Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Skate 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja werty
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Joo ei kyllä 360-versiossa oo mitää valittamista ruudunpäivityksessä. Kumma juttu jos ps3:sella on huonompi, eikös jossain joskus kerrottu että pelien pitäis olla identtiset kaikissa suhteissa.:confused:
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

PS3:n demossakin pääsee demoalueen ulkopuolelle samalla tavalla kuin toisella konsolilla.

Katsotaanpa miten ruudunpäivitys handlaa, kun on kunnolla populaa ja tavaraa ruudussa.

EDIT: Ei hyvää päivää, kakinpuolin vaikuttaa siltä, että pikemminkin tämä on boksi pääalustana tehty. Ruudunpäivitys kärsii todella paljon, kun skeittaa kaupunkia: tavaraa on niin paljon muutenkin, kuin myös ihmisiä, että tuo tökkii useimmissa paikoissa. En voi kuvitella, että myyntiversio olisi yhtään parempi, demo on kuitenkin suoraan HDD:llä ja myyntiversio levyllä (sekä HDD:llä). Voisin kuvitella sen olevan peräti huonompi, ellei HDD+levy-combinaatiolla ole tuota ruudunpäivitysongelmaa saatu kuriin. Epäilen - sääli.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

oho ovat saaneet jopa 1080p resolla pyörimään sulavasti (pientä nykimistä kyllä havaittavissa paikoitellen edelleen).
tuo on pirun hyvä lisäys että pystyy kävelemään.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Muistelisin lukeneeni jostain, että demossa on huonompi fps kuin lopullisessa tuotteessa - mikä on kyllä hieman outoa, koska peli on ollut valmis jo tovin. PS3han on ollut pääkehitysalusta, joten luulisi tuon olevan kunnossa valmiissa pelissä.

Samaa sanottiin ykkösosastakin ja kaikki tiedämme minkälainen se oli. Pääkehitysalustakaan ei paljoa auta, kun peliä pyörittävä moottori on niin huonosti koodattu, ettei se vain jaksa pyöriä riittävän nopeasti pleikkarin raudalla.

Vaan miksipä siihen panostaa miestyövuosia, kun se menee kaupaksi muutenkin.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Onhan tuossa edelleen epätasaisuutta tossa frameratessa paikoin, mutta jos nyt Skate1:een vertaa, niin onhan tässä havaittavissa huomattava parannus, ykkönen kun oli loppujen lopuksi todella kökkö teknisesti pleikalla.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Onhan tuossa edelleen epätasaisuutta tossa frameratessa paikoin, mutta jos nyt Skate1:een vertaa, niin onhan tässä havaittavissa huomattava parannus, ykkönen kun oli loppujen lopuksi todella kökkö teknisesti pleikalla.

No nyt on testattu ja samoilla linjoilla. Tosin ei tuo mulla nykinyt häiritsevästi kertaakaan kolmen testisession aikana, enkä varmaan olisi edes kiinnittänyt huomiota asiaan, jollei siitä olisi jo porua noussut. Hidastumista tapahtuu lähinnä kaatumisissa, jotka on hidastettu muutenkin. Ja kun ei törmäilyissä enää ohjata pelihahmoa, niin eipä tuo juuri pelattavuutta haittaa.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

No nyt on testattu ja samoilla linjoilla. Tosin ei tuo mulla nykinyt häiritsevästi kertaakaan kolmen testisession aikana, enkä varmaan olisi edes kiinnittänyt huomiota asiaan, jollei siitä olisi jo porua noussut. Hidastumista tapahtuu lähinnä kaatumisissa, jotka on hidastettu muutenkin. Ja kun ei törmäilyissä enää ohjata pelihahmoa, niin eipä tuo juuri pelattavuutta haittaa.

Itsekin alan olemaan samoilla linjoilla alkujärkytyksen jälkeen. Tuohon tottuu pikkuhiljaa, kuten ensimmäisessäkin skatessa. Tosin veikkaan, että tämän jatko-osan kanssa käy samalla tavalla kuin viimeksi, että tulee hankittua kummastakin versiosta kopio :)

Kun tästä itse utelin skaten foorumeilla, kehittäjä vastasi:

Totally correct. The game can run at 1080, but 720P looks better to most. Sometimes too sharp is well... too sharp.

And yes you should leave visual settings at default for the best look. RGB Range to LOW and White Correcter OFF. The game was tuned for default settings and they're definitely the way to play.

Lastly - PS3 never drops below 30fps - ever. But in the demo it can drop down to 30 from 60 at times which can make it feel similar to a slow down. We put in an optimization to make this much better after the demo was finished. So that's why the GT comparison video (using the final products) came out a tie pretty much.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Latasimpas nyt tuon demon ja voi tetu ku mahtavaa! Huonoja puolia ei hirveästi löytynyt, demossa pisti ärsyttämään aika-rajoitus. Olisin toivonut että olisi voinut vapaasti rullailla ympäriinsä demo aluetta ja muitakin paikkoja.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Yhtä kankeaa on tuo kävely kuin jossakin monta vuotta vanhassa Tony Hawk:ssa.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Muistelisin lukeneeni jostain, että demossa on huonompi fps kuin lopullisessa tuotteessa - mikä on kyllä hieman outoa, koska peli on ollut valmis jo tovin. PS3han on ollut pääkehitysalusta, joten luulisi tuon olevan kunnossa valmiissa pelissä.
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Demossa tais olla se vanha 30 ja pelissä pitäis olla 60.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Näin minäkin olen ymmärtänyt. Demossa tais olla se vanha 30 ja pelissä pitäis olla 60.

Kyllähän tuo demokin sillä 60 framen nopeudella pääosin pyörii, että väitteesi on sikäli väärin. Kokeilin tuota PS3-demoakin ja en ainakaan mitään järisyttävää framedroppia ole huomannut vielä missään vaiheessa. Ihan kivasti istuu silmiini tämä.

Eiköhän tämä peli tule pleikkarille ostettua, kun PS-ohjain sopii paremmin toistaiseksi käteeni. Tuntuu, etten saa boxin ohjaimella kunnolla edes spinnattua temppuja tehdessä.

Ja edelleenkin tuo liikkuminen tuntuu kuin pikkulapsella tepastelisi olohuoneen lattialla. :P Joku väitti, että liikkuminen on yhtä kökköä kuin vanhoissa Tony Hawkeissa. En nyt ihan sitäkään allekirjoittaisi, on se tässä reilusti surkeampaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

No vaikuttihan tuo nyt pirnales kyllä hienolle tekeleelle demon perusteella. Pakko se on koko versio kipasta heti julkasupäivänä; kyllä niin vakuutti. Kävely hitusen kankeaa mutta kyllä sekin palveli ihan riittävän hyvin loppupeleissä, automodellit yhä täyttä törkyä, laudan päällä oli omasta mielestä parempaa tuntumaa ja haluamat flipit tuntui irtoavan helpommin ja tavaroiden siirtely oli kivan tuntuinen lisä.

FPS oli kyllä erittäin kummallinen, pääosin oli täyttä herkkua katsoa 1080p 60fps kuvaa mutta mitä ihmettä nuo random tippumiset tyyliin 15-20fps:sään on.Vaikuttavat tulevan poikkeuksetta silloin kun kaadut ja ragdoll potkaisee itsensä käyntiin. Olen alkanut hieman epäillä ps3:n kykyä tehdä fysiikanmallinnusta kun monessa pelissä pahin frame drop tulee juurikin raskaan fysiikanmallinnuksen aikaansaamana (kts. esim gta4 ajettaessa laatikkokasaan), x360:llä ei moisia ongelmia kohdata.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Olen alkanut hieman epäillä ps3:n kykyä tehdä fysiikanmallinnusta kun monessa pelissä pahin frame drop tulee juurikin raskaan fysiikanmallinnuksen aikaansaamana (kts. esim gta4 ajettaessa laatikkokasaan), x360:llä ei moisia ongelmia kohdata.
Ei sen kyllä siitä pitäisi olla kiinni. Fysiikkamallinnus on hyvin pitkälti puhdasta numeronmurskausta, ja siinä Cell on omimmillaan. Kuulostaa ikivanhalta ja kuluneelta selitykseltä, mutta ilmeisesti tässäkään pelissä ei Cellin SPE-"apuprosessoreita" osata hyödyntää kunnolla.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Ei sen kyllä siitä pitäisi olla kiinni. Fysiikkamallinnus on hyvin pitkälti puhdasta numeronmurskausta, ja siinä Cell on omimmillaan. Kuulostaa ikivanhalta ja kuluneelta selitykseltä, mutta ilmeisesti tässäkään pelissä ei Cellin SPE-"apuprosessoreita" osata hyödyntää kunnolla.

No näinhän sitä luulis. Ehkäpä se sitten ei ole siitä kiinni, että "PS3 ei pysty" vaan siitä, kun kehittäjät eivät osaa koodata. Vaikuttaapa vaan erityisen harmilliselle siinä mielessä kun alkaa 2v olla konsolin julkaisusta mennyt ja yhä suurenkin budjetin pelit ovat tälläisiä. Luultavasti ei sitten ikinä kehittäjät tuu osaamaan jossei nyttenkään. Itse alan ainakin pikkuhiljaa heittämään hanskat tiskiin siitä uskosta, että asiat tulisivat joskus olemaan edes tasavertaisesti. Konsolin hommatessani odotin kyllä parempaa suorituskykyä juurikin multiplattareissa kuten muutenkin, kun ps3:n piti kerran olla se hieman tehokkaampi xbox360:stä. Valitettavaa.

Noh. Toivottavasti on nyt sitten kokoversioon fiksattu niin ei tarvitse harmitella enään ja toivokin vois tulla takas :D
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

No näinhän sitä luulis. Ehkäpä se sitten ei ole siitä kiinni, että "PS3 ei pysty" vaan siitä, kun kehittäjät eivät osaa koodata. Vaikuttaapa vaan erityisen harmilliselle siinä mielessä kun alkaa 2v olla konsolin julkaisusta mennyt ja yhä suurenkin budjetin pelit ovat tälläisiä.
Ei kyse varmastikaan ole osaamisesta, vaan resursseista (lue: ajasta, rahasta ja kehitystiimin koosta). Surullista kyllä, boksiversioiden kehitys on helpompaa, joten niistä saa pienemmällä panostuksella sulavasti pyöriviä jne. Ja kun boksiversiot yleensä myyvät paremmin, niihin kannattaa panostaakin enemmän. PS3-versioiden kannalta se on ikävä noidankehä; koska peli ei ole Pleikalle optimoitu, se ei myy, ja koska se ei myy, jatko-osaakaan ei hiota, eikä sekään myy jne.

Noh. Toivottavasti on nyt sitten kokoversioon fiksattu niin ei tarvitse harmitella enään ja toivokin vois tulla takas :D
Nyt vasta huomasin tämän viestin, ja tuon perusteella myyntiversiossa ruudunpäivityksen pitäisi pysyä vähintään 30 freimissä sekunnissa, tapahtuipa mitä tahansa.
 
Vastaus: Skate 2 [PS3 Hype]

Ei kyse varmastikaan ole osaamisesta, vaan resursseista (lue: ajasta, rahasta ja kehitystiimin koosta). Surullista kyllä, boksiversioiden kehitys on helpompaa, joten niistä saa pienemmällä panostuksella sulavasti pyöriviä jne. Ja kun boksiversiot yleensä myyvät paremmin, niihin kannattaa panostaakin enemmän. PS3-versioiden kannalta se on ikävä noidankehä; koska peli ei ole Pleikalle optimoitu, se ei myy, ja koska se ei myy, jatko-osaakaan ei hiota, eikä sekään myy jne.

Niin ihan yleisesti vois silti vielä sanoa. Turhapa niitä syitä periaatteessa edes hakea koska alkaa olla pikkuhiljaa hitusen toivotonta odottaa jotain parannusta (pian 2v odoteltu).

Kylmä fakta on se, että itseäni ainakin pelaajana pistää jo pännimään tämä touhu ihan kunnolla, olkoot selitykset mitä tahansa. Ei mun pitäisi konsolipelaajana jatkuvasti miettiä jotain teknisiä syitä sille miksi tääkin peli pätkii yms ja vielä kaikenlisäks naapurin ville vinoilee kun sillä on sama peli "halvalla" xbox360llä ja pyörii hienosti kun mikäkin.

Onneks PS3:n muutama mahtava yksinoikeus, media-ominaisuudet ja yleinen (joskin nykyään hieman jo rakoileva) laadun tunne saa mut pitämään sen arvoisenaan ja hyllyssä.


sitten vielä hieman tästä pelistä:
Juuri tämän pelin piti olla PS3:lle alunperin rakennettu ja optimoitu, joten kyllä se eka osa varmaa jotain möi. Hienoa tosiaan jos kyseessä oli vain optimointi bugi tms. ja se kokoversio todellakin sit pyörii samanmoisesti kuin xbox360.



edit. Kyse siis ei ole mistään väittely asiasta tms. Kunhan ajattelin ilmottaa mielipiteeni siitä kuinka pännii tää multiplattareiden laatu ilman sen enempiä syiden hakuja. Pikkuhiljaa toki pelottaa, että eikai se oikeesti oo PS3:n erittäin rajallisista tehoista kiinni.
 
Ylös Bottom