdottomaksi, jo Urbanin puuttuminen aiheutti läpimurron ja bunkkerin tuhoutumisen. Leonin tai itseni poistaminen olisi antanut viholliselle mahdollisuuden myös oman lohkomme murtamiseen. Jälkiviisaana voi todeta ettei yritys olisi ainakaan nopeuttanut tappiotamme, omalla lohkollamme puolustus kesti kuitenkin loppuun asti.

Tarinan opetus on:
Jos naapurijoukkue on häviämässä pelin niin toimi ajoissa ja riittävällä miesväellä tämän estämiseksi. Vaikka nämä toimet aiheuttavat oman lohkon murtumisen ja tappion se tuskin tulee ainakaan yhtään sen nopeammin kuin omat linjat säilyttämällä jos toinen lohko on vihollisen täydellisessä hallinnassa...

Kiitokset Urbanille ja Leonille hyvästä yrityksestä,

-T
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

"Aralkumin Rusko, 31. 8. 2010."
-eli häviön anatomia

Kiitokset Urbanille ja Leonille hyvästä yrityksestä,

-T

Tämän taistelun muistan vieläkin, hyökkäyspaine oli kerrankin kova ja haulikon piippu ei jäähtymään päässyt kun lahdattavaa riitti. Ilmeisesti pitäisi toisen linjan murtuessa perääntyä suht heti ja keskittyä puolustamaan suoraan ajoneuvoja.

Tulkaahan muuten papat heittään Veteraani kierros Ravenille.
On meinaan vessapaperin ja nahkahaalarin lisäksi hieman mukavempaa puolustaa domissa kun tekemistä riittää aina.

Ja on muuten Ravenin raskain rynnäkkökivääri R-553 sit ihan kurko ase ainakin Sverin vastaavaan verrattuna, sillä meinaan osuukin äänenvaimentimenki kanssa sinne minne haluaa (eli päähän) ja pudottaa "helposti" puol ryhmällistäkin vastaan tulijoita kertasarjalla.
Lisäksi keskimmäinen Atac 2000 sisältää kahvan vakiona eli 200 cc säästyy.

Tonne tuli Tompan kassa mentyä veteraani kierroksen tueksi ja täytyy sanoa et meininki on muuttunut täysin siitä mitä oli kun ensimmäistä kertaa kiersin. Nyt hävitään domin puolustus yhtä harvoin ku silloin voitettiin. Eli on opittu puolustamaan ja pitään huolta ilmatorjunnastakin.

KFR saadaan usein puol ryhmää kasaan eli tilaa ois ja tosiaan kaikki veteraani kierrosta tai sen uusintaa suunnittelevat tänne vaan kun alkaa swerin kentät tuntuun tylsiltä.

Itse taidan täällä viihtyä hetken, kiitos ton rynnäkkökiväärin mikä istuu pelityyliini ja domi kentän missä on tekemistäkin. Mut pitäkäähän paljon nähnyt hupparini tallessa ;)

-Leon
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Tulkaahan muuten papat heittään Veteraani kierros Ravenille.

Tohon en pysty, täytyy ensin saada tuo SVERin Erillistorjuntaosasto 28 pyörimään, "Vapauden Ukkonen" finaaliin ja SVER acco levelille 60 (juu, aloin nyt sitten veteraaniksi mkinäkin hetken mielenhäiriössä). Mulla on kuitenkin toinen acco jolla läpsin Ravenilla silloin tällöin ja kun nuo mainitut juitsat on pulkassa (ens kuun puolella?) voisin piruuttaan tunkea sen KFR:n riveihin. Satunnaisesti sillä pelailen, pari kertaa kuussa varmaan, mutta kivempaahan se olis hyvässä porukassa nekin vähäiset setit heittää^^

-T
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Tänään tuli vähän WTF-fiilis kun Ravenin sabokentässä tulikin vastaan SVER eikä Raven. Eipä siinä mitään kun SVER:n pojat olivat vähän eksyksissä, niin voitto tuli aika helposti.

KFV-klaanissa on muuten ollut aika hiljaista. Max 4 henkilöä samaan aikaan onlinessä... Vielä tarvitsee vetää viimeiset 8 leveliä, niin pääsee siirtymään Ravenin joukkoihin, josta sitten seuraavaksi kotiin (SVER).
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Eilen illalla (22-23) oli ihan perkeleen hyvät sabo pelit, vaikka pelailinkin yksin. Pääsin joka pelissä puollustamaan SVERin kentässä ja vastustajat olivat todella agressiivisiä. Vielä kun pelailen nytten haulikolla niin tuli ihan kiitettäviä määriä tappoja joka pelissä. Toisessa pelissä vihollinen taisi asentaa C:n joku 5 kertaa, mutta joka kerta saatiin purettu se ihan viimetingassa. Tiukat pelit ovat parhaita joten lisää tälläisiä.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Itse kävin tuossa kello 18 jälkeen yhden domin vetäisemässä eilen.
Osuin espanjalaiseen klaani ryhmään ainoana ulkopuolisena. Yhteistä kieltä ei löytynyt ja kovin eläväistä oli puhe jäyhän suomalaisen korvaan, mutta hyvin ryhmänä mentiin.
Kickvotella lähti homma liikkeelle, mutta omiansa äänestivät, eivät minua. Ja yhtä kovin tuntui naurattavan tuo omien äänestäminen kun meitäkin. Edes silloin kun laukaisin yhden omia kuoliaaksi ei tullut "pahaa" sanaa, vain "Ramtoi, medic" huuto ja kohteliaasti nostinkin samantien kaverin pystyyn vaikka hetki ei ollut paras mahdollinen. Nousi minun silmissä pinnat kummasti kun aikaisemmat kokemukset espanjalaisista ei ole olleet yhtä hyvät. Ja sanottakoon että kyllä he voivat olla portugalistakin, en niin hyvin osaa erottaa kieliä keskenään. Italialaisten kanssa olisi vastaavaan tilanteeseen mukava päästä. Kyllä suomiryhmä on aina parhautta, mutta välillä mukava tehdä tuttavuutta muihinkin. Kasvattava kokemus niin hyvässä kuin pahassa. Ja niukka voitto otettiin, yllätykseksi huomasin että olin kuollut vain 27 kertaa sen normaalin 30+ sijasta. Omasta mielestä tuli ihan yhtä huonosti pelattua kuin ennenkin. Hauskaa oli.
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Tässä kuukausi, ehkä pari kuukautta sitten sattui hauska OIC. Oli joku ei-englantilainen-tai-jenkki eli puhu aika vahvalla murteella englantia ja antoi hyvää ohjetta koko tiimille, milloin piti vetäytyä bunkkereilta auttamaan muita kirjamia, milloin hyökätä vastaan. Pelin lopussa tyyppi veti ässän hihastaan. Otettiin niukka voitto ja OIC hehkutti koko porukkaa loistavasta työstä ja laittoi sitten soimaan voiton fanfaarin kaikkien kuultavaksi. Se oli jotenkin helvetin hauska juttu. Piti laittaa sille oikein privaa ja kiitellä loistavasta, yksinkertasesta ideasta. :D
 
Vastaus: Silloin kun minä olin rintamalla...

Itse kävin tuossa kello 18 jälkeen yhden domin vetäisemässä eilen.

Kokeilin parin viikon tauon jälkeen yhden matsin Domia ihan ypöyksin. Päädyin heti joukkueenjohtajaksi (taas). Minua lukuun ottamatta kukaan ei puhunut mitään, mutta yllättävästi jengi toteutti käskemäni joukkueen hyökkäyksen eli se kuuluisa yhdestä sivustasta porukalla kimppuun käyminen. Kokonaismatsi sitten hävittiin, mutta noin muuten meni ihan kivasti random-joukon kanssa pelaaminen.
 
Ylös Bottom