Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Siviilipalvelus

Vastaus: Siviilipalvelus

Suomella on jo käytössä varsin vapaa järjestelmä.

Ja miksi Venäjä täne hyökkäisi? Syitähän kyllä löydetään. Nykyään pinnalla on keskustelu Venäjän kaasuputkesta Itämeren kautta. Ehkäpä he haluaisivat turvata kaasuputkensa? Ehkä he haluaisivat viedä Suomen luonnonrikkaudet, joita kyllä on. Suomessa on metalleja suuret määrät, tuossa vieressäkin rakennetaan Euroopan mittakaavassakin huomattavaa kultakaivosta. Sodankylässä avataan Kevitsan kaivos jne. Mutta nämä syyt eivät tietystikään ole tarpeeksi painavia tässä maailmantilanteessa. Maailma kuitenkin muuttu ja niin muuttuu myös maailmantilanne. Tätä minun (ja muiden) on täytynyt toistavasti korostaa.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

"Venäjä vastustaa voimakkaasti Ukrainan ja Georgian pyrkimyksiä liittyä Natoon. Venäjän mukaan niiden Nato-jäsenyys on turvallisuusuhka Venäjälle. Venäjä on myös sanonut voivansa joutua turvautumaan "sotilaallisiin toimiin", jos jäsenyys toteutuu."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1544691

Paha lähteä arvioimaan mitä tuo "sotilaallisiin toimiin" käytännössä tarkoittaa. Paras nyt vaan alkaa totuttautua siihen , että ei täällä ihan pumpulin ympäröimänä eletä.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Suomella on jo käytössä varsin vapaa järjestelmä.

Ja miksi Venäjä täne hyökkäisi? Syitähän kyllä löydetään. Nykyään pinnalla on keskustelu Venäjän kaasuputkesta Itämeren kautta. Ehkäpä he haluaisivat turvata kaasuputkensa? Ehkä he haluaisivat viedä Suomen luonnonrikkaudet, joita kyllä on. Suomessa on metalleja suuret määrät, tuossa vieressäkin rakennetaan Euroopan mittakaavassakin huomattavaa kultakaivosta. Sodankylässä avataan Kevitsan kaivos jne. Mutta nämä syyt eivät tietystikään ole tarpeeksi painavia tässä maailmantilanteessa. Maailma kuitenkin muuttu ja niin muuttuu myös maailmantilanne. Tätä minun (ja muiden) on täytynyt toistavasti korostaa.

Venäjän mittakaavalle ajateltuna Suomen rikkaudet on mitättömiä. Ja miksihän venäjä haluaisi taas yhden sodan jota se ei voi voittaa? Niillä menee ihan tarpeeksi huonosti muutenkin omassa maassaan, että tuskin sitä tilaa maailmansodalla parannetaan. :)

Mikäli venäjä haluaisi hyökätä, niin pitäisi olla melko hyvät perusteet joita en ainakaan sinun tekstistäsi löydä. Kaiken lisäksi, venäjä tarvitsee suomen kaltaista auttavaa pikku naapuria. Suomihan on auttanut esimerkiksi monissa ydivoimala ongelmissa venäjää.

Jos venäjä jonnekkin hyökkäisi, niin luultavimmin se kohdistuisi viro, latvia ja liettua-alueelle, jolloin toki kakka osuisi joka tapauksessa siihen kuuluisaan tuulettimeen. Silloin tämä poika pakkaisi kamat ja muuttaisi kanadaan perheineen. :D

Käsittämätöntä silti on tuo, että sitä sotaa oikein odotetaan ja toivotaan, kuin se olisi jotakin odottamisen arvoista. Vapaus taas.. Suhteellista. Ei se minusta ole vapautta jos on velvollisuus tehdä jotakin, vaikka nykyaikana ei sitä vapautta ole olemassakaan. Joku täällä mainosti sitä, että voihan alkaa maailmanmatkaajaksi; mitäs se taas auttaa, jonkun maan ehdoillahan sitä aina mennään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Siviilipalvelus

"Venäjä vastustaa voimakkaasti Ukrainan ja Georgian pyrkimyksiä liittyä Natoon. Venäjän mukaan niiden Nato-jäsenyys on turvallisuusuhka Venäjälle. Venäjä on myös sanonut voivansa joutua turvautumaan "sotilaallisiin toimiin", jos jäsenyys toteutuu."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1544691

Paha lähteä arvioimaan mitä tuo "sotilaallisiin toimiin" käytännössä tarkoittaa. Paras nyt vaan alkaa totuttautua siihen , että ei täällä ihan pumpulin ympäröimänä eletä.

Ukrainahan on lähinaapurimme. ;) Pyhpah, naurettavaa pullistelua taas venäläisiltä. Tunteenpalossa huudellaan, kuten yleensäkin. Miten muka joku kuppainen ukraina voi olla uhka, natoon liittyessä, eikös kyse juurikin ole siitä, että ukraina haluaa vain suojella omia rajojaan? :D

Tuossa sen näkee miten väkivaltarakenteet oikein antaa syyn sotiin.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Mielestäni on vähintäänkin naiivia uskoa sivistyksen hallitsevan maailmaamm tätä hetkestä hamaan aikain loppuun. Olen täysin varma, että jossakin vaiheessa niin sanotusti helvetti riistäytyy valloilleen. On totta, että kannattavampaa maksaa kaverin vientituotteesta rahalla kuin väkivallalla, mutta sivistykseen ja sopimuksiin perustuva maailma tulee romahtamaan altamme. Eikä siihen välttämättä mene edes kovin kauaa. Eri asia on, onko Suomen puolustusvoimista tuolloin miään iloa. Itse en kuitenakaan pidä armeijaa ratkaisuna siihen tilanteeseen.

Kysymys ei ole siitä, ettenkö uskoisi ihmisiin - satunpahan vain tietämään millaisia veijareita me olemme. Inhimillisyys, esimerkiksi, tarkoittaa useimpien tapauksessa väkivaltaisia viettejä.

Otsikkoon vielä tämän verran ; itsellä kaksi sivari kaveria , molemmat sattumalta stereotyyppi sivareita ( rastapäisiä jointin polttelijoita ). Eikä siinä mitään , mukavia kavereita ovat ja ihan hyvää seuraa viikonloppuisin. En vain itse haluaisi nähdä yhteiskuntamme rakentuvan tälläisten ihmisten varaan. ( ... ja totta ! Kaiki sivarit eivät varmasti polta hasista säännölisesti, mutta prosentuaalisesti varmasti enemmän kuin armeijan käyneet )
Itse rakentaisin yhteiskunnan liki äärettömän monta kertaa mieluummin pilvenpolttelijoiden kuin laillisten huumeiden käyttäjien varaan. Sen verran monta elämää olen alkoholin nähnyt tuhoavan - jopa ihan kirjaimellisesti, mikäli kuolemaa voidaan pitää elämän tuhoutumisena - pienestä iästäni huolimatta. Lukuisista kannabiksenkäyttäjä kavereistani kenellekään ei ole tapahtunut mitään pahempaa, kuin satunnaiset itsensä nolaamiset.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Siviilipalvelus

Mielestäni on vähintäänkin naiivia uskoa sivistyksen hallitsevan maailmaamm tätä hetkestä hamaan aikain loppuun. Olen täysin varma, että jossakin vaiheessa niin sanotusti helvetti riistäytyy valloilleen. On totta, että kannattavampaa maksaa kaverin vientituotteesta rahalla kuin väkivallalla, mutta sivistykseen ja sopimuksiin perustuva maailma tulee romahtamaan altamme. Eikä siihen välttämättä mene edes kovin kauaa. Eri asia on, onko Suomen puolustusvoimista tuolloin miään iloa. Itse en kuitenakaan pidä armeijaa ratkaisuna siihen tilanteeseen. Itse asiassa en ole varma, haluanko edes elää enää tuolloin. Sellaiseen tilanteseen liittyy niin paljon sellaisia asioita - totalitärismi, yhden mainitakseni - joita en voi sietää, että jollei sitä voi hengissä välttää, niin hengettömänä sitten.

Kysymys ei ole siitä, ettenkö uskoisi ihmisiin - satunpahan vain tietämään millaisia veijareita me olemme. Inhimillisyys, esimerkiksi, tarkoittaa useimpien tapauksessa väkivaltaisia viettejä.


Itse rakentaisin yhteiskunnan liki äärettömän monta kertaa mieluummin pilvenpolttelijoiden kuin laillisten huumeiden käyttäjien varaan. Sen verran monta elämää olen alkoholin nähnyt tuhoavan - jopa ihan kirjaimellisesti, mikäli kuolemaa voidaan pitää elämän tuhoutumisena - pienestä iästäni huolimatta. Lukuisista kannabiksenkäyttäjä kavereistani kenellekään ei ole tapahtunut mitään pahempaa, kuin satunnaiset itsensä nolaamiset.


Inhimillisyys on kaikille ilmeisimmin erilaista. Minulle se merkkaa toisien ihmisten hyväksymistä, välittämistä ja huomioon ottamista (positiivisessa mielessä). Ei missään tapauksessa tappamista, kuolemaa, itsekkyyttä vaan nuo ovat juuri inhimillisyyden vastakohtia. Ihmiselle on luotu mahdollisuus siihen että voi ajatella ja ottaa huomioon muut. Miksi siis olla epäinhimillinen jos kykenee muihinkin ratkaisumalleihin kuin pelkkään tuhoamiseen ja itsekkyyteen.

Toisaalta monesti olen ajatellut, että olen juuri sen takia epäinhimillinen koska vältän tappeluita ja pyrin enemmänkin diplomaattisiin ratkaisuihin kuin siihen, että vetäisin umpikujan tullessa vastaan heti turpaan ihmistä. Mutta siis kyse nyt on vain sanasta ja siitä, että mitä inhimillisyys PITÄISI olla, ja sen ei pitäisi olla epäinhimillistä. :D

Ihminen ei ilmeisimmin ole tarpeeksi voimakas hallitakseen väkivallattomasti, joka tietenkin on ihan ymmärrettävää vaistojen, hormoonien ja alkukantaisten viettien hallitessa yhä jossakin määrin tätä moderniakin ihmistä.

Ajatteleminen ei silti ole loppupeleissä kovinkaan vaikeaa. Kehittymisestä puhumattakaan.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Koko järjestelmä kyllä romahtaa varmasti. Ainahan tällaisia tapauksia on ollut. Jo muinaisten viljelijäkansojen tuhatvuotisen kukoistuksen jälkeen tuli perikato, jolloin kaikki meni nurin. Sen jälkeen romahti Rooma ja sen mukana antiikin valtiojärjestelmä.

Suoranaisesta Ragnarökistä en tiedä, saattaisihan sellainen tullakin. Aikansa kutakin.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Hinin, ajatteleminen ei tosiaan ole vaikeaa, mutta vielä vähemmän haasteellista on seurata vahvoja, karismaattisia ihmisiä. Hauskempaakin se on, mikäli lukemattomien historiallisten ja nykyisten ihmisten tekosista mitään voi päätellä. Todellinen "ongelma", jos sitä sellaisena haluaa pitää, ei kuitenkaan ole se, etteivät ihmiset ajattelisi, vaan se, mitä he ajattelevat. No, evoluutio menee eteenpäin, ja tuhkasta syntyy jotakin uutta, ehkä aika hienoakin.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Hinin, ajatteleminen ei tosiaan ole vaikeaa, mutta vielä vähemmän haasteellista on seurata vahvoja, karismaattisia ihmisiä. Hauskempaakin se on, mikäli lukemattomien historiallisten ja nykyisten ihmisten tekosista mitään voi päätellä. Todellinen "ongelma", jos sitä sellaisena haluaa pitää, ei kuitenkaan ole se, etteivät ihmiset ajattelisi, vaan se, mitä he ajattelevat. No, evoluutio menee eteenpäin, ja tuhkasta syntyy jotakin uutta, ehkä aika hienoakin.

Toivotaan että kehittymistä tapahtuu. Tuohon ajatusmalliisi lisätäkseni, ihmiset seuraa yleensä aina orjallisesti muoti-ilmiöitä ja massahypnoosia tapahtuu ihan arkipäivässäkin. Siksipä itse pyrinkin kyseenalaistamaan "järkevät" mallit ja hakemaan sitä totuuspohjaa ihan itse, ei vain pelkästään lukemalla ja myötäilemällä "viisaampia". :rolleyes: Ihminen pitäisi ehkä enemmän vielä opettaa ajattelemaan itse, löytämään itse ne ratkaisut tilanteisiin. Ei aina pitäisi hakea mallia joka jo on helppo omaksua/ on jo käsillä, ja absortoida se omaan tietoisuuteen. Toki siis noinkin saa tehdä, mutta aina pitää kyseenalaistaa omaksumisen lisäksi. Onhan se niin paljon hauskempaakin ja rikastuttaa eloa toisella lailla. :)
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Toivotaan että kehittymistä tapahtuu. Tuohon ajatusmalliisi lisätäkseni, ihmiset seuraa yleensä aina orjallisesti muoti-ilmiöitä ja massahypnoosia tapahtuu ihan arkipäivässäkin. Siksipä itse pyrinkin kyseenalaistamaan "järkevät" mallit ja hakemaan sitä totuuspohjaa ihan itse, ei vain pelkästään lukemalla ja myötäilemällä "viisaampia". :rolleyes: Ihminen pitäisi ehkä enemmän vielä opettaa ajattelemaan itse, löytämään itse ne ratkaisut tilanteisiin. Ei aina pitäisi hakea mallia joka jo on helppo omaksua/ on jo käsillä, ja absortoida se omaan tietoisuuteen. Toki siis noinkin saa tehdä, mutta aina pitää kyseenalaistaa omaksumisen lisäksi. Onhan se niin paljon hauskempaakin ja rikastuttaa eloa toisella lailla. :)

Kannattaa kuitenkin muistaa se, että mitä ihmiset yleensä ajattelevat, ei välttämättä vastaa sitä, mitä he tietyssä tilanteessa tekevät. Etenkin tuo auktoriteetin vaikutus on aika merkittävä asia.

On esimerkiksi tämä testi, jota on tehty useastikin (löytyisikohän netistäkin materiaalia.)
Siihen osallistuu kolme henkilöä.
Henkilö 1 istuu omassa huoneessaan jonkinlaisessa sähkötuolissa,
Henkilö 2 on toisessa huoneessa ja hän kyselee henkilöltä 1 kysymyksiä ja aina kun hlö 1 vastaa väärin tai ei vastaa, niin hän antaa tälle sähköiskun ja nostaa volttimäärää.
Henkilö 3 on samassa huoneessa kuin henkilö 2 ja seuraa hänen suoritustaan. Hän on jonkinlainen auktoriteetti, esim. lääkäri tai tutkija, mutta sinänsä neutraali,eli ei painosta henkilö 2:ta mihinkään, mutta sanoo vain, että hän voi jatkaa,
Henkilö 2:lle on kerrottu, että jos mennään tietyn volttimäärän yli, se on hengenvaarallista.

Oikeastihan tuossa testataan henkilö 2:ta. Henkilö 1 ei saa mitään sähköiskuja, mutta hän näyttelee ja huutaa aina vaan kovemmin - tai lopulta vaikenee. Ja henkilö 2 nostaa sähköiskun voimakkuutta, tai lopettaa kesken, Yllättävän moni jatkaa kuitenkin kuolettavalle tasolla asti - ja ihan vain sen takia, että paikalla on auktoriteetti, joka ei käske lopettamaan. Joten jatkaminen on se hyvä vaihtoehto.
Eli tuo kertoo todella hyvin sen, että testihenkilö 2 uskoo, että eihän se auktoriteettti oikeasti antaisi testihenkilö yhden kuolla - eihän. Usko auktoriteetteihin on luja.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Kannattaa kuitenkin muistaa se, että mitä ihmiset yleensä ajattelevat, ei välttämättä vastaa sitä, mitä he tietyssä tilanteessa tekevät. Etenkin tuo auktoriteetin vaikutus on aika merkittävä asia.

On esimerkiksi tämä testi, jota on tehty useastikin (löytyisikohän netistäkin materiaalia.)
Siihen osallistuu kolme henkilöä.
Henkilö 1 istuu omassa huoneessaan jonkinlaisessa sähkötuolissa,
Henkilö 2 on toisessa huoneessa ja hän kyselee henkilöltä 1 kysymyksiä ja aina kun hlö 1 vastaa väärin tai ei vastaa, niin hän antaa tälle sähköiskun ja nostaa volttimäärää.
Henkilö 3 on samassa huoneessa kuin henkilö 2 ja seuraa hänen suoritustaan. Hän on jonkinlainen auktoriteetti, esim. lääkäri tai tutkija, mutta sinänsä neutraali,eli ei painosta henkilö 2:ta mihinkään, mutta sanoo vain, että hän voi jatkaa,
Henkilö 2:lle on kerrottu, että jos mennään tietyn volttimäärän yli, se on hengenvaarallista.

Oikeastihan tuossa testataan henkilö 2:ta. Henkilö 1 ei saa mitään sähköiskuja, mutta hän näyttelee ja huutaa aina vaan kovemmin - tai lopulta vaikenee. Ja henkilö 2 nostaa sähköiskun voimakkuutta, tai lopettaa kesken, Yllättävän moni jatkaa kuitenkin kuolettavalle tasolla asti - ja ihan vain sen takia, että paikalla on auktoriteetti, joka ei käske lopettamaan. Joten jatkaminen on se hyvä vaihtoehto.
Eli tuo kertoo todella hyvin sen, että testihenkilö 2 uskoo, että eihän se auktoriteettti oikeasti antaisi testihenkilö yhden kuolla - eihän. Usko auktoriteetteihin on luja.

Niinpä niin. :) Kuka muistaa sen vankilakokeilun, jossa testin vetäjä otti johtajan roolin ja muut roolit meni niin, että toiset oli vankeja ja toiset vartijoita? Tuohan meni ihan pipareiksi, muistaakseni nämä ihmiset oli vielä enemmänkin tyyliin rauhanomaisia kuin armeijan käyneitä. Ihmiset oikeasti alkoivat käyttämään valtaansa väärin vaikka KYSEESSÄ oli testi. En ikinä muista tuota testin nimeä, mutta tieteenkuvalehdessä siitä oli juttua. :rolleyes:
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Niinpä niin. :) Kuka muistaa sen vankilakokeilun, jossa testin vetäjä otti johtajan roolin ja muut roolit meni niin, että toiset oli vankeja ja toiset vartijoita? Tuohan meni ihan pipareiksi, muistaakseni nämä ihmiset oli vielä enemmänkin tyyliin rauhanomaisia kuin armeijan käyneitä. Ihmiset oikeasti alkoivat käyttämään valtaansa väärin vaikka KYSEESSÄ oli testi. En ikinä muista tuota testin nimeä, mutta tieteenkuvalehdessä siitä oli juttua. :rolleyes:

Joo, tuo dokumenttihan tuli TV:stä jokin aikaa sitten. Testi tehtiin jossain Yhdysvaltain yliopistossa ja osallistujat jaettiin vankeihin ja vartijoihin ihan satunnaisesti,Aluksi "vangit" ja "vartijat" veljeilivät keskenään ja kaikilla oli ihan kivaa, mutta vähitellen "vartijat" kyllästyivät siihen, että "vangit" eivät tehneet kaikkea mitä he käskivät, joten alkoivat keksiä heille rangaistuksia. Ja lopulta se meni tosiaan siihen, että testi piti keskeyttää. Noita osallistujia haastateltiin sitten useita vuosia tapahtuman jälkeen ja kukaan ei oikein osannut selittää, mitä tapahtui.
Toisaalta vastaavanlainen juttuhan nähtiin Suomen Big Brotherissakin toissa vuonna - kun ryhmä jaettiin ylempiin ja alempiin, niin joillakin ylemmillä arvostelukyky petti aika pahasti.
Kai se on vain niin , että heikompaa on niin helppo sortaa.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Upataan nyt tätäkin.

4 viikkoa kävin intissä pyörähtämässä ja sitten vaihdoin sivariin. Tarkoitus ennenkuin ajauduin inttiin oli mennä sivariin, mutta ajattelin että 6kk intissä on helpompi urakka kuin 13kk sivarissa. No, eipä sitten kuitenkaan meininki siellä napannut ja olo osana armeijaa olemisesta tuntui jotenkin väärälle joten keskeytin intin ja lähdin sivariin.

Tuossa viime vuonna kävinkin jo koulutusjakson Lapinjärvellä ja kesän jälkeen aloitinkin jo "palveluksen" mutta terveydellisten syitten takia lääkäri määräsi lykkäystä ja sanoi että katsotaan sitten 2009 lopussa mille terveys näyttää. Saa nyt sit ensi vuonna nähdä suoritanko koko sivaria vai tuleeko vapautus :-/

Hauskoja viestejä threadissa mm. kannabiksen polttamiseen liittyen, voin kuule kertoa että ihan samalla tavalla siellä intissä niitä kauheita pilvenpolttajia pyörii kuin sivarissakin :-D On tuota tullut joitain inttijuttuja kuultua missä pojat kyykkii pusikossa bongin kanssa yms :-D Myös se että Venäjä haluaisi vallata Suomen aseellisesti luonnonvarojen takia herättää itsessäni hilpeyttä, Venäjällähän tunnetusti on nykyisillä alueillaan niin vähän luonnonvaroja (ja jossain Siperiassa voi olla piilevänä vielä ties mitä)?
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Upataan nyt tätäkin.

4 viikkoa kävin intissä pyörähtämässä ja sitten vaihdoin sivariin. Tarkoitus ennenkuin ajauduin inttiin oli mennä sivariin, mutta ajattelin että 6kk intissä on helpompi urakka kuin 13kk sivarissa. No, eipä sitten kuitenkaan meininki siellä napannut ja olo osana armeijaa olemisesta tuntui jotenkin väärälle joten keskeytin intin ja lähdin sivariin.

Tuossa viime vuonna kävinkin jo koulutusjakson Lapinjärvellä ja kesän jälkeen aloitinkin jo "palveluksen" mutta terveydellisten syitten takia lääkäri määräsi lykkäystä ja sanoi että katsotaan sitten 2009 lopussa mille terveys näyttää. Saa nyt sit ensi vuonna nähdä suoritanko koko sivaria vai tuleeko vapautus :-/

Hauskoja viestejä threadissa mm. kannabiksen polttamiseen liittyen, voin kuule kertoa että ihan samalla tavalla siellä intissä niitä kauheita pilvenpolttajia pyörii kuin sivarissakin :-D On tuota tullut joitain inttijuttuja kuultua missä pojat kyykkii pusikossa bongin kanssa yms :-D Myös se että Venäjä haluaisi vallata Suomen aseellisesti luonnonvarojen takia herättää itsessäni hilpeyttä, Venäjällähän tunnetusti on nykyisillä alueillaan niin vähän luonnonvaroja (ja jossain Siperiassa voi olla piilevänä vielä ties mitä)?

Itselläni oli myös syynä henkilökohtaiset jutut aikoinaan, päätin sitten pyörähdettyäni intissä että otan välivuoden, mutta asiaa harkittuani tarkemmin ja eräiden asioiden puristaessa päätin mennä sivariin. Itsehän voit toki valita menetkö sivariin vai et. Muistaakseni siihen tarvitaan vain yksi puhelu. ;)
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Minä menin sivariin hippeyteni takia ja minusta ihan nasta kokemus se oli, mutta minun aikanani Lapinjärvellä nyt mitään huumeita tai kannabista käytetty.:)

Muuten onko Sikala vielä pystyssä?
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Minä menin sivariin hippeyteni takia ja minusta ihan nasta kokemus se oli, mutta minun aikanani Lapinjärvellä nyt mitään huumeita tai kannabista käytetty.:)

Muuten onko Sikala vielä pystyssä?

Sikalassahan nuo kaikki luennot sun muut oli, ja kahvila toki kanssa.

En itsekkään Lapinjärvellä huumeita nähnyt, toki siellä osa varmasti pilveä poltti mutta alkoholia siellä porukka kyllä surutta veti vaikka sekin kai oli olevinaan kiellettyä? Itse olen pilvenpolton lopettanut jo vuosia sitten ja kaljaakin otin vain viimeisenä iltana kun mentiin isolla porukalla Hanheen :)
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Mun moka :D tarkoitin sitä kahvilaa.

Sikalassahan nuo kaikki luennot sun muut oli, ja kahvila toki kanssa.

En itsekkään Lapinjärvellä huumeita nähnyt, toki siellä osa varmasti pilveä poltti mutta alkoholia siellä porukka kyllä surutta veti vaikka sekin kai oli olevinaan kiellettyä? Itse olen pilvenpolton lopettanut jo vuosia sitten ja kaljaakin otin vain viimeisenä iltana kun mentiin isolla porukalla Hanheen :)
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Minä menin sivariin hippeyteni takia ja minusta ihan nasta kokemus se oli, mutta minun aikanani Lapinjärvellä nyt mitään huumeita tai kannabista käytetty.:)

Muuten onko Sikala vielä pystyssä?

Kylläpä porukka sielä pössytteli kun minä olin. :D Itseäni ei moiset harrasteet kiinnostaneet, niin päätin juoda olutta.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

ohan se sikala viel olemassa, ku siel kaikki luennot oli. midgårdissa taidettiin kerran istua ja kahviossa kahdesti, kun sikala oli varattuna johonkin muuhun tarkoitukseen.
 
Vastaus: Siviilipalvelus

Itsekin haaveilen usein siviilipalveluksesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom