Sepponaattori
New Member
Slip 'N' Slide Racing Leaguen toinen kausi ajetaan loppukeväällä 2018. Pelinä Project CARS 2 ja alustana PS4. Tällä kaudella ajetaan Formula Renault -autoilla. Sarjassa ajetaan sekä kuljettajien mestaruudesta, että tallien mestaruudesta. Kuljettajien sarjassa mennään perinteisellä kaavalla, eli joka saa eniten pisteitä sarjan aikana, voittaa. Tiimimestaruudessa lasketaan kummankin tiimin kuljettajan kolmen parhaimman kisaviikonlopun tuloksien keskiarvo. Tämä sen takia, ettei tiimimestaruus ratkea vielä yhden poissaolon takia.
Sarjaan mahtuu 16 kuskia ja sarjan täyttyessä koko sarjan ajavat menevätkin liittymisessä osa-aikaisien kuskien edelle. Sarjassa muodostetaan kahden hengen talleja, koska Formula Renault –autoissa on vain aina kaksi väritystä per tiimi. Jokaisella tiimillä pitää olla oma värityksensä ja tiimin jäsenten täytyy pitää sama kilpailunumero läpi kauden. Eli jos vaikka tiimin värityksissä on autoilla numerot 3 ja 4, tulee kuljettaja A:n ajaa koko kausi numerolla 3 ja kuljettaja B:n ajaa numerolla 4.
Kisaviikonloput koostuvat 30 min vapaista harjoituksista, 15 minuutin aika-ajoista, sekä kahdesta kisasta, joista ensimmäinen on n. 20 minuuttia pitkä ja jälkimmäinen n. 30 minuuttia pitkä. Jälkimmäiseen kisaan lähdetään käännetyllä ensimmäisen kisan maaliintulojärjestyksellä. Jälkimmäisessä kisassa on pakollinen varikkopysähdys, mutta autolle ei tarvitse tehdä pysähdyksen aikana mitään, jos ei halua/koe tarpeelliseksi. Kisojen välillä on n. 15 min tauko.
Jälkimmäiseen kisaan lähdettäessä käytetään ensimmäisen kierroksen ensimmäinen sektori oikeaan järjestykseen vääntäytymiseen, jonka jälkeen letkan johtaja lähtee ajamaan rataa ympäri sellaisella nopeudella, että renkaissa pysyy edes verrattain fiksusti lämmöt. Ensimmäisen sektorin aikana kärjen tulee pyrkiä pitämään n. 100 km/h nopeus, jonka jälkeen kärki saa nostaa vauhtiaan renkaiden lämmittämiseksi. Viimeisessä sektorissa letkan johtajan tulee taas hiljentää, jotta letka saadaan kasaan lähtöä varten. Lämmittelykierroksen viimeisestä mutkasta saa jonon ensimmäinen alkaa omaan tahtiin kiihdyttämään. Lähtöviivaan asti mennään yhdessä jonossa, eikä kurkita tai ohitella.
Kisalobbyissä käytetään aina kyseisen kisapäivän päivämäärää. Harjoitussessiossa kello on 13:00, aika-ajoissa 14:00, ensimmäisessä kisassa 15:00 ja jälkimmäisessä kisassa 18:00. Ajan kulumisen valinta on “Real time”.
Autoja saa säätää sarjassa seuraavasti: Alkuun saa valita Loose tai Stable setupin, jonka jälkeen saa muuttaa rengasseosta ja -painetta, jarrubalanssia ja -painetta, bensan määrää, vaihdelaatikon välityksiä ja moottorin jäähdytystä (radiator opening). Pidetään autot muuten vakioina.
Kisaviikonloput alkavat normaalisti klo 19:30.Kisaviikonlopun kesto on n. 2h, riippuen mahdollisista odottelemisista.
Kisaviikonloput ja kierrosmäärät
13.5. Circuit of the Americas 1. kisa 11 kierrosta, 2. kisa 17 kierrosta
20.5. Road America 1. kisa 11 kierrosta, 2. kisa 17 kierrosta
27.5. Sportsland SUGO 1. 18 kierrosta, 2. kisa 27 kierrosta
3.6. Zhuhai International Circuit 1. kisa 15 kierrosta, 2. kisa 23 kierrosta
Pistejärjestelmä on tälle kaudelle uusi, jotta tulee tiukempaa kilvanajamista jokaisesta sijasta. Lähtöruudukon ollessa täysi (16 kuskia) jaetaan pisteitä seuraavasti:
1. 19p
2. 16p
3. 13p
4. 11p
5. 10p
6. 9p
7. 8p
8. 7p
9. 6p
10. 5p
11. 4p
12. 3p
13. 2p
14. 0p
Jos ykköskisassa on vähemmän kuin 14 kuskia, jää viimeiseksi jäänyt pisteittä, jotta missään vaiheessa ei jättäydytä tahallaan viimeiseksi. Kakkoskisassa pisteiden jako yllä olevan järjestelmän mukaisesti kuskimäärästä riippumatta.
Lobbyn asetukset:
Kisalobbyissä käytetään aina kyseisen kisapäivän päivämäärää. Harjoitussessiossa kello on 13:00, aika-ajoissa 14:00, ensimmäisessä kisassa 15:00 ja jälkimmäisessä kisassa 18:00. Ajan kulumisen valinta on “Real time”.
Realism Settings:
Allow Auto Start Engine: Yes
Force Interior View: Yes
Force Driving Line Off: Yes
Force Default Setups: No
Force Manual Gears: Yes
Force Realistic Driving Aids: Yes
Allow ABS: No
Allow TC: No
Allow Stability Control: No
Damage Type: Full
Mechanical Failures: Yes
Allow Ghosted Vehicles: Yes
Force Manual Pitstops: Yes
Pit Stop Errors: No
Tyre Wear: Authentic
Fuel Depletion: Yes
Force Cooldown Lap: Yes
Race Settings:
Date: Kisapäivän päivämäärä
Time Progression: Real Time
Weather Slots: 1
Weather Forecast: Clear
Start Type: Standing
Rules & Regulations:
Rules & Penalties: On
Track Limit Penalties: On
Allowable Time Penalty: 10
Drive-Through Penalties: On
Pit Exit Penalty: On
Competitive Racing License: Off
Sarjassa on tällä hetkellä ilmoittautuneena 14 kuskia, joten 2 paikkaa on vielä auki. Voit ilmoittautua sarjaan tämän linkin kautta: https://goo.gl/forms/lWqyisieQVeC3qkv1
Sarjaan mahtuu 16 kuskia ja sarjan täyttyessä koko sarjan ajavat menevätkin liittymisessä osa-aikaisien kuskien edelle. Sarjassa muodostetaan kahden hengen talleja, koska Formula Renault –autoissa on vain aina kaksi väritystä per tiimi. Jokaisella tiimillä pitää olla oma värityksensä ja tiimin jäsenten täytyy pitää sama kilpailunumero läpi kauden. Eli jos vaikka tiimin värityksissä on autoilla numerot 3 ja 4, tulee kuljettaja A:n ajaa koko kausi numerolla 3 ja kuljettaja B:n ajaa numerolla 4.
Kisaviikonloput koostuvat 30 min vapaista harjoituksista, 15 minuutin aika-ajoista, sekä kahdesta kisasta, joista ensimmäinen on n. 20 minuuttia pitkä ja jälkimmäinen n. 30 minuuttia pitkä. Jälkimmäiseen kisaan lähdetään käännetyllä ensimmäisen kisan maaliintulojärjestyksellä. Jälkimmäisessä kisassa on pakollinen varikkopysähdys, mutta autolle ei tarvitse tehdä pysähdyksen aikana mitään, jos ei halua/koe tarpeelliseksi. Kisojen välillä on n. 15 min tauko.
Jälkimmäiseen kisaan lähdettäessä käytetään ensimmäisen kierroksen ensimmäinen sektori oikeaan järjestykseen vääntäytymiseen, jonka jälkeen letkan johtaja lähtee ajamaan rataa ympäri sellaisella nopeudella, että renkaissa pysyy edes verrattain fiksusti lämmöt. Ensimmäisen sektorin aikana kärjen tulee pyrkiä pitämään n. 100 km/h nopeus, jonka jälkeen kärki saa nostaa vauhtiaan renkaiden lämmittämiseksi. Viimeisessä sektorissa letkan johtajan tulee taas hiljentää, jotta letka saadaan kasaan lähtöä varten. Lämmittelykierroksen viimeisestä mutkasta saa jonon ensimmäinen alkaa omaan tahtiin kiihdyttämään. Lähtöviivaan asti mennään yhdessä jonossa, eikä kurkita tai ohitella.
Kisalobbyissä käytetään aina kyseisen kisapäivän päivämäärää. Harjoitussessiossa kello on 13:00, aika-ajoissa 14:00, ensimmäisessä kisassa 15:00 ja jälkimmäisessä kisassa 18:00. Ajan kulumisen valinta on “Real time”.
Autoja saa säätää sarjassa seuraavasti: Alkuun saa valita Loose tai Stable setupin, jonka jälkeen saa muuttaa rengasseosta ja -painetta, jarrubalanssia ja -painetta, bensan määrää, vaihdelaatikon välityksiä ja moottorin jäähdytystä (radiator opening). Pidetään autot muuten vakioina.
Kisaviikonloput alkavat normaalisti klo 19:30.Kisaviikonlopun kesto on n. 2h, riippuen mahdollisista odottelemisista.
Kisaviikonloput ja kierrosmäärät
13.5. Circuit of the Americas 1. kisa 11 kierrosta, 2. kisa 17 kierrosta
20.5. Road America 1. kisa 11 kierrosta, 2. kisa 17 kierrosta
27.5. Sportsland SUGO 1. 18 kierrosta, 2. kisa 27 kierrosta
3.6. Zhuhai International Circuit 1. kisa 15 kierrosta, 2. kisa 23 kierrosta
Pistejärjestelmä on tälle kaudelle uusi, jotta tulee tiukempaa kilvanajamista jokaisesta sijasta. Lähtöruudukon ollessa täysi (16 kuskia) jaetaan pisteitä seuraavasti:
1. 19p
2. 16p
3. 13p
4. 11p
5. 10p
6. 9p
7. 8p
8. 7p
9. 6p
10. 5p
11. 4p
12. 3p
13. 2p
14. 0p
Jos ykköskisassa on vähemmän kuin 14 kuskia, jää viimeiseksi jäänyt pisteittä, jotta missään vaiheessa ei jättäydytä tahallaan viimeiseksi. Kakkoskisassa pisteiden jako yllä olevan järjestelmän mukaisesti kuskimäärästä riippumatta.
Lobbyn asetukset:
Kisalobbyissä käytetään aina kyseisen kisapäivän päivämäärää. Harjoitussessiossa kello on 13:00, aika-ajoissa 14:00, ensimmäisessä kisassa 15:00 ja jälkimmäisessä kisassa 18:00. Ajan kulumisen valinta on “Real time”.
Realism Settings:
Allow Auto Start Engine: Yes
Force Interior View: Yes
Force Driving Line Off: Yes
Force Default Setups: No
Force Manual Gears: Yes
Force Realistic Driving Aids: Yes
Allow ABS: No
Allow TC: No
Allow Stability Control: No
Damage Type: Full
Mechanical Failures: Yes
Allow Ghosted Vehicles: Yes
Force Manual Pitstops: Yes
Pit Stop Errors: No
Tyre Wear: Authentic
Fuel Depletion: Yes
Force Cooldown Lap: Yes
Race Settings:
Date: Kisapäivän päivämäärä
Time Progression: Real Time
Weather Slots: 1
Weather Forecast: Clear
Start Type: Standing
Rules & Regulations:
Rules & Penalties: On
Track Limit Penalties: On
Allowable Time Penalty: 10
Drive-Through Penalties: On
Pit Exit Penalty: On
Competitive Racing License: Off
Sarjassa on tällä hetkellä ilmoittautuneena 14 kuskia, joten 2 paikkaa on vielä auki. Voit ilmoittautua sarjaan tämän linkin kautta: https://goo.gl/forms/lWqyisieQVeC3qkv1
Viimeksi muokattu: