Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Siviilipalvelus

Vastaus: Siviilipalvelus

Mä oon aina miettiny, et miks porukka menee sivariin? Minkälaista hommaa se oli, mitä mieltä kaverit oli valinnasta tai vanhemmat? Ei sillä, että mulla olis jotain vastaa siviilipalvelusta, mutta itelleni ei olis tullu mieleenkään vaihtaa armeijaa siviilipalvelukseen.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Mä oon aina miettiny, et miks porukka menee sivariin? Minkälaista hommaa se oli, mitä mieltä kaverit oli valinnasta tai vanhemmat? Ei sillä, että mulla olis jotain vastaa siviilipalvelusta, mutta itelleni ei olis tullu mieleenkään vaihtaa armeijaa siviilipalvelukseen.

Ihmisellä voi olla erilaisia syitä ja nimenomaa erilaisia ajatusmalleja ns. vapaassa yhteiskunnassamme. Eikö sinusta ole oikeutettua että armeijalle on vaihtoehto?

Omalla kohdallani ehkä suurin syy oli sivariin lähdölle epäselvät perhesuhteet, jotka minun täytyi puida, samalla lomalla päädyin siviilipalvelukseen sen vapaamuotoisemman rakenteensa takia. Kuitenkin koen, että olen tehnyt yhteiskunnalleni suuremman palveluksen sillä, että tein OIKEITA töitä ja vieläpä sillä tavoin että se hyödytti yhteiskuntaamme; mikä parasta, samaa rahaa sain kuin armeijassa.

Omat vanhempani (TAI isovanhempani) eivät olleet ratkaisuani vastaan lainkaan, puhumattakaan kavereista. Useat kaverini ovat jopa kyselleet että miten tuo siviilipalvelus toimii ja miten voi sinne hakeutua.
 
Ylös Bottom