Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Illalla pelailin suomalaisten kanssa puolisen tuntia; saldona 6 kuoloa, 0 tappoa ja 0 laukausta. Siis noin n00b-epäystävällistä peliä en ole nähnytkään vielä. p
Puukon vois banniä, se on aivan liian ylivoimainen takaa päin.
Olen koko pelin bännimisen kannalta. Illalla pelailin suomalaisten kanssa puolisen tuntia; saldona 6 kuoloa, 0 tappoa ja 0 laukausta. Siis noin n00b-epäystävällistä peliä en ole nähnytkään vielä. Neljä kertaa henki, etten ehtinyt nähdä kuin punaiseksi muuttuvan ruudun. Yhdellä kerralla tuli puukkoa selkään, ja kerran jopa näin vihun vilaukselta ehtimättä tosiaan edes tähtäintä kääntää, liipaisimen painamisesta puhumattakaan. Ihan susipaska peli.
Älä ruikuta tämmösestä asiasta. Minua ketuttaisi jos pääsisin jotakin selkään ja isken puukolla selkään mutta toinen lähteekin karkuun ja ampuu minut. One-hit-one-kill on hyvä juttu. Ei se ressisäkään selkään melettäminen ollut paha juttu. Ja pääset eroon selkään puukottajista jos otat kamun mukaan. Tiimipelihän tämä on eikä solo only. Järki takaisin päähän.
Viestini oli toki kirjoitettu pilkki silmäkulmassa. Tuo Confrontation oli ensimmäinen SOCOM-kokemukseni. Koskaan. Ja olen muutenkin aivan käsi verkkoräiskinnöissä. Mutta tuollainen HC-meininki, jossa henki lähtee kerrasta, eikä respawnausta tunneta, on "vähän" liikaa kaltaiselleni sunnuntaipelaajalle. Toivottavasti pelistä löytyy myös armollisempia pelimuotoja. Jäin myös kaipaamaan jonkinlaista tutoriaalia, koska nyt lähdin pelaamaan täysin kylmiltään tuntematta edes kontrolleja.Sehän noissa non-respawn matseissa on se suurin ongelma, kun aina ei mene hyvin ja jotta peli voisi joskus päättyä niin jonkun on jäätävä katsomaan sivusta luotisateen saattelemana.
Vinkkinä kuitenkin voi olla edelleen se että pysyttelee SMG:llä siellä ahtailla sivukujilla ja rakennuksissa, rynkyillä sitten liikuskelee suojasta toiseen pidemmillä kujilla.
Älä ruikuta tämmösestä asiasta. Minua ketuttaisi jos pääsisin jotakin selkään ja isken puukolla selkään mutta toinen lähteekin karkuun ja ampuu minut. One-hit-one-kill on hyvä juttu. Ei se ressisäkään selkään melettäminen ollut paha juttu. Ja pääset eroon selkään puukottajista jos otat kamun mukaan. Tiimipelihän tämä on eikä solo only. Järki takaisin päähän.
Ethän nyt ihan varmasti ottanut Xshavaa tosissaan? Meinaan vaan kun repesin.
Viimeksi ehkä Xshavan kanssa kunnolla tekemisissä oli joskus S3 aikoihin. Tosin en kyllä ole muutenkaan ollut hänen kanssaan tekemisissä kunnolla niin kuin puolenkaan kaverilistallani olevista tai Socomittajista. Mutta sarkasmia on joskus vaikeaa huomata kirjoitetusta tekstistä kun siitä saattaa puuttua se avainsana tai viittaus johonkin muuhun.
Toivottavasti pelistä löytyy myös armollisempia pelimuotoja. Jäin myös kaipaamaan jonkinlaista tutoriaalia, koska nyt lähdin pelaamaan täysin kylmiltään tuntematta edes kontrolleja.
Viimeksi ehkä Xshavan kanssa kunnolla tekemisissä oli joskus S3 aikoihin. Tosin en kyllä ole muutenkaan ollut hänen kanssaan tekemisissä kunnolla niin kuin puolenkaan kaverilistallani olevista tai Socomittajista. Mutta sarkasmia on joskus vaikeaa huomata kirjoitetusta tekstistä kun siitä saattaa puuttua se avainsana tai viittaus johonkin muuhun.
Viestini oli toki kirjoitettu pilkki silmäkulmassa. Tuo Confrontation oli ensimmäinen SOCOM-kokemukseni. Koskaan. Ja olen muutenkin aivan käsi verkkoräiskinnöissä. Mutta tuollainen HC-meininki, jossa henki lähtee kerrasta, eikä respawnausta tunneta, on "vähän" liikaa kaltaiselleni sunnuntaipelaajalle. Toivottavasti pelistä löytyy myös armollisempia pelimuotoja. Jäin myös kaipaamaan jonkinlaista tutoriaalia, koska nyt lähdin pelaamaan täysin kylmiltään tuntematta edes kontrolleja.
Sitten kun peli ilmestyy, niin tehään ihan tutustumis huoneita. Eli ei ammuta ketään, vaan juoksennellaan kenttää ympäri siihen tutustuen. Näin ollaan jokaisessa socomissa tehty, niin oppii kentän. Jos suoraan peliin, niin menee viikkoja ennen kuin oppiisen, koska kuolema korjaa ennen kuin pääsee alkua pidemmälle eikä hajuakaan mistä suunnasta vihollinen voisi tulla.
Joillakin ei vaan ole aikaa opetella uutta peliä kahta päivää putkeen...Täh . Mulla menee vaan pari päivää kun olen oppinut kaiken tarpeellisen mapeista jokaisessa pelissä paitsi strategia peleissä. Huijausta tuo on .
Joillakin ei vaan ole aikaa opetella uutta peliä kahta päivää putkeen...
Täh . Mulla menee vaan pari päivää kun olen oppinut kaiken tarpeellisen mapeista jokaisessa pelissä paitsi strategia peleissä. Huijausta tuo on .
SOCOM on tyly aloittelijalle, tosin vielä tässä vaiheessa moni veteraanikin hahmottelee kokonaisuutta uudemman kerran. Crossroads-kentässä eriarvoisuutta korostaa myös sen retro-tausta, kun on jo valmiiksi tuttu sieltä vuosien takaa SOCOM II:sta.
Respa-pelimuoto on tehokasta harjoitusta ohjaukseen ja kenttätuntemukseen. Usein siellä on ihan jo nimen puolesta aloittelijoille tehtyjä servuja. Muuten kovan Suomi-seuran vastapainona aloittelija pääsee ehkä jo vähän tutustumaan siihen hyvään tunnelmaan, joka servulla usein vierailee.
Jonkinlainen manuaali se tämäkin: http://socom.us.playstation.com/file.axd?file=SOCOMConfrontation_PB.pdf