Gimble
Well-Known Member
Moro!
Tuli sitten eilen tuurilla eilen bongattua tämä foorumien yhteisöhomma Socom-sillisalaattikeskustelusta ja vaikuttaa hyvän tuntuselta uudistukselta, hienohomma! Kokeillaampas pystyistkö täällä keskustelemaan itse pelistä kun tuolla ylseisellä tuppaa tuota offtopicia imuroimaan se ketju vaan koko ajan. Ihan toivotonta yrittää siellä viritellä jotain järkevää keskustelua...
Eli ensinnäkin terve vaan kaikille, en ole näille foorumeille juuri mitään kirjottanut vuosiin. Tämä johtuu siitä että olen vaikuttanut enemmänkin eräässa toisessa suomalaisessa suomalaisessa onlineyhteisössä joka liittyy Xboxiin.
Mutta koska saan näppylöitä offtocista foorumeilla, niin tämä offtopic-esittäytyminen loppui tähän ja asiaan
Tosiaan PlayStation Online peleistä mulla ei ole kerennyt tulemaan vielä juuri mitään kokemuksia vaikka kone onkin Blue Ray soittimen virkaa tekevänä nököttänyt TV-tasossa jo jonkin aikaa. Tämä uusi Socom on pyörinyt tutkalla statuksella "mielenkiintoinen tapaus" jo jonkin aikaa ja nyt kun tuli tuo beta, niin päätin että nyt katotaan että miten sen Pleikkarionline pelaaminen sujuu?
Eilen sain säkällä puljailtua sen koodin betaan, mutta valitettavasti kerkesin alotteleen pelaamista varsin myöhään + oli nitä teknisiä murheita ihan riittävästi niinku kaikilla muillakin. En nyt ala pahemmin mariseen niistä joinimisongelmista ja muista ärsyynnyksistä tässä, koska oletan että tämä on tilapäistä ja lopullisessa tuotteessa ei ongelmia varmaan enää ihan tuolla tasolla olisi. Täytyy nyt muistaa, että se on kuitenkin vain beta pitää olla tietynlaiset filtterit kehissä kun arvioi juttuja...
Mutta sitten siihen asian ytimeen, eli itse peliin. Sellanen välihuomautus, että aiempia Socomeita en ole koskaan pelannut ja olen täysi noob, kaikki on uutta ja ihmeellistä. En myöskään voi niihin pelihin siis näissä tässä viitata.
En myöskän kerennyt oikein kunnolla pelin makuun vielä, kontrollit ja kaikki oli ihan hukassa. Kerkes kuitenkin huomaan tiettyjä juttuja pelimekaniikasta ja jonkinlainen, hieman ristiriitainen fiilis jäi pikasessioista käteen.
Etukäteen olin hieman huolissani siitä, että miten tuo kolmannesta persoonasta pelaaminen nabeksii koska perinteisesti olen pitänyt tunnelman kannalta FPS moodia välttämättömyytenä. Mutta tämä Socomin toteutus ei ehkä ole NIIIN 3rd person kuin voisi olla, se vähän niinkus lähenteleen FPS ja varsinkin siinä tähtäämis tilanteessa se "tuntuu" FPS peliltä ja siitä plussaa. Toisaalta taas...nurkan taakse kurkitaan itseä paljastamatta -> tästä miinusta. Oli kyllä tiedossa jo etukäteen, että tämä on tilanne ja se on omiaan lisäämään ärsyttävää kolmanen persoonan kämppimistä pelissä.
Tähtäämisestä päästääkin mun lempi aiheeseen joka on ampuminen, kovin vähän kerkes tuleen kokemuksia mutta äkkiseltään tämä yllätti positiivisesti. Eli rekyyliä -> hajontaa on realistisen tuntuisesti aseissa ja eri tulimoodit löytyy erilaisiin tilanteisiin jne.
Tämä on valitettavasti tänä päivänä ollut konsolilla todella harvinaista herkkua. Ja jos jossain pelissä sattuu esimerkiksi tulimoodit olemaan, niin viimeistään "ampumisfiilis" pilataan hirveellä autoaimilla tms. Mä en huomannut äkkiseltään tässä kuitenkaan autoaimia lainkaan! Jos tässä ei sellasta ole, niin loistavaa! Ampuminen on tämän tyylisissä peleissä aika keskeinen juttu, tämä asia tuntuu ainakin pikatestauksen perusteella olevan kunnossa.
Jos aseet on tasapainossa ja mitään älyttömyyksiä ei ilmene, niin jo pelkästään hyvällä/haastavalla/realistisuuteen viittaavalla ampumisella mennään oma maku huomioon ottaen jo tosi pitkälle tämän tyylisessä pelissä.
Tosin mulle ei kerennyt vielä hahmottuun, että miten kaverit ottaa hittiä vaikka välillä sainkin jonkun tapon ihan tuurilla. Ilmeisesti hedarista lähtee aina lauluun, oli mikä ase sitten mikä hyvänsä? Mutta tosiaan siitä en tiedä, että mitä eroa on eri asetyypeillä ja osumilla torsoon ja jalkoihin jne. Joku viisaampi voisi tästä hieman valottaa jos osaa jo sanoa + jos on kokemuksia aiemmista?
Mitä tulee pelin ulkonäköön, niin meikäläinen ei grafiikkaa pahemmin tuijota ja mulle oikeestaan aika sama miltä se näyttää kunhan se hoitaa hommansa. Tässä tapauksessa vaikuttaa hyvältä, grafiikka on ihan tyylikästä, valoisaa ja sitä katselee mielellään. Lisäksi pelihahmot sulautuu sinne melkosen realistisen huomaamattomasti ja ne eivät niin pahasti "pompsahtele" sieltä silmään mun mielestä kun monissa muissa peleissä. (Esim. COD4, RS: Vegas pelit)
Äänet tuntuu tekevän samoin tekevän tehtävänsä, ei mitään ihmeellistä niissä puoleen tai toiseen. 5.1 setin keskellä tunnelma kohillaan kun ympäriltä kuuluu tulitusta. Oikeestaan siis ihan jees!
Mapista voisin sanoa, että monelle varmaan tosi tuttu jos on pelannut tuota samaa 5 vuotta aiemmilla Socomeilla mutta meikäläinen veti siellä kyllä aivan turistina Ja varmaan jatkan sillä linjalla vielä jonkin aikaa. Kuitenkin vaikutti, että olisi ihan hyvin suunniteltu ja olisi muutamia eri reittejä jne. Sitä osaan myös arvostaa aina peleissä, jos on mapissa näin vaihtelua eli toisinsanoen pääsee sisätioihinkin vähän pyöriin + lähitaistelemaan ja sitten on lisäksi avarampaa ulkomestaa ja ampuskellaa pidemmille välimatkoille.
Pelimuodoista en valitettavasti tiedä vielä mitään...muuta kun että näköjään siinä eilisessä pelissä haettiin hossuja ja vietiin helikopterille. Perinteinen hyvä pelimoodi, mutta toivottavasti olis jotain pomminlaittohommaa tai jotain muuta hyökkäys/puolustus asetelma juttua? (Joku varmaan tietää näistä paljon ja voisi pari sanaa laittaa, että mikä niissä on meininki?)
Kontrolleista tosiaan vilä sen verta, että oli täysin kahvilla niiden kanssa ja siinä nähtävästi on selvää oppimiskäyrää ennen kuin pääsee "oikeesti pelaamaan" Ite katson tuon vain plussaksi, että haastetta riittää. Kurkkaus ohjaimella oli vähän hankalaa kun sitä täytyy kääntää aika isolla kädellä ennen kun se kaveri leanasi. (siellä saattaa olla joku asetus tähän, pitääkin tarkistaa) Kuitenkin tosi hyvä, että jonkinlainen kurkkaus on...ihan käsittämätöntä, että uusista konsoliräiskinnöistä se on melkolailla poikkeuksetta jätetty pois kokonaan. Ja kyse ei ole todellakaan mistään nappien puutteesta...
Tempo tuntui tällaselle "vaarille" melkosen sopivalta ja jotenkin etäisesti mulle tulee mieleen ensimmäinen Ghost Recon tuosta pelaamisesta, tämä on siis ehdottoman suuri plussa. Ja puhutaan Xbox versiosta jota pelasin Livessä aikoinaan reippaasti. Sen jälkeen koko GR sarja onkin sitten pilattu totaalisesti ja uudemmissa GR peleissä osuu aina vihollista silmämunaan sarjalla kilometrin päästä....vaikka ei oikeestaan edes tähdännyt.
Mutta joo, olisiko tässä sitten pitkästä aikaa sellanen peli jossa saa itse ampua ja pelaaminen muutenkin haastavaa? Ehkä se selviää ensi viikon aikana kun kerkee enemmän tuleen pelitunteja alle. Pikasession perusteella ei osaa sanoa vielä kovin varmaksi, että miten se sitten loppupeleissä nabeksii pitkässä juoksussa? Mut oikeestaan tuntui aika lupaavalta, kyllä se tämän betan aikana varmasti hahmottuu että tuleeko tästä oma suosikki?
Sitten vielä muuten sellanen huomio tuosta online pelaamisesta, että vaikka en itse pystynytkään viime yönä puhumaan (perheriidan uhalla) niin näköjään ainakin mullepäin kuului BT-headsettiin puheet todella selkeesti ja täysin virheettömänä. Aivan selvästi paree äänenlaatu kuin Xboxilla, harmillista kun joutuu painaan tangenttia mut toisaalta siitä on hyötyäkin...ei kaikki sitten ole aina äänessä samaan aikaan. Saas nähdä miten se käytännössä toimii, ite tykkään kyllä jutella tämän tyyppisiä pelejä pelatessa ja yrittää mennä tiiminä jne.
Eli semmonen Socom-nobon kirjottelu tähän väliin betan pikakokeilun perusteelta. En tiedä kiinnostiko ketään, mutta tulipa nyt naputeltua näille boardeille taas jotain pitkästä aikaa. Ja jos keskustelua syntyy + kun kokemuksia tulee lisää, niin palataan myöhemmin sitten asiaan
Tuli sitten eilen tuurilla eilen bongattua tämä foorumien yhteisöhomma Socom-sillisalaattikeskustelusta ja vaikuttaa hyvän tuntuselta uudistukselta, hienohomma! Kokeillaampas pystyistkö täällä keskustelemaan itse pelistä kun tuolla ylseisellä tuppaa tuota offtopicia imuroimaan se ketju vaan koko ajan. Ihan toivotonta yrittää siellä viritellä jotain järkevää keskustelua...
Eli ensinnäkin terve vaan kaikille, en ole näille foorumeille juuri mitään kirjottanut vuosiin. Tämä johtuu siitä että olen vaikuttanut enemmänkin eräässa toisessa suomalaisessa suomalaisessa onlineyhteisössä joka liittyy Xboxiin.
Mutta koska saan näppylöitä offtocista foorumeilla, niin tämä offtopic-esittäytyminen loppui tähän ja asiaan
Tosiaan PlayStation Online peleistä mulla ei ole kerennyt tulemaan vielä juuri mitään kokemuksia vaikka kone onkin Blue Ray soittimen virkaa tekevänä nököttänyt TV-tasossa jo jonkin aikaa. Tämä uusi Socom on pyörinyt tutkalla statuksella "mielenkiintoinen tapaus" jo jonkin aikaa ja nyt kun tuli tuo beta, niin päätin että nyt katotaan että miten sen Pleikkarionline pelaaminen sujuu?
Eilen sain säkällä puljailtua sen koodin betaan, mutta valitettavasti kerkesin alotteleen pelaamista varsin myöhään + oli nitä teknisiä murheita ihan riittävästi niinku kaikilla muillakin. En nyt ala pahemmin mariseen niistä joinimisongelmista ja muista ärsyynnyksistä tässä, koska oletan että tämä on tilapäistä ja lopullisessa tuotteessa ei ongelmia varmaan enää ihan tuolla tasolla olisi. Täytyy nyt muistaa, että se on kuitenkin vain beta pitää olla tietynlaiset filtterit kehissä kun arvioi juttuja...
Mutta sitten siihen asian ytimeen, eli itse peliin. Sellanen välihuomautus, että aiempia Socomeita en ole koskaan pelannut ja olen täysi noob, kaikki on uutta ja ihmeellistä. En myöskään voi niihin pelihin siis näissä tässä viitata.
En myöskän kerennyt oikein kunnolla pelin makuun vielä, kontrollit ja kaikki oli ihan hukassa. Kerkes kuitenkin huomaan tiettyjä juttuja pelimekaniikasta ja jonkinlainen, hieman ristiriitainen fiilis jäi pikasessioista käteen.
Etukäteen olin hieman huolissani siitä, että miten tuo kolmannesta persoonasta pelaaminen nabeksii koska perinteisesti olen pitänyt tunnelman kannalta FPS moodia välttämättömyytenä. Mutta tämä Socomin toteutus ei ehkä ole NIIIN 3rd person kuin voisi olla, se vähän niinkus lähenteleen FPS ja varsinkin siinä tähtäämis tilanteessa se "tuntuu" FPS peliltä ja siitä plussaa. Toisaalta taas...nurkan taakse kurkitaan itseä paljastamatta -> tästä miinusta. Oli kyllä tiedossa jo etukäteen, että tämä on tilanne ja se on omiaan lisäämään ärsyttävää kolmanen persoonan kämppimistä pelissä.
Tähtäämisestä päästääkin mun lempi aiheeseen joka on ampuminen, kovin vähän kerkes tuleen kokemuksia mutta äkkiseltään tämä yllätti positiivisesti. Eli rekyyliä -> hajontaa on realistisen tuntuisesti aseissa ja eri tulimoodit löytyy erilaisiin tilanteisiin jne.
Tämä on valitettavasti tänä päivänä ollut konsolilla todella harvinaista herkkua. Ja jos jossain pelissä sattuu esimerkiksi tulimoodit olemaan, niin viimeistään "ampumisfiilis" pilataan hirveellä autoaimilla tms. Mä en huomannut äkkiseltään tässä kuitenkaan autoaimia lainkaan! Jos tässä ei sellasta ole, niin loistavaa! Ampuminen on tämän tyylisissä peleissä aika keskeinen juttu, tämä asia tuntuu ainakin pikatestauksen perusteella olevan kunnossa.
Jos aseet on tasapainossa ja mitään älyttömyyksiä ei ilmene, niin jo pelkästään hyvällä/haastavalla/realistisuuteen viittaavalla ampumisella mennään oma maku huomioon ottaen jo tosi pitkälle tämän tyylisessä pelissä.
Tosin mulle ei kerennyt vielä hahmottuun, että miten kaverit ottaa hittiä vaikka välillä sainkin jonkun tapon ihan tuurilla. Ilmeisesti hedarista lähtee aina lauluun, oli mikä ase sitten mikä hyvänsä? Mutta tosiaan siitä en tiedä, että mitä eroa on eri asetyypeillä ja osumilla torsoon ja jalkoihin jne. Joku viisaampi voisi tästä hieman valottaa jos osaa jo sanoa + jos on kokemuksia aiemmista?
Mitä tulee pelin ulkonäköön, niin meikäläinen ei grafiikkaa pahemmin tuijota ja mulle oikeestaan aika sama miltä se näyttää kunhan se hoitaa hommansa. Tässä tapauksessa vaikuttaa hyvältä, grafiikka on ihan tyylikästä, valoisaa ja sitä katselee mielellään. Lisäksi pelihahmot sulautuu sinne melkosen realistisen huomaamattomasti ja ne eivät niin pahasti "pompsahtele" sieltä silmään mun mielestä kun monissa muissa peleissä. (Esim. COD4, RS: Vegas pelit)
Äänet tuntuu tekevän samoin tekevän tehtävänsä, ei mitään ihmeellistä niissä puoleen tai toiseen. 5.1 setin keskellä tunnelma kohillaan kun ympäriltä kuuluu tulitusta. Oikeestaan siis ihan jees!
Mapista voisin sanoa, että monelle varmaan tosi tuttu jos on pelannut tuota samaa 5 vuotta aiemmilla Socomeilla mutta meikäläinen veti siellä kyllä aivan turistina Ja varmaan jatkan sillä linjalla vielä jonkin aikaa. Kuitenkin vaikutti, että olisi ihan hyvin suunniteltu ja olisi muutamia eri reittejä jne. Sitä osaan myös arvostaa aina peleissä, jos on mapissa näin vaihtelua eli toisinsanoen pääsee sisätioihinkin vähän pyöriin + lähitaistelemaan ja sitten on lisäksi avarampaa ulkomestaa ja ampuskellaa pidemmille välimatkoille.
Pelimuodoista en valitettavasti tiedä vielä mitään...muuta kun että näköjään siinä eilisessä pelissä haettiin hossuja ja vietiin helikopterille. Perinteinen hyvä pelimoodi, mutta toivottavasti olis jotain pomminlaittohommaa tai jotain muuta hyökkäys/puolustus asetelma juttua? (Joku varmaan tietää näistä paljon ja voisi pari sanaa laittaa, että mikä niissä on meininki?)
Kontrolleista tosiaan vilä sen verta, että oli täysin kahvilla niiden kanssa ja siinä nähtävästi on selvää oppimiskäyrää ennen kuin pääsee "oikeesti pelaamaan" Ite katson tuon vain plussaksi, että haastetta riittää. Kurkkaus ohjaimella oli vähän hankalaa kun sitä täytyy kääntää aika isolla kädellä ennen kun se kaveri leanasi. (siellä saattaa olla joku asetus tähän, pitääkin tarkistaa) Kuitenkin tosi hyvä, että jonkinlainen kurkkaus on...ihan käsittämätöntä, että uusista konsoliräiskinnöistä se on melkolailla poikkeuksetta jätetty pois kokonaan. Ja kyse ei ole todellakaan mistään nappien puutteesta...
Tempo tuntui tällaselle "vaarille" melkosen sopivalta ja jotenkin etäisesti mulle tulee mieleen ensimmäinen Ghost Recon tuosta pelaamisesta, tämä on siis ehdottoman suuri plussa. Ja puhutaan Xbox versiosta jota pelasin Livessä aikoinaan reippaasti. Sen jälkeen koko GR sarja onkin sitten pilattu totaalisesti ja uudemmissa GR peleissä osuu aina vihollista silmämunaan sarjalla kilometrin päästä....vaikka ei oikeestaan edes tähdännyt.
Mutta joo, olisiko tässä sitten pitkästä aikaa sellanen peli jossa saa itse ampua ja pelaaminen muutenkin haastavaa? Ehkä se selviää ensi viikon aikana kun kerkee enemmän tuleen pelitunteja alle. Pikasession perusteella ei osaa sanoa vielä kovin varmaksi, että miten se sitten loppupeleissä nabeksii pitkässä juoksussa? Mut oikeestaan tuntui aika lupaavalta, kyllä se tämän betan aikana varmasti hahmottuu että tuleeko tästä oma suosikki?
Sitten vielä muuten sellanen huomio tuosta online pelaamisesta, että vaikka en itse pystynytkään viime yönä puhumaan (perheriidan uhalla) niin näköjään ainakin mullepäin kuului BT-headsettiin puheet todella selkeesti ja täysin virheettömänä. Aivan selvästi paree äänenlaatu kuin Xboxilla, harmillista kun joutuu painaan tangenttia mut toisaalta siitä on hyötyäkin...ei kaikki sitten ole aina äänessä samaan aikaan. Saas nähdä miten se käytännössä toimii, ite tykkään kyllä jutella tämän tyyppisiä pelejä pelatessa ja yrittää mennä tiiminä jne.
Eli semmonen Socom-nobon kirjottelu tähän väliin betan pikakokeilun perusteelta. En tiedä kiinnostiko ketään, mutta tulipa nyt naputeltua näille boardeille taas jotain pitkästä aikaa. Ja jos keskustelua syntyy + kun kokemuksia tulee lisää, niin palataan myöhemmin sitten asiaan