Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dorthonion
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Dorthonion

New Member
Omistan tällä hetkellä 250g slim-boxin noin 20 pelillä, joista peluussa noin 5 kpl. Mieli tekisi hommata PS3, kun käytössä nyt 8M laajakaistaliittymä. Olen lueskellut arvosteluja, vastakkainasetteluja sekä katsonut (aivan liikaakin) videopätkiä molempien konsolien paremmuudesta. Kuten monesti jo todettua, ei yhtä totuutta asiassa ole.

Nyt toivoisinkin vapaata keskustelua käyttökokemuksista, mihin konsolianne käytätte, nettipeleistä (COD, MAG yms.) ja omat mielipiteenne konsoleista. Mielellään perustelujen kera. Käytössä on 42" full-hd plasma ja kotiteatteri. Nyt kysynkin, kumpi konsoli ja miksi?

Vastaus: Slim-konsolit vastakkain, PS3 ja Xbox 360

Kummatkin konsolit omistan. En edes muista milloin olen pleikaa käynnistelly, varmaan muutama kuukausi sit ku katoin jonku blu-rayn. Mut boxi on joka päivä käytössä, niin videoiden kuin pelaamisen merkeissä. Boxi vie pleikkaa jo 100-0 ohjaimen ansiosta. Vois olla et itekki pelaisin enemmän pleikalla jos se ohjain olis edes sellanen et sillä vois pelata. Monesti on ollu mielessä et myis slimmin pois, mut ei ole viittiny ku on siinä kuiteski se blu-ray minkä ansiosta sen olen viel pitäny.

Hankkijan vastaus vois olla sanasta sanaan mun vastaus, paitsi fätti PS3 kyseessä. Jotku pleikkarin yksinoikeudet kiinnostaa edelleen, mutta sen jälkeen kun sain trophynä jännetupen tulehduksen oisko ollut demon soulsista, multiplatat on hommattu vertailuista välittämättä boksille. Boksilla pelaan päivittäin, plus streamaan musat ja videot tietokoneelta sen kautta kotiteatteri sydeemeihin.

Edit.
Miksi videot ja musat boksilta? Käytettävyys. PS3 on yleensä sammutettu virtakytkimestä takaa vähäisen käytön takia, ja siinä ei muutenkaan toimi oma bluetoothia kykenemätön yleiskaukosäädin. Toinen tärkeä syy musiikin kuuntelussa boksilta on se, että ainakin jossain vaiheessa PS3 ei pystynyt toistamaan soittolistoja tietokoneelta.

Viimeksi muokannut moderaattori:

Pahoin pelkään, että tämä ketju suistuu aika nopeasti siihen perinteiseen suohon...

Meidän olohuoneesta löytyy yksi 250 gigan Slim-PS3 (CECH-2000-sarjaa, kiintolevy vaihdettu itse 500-gigaiseksi), yksi 60 gigan julkkari-PS3 (CECHC-sarjaa, kiintolevy vaihdettu 320-gigaiseksi) sekä yksi Xbox 360 Elite (Falcon-mallistoa, kiintolevy vaihdettu 250-gigaiseksi).

Näistä kolmesta konsolista ensin mainittu on se pääasiallinen viihdelaite, eli sillä pelaan, toistan DVD/BD:t, kuuntelen musiikit jne. X360 toimii enimmäkseen Rock Band/Guitar Hero -alustana, ja aina silloin tällöin intoudun pelaamaan jotain boksiyksinoikeutta. Viimeksi viime viikolla GT5:n odotuksen tuskaa oli lievittämässä Forza 3. Tuo orggis-PS3 on lähinnä tyhjänpanttina ja PS2-pelien satunnaiseen pyöritykseen. Vaimo sillä joskus katsoo leffoja, koska tuo konsoli ei automaattisesti kirjaudu PSN:ään käynnistyksen yhteydessä.

Loistavia konsoleita kaikki tyynni, ja vaikka moni asia onkin toki muuttunut sitten kesän 2008, kannattaa silti ehkä lukaista viisiosainen Tohtori Kuiva eli: kuinka lakkasin olemasta huolissani ja opin rakastamaan boksia -blogahdukseni.

Boxi vie pleikkaa jo 100-0 ohjaimen ansiosta.

Täyttä p**kapuhetta. Eikö tästä aiheesta ole jo tarpeeksi monta ketjua? Samat väsyneet argumentit heti ensimmäisestä vastauksesta lähtien..

Mulla sujuu pelaaminen molemmilla ohjaimilla, mutta kaipa mä vain olen sitten all-around paremmin sopeutuva pelaaja?

yksinoikeuksillahan tämäkin ratkeaa. se sitten vain riippuu, kummista tykkää. jos ei osaa valita, niin osta molemmat. xboxin ohjain tosin nyt ainakin on parempi, ps3 on pienempi ja matta, ps3:ssa on bluray ja (vielä) ilmainen nettipeli, tosin livekin on kohtuuhinnoissa nykyisin, xboxille laajempi valikoima pelejä ja parempi tuki taaksepäin vanhoihin peleihin.

ja sitten vielä move vs kinect, johon en itse osaa vastata.

kaikenkaikkiaan itse tyydyn xboxiin, vaikka jasper eliten omistankin. uuden ja vanhan ero on hyvin häilyvä

Täyttä p**kapuhetta. Eikö tästä aiheesta ole jo tarpeeksi monta ketjua? Samat väsyneet argumentit heti ensimmäisestä vastauksesta lähtien..

Mulla sujuu pelaaminen molemmilla ohjaimilla, mutta kaipa mä vain olen sitten all-around paremmin sopeutuva pelaaja?

boksin ohjaimen tukevuus ja suurempi paino on yksi tekijä, mutta ei todellakaan merkittävä. ps3:n dualshock on varsin hyvä ohjain. ja jos vain haluaa, niin real triggereitä ja tattigrippejä on saatavilla vaikka kuinka.
yhden miinuksen tosin joutuu antamaan ajan myötä todella nariseviksi ja löysiksi meneville tateille. menevät ne tosin varmaan boksillakin, mutta ps3:lla ei tarvinnut viimekse odottaa paria kuukautta pitempään.

Kävi vähän mielessä pistää tämä ketju lukkoon, sillä epäilen vahvasti ainoaksi uudeksi eroksi, jota ei vielä ole mainittu, nousevan sen että PS3-slimmiin ei saa kytkettyä Kinectiä ilman muuntajaa, koska siinä on vain normi-USB. ;)

Tämä toiset äideistä ja toiset tyttäristä -aihe on kieltämättä loppuunkaluttu jo eräässä toisessa paikkaa, eikä konsoleiden laihdutuskuurit tuo asiaan juuri mitään muutosta. Liikkeentunnistus toki on uutta, mutta... En nyt lähde kritisoimaan sitä, että jos joku ei jaksa käydä lukemassa tuota vanhaa ketjua, tai sitä että joillakin on tarve käydä nämä samat asiat uudelleen läpi. Mutta asiallisesti saatte luvan osallistua. Jääköön ketju auki ihan hyvän keskustelun ja konsoliekumenian opettelun vuoksi. Ehkäpä sitä jotain uuttakin eroa löytyy.

Yksi ohje: Mielipide on jokaisen perusoikeus. Sellaisesta ei voi suuttua, eikä sellaista pidä väkivalloin yrittää muuttaa.

En tietenkään halua päättää mitään keskustelua väkipakolla ja jos oikeasti haluatte tästä keskustella niin sitten tehdään kaikkemme, että voitte niin tehdä. Kuitenkin jos touhu menee samojen asioiden huutelun kautta konsolisodaksi, niin lukituksen sijasta saatan harkita jopa roskista.

Kiitos ja anteeksi. T.Ylläpito

Jaa että tällainen ketju taas...Nooh, kaipa sitä voisi taas kerran vähän listailla, että miksi se PS3 on parempi(siis omasta mielestäni) :D

Ensinnäkin Blu-Ray. Jos oikeasti käyttää kotiteatteria ja katselee konsolillaan leffoja tasaiseen tahtiin melkoisen usein, niin kyllä se PS3 tässä vie ns. "100-0".

Toisekseen pelivalikoima. Tämä on tietenkin makuasia, mutta itselle kolahtaa GT 5, Unchartedit, KillZonet, Resistancet. MAGit ja muut huomattavasti paremmin kuin Halot, Forzat ja Gearsit. Ja kun tähän voidaan vielä lisätä, että se Mass Effect 2kin saadaan ihan pian Pleikkarille, niin...

Ohjain on tietenkin myös makuasia, mutta kevyt SixAxis tuntuu vaan omaan käteen todella hyvältä, vaikka monessa paikassa se onkin todettu "huonoksi". Liipaisimienkaan kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. GT 5:ttäkin ajelen liipaisinkaasulla ainakin vielä ennen ratin hankintaa. Makuasia tietenkin tämäkin.

Ilmainen nettipeli! Osan mielestä Liven monipuoliset verkostoitumistoiminnot ja chatit ovat varmasti sellaisia tekijöitä, joista "mielellään" maksaa joka kuukausi vähän, mutta itse kun en tuollaisia tarvitse, niin ilmainen PSN riittää aivan mainiosti.

Laitteen laatu on tietenkin itselleni myös yksi hyvin tärkeä tekijä, jonka takia PS3:n valitsin...

Miksi tyytyä yhteen jos sulla kerta on jo Xbox? Osta siihen viereen pleikkari Sonyn yksinoikeuksia varten jos niistä löytyy pelejä jotka kiinnostaa = paras ratkaisu. Multiplatformit on usein tavalla tai toisella parempia boksilla joten jos vain multiplatformit kiinnostaa niin silloin en lähtisi pleikkaria hankkimaan tilanteessasi.

Miten toi laajakaistan hankinta muuten pisti sulla alulle tarpeen ostaa PS3 muutenkaan, en näe miten asiat liittyy toisiinsa :-)

Laitteen laatu on tietenkin itselleni myös yksi hyvin tärkeä tekijä, jonka takia PS3:n valitsin...

Tällähän ei ole mitään tekemistä enää slim-mallien kanssa, joista tässä threadissa oli kyse, ainakaan omiin silmiin ei ole mitään tilastoja slimien hajoamisprosenteista sattunut - tosin molemmat ollut myynnissä niin vähän aikaa ettei mitään luotettavaa edes varmaan voi olla vielä olemassakaan.

Täällä alunpern boxin omistaja ja sitten ostin Ps3:n kaveriksi.

Miksi ?

Blueray ja yksinoikeudet. Kaipasin Ratchet and Clankia, Infamous näytti kivalta, Final Fantasy 13 on parempi pleikkarilla, God of War jne MGS4 jne jne.

Boxista en kuitenkaan suostu luopumaan. Multiplatform pelit pyörivät paremmin ja näyttävät paremmilta joten sille tuli juuri hommattua Assassins Creed Brotherhood jo myös pelkän ohjaimen myötä.

Jos minulta kysyttäisiin että kummasta luopuisin, tai kumman ostaisin jos saisin uudelleen valita niin... niin.. hmm.. *20 min myöhemmin* .. jaa a :confused: . Ei Venäjä. Molemmissa on kurat ja kullat. Säästä rahaa ja hanki/pidä molemmat :rolleyes: Itse ainakin olen iloinen että minulla on mahdollisuus valita paremmin pyörivä kappale samasta pelistä ja voin nauttia molempien konsolien tarjonnasta. Todennäköisesti on moni muukin jotka molemmat konsolit omistaa.

Näistä voi kiistellä maailman tappiin asti, mutta pelkästään yhden konsolin omistajat eivät voi antaa puolueettomia lausuntoja.
Itse omistan kaksi X360 SLIMmiä ja yhden PS3 SLIMmin...
Jos mulle laitetaan Magnum ohimolle ja käskettäisiin jommasta kummasta luopumaan, niin kyllähän se olisi PS3 joka lähtis että heilahtais.
XO on vaan kaikessa niin paljon parempi...joo, ei BRD toistossa, mutta se on sivuseikka. Nyt puhutaan pelihommista ja siinä XO on SE pelikone. Kaikella tapaa.

XO on vaan kaikessa niin paljon parempi. XO on SE pelikone. Kaikella tapaa.
Vielä kun saataisiin NE perustelut. Ketjun ideanahan on kuitenkin avustaa ostopäätöksessä.

Nyt kysynkin, kumpi konsoli ja miksi?
Eli omistat vanhan lootan.. kerro miksi olet harkitsemassa 360:n Slimmiä. Kiinnostaako sinua jokin tietty ominaisuus mikä löytyy uudesta mallista muttei vanhasta: Kinect-ready, sisäinen Wi-Fi,...? Vai johtuuko mielenkiinto puhtaasti uutuuden viehetyksestä?

Jos haluaa "pelkän" pelikoneen, niin kannattaa lähteä siitä mitä "exclusive-pelejä" konsoleilla on ja kiinnostaako liiketunnistus (Move? Kinect?). Exclusive-pelit ovat siitä raakoja todisteita, ettei niitä yksinkertaisesti ole toisella konsolilla. Jo tuolla pääsee aika pitkälle. Kun tuosta on jonkinlainen kuva, niin voi alkaa hienosäätää ohjaimiin, online-pelaamisen ihanuuksiin, yms.

Jos monipuolisuutta (mediasoitin, Blu-ray, vaihdettava kovalevy, ym) katsotaan, niin PS3 vie kisan suvereenisti. 360 on todellakin vain ja puhtaasti pelikone.

Itse käytän konsolia pelaamiseen. Olen kolmekuuskympin erakkopelaaja ja en juurikaan pelaa nettipelejä (lue lainkaan) konsolilla. Mitä kaverin/kavereiden kanssa pelaan, se tulee sitten systemlinkin tai saman ruudun ääressä tehtyä. Sen verran saatan nettiin torpata että haen päivityksiä tai lisäosia, muuten ei ole edes kaapeli kiinni. Pleikkaria kokeilleena ja kaksi vanhempaa mallia omistaneena ja siitä haaveilleena EN pidä eroja mitenkään merkittävinä. Suurimmat erot ja viat näiden kahden välillä piilee omien korvien välissä. Pieni hintaero, jos lainkaan enää, ja pelit erottelee suurimmalta haluamisen kohteen osaltani. Kinectit ja Movet ei kiihota pätkääkään, joskin ehkä pidän mielekkäämpänä M$:n lähestymistä tähän asiaan. Perusteluna "oikeasti erilaisen" markkinointi ihmisille. Mitäs tästä enempää? Kuluneesti totean vielä loppuun, että pidän boksin ohjaimesta enemmän, vaikka kumpikin kyllä sopii käteen. :)

Lukkoon? Heti kärkeen tietty nimimerkki vetäisee tuttuun tapaan eriävästä mielipiteestä herneet klyyvariin ja eräs toinen jakelee vahvalla henkilökohtaisella kokemuksella neuvoja paremmista yksinoikeuksista, vaikka toisen konsolin peleistä ei ole mitään kokemusta. Tässä on kaikki ainekset ainoastaan siihen samaan järjettömään jankutukseen ilmassa, mikään ei todellakaan ole muuttunut. Ellei sitten moderoinnin suhtautuminen ole itsessään muuttunut? Tuolloinkin ehdotan sen vanhan ketjun avaamista, siellä sentään on jo perusasiat jo taisteltu.

Ja mitä tulee itse kysymykseen, niin vastaus on yksinkertainen. Osta molemmat, tunnustele aikasi, katso kumpi miellyttää enemmän ja hankkiudu eroon toisesta tarvittaessa. Täältä tuskin saat objektiivista vastausta, kaikilla kun kuitenkin on se oma agendansa mitä kaupata, vaikka kuinka objektiiviselta yrittäisivät vaikuttaa.

Lukkoon? Heti kärkeen tietty nimimerkki vetäisee tuttuun tapaan eriävästä mielipiteestä herneet klyyvariin ja eräs toinen jakelee vahvalla henkilökohtaisella kokemuksella neuvoja paremmista yksinoikeuksista, vaikka toisen konsolin peleistä ei ole mitään kokemusta.

Tämä oli varmaan minulle? Määrittele "parempi yksinoikeus". Kysehän on ihan makuasiasta, siis siitä, millaisista peleistä pitää. Sen verran olen arvosteluita lukenut ja pelivideoita katsonut, että uskon kykeneväni muodostamaan tietystä peleistä oman mielipiteeni. Näin ollen väitteesi "toisen konsolin peleistä ei ole mitään kokemusta" ei pidä täysin paikkaansa.

Viestiketjun avausviestissä pyydettiin listaamaan ominaisuuksia ja esittelemään omia kokemuksia laitteista ja itse tein näin. Listasin itselleni tärkeitä ominaisuuksia, jotka omasta mielestäni tekevät Pleikkarista Boxia paremman ja totesin samalla, että joku toinen voi arvostaa joitain toisia ominaisuuksia enemmän, jolloin hänen arvomaailmansa on luonnollisesti erilainen. Tuottaako tällainen ominaisuuksien vertailu sinulle ongelmia, vai miksi noin agressiivinen asenne ja kirjoitustyyli?

Vanha jengi koolla, otetaan pojat munatotit. :D

Ei vaan, tämä väittely ei tästä koskaan muutu, joten poistun takavasemmalle..

Ei vaan, tämä väittely ei tästä koskaan muutu, joten poistun takavasemmalle..

Sama vika. Jotenkin minusta tuntuu, että Ajankohtaisen Kakkosen Teemailta pakkoruotsista on paljon antoisampi kuin tämä väittely. Mutta jatkakaa te muut toki...

*PS3 Slim 160 Gt: pelaan yksinoikeuspelit Plösöllä (MAG, God of War, Yakuza jne.).
*X360 Slim: pelaan yksinoikeus- (Mass Effect, Gears of War, Halo jne.) ja monialustapelit (Red Dead Redemption, Fallout, Dead Rising 2 jne.) Pöksyllä siksi, että pitkäaikainen peliseurani on boksin puolella.
*Wii: pelaan yksinoikeuspelit Wiillä.

Pääasiallisena konsolinani pidän siis Xboxia, ja muilla katsastan vain yksinoikeuspelit.

PS3 80G Fatso: Yksinoikeuspelejä sekä leffapyöritin (dvd+bluu ray)
Xbox 360 Elite (falcon): Yksinoikeuspelit sekä multiplatformit.
Syynä pelaamisen xbox-painotteisuudelle peliseura, ohjain, ja achivementit (tavallaan liittyy myös peliseuraan, heh).

Ylös Bottom