Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sniper Elite III

nikob

Active Member
Nimi: Sniper Elite III
Alustat: Xbox One, PlayStation 4, X360, PS3, PC
Kehittäjä: Rebellion Oxford
Julkaisija: 505 Games
Julkaisupäivä: 27.06.2014 Euroopassa ja 01.07.2014 Pohjois-Amerikassa

[video=youtube;4ohRYynjWVs]http://www.youtube.com/watch?v=4ohRYynjWVs[/video]

Onkos porukka hommannut tänään julkaistua Sniper Elite 3:sta PS4:selle?
Olisi hauska kuulla fiiliksiä pelistä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Sniper Elite III

Mitä pari arvostelua ja gameplay-pätkän äsken nopeasti katsoin, niin vaikuttaa kyllä semmoiselta mikä itselle uppoaa varmasti hyvin.
Tarvii odotella vaan että ilmestyy US-Storeen. :)
 
Vastaus: Sniper Elite III

Tuli ostettua pre-order us-storesta kun 49,99$ vs euro storen 61,99€. Nyt vain odotellaan et peli aukeaa 1.7 :D
 
Vastaus: Sniper Elite III

Tuli ostettua pre-order us-storesta kun 49,99$ vs euro storen 61,99€.
Hmmh, itse nappasin omani ennakkoon 55,99 eurolla (PS4). Mutta halvemmaksi tuo teikäläisen jenkkeily silti tulee!

Jaa mitenkä peli maistuu? Ensimmäisen kahden kentän jälkeen ei tuntunut oikein missään. Sniper Elite III on reunoilta hiomaton. Tekoäly käyttäytyy välillä miten sattuu ja pelimekaaniset ratkaisut aiheuttivat hämmennystä. Meinasi alkaa harmittamaan investointi peliin. Olin heittämässä hanskoja tiskiin. Hampaita purren jatkoin kuitenkin kolmanteen tehtävään. Perkele, tästä maksettiin täysi hinta!

Silloin palaset alkoivat loksahdella paikoilleen. Hommaan tuli tolkkua. Pelimekaniikka paljastui yllättävän joustavaksi ja päässä mietityt taktiikat toimivat oikeasti myös käytännössä! Hylkäsin "pakko hiippailla alusta loppuun"-asenteen ja aloin ajatella kuin tarkka-ampuja. En pelännyt enään hälytyksiä vaan näin ne mahdollisuutena. Mahdollisuutena käyttää ansoja ja kiusata pahaa aavistamattomia natseja. Kissa ja hiiri-leikkiä tuki kaunis ja älyttömän laaja peliympäristö. Touhussa alkoi olla sellainen vanhan koulukunnan pc-meininki. Kankeaa. Haastavaa. Viihdyttävää. Perkele, tämähän on pirun hauskaa!

Kolmannen tehtävän läpäisyyn meni 2h 44min, jonka jälkeen kelkka oli kääntänyt täysin suuntansa. Investointi ei harmittanut enään pätkäkään.

Kadonneen Afrika Korpsin Metsästys jatkukoon:

BrKIY7CIcAEnFKg.jpg:large
 
Vastaus: Sniper Elite III

Tuli ostettua pre-order us-storesta kun 49,99$ vs euro storen 61,99€. Nyt vain odotellaan et peli aukeaa 1.7 :D
Kiitos vinkistä, eipä ollut kallis investointi taaskaan. :)

Tuo vissiin latailee sen taustalla nyt valmiiksi, ja 1.7 sitten pääsee suoraan pelaamaan, vai lataako se vasta silloin sen? Eka pre-orderi mihin on tullut sorruttua...
 
Vastaus: Sniper Elite III

Hmmh, itse nappasin omani ennakkoon 55,99 eurolla (PS4). Mutta halvemmaksi tuo teikäläisen jenkkeily silti tulee!

Jaa mitenkä peli maistuu? Ensimmäisen kahden kentän jälkeen ei tuntunut oikein missään. Sniper Elite III on reunoilta hiomaton. Tekoäly käyttäytyy välillä miten sattuu ja pelimekaaniset ratkaisut aiheuttivat hämmennystä. Meinasi alkaa harmittamaan investointi peliin. Olin heittämässä hanskoja tiskiin. Hampaita purren jatkoin kuitenkin kolmanteen tehtävään. Perkele, tästä maksettiin täysi hinta!

Silloin palaset alkoivat loksahdella paikoilleen. Hommaan tuli tolkkua. Pelimekaniikka paljastui yllättävän joustavaksi ja päässä mietityt taktiikat toimivat oikeasti myös käytännössä! Hylkäsin "pakko hiippailla alusta loppuun"-asenteen ja aloin ajatella kuin tarkka-ampuja. En pelännyt enään hälytyksiä vaan näin ne mahdollisuutena. Mahdollisuutena käyttää ansoja ja kiusata pahaa aavistamattomia natseja. Kissa ja hiiri-leikkiä tuki kaunis ja älyttömän laaja peliympäristö. Touhussa alkoi olla sellainen vanhan koulukunnan pc-meininki. Kankeaa. Haastavaa. Viihdyttävää. Perkele, tämähän on pirun hauskaa!

Kolmannen tehtävän läpäisyyn meni 2h 44min, jonka jälkeen kelkka oli kääntänyt täysin suuntansa. Investointi ei harmittanut enään pätkäkään.

Itseasiassa täysin amat fiilikset :D Luulin että pelissä olisi jotenkin pakko olla 24/7 stealth päällä, ja hiippailin pitkin mestoja, se ei tuntunut kovinkaan kummoiselta kokemukselta. Mutta kun alkaa ottamaan rennosti, vaihtelee paikkaa snipailun jälkeen, laittelee ansoja yms niin peli pääsee kunnolla vauhtiin.

Muutamia outouksia kyllä on, esim jos olen itse syrjäisessä paikassa ja ammun kiväärillä paikkaan jossa tiedän että on melua (tykki ampuu) niin jostain syystä kaikki siellä olevat menevät täyteen hälytysvalmiusteen vaikkei heidän olisi pitänyt edes kuulla sitä laukausta sen tykin alta. Mutta koska mun yläruudussa ei ole melu-merkkiä niin peli ei ilmeisesti rekisteröi sitä faktaa että siellä missä vihuja on on melua. Eli mun pitää ite aina olla sen melun lähteellä jos haluan ampua salaisesti?

Tässä on vissiin mahdollisuus pelata co-oppina noita kampanjatehtäviä?
 
Vastaus: Sniper Elite III

Muutamia outouksia kyllä on, esim jos olen itse syrjäisessä paikassa ja ammun kiväärillä paikkaan jossa tiedän että on melua (tykki ampuu) niin jostain syystä kaikki siellä olevat menevät täyteen hälytysvalmiusteen vaikkei heidän olisi pitänyt edes kuulla sitä laukausta sen tykin alta. Mutta koska mun yläruudussa ei ole melu-merkkiä niin peli ei ilmeisesti rekisteröi sitä faktaa että siellä missä vihuja on on melua. Eli mun pitää ite aina olla sen melun lähteellä jos haluan ampua salaisesti?

Tuo käsittääkseni vaatii sen, että yläreunassa on se merkki, millään muulla ei taida olla väliä (omalla sijainnilla kentällä).
 
Vastaus: Sniper Elite III

Tässä on vissiin mahdollisuus pelata co-oppina noita kampanjatehtäviä?
Näin olen itsekkin käsittänyt. Koko kampanja on puhtaaltaan kuupattavissa kahteen pekkaan. Plus: Survival (Horde Mode) ja erikseen kuupitteluun suunniteltu Overwatch.

Huomasin Sniper Eliten pc-version Season Pass-mainoksesta seuravaan:
- Instant access to Target Hitler: Hunt the Grey Wolf campaign mission for 1 or 2 players
- Instant access to TWO weapons packs – Camo Weapons and Hunter Weapons.
- Instant access to the THREE multiplayer skins in the Allied Reinforcements Outfits Pack.
- THREE new campaign missions for 1 or 2 players (coming soon)
- FOUR new weapons packs (coming soon).
Kampanjaan tulossa kolme uutta kenttää. Näitä ei ole koskaan liikaa. Kunhan hinnasta sovitaan. Pc:llä passilla on hintaa aika suolainen 29,99e...

Pelistä löytyy oma kokoelma erinlaisia ongelmia. Rebellion mainostaa twitterissä tämän täyttämistä, jos ongelmia tai parannettavaa löytyy. Hiotaan peliä yhteisvoimin parempaan kuosiin.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Ei ollut rahaa tuossa aikaisemmin ostaa ennakkoon storesta tätä ja nyt hinta oli 62e..eikö se ollut ennakkoon tyyliin 10e halvempi?? Nyt jää ostamatta kyllä.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Ei ollut rahaa tuossa aikaisemmin ostaa ennakkoon storesta tätä ja nyt hinta oli 62e..eikö se ollut ennakkoon tyyliin 10e halvempi?? Nyt jää ostamatta kyllä.
Niin taisi olla vähän reilu 50 egee ennakkotilaus.. Ostamatta jää kyllä itselläkin. Ei vaan jaksa enää keskinkertaisia pelejä tahkota hyvän pelattavan puutteessa. :D Varmasti on ihan kiva peli, mutta ei mielestäni 62€ arvoinen.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Pelasin tämän eilen läpi Elite-vaikeustasolla ja onhan tämä jonkin verran parempi mitä V2. Alueet ovat reilusti isompia mitä edeltäjässä joka antaa sniperöinnille paljon enemmän. Luotikamera on edelleen hieno, mutta en keksi muuttivatko he mitään siihen. Ehkä muutama kuvakulma on enemmän. Ajoneuvojen tuhoaminen sniperillä on edelleen jokseenkin turhauttavaa. Maamiinan käyttökin on hankalaa, alueen pitää käytännössä olla tyhjä vihuista, että sen voi käydä asentamassa. Vihut näkevät elitellä hirmuisen kaukaa ja nopeasti, vähän epäreilullakin tavalla. Vihollisen omat sniperit eivät juuri huteja ammu. Stealth on edelleen isossa osassa etenemisessa, joka toimii vihollisten ajoittaista laserkatsetta lukuunottamatta melko hyvin. Joo, ihan kelpo peli, arvosanaksi ehkä 7/10. En osaa sanoa vielä haastemoodista tai moninpelistä mitään.

E: kritisoidaan sen verran, että rynkyn käyttö on edelleen rapaa. Coverin takaa ampuminen on tuskaa, äijän pistäessä aseensa ulos coverista tähtäys heittelehtii miten haluaa ja muutaman metrin päässä olevaa vihua voi olla ihmeellisen hankala ampua.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Kamppanjaa takana pari tehtävää ja ihan hyvät fiilikset ja peli vaikuttaa mielenkiintoiselta, grafiikat on myös ihan nättiä, paitsi räjähdykset ei ihan nextgen tasolle mene. Pelaillaan lisää vaikea arvioida näin vähillä pelitunneilla enempää.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Oon jumissa Siwa Oasis kestässä:

Mun pitäis rakennustelineiden päältä salakuunnella kolmea upseeria, mutta mulla on sellainen ongelma että en tiedä kuka niistä se oikea on joka pitäisi taggailla, kaikki ovat identtisiä omaan silmään ja ei niistä oikein pysty erottamaan kuka puhuu kun eivät oikein elehdi :D miten erotan oikean, jos feilaan peli heittää mut inhottavan matkan päähän.

Tämä AI tässä pelissä on kyllä huikea :D Yhden AA-tykin ympärillä oli joku 5 sotilaasta, ammun piilosta yhden näistä, jolloin muut menee hämilleen ja alkavat etsimään syytä kollegansa äkilliseen kuolemaan. Hälytystä ei tietty tehdä koska on ihan luonnollista että aivot tulevat ulos päästä korvan kautta puolen kallon kera. Kymmenen sekuntia he siinä pohtivat syytä, ja sitten "All Clear!" :confused:

kaverit menevät jatkamaan toimiaan, ammun seuraavan sen aikaisemman ruumiin päälle, sama homma, vartijat pohtii että mikä ihme juttu tämä nyt on? All clear! Ja seuraava, tällä kertaa kukaan ei huomannut mutta yksi niistä elossa olevista sitten kävelee vierestä ja pohtii.. onko tuo ruumis mikä on noiden kahden muun ruumiin päällä?! All clear!! Loulta ne kaikki makas siinä samassa kasassa :D

Ja mä nostin sentään pelin alussa AI:n ylös jotta ei tuntuisi siltä kuin ampuisi kalatynnyriin
 
Vastaus: Sniper Elite III

Mun pitäis rakennustelineiden päältä salakuunnella kolmea upseeria, mutta mulla on sellainen ongelma että en tiedä kuka niistä se oikea on joka pitäisi taggailla, kaikki ovat identtisiä omaan silmään ja ei niistä oikein pysty erottamaan kuka puhuu kun eivät oikein elehdi :D miten erotan oikean, jos feilaan peli heittää mut inhottavan matkan päähän.
Itse tagasin tyypit lävitse, kunnes oikea löytyi.

Tuo tekoäly on kyllä merkillinen. Meinaan välillä se toimii ja välillä ei. Esim. kivien heitto. Yleinsä kolahdukseen reagoi vain yksi tyyppi. Kerran spämmin kiviä ympäriinsä ja yhtäkkiä lähellä pyörivät natsit alkoivatkin etsiä kivien alkuperää. Loogista ja järkeen käyvää. Näin on käynnyt vain kerran. Sama tuo Hutun esimerkki. Mulla tuollaisesta tapauksesta on porukka mennyt punaiseen hälytystilaan saakka. Tuntuu että tekoälyn huijaamiseen on työstetty liian monta yhtälöä, joita ei ole viilattu ihan loppuun saakka.

Pistää harmittamaan kun välillä tekoäly toimii loogisesti ja välillä se kusee ruhtinaallisesti. Ikävä leima kelpo pelille.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Kolme varsinaista kenttää nyt pelattu läpi, tuskin tämä muuksi tämän jälkeen muuttuu.

Ensin pettymykset:

Welrod-pistooli on edelleen sama tuhnu kuin kakkosessa. Voit kirjaimellisesti metrin päästä ampua vihua vartaloon, kuoleeko? No ei, kun pelissä kerrotustikin ainoastaan pääosuma tappaa laakista. Muutoin vaatii kolme osumaa metrin päästä mihin tahansa kohtaa vartaloa. Naurettavaa ja turhauttavaa.

Konepistoolin kanssa sama vanha juttu, ainoastaan sarja läheltä tappaa, joutuu roiskimaan kuin suihkussa.

Pelihän on Spiper Elite, fine. Eli sniputus pääosassa. Tämä ok.

Valitettavsti pelisuunnittelu tuntuu kakkososaa enemmän edellyttävän edellämainittujen pistoolin ja konekiväärin käyttöä. Kun sniputat jonkun hieman kauempaa, niin jos ei ääni naamioidu rikkinäisen moottorin tms. alle, niin saman tien vihut on yllättävän lähellä ja ja joudut turvautumaan pistooliin tai konekivääriin. Fine, JOS SE TOIMISI!

Pelimekaniikka tai miksi sitä nyt kutsutaankaan on pistoolin ja konekiväärin kohdalla niin järkyttävän kömpelöä ja vaivaannuttavaa, että monesti jo tähän mennessä, kun on tullut täysi hälytys, olen heittänyt hanskat nurkkaan ja mennyt kirjaimellisesti ammuttavaksi. Sama on kun vihu lähestyy yksinkertaisesti kulman takaa keltaisella, ihan turha toivo poimia tyylikkään vaivattomasti, kömpelyys on alisana tässä kohtaa.

Suojautuminen ja yksittäinen vihun poiminta on tuskaa. Riippuen missä asennossa olet suojaan, niin tähtäin hyppii olalta toiselle ja joudut siirtymään kaksi metriä avoimeen tilaan saadaksesi vihun ylipäätään tähtäimeen. Se siitä ajatuksesta suojan järkevästä käytöstä.

Olen pettynyt siihen, että näitä mielestäni oleellisia kakkosen puutteita ei ole korjattu/muutettu. Ilmiselvästi kehittäjät eivät ole nähneet näissä mitään korjaamisen varaa, saman tien vaan uutta peliä ja kenttiä suunnittelemaan. Miksi korjata sitä mikä on rikki? Kyllä se peli joka tapauksessa myy tarpeeksi toivottavasti, jotta saadaan nelonen samaan kaavaan.

Positiiviset:

Avoimempi maailma kuin aikaisemmin, tosin jää hyödyntämättä kunnolla kun on niin pirun kömpelöä.

Pelasin tuossa juuri tätä ennen Enemy Frontin, ja vaikka epäolellisuudet kuten tosi rujot välivideot eivät ollet kummoiset, niin mekaniikka toimi sentään. AI on nyt perinteisen hölmöä kummassakin pelissä, vaikka pelaa "vaikeimmalla".

Enemy Frontissa Welrodi toimi kuten olettaa saattaa. Tappaa laakista, kun ei yli 50m päästä yritä epätoivoista. Ja konekivääri on tarkka ja tappaa saman tien. Ja sniputuskin löytyy.

Ehkä aika kultaa muistot, mutta kakkosessa sniputus tuntui toimivan paremmin, ainoastaan hätätapauksessa turvauduttiin muuhun.

Mutta kun noista puutteista "pääsee yli", ja jatkaa pelaamista pelin ehdoilla, niin ihan jees sitten. Natsien kurittaminen ja sniputus on aina pop, vaikkakin kulunutta onkin.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Kamppanjaa suoritettu 11% ja 3,5h näyttää pelikello, eilen hetken pelailin kolmos kenttää ja pakko kehua kuinka isot ja laajat kentät tässä on. Melkein tuli eilen joku avoinmaailma mieleen, pelaaminen on kyllä koukuttavaa ja erillaista, itseä ei häiritse tuo rynkyn surkea käyttö kun ei sitä edes tee mieli oikein käyttää. Snipuilla on kiva mahdollisimman paljon.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Toista pelikertaa lähdettiin suorittamaan, muutaman kentän keräilyt ja ylipäätään kentän läpäisyt ei ollut ensikerralla tallentunut. Ikäväksi sain jokusen bugi trophynkin tällä uusintakierroksella, mitkä olisin kyllä halunnut suorittaa ihan oikeasti, ja äsken kiikarit sekosi ihan totaalisesti kiikaripäivityksen myötä... Mutta kyllä ihan maistuva tekele tähän asti kun rauhassa saa kyykkiä ja napsia menemään. ~15 tuntia taisi läpäsyyn vierähtää.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Pystyykö co op ja Survialia pelaan random henkilön kanssa? Vai tarviiko noihin löytyä omalta kaverilistalta vain joku, eilen tein lobyn Survialiin mutta en ole varma lähteekö peli automaattisesti etsiin peliseuraa vai tekeekö tuota ollenkaan.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Hyvin maistuu peli kaverin kanssa coopaten.. muutamia ärsyttäviä juttuja tässä on toki..mm. peli ei talleta pysyvästi ladattavassa tehtävässä (grey wolf) joten se pitää pelata putkeen läpi. Kaverin auttamisen ja panosten lataus vyöhykkeet on turhan tarkkoja, pieni asentovirhe niin ei ota jne. Tallennuspisteet päätehtävissä on joskus merkillisiä, tokaksi viimeisessä tuntuu alottavan kuolon sattuessa ihan alusta. Joskus esteistä pääsee yli vain toiseen suuntaan.
 
Vastaus: Sniper Elite III

Pelistä löytyy manuaalinen tallennus. Voit tallentaa koska vain ja niin monta kertaa kuin haluat. Authentic-vaikeustaso taitaa olla ainoa, joka ei tue tallentamista missään sen muodoissa.

Kuuppittelun tallentamiseen en osaa ottaa kantaa.
 
Ylös Bottom