Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Socom: Confrontation

Gimble

Well-Known Member
Moro!

Tuli sitten eilen tuurilla eilen bongattua tämä foorumien yhteisöhomma Socom-sillisalaattikeskustelusta ja vaikuttaa hyvän tuntuselta uudistukselta, hienohomma! Kokeillaampas pystyistkö täällä keskustelemaan itse pelistä kun tuolla ylseisellä tuppaa tuota offtopicia imuroimaan se ketju vaan koko ajan. Ihan toivotonta yrittää siellä viritellä jotain järkevää keskustelua...

Eli ensinnäkin terve vaan kaikille, en ole näille foorumeille juuri mitään kirjottanut vuosiin. Tämä johtuu siitä että olen vaikuttanut enemmänkin eräässa toisessa suomalaisessa suomalaisessa onlineyhteisössä joka liittyy Xboxiin.

Mutta koska saan näppylöitä offtocista foorumeilla, niin tämä offtopic-esittäytyminen loppui tähän ja asiaan :)

Tosiaan PlayStation Online peleistä mulla ei ole kerennyt tulemaan vielä juuri mitään kokemuksia vaikka kone onkin Blue Ray soittimen virkaa tekevänä nököttänyt TV-tasossa jo jonkin aikaa. Tämä uusi Socom on pyörinyt tutkalla statuksella "mielenkiintoinen tapaus" jo jonkin aikaa ja nyt kun tuli tuo beta, niin päätin että nyt katotaan että miten sen Pleikkarionline pelaaminen sujuu?

Eilen sain säkällä puljailtua sen koodin betaan, mutta valitettavasti kerkesin alotteleen pelaamista varsin myöhään + oli nitä teknisiä murheita ihan riittävästi niinku kaikilla muillakin. En nyt ala pahemmin mariseen niistä joinimisongelmista ja muista ärsyynnyksistä tässä, koska oletan että tämä on tilapäistä ja lopullisessa tuotteessa ei ongelmia varmaan enää ihan tuolla tasolla olisi. Täytyy nyt muistaa, että se on kuitenkin vain beta pitää olla tietynlaiset filtterit kehissä kun arvioi juttuja...

Mutta sitten siihen asian ytimeen, eli itse peliin. Sellanen välihuomautus, että aiempia Socomeita en ole koskaan pelannut ja olen täysi noob, kaikki on uutta ja ihmeellistä. En myöskään voi niihin pelihin siis näissä tässä viitata.

En myöskän kerennyt oikein kunnolla pelin makuun vielä, kontrollit ja kaikki oli ihan hukassa. Kerkes kuitenkin huomaan tiettyjä juttuja pelimekaniikasta ja jonkinlainen, hieman ristiriitainen fiilis jäi pikasessioista käteen.

Etukäteen olin hieman huolissani siitä, että miten tuo kolmannesta persoonasta pelaaminen nabeksii koska perinteisesti olen pitänyt tunnelman kannalta FPS moodia välttämättömyytenä. Mutta tämä Socomin toteutus ei ehkä ole NIIIN 3rd person kuin voisi olla, se vähän niinkus lähenteleen FPS ja varsinkin siinä tähtäämis tilanteessa se "tuntuu" FPS peliltä ja siitä plussaa. Toisaalta taas...nurkan taakse kurkitaan itseä paljastamatta -> tästä miinusta. Oli kyllä tiedossa jo etukäteen, että tämä on tilanne ja se on omiaan lisäämään ärsyttävää kolmanen persoonan kämppimistä pelissä.

Tähtäämisestä päästääkin mun lempi aiheeseen joka on ampuminen, kovin vähän kerkes tuleen kokemuksia mutta äkkiseltään tämä yllätti positiivisesti. Eli rekyyliä -> hajontaa on realistisen tuntuisesti aseissa ja eri tulimoodit löytyy erilaisiin tilanteisiin jne.

Tämä on valitettavasti tänä päivänä ollut konsolilla todella harvinaista herkkua. Ja jos jossain pelissä sattuu esimerkiksi tulimoodit olemaan, niin viimeistään "ampumisfiilis" pilataan hirveellä autoaimilla tms. Mä en huomannut äkkiseltään tässä kuitenkaan autoaimia lainkaan! Jos tässä ei sellasta ole, niin loistavaa! Ampuminen on tämän tyylisissä peleissä aika keskeinen juttu, tämä asia tuntuu ainakin pikatestauksen perusteella olevan kunnossa.

Jos aseet on tasapainossa ja mitään älyttömyyksiä ei ilmene, niin jo pelkästään hyvällä/haastavalla/realistisuuteen viittaavalla ampumisella mennään oma maku huomioon ottaen jo tosi pitkälle tämän tyylisessä pelissä.

Tosin mulle ei kerennyt vielä hahmottuun, että miten kaverit ottaa hittiä vaikka välillä sainkin jonkun tapon ihan tuurilla. Ilmeisesti hedarista lähtee aina lauluun, oli mikä ase sitten mikä hyvänsä? Mutta tosiaan siitä en tiedä, että mitä eroa on eri asetyypeillä ja osumilla torsoon ja jalkoihin jne. Joku viisaampi voisi tästä hieman valottaa jos osaa jo sanoa + jos on kokemuksia aiemmista?

Mitä tulee pelin ulkonäköön, niin meikäläinen ei grafiikkaa pahemmin tuijota ja mulle oikeestaan aika sama miltä se näyttää kunhan se hoitaa hommansa. Tässä tapauksessa vaikuttaa hyvältä, grafiikka on ihan tyylikästä, valoisaa ja sitä katselee mielellään. Lisäksi pelihahmot sulautuu sinne melkosen realistisen huomaamattomasti ja ne eivät niin pahasti "pompsahtele" sieltä silmään mun mielestä kun monissa muissa peleissä. (Esim. COD4, RS: Vegas pelit)

Äänet tuntuu tekevän samoin tekevän tehtävänsä, ei mitään ihmeellistä niissä puoleen tai toiseen. 5.1 setin keskellä tunnelma kohillaan kun ympäriltä kuuluu tulitusta. Oikeestaan siis ihan jees!

Mapista voisin sanoa, että monelle varmaan tosi tuttu jos on pelannut tuota samaa 5 vuotta aiemmilla Socomeilla mutta meikäläinen veti siellä kyllä aivan turistina :D Ja varmaan jatkan sillä linjalla vielä jonkin aikaa. Kuitenkin vaikutti, että olisi ihan hyvin suunniteltu ja olisi muutamia eri reittejä jne. Sitä osaan myös arvostaa aina peleissä, jos on mapissa näin vaihtelua eli toisinsanoen pääsee sisätioihinkin vähän pyöriin + lähitaistelemaan ja sitten on lisäksi avarampaa ulkomestaa ja ampuskellaa pidemmille välimatkoille.

Pelimuodoista en valitettavasti tiedä vielä mitään...muuta kun että näköjään siinä eilisessä pelissä haettiin hossuja ja vietiin helikopterille. Perinteinen hyvä pelimoodi, mutta toivottavasti olis jotain pomminlaittohommaa tai jotain muuta hyökkäys/puolustus asetelma juttua? (Joku varmaan tietää näistä paljon ja voisi pari sanaa laittaa, että mikä niissä on meininki?)

Kontrolleista tosiaan vilä sen verta, että oli täysin kahvilla niiden kanssa ja siinä nähtävästi on selvää oppimiskäyrää ennen kuin pääsee "oikeesti pelaamaan" Ite katson tuon vain plussaksi, että haastetta riittää. Kurkkaus ohjaimella oli vähän hankalaa kun sitä täytyy kääntää aika isolla kädellä ennen kun se kaveri leanasi. (siellä saattaa olla joku asetus tähän, pitääkin tarkistaa) Kuitenkin tosi hyvä, että jonkinlainen kurkkaus on...ihan käsittämätöntä, että uusista konsoliräiskinnöistä se on melkolailla poikkeuksetta jätetty pois kokonaan. Ja kyse ei ole todellakaan mistään nappien puutteesta...

Tempo tuntui tällaselle "vaarille" melkosen sopivalta ja jotenkin etäisesti mulle tulee mieleen ensimmäinen Ghost Recon tuosta pelaamisesta, tämä on siis ehdottoman suuri plussa. Ja puhutaan Xbox versiosta jota pelasin Livessä aikoinaan reippaasti. Sen jälkeen koko GR sarja onkin sitten pilattu totaalisesti ja uudemmissa GR peleissä osuu aina vihollista silmämunaan sarjalla kilometrin päästä....vaikka ei oikeestaan edes tähdännyt.

Mutta joo, olisiko tässä sitten pitkästä aikaa sellanen peli jossa saa itse ampua ja pelaaminen muutenkin haastavaa? Ehkä se selviää ensi viikon aikana kun kerkee enemmän tuleen pelitunteja alle. Pikasession perusteella ei osaa sanoa vielä kovin varmaksi, että miten se sitten loppupeleissä nabeksii pitkässä juoksussa? Mut oikeestaan tuntui aika lupaavalta, kyllä se tämän betan aikana varmasti hahmottuu että tuleeko tästä oma suosikki?

Sitten vielä muuten sellanen huomio tuosta online pelaamisesta, että vaikka en itse pystynytkään viime yönä puhumaan (perheriidan uhalla) niin näköjään ainakin mullepäin kuului BT-headsettiin puheet todella selkeesti ja täysin virheettömänä. Aivan selvästi paree äänenlaatu kuin Xboxilla, harmillista kun joutuu painaan tangenttia mut toisaalta siitä on hyötyäkin...ei kaikki sitten ole aina äänessä samaan aikaan. Saas nähdä miten se käytännössä toimii, ite tykkään kyllä jutella tämän tyyppisiä pelejä pelatessa ja yrittää mennä tiiminä jne.

Eli semmonen Socom-nobon kirjottelu tähän väliin betan pikakokeilun perusteelta. En tiedä kiinnostiko ketään, mutta tulipa nyt naputeltua näille boardeille taas jotain pitkästä aikaa. Ja jos keskustelua syntyy + kun kokemuksia tulee lisää, niin palataan myöhemmin sitten asiaan :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Moro!
Etukäteen olin hieman huolissani siitä, että miten tuo kolmannesta persoonasta pelaaminen nabeksii koska perinteisesti olen pitänyt tunnelman kannalta FPS moodia välttämättömyytenä. Mutta tämä Socomin toteutus ei ehkä ole NIIIN 3rd person kuin voisi olla, se vähän niinkus lähenteleen FPS ja varsinkin siinä tähtäämis tilanteessa se "tuntuu" FPS peliltä ja siitä plussaa. Toisaalta taas...nurkan taakse kurkitaan itseä paljastamatta -> tästä miinusta. Oli kyllä tiedossa jo etukäteen, että tämä on tilanne ja se on omiaan lisäämään ärsyttävää kolmanen persoonan kämppimistä pelissä.

PELIASETUKSET---> Klassinen kuvakulma niin on se mikä on socomeissa aikaisemmin ollu. sulla vissiin päällä olkapään yli hommeli joka säkittää... :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Tuli sitten eilen tuurilla eilen bongattua tämä foorumien yhteisöhomma Socom-sillisalaattikeskustelusta ja vaikuttaa hyvän tuntuselta uudistukselta, hienohomma! Kokeillaampas pystyistkö täällä keskustelemaan itse pelistä kun tuolla ylseisellä tuppaa tuota offtopicia imuroimaan se ketju vaan koko ajan. Ihan toivotonta yrittää siellä viritellä jotain järkevää keskustelua...

Tervetuloa vain tänne ja tämän alueen tarkoitus on nimenomaan keskustella Socomista ja kaikesta siihen liittyvästä. Ja nippelitasolla, ilman että häiritään sellaisia joita peli ei kiinnosta. Tuo yleisen puolen Socom -ketju tosiaan rönsyili beta -koodin saamisen ja ei saamisen keskusteluksi.



Eilen sain säkällä puljailtua sen koodin betaan, mutta valitettavasti kerkesin alotteleen pelaamista varsin myöhään + oli nitä teknisiä murheita ihan riittävästi niinku kaikilla muillakin. En nyt ala pahemmin mariseen niistä joinimisongelmista ja muista ärsyynnyksistä tässä, koska oletan että tämä on tilapäistä ja lopullisessa tuotteessa ei ongelmia varmaan enää ihan tuolla tasolla olisi. Täytyy nyt muistaa, että se on kuitenkin vain beta pitää olla tietynlaiset filtterit kehissä kun arvioi juttuja...

Tosiaan Beta -kyseessä, vaikka enemmän tämä on nyt Multiplayer demo kun suht vapaasti porukoille koodia jakoivat. Mutta Beta -testaajana voin sanoa että tämä nyt on vielä pientä tökkimistä, mihin testeissä ollaan totuttu alussa. On mennyt tunti jos toinenkin töllötellessä virheilmoituksia, tosin vaihtelivat.


Etukäteen olin hieman huolissani siitä, että miten tuo kolmannesta persoonasta pelaaminen nabeksii koska perinteisesti olen pitänyt tunnelman kannalta FPS moodia välttämättömyytenä. Mutta tämä Socomin toteutus ei ehkä ole NIIIN 3rd person kuin voisi olla, se vähän niinkus lähenteleen FPS ja varsinkin siinä tähtäämis tilanteessa se "tuntuu" FPS peliltä ja siitä plussaa. Toisaalta taas...nurkan taakse kurkitaan itseä paljastamatta -> tästä miinusta. Oli kyllä tiedossa jo etukäteen, että tämä on tilanne ja se on omiaan lisäämään ärsyttävää kolmanen persoonan kämppimistä pelissä.

B E A S T E R tossa jo kertoili, miten saan Socomin oikean kuvakulman käyttöön. Ja mitä tulee kämppimiseen, niin sitä on Socomissa ollut ja tulee olemaan. On loppujen lopuksi yksi pelin suola ja näin vanhemmalla ja hitaammalle sellainen sopii. Itse en henk kohtaisesti pidä noista juostaan täysillä päin ja se joko nopeempi tai lagisempi tappaa. Socomissa on toivoakin välillä tappaa, kun pusikossa lymyilee.


Mä en huomannut äkkiseltään tässä kuitenkaan autoaimia lainkaan! Jos tässä ei sellasta ole, niin loistavaa! Ampuminen on tämän tyylisissä peleissä aika keskeinen juttu, tämä asia tuntuu ainakin pikatestauksen perusteella olevan kunnossa.

Autoaimia ei pelissä ole, ammut sinne minne yrität tähdätä

Jos aseet on tasapainossa ja mitään älyttömyyksiä ei ilmene, niin jo pelkästään hyvällä/haastavalla/realistisuuteen viittaavalla ampumisella mennään oma maku huomioon ottaen jo tosi pitkälle tämän tyylisessä pelissä.

Aina Socomissa on valitettu, että se ja se ase ylivoimainen ja sitten niitä bännitään. Toivottavasti nyt ei siihen mennä, vaan pelata saa sillä millä kukakin haluaa.



Mitä tulee pelin ulkonäköön, niin meikäläinen ei grafiikkaa pahemmin tuijota ja mulle oikeestaan aika sama miltä se näyttää kunhan se hoitaa hommansa. Tässä tapauksessa vaikuttaa hyvältä, grafiikka on ihan tyylikästä, valoisaa ja sitä katselee mielellään.

Grafiikka nyt ei silleen ole koskaan Socomissa ollut mitään huippu hyvää. Kaikki muu sitten onkin ja se pääasia.




Mapista voisin sanoa, että monelle varmaan tosi tuttu jos on pelannut tuota samaa 5 vuotta aiemmilla Socomeilla mutta meikäläinen veti siellä kyllä aivan turistina :D

Itse pelannut kaikkia Socomeita ja tätäkin karttaa tullut tahkottua. Mutta nyt suurempana tuo kartta muutettu, niin kyllä sitä oltiin yhtä pihalla :D Kuulemma kun karttaa pienensi, niin tuli vanha koko ja sitten pääsi jo vähän ulkoa sisälle.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Tervetuloa vain tänne ja tämän alueen tarkoitus on nimenomaan keskustella Socomista ja kaikesta siihen liittyvästä. Ja nippelitasolla, ilman että häiritään sellaisia joita peli ei kiinnosta.

Kiitos, joo ei ole ollut tosiaan mitään havaintoa tällasista alafoorumeista ennen eilistä vaikka täällä jonkin verran käynyt aina välillä pyörimässä. Olis tänne varmaan aiemkin joutanut jotain läppää heittää, tosi hyvä tietää noin niinkus jatkoakin ajatellen.


B E A S T E R tossa jo kertoili, miten saan Socomin oikean kuvakulman käyttöön. Ja mitä tulee kämppimiseen, niin sitä on Socomissa ollut ja tulee olemaan

Joo kiitoksia vinkeistä molemmille, tarvii jossain vaiheessa puljailla ne kuntoon ja samalla laittaa säätää sitä hahmoakin vähän. Eilen sohlasin niitä varusteita niihin aseisiin, niin sellanen juttu tuli kans mieleen että onko siitä laserista jotain iloa?


Ja mitä tulee kämppimiseen, niin sitä on Socomissa ollut ja tulee olemaan. On loppujen lopuksi yksi pelin suola ja näin vanhemmalla ja hitaammalle sellainen sopii..

Näinhän se menee ja ei se mikään lopullinen tunnelman pilaaja ole. Tiimipeliltä tuo äkkiseltään vaikutti ja varmaankin myös on sitä, tiimissä meneminen ja kommunikointi tässä varmaan kuitenkin loppupeleistä ne pelit kuitenkin ratkaisee eikä pelkällä HK:n Campingillä varmaan todellakaan kuuhun mennä. Sopiva kämppiminen tietenkin kuuluu aina näihin, mutta joskus se aiheuttaa pahennusta jos esim. koko rundin ajan istuu perse homeessa kyttäämässä jotain ovea. Naatteja en osaa vielä käyttää, mutta oletettavasti se saattaa olla oiva lääke tähän?

Itse en henk kohtaisesti pidä noista juostaan täysillä päin ja se joko nopeempi tai lagisempi tappaa. Socomissa on toivoakin välillä tappaa, kun pusikossa lymyilee.

Joo en kans, enkä varsinkaan sillon kun siihen liitetään vielä joku hirmu liimatähtäin. Kyllä tämä Socomin kuvio tuntuu ihan potentiaaliselta setupilta mun makuun.

Autoaimia ei pelissä ole, ammut sinne minne yrität tähdätä
Loistavaa!

Aina Socomissa on valitettu, että se ja se ase ylivoimainen ja sitten niitä bännitään. Toivottavasti nyt ei siihen mennä, vaan pelata saa sillä millä kukakin haluaa.

Joo tuttua kauraa nämä "nuubituubit" ja muut muista peleissä...aika näyttää miten on tämän kanssa. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan mitään ihan älyttömyyksiä tarvis keksiä ja ne olisi tasapainossa. Olis hauska lisä näissä peleissä jos optionallisesti peli arpois kaikille aseet ja niillä sitten mennään mitä työkoneiden arvonnassa sattuu käteen napsahtaan :)
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Saako tota SOCOMIA mitenkään englannin kielelle, alkaa vähitellen raastaan noi suomi selostukset ja mahti suomennokset:mad:
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Tervetuloa joukkoon Gimble:)

Itse haluan kirjoittaa tähän jotain näkökulmia eilisen testauksen pohjalta - pientä vertausta aiempiin Socomeihin ja hieman arvostella uutta + valaista vähän uusille Socomisteille vanhojen Socomien pelillisiä puolia. Paljoa en päässyt pelaamaan, mutta aika hyvän kuvan sain jo tästäkin.

Pelimuodot näyttäisivät olevan tallella, eli niitä ovat tavanomainen joukkueteurastus, se joukkue voittaa, joka saa ensin kaikki vihut nurin - tällöin ei ole respawnia. Uutena pelimuotona näytti olevan tavoite päästä tiettyyn tappolukemaan (10 oletuksena), tällöin respawn oli päällä. Demolition-moodi löytyi myös, tosin en sitä pelannut ollenkaan. Tässä pelimuodossa on tarkoitus hakea pommi ja asettaa se vihollisen tukikohtaan ja estää purkaminen. Ennen pommin sai viritettyä 5 sekunnissa ja purku kesti saman verran, puolen minuutin sytytyslanka. Peli ei jatkunut enää, jos pommi purettiin, vaan purkanut joukkue voitti erän.

Panttivangit mukana - näitä oli kaksi erilaista, eli toinen ryhmä (Ennen Sealit = Siilit, nyt Kommandot) yrittivät pelastaa panttivangit Soturien (ennen Terroristit = Terot) tukikohdasta ja ajan loppuessa peli päättyi tasapeliin. Terot voittivat vain tappamalla kaikki Siilit tai jos Siilit tappoivat vahingossa kaksi panttivankia. Toinen panttivankipelimuoto taas menee niin, että Siilien pitää pelastaa panttivangit ja Terot yrittävät tappaa ne - tällöin panttivangit eivät näy tutkassa kuten tuossa toisessa panttivankipelimoodissa. Tällöin Siilit häviävät, jos eivät saa panttivankeja pelastetuksi tai vihollista tapetuksi ajan puitteissa. Voitto tulee myös silloin, jos Terot tappavat panttivangit - tai jos Terot tappavat kaksi kolmesta panttivangista (niitä on aina 3) ja Siilit tappavat viimeisen. Hassu tapa saada voitto, mutta näin oli ainakin ennen.

Sitten on vielä Breach, en tiedä onko sitä mukana tässä - mutta Siilien oli tarkoitus murtautua Terojen baseen pommin kanssa ja räjäyttää se tai tappaa kaikki viholliset saadakseen voiton. Samat säännöt pommin kanssa kuin Demolitionissakin.

Sitten oli vielä Convoy, jossa Terot yrittivät kuskata kuorma-autoja tarvikelaatikoiden luokse ja Siilit pyrkivät estämään sen joko tuhoamalla rekat tai tappamalla kaikki vihut. Jos aika loppui, niin Siilit voittivat.

Ja meinasi unohtua Control, jossa merkattiin tietyt pisteet merkkisavulla ja se voitti, joka sai ensin kaikki viisi aluetta merkattua. Ajan loppuessa taas se voitti, joka kontrolloi eniten pisteitä. Tasapeli on mahdollinen.

Mitä uutta Socom Confrontationissa

- Hahmot juoksevat hieman hitaammin, meno ei ole yhtä vikkelää kuin aiemmissa Socomeissa

- Isommat kentät, oma hahmo on lähempänä kameraa kuin ennen (vaihdettavissa)

- Suomi-lokalisointi, ennen kaikki puhuttiin englanniksi (ja oli siellä kait pari muutakin vaihtoehtoa)

- Nyt näkee pääosumat, jos vastustaja ampuu sellaisen, teksti paljastaa tämän

- "Katsomossa" pystyy nyt vaihtamaan huomattavasti nopeammin pelaajasta toiseen

- Kranaatit lensivät ennen pitemmälle ja niitä oli max. 4kpl, nyt max. vain 2kpl

- Socomissa ei ole enää sisäistä frendilistaa (vaikka sellaista kyllä kaipaisi!), sen tilalla PSN-lista

- Ennen pystyi hyppäämään sniputtaessa - Poistettu kokonaan

- Juokseminen on mahdollista, tällöin liikkumisnopeus on suunnilleen sama kuin aiemmissa Socomeissa

- Huoneisiin ei voi laittaa salasanoja, tiedä sitten mitä se "yksityinen" meinaa kun luo servua (vain ystävät?)

- Karmea satusetä ja -täti kommentoimassa taustalla, ei millään pahalla ääninäyttelijöitä kohtaan

- Puukonisku on nyt mahdollista

- Vihut kuulevat puheen läheltä (käsittääkseni)

- Räjähtävää ympäristöä (ainakin tynnyreihin törmäsin kerran)

- Hahmoa voi kustomoida monipuolisesti

- ACOG-scope (ei tullut testattua)

- Uusia kenttiä luulisi olevan iso liuta valmiissa versiossa

- Yön ja päivän pystyy valitsemaan jokaiseen mappiin, nyt ei muistu mieleen oliko mahdollista valita jokaisessa kentässä jo Socom 3:ssa.

Nyt voisi mennä taas pelailemaan...

Edit: Lisätty Control ja korjattu typoja
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Sitten vielä muuten sellanen huomio tuosta online pelaamisesta, että vaikka en itse pystynytkään viime yönä puhumaan (perheriidan uhalla) niin näköjään ainakin mullepäin kuului BT-headsettiin puheet todella selkeesti ja täysin virheettömänä. Aivan selvästi paree äänenlaatu kuin Xboxilla, harmillista kun joutuu painaan tangenttia mut toisaalta siitä on hyötyäkin...ei kaikki sitten ole aina äänessä samaan aikaan. Saas nähdä miten se käytännössä toimii, ite tykkään kyllä jutella tämän tyyppisiä pelejä pelatessa ja yrittää mennä tiiminä jne.
- Vihut kuulevat puheen läheltä (käsittääkseni)
Confrontationin comms-toteutus on tosiaan jotain esimerkillistä - muut pelit saisivat ottaa oppia tästä. Kanssapelaajien ääni välittyy selkeästi puheenvuoro varattaessa (betan late join ongelmia lukuunottamatta), minkä lisäksi proximity comms toimii hienona lisämausteena - puskakumppanin kanssa voi keskustella avoimilla mikeillä häiritsemättä muun joukkueen kommunikointia, ja jopa vieraan joukkueen suorittamat huutelut kuuluvat lähellä oleville vastapuolulaisille - muutama keskusteleva tutkapari tullut jo tämän avulla yllätettyä. Mukavasti lisää omaa vireystilaa, kun läheltä alkaa yllättäen kuulua täysin vierasta puhetta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Socom: Confrontation

Saako tota SOCOMIA mitenkään englannin kielelle, alkaa vähitellen raastaan noi suomi selostukset ja mahti suomennokset:mad:

Nyt alkaa jo itseäkin kiinnostaa, että millasia ni äänet mahtaa edes olla...voin vaan kuvitella, että aika järkyttäviä varmaankin kun niistä on jo monta kertaa mainittu...eikä välttämättä kovin positiivisessa hengessä? :D

Mulla ei ole mitään ongelmaa, äänet tulee englanniksi ja kaikki on englanniksi, konsoli kielenä on englanti. Eli äkkiseltään mietittynä homma ratkee muillakin vaihtamalla konsoli kieli englanniksi?

Mua on aina ärsyttänyt epätoivoiset käännökset ja niiden yritykset kaikissa tietokoneissa jne...ei ne vaan oikein toimi ja tämän takia pleikkarikin on aina ollut enkku moodissa. Harmi jos homma on viety pleikkarille jo näinkin pitkälle, että jotain huonosti tehtyä suomenkielistä rääkymistäkin ilmenee jo peleissä? :confused:

Edit: Katos unohdin painaa lähetä ja Nisupulla olikin jo vastannut tässä välissä...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Socom: Confrontation

**saksittu**

Mitä uutta Socom Confrontationissa

- Hahmot juoksevat hieman hitaammin, meno ei ole yhtä vikkelää kuin aiemmissa Socomeissa mun mielestä miinus

- Isommat kentät, oma hahmo on lähempänä kameraa kuin ennen (vaihdettavissa) aika lähellä se silti mun mielestä on

- Suomi-lokalisointi, ennen kaikki puhuttiin englanniksi (ja oli siellä kait pari muutakin vaihtoehtoa) hupaisat kommentit ja oudot valikot
- Nyt näkee pääosumat, jos vastustaja ampuu sellaisen, teksti paljastaa tämän plussaa

- "Katsomossa" pystyy nyt vaihtamaan huomattavasti nopeammin pelaajasta toiseen olihan kai kakkosessakin se nopee

- Kranaatit lensivät ennen pitemmälle ja niitä oli max. 4kpl, nyt max. vain 2kpl niimpä

- Socomissa ei ole enää sisäistä frendilistaa (vaikka sellaista kyllä kaipaisi!), sen tilalla PSN-lista miinusta
- Ennen pystyi hyppäämään sniputtaessa - Poistettu kokonaan hyvä hyvä

- Juokseminen on mahdollista, tällöin liikkumisnopeus on suunnillen sama kuin aiemmissa Socomeissa jep mut silti...
- Huoneisiin ei voi laittaa salasanoja, tiedä sitten mitä se "yksityinen" meinaa kun luo servua (vain ystävät?)

- Karmea satusetä ja -täti kommentoimassa taustalla, ei millään pahalla ääninäyttelijöitä kohtaan true, true
- Puukonisku on nyt mahdollista ihan hauska

- Vihut kuulevat puheen läheltä (käsittääkseni) jep, ja omille voi puhua ilman nappia jos ne näkyy omassa tutkassa

- Räjähtävää ympäristöä (ainakin tynnyreihin törmäsin kerran) kuollu olen joo

- Hahmoa voi kustomoida monipuolisesti plussaa
- ACOG-scope (ei tullut testattua) ja monia muita

- Uusia kenttiä luulisi olevan iso liuta valmiissa versiossa hope so

- Yön ja Päivän pystyy valitsemaan jokaiseen mappiin, nyt ei muistu mieleen oliko mahdollista valita jokaisessa kentässä jo Socom 3:ssa. yömappi oli kyl nätti



Nyt voisi mennä taas pelailemaan...


- ei pysty joiniin frendien kautta, se o vähä huono ku joutuu "ettiin" missä servussa kaverit on..
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Pieni kysymys: onkos tässä samanlaista rifle laser vai front grip ongelmaa niinkuin socom 3/cassa, vai onko joku selkeästi tarkin ja paras setuppi.

Itse pääsen vasta huomenissa testailemaan.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Kiitokset Trollille lisäyksistä ja kommenteista. Tuli tosiaan välillä ajateltua Socom kakkosta ja välillä kolmosta, kun mietin muuttuneita juttuja, meni hieman ristiin. Sellainen kysymys pitää vielä heittää tulille, että mahtaakohan Socom-genre pitää pelaajat niin kauan koossa, että Socomia paranneltaisiin vielä myöhemmin päivitysten avulla? Pelaajiltahan tulee takuuvarmasti palautetta tekijöiden suuntaan.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

- Kranaatit lensivät ennen pitemmälle ja niitä oli max. 4kpl, nyt max. vain 2kpl niimpä

Kyllä niitä edelleen saa 4kpl mukaansa, LAHHILAA:D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

- Kranaatit lensivät ennen pitemmälle ja niitä oli max. 4kpl, nyt max. vain 2kpl niimpä

Kyllä niitä edelleen saa 4kpl mukaansa, LAHHILAA:D

Hyvä tietää. Socom 3:ssa homma hoitui niin, että sai 2 kranaattia per slotti ja pelissä näkyi sitten esim. M67 x 4 - peli osasi yhdistää samanlaiset naatit samaan pakettiin. Nyt tuota on muutettu niin, että kun ensimmäisen slotin kranut on käytetty, niin pitää vaihtaa pikavalinnaksi toinen setti, jossa on vielä kranuja.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Nyt tuota on muutettu niin, että kun ensimmäisen slotin kranut on käytetty, niin pitää vaihtaa pikavalinnaksi toinen setti, jossa on vielä kranuja.

Eli systeemi on siis sama kuin Socom 2.

Tietämätön kun olen, niin haluaisin kysyä että onko tässä Confrontationissa joku aseiden modaus systeemi niinku socom 3? Ja onko kaikenmaailman front gripit ja muut tilpehöörit viel mukana? :confused:
 
Vastaus: Socom: Confrontation

- Kranaatit lensivät ennen pitemmälle ja niitä oli max. 4kpl, nyt max. vain 2kpl niimpä

Kyllä niitä edelleen saa 4kpl mukaansa, LAHHILAA:D
Joo, mietin kans samaa mut en viittiny mainita kun en ollu ihan varma....meinasin vaa ku laitto yhtee slottiin kleikat ni niit oli se 2...
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Eli systeemi on siis sama kuin Socom 2.

Tietämätön kun olen, niin haluaisin kysyä että onko tässä Confrontationissa joku aseiden modaus systeemi niinku socom 3? Ja onko kaikenmaailman front gripit ja muut tilpehöörit viel mukana? :confused:

Kyllä aseiden modaus on mukana. Sitä en tiedä mitä kaikkea aseisiin saa laitettua, mutta joku peliä pelannut voi varmaan enemmän asiasta kertoa.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Kyllä aseiden modaus on mukana. Sitä en tiedä mitä kaikkea aseisiin saa laitettua, mutta joku peliä pelannut voi varmaan enemmän asiasta kertoa.

aseissa on kaksi paikkaa johon voi laittaa lähinnä laasertähtäimiä, äänenvaimentimia, scopeja zoomilla ja ilman, ja jossain snipu kivääreissä ja rynkyissä saa ainakin maatuen tarkkuutta parantamaan mikäli tarkka-ampujan roolia hakee.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Pelimuodoista vielä...

Mistä pelimuodosta mahtaa tulla tässä pelissä se suosikki? Ja mitä pääsääntöisesti sitten tullaan pelaamaan suomipiireissä ja muualla (vrt: COD4 -> S&D & RS:Vegas pelit -> Attack & Defend jne...)

Ainakin mitä Xbox puolella seurannut tätä onlinepeluu touhua vuodesta 2003 lähtien, niin oon huomannut että ainakin suomipiireissä melkein aina jonkinlainen hyökkäys/puolustus skenaario on yleensä se mieleisin. Eli vuorotellen toinen tiimi hyökii ja toinen on pakissa...sitten sama toisinpäin. Socomin hossuhan taitaa ainakin tähän tyyliin toimia, mutta onko sielä joku muu tällanen vielä? Siinä pommissa vissiin taitaa molemmat hyökiä samaan aikaan, eli se ei sillon ihan täysin tähän osastoon taida tippua?

Ite yrittänyt tässä pelissä kissojen ja koirien kanssa löytää pelejä järkevillä pelimuodolla, mutta vähän huonolla menestyksellä. Ongelma tuppaa ainakin meikäläisellä oleen nimittäin se, että jos pelissä ei ole mitään yhteistä päämäärää joka rohkasee tiimissä pelaamiseen, niin tylsistyminen alkaa usein melko nopsakkaan hiipiin puseroon...

Kaikkein huonoimpana pidän yleisesti ottaen pelkkää tappamista spawneilla joka yleensä alkaa tökkiin tosi nopeasti. Oli peli sitten mikä hyvänsä...elimination menee nippanappa, mutta eipä siinäkään mitään järkeä ole että jengi menee eripuolille mappia parkkiin ja sitten möllötetään siellä ja toivotaan että joku kävelee tähtäimeen -> tylsää!

Täytyy varmaankin jatkossa vähän noita testailla, mutta valitettavasti siellä on aika usein kehissä noita tylsiä pelimuotoja niin ei ole oikein päässyt lainkaan tutustuun :( Onko se muuten nyt niin hölmö juttu, että jos joku tekee huoneen niin sitä pelimuotoa ei voi enää muuttaa? Pakko tehdä aina uusi lobby? Hankalaa jos on noin... :confused:
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Pelimuodoista vielä...

Mistä pelimuodosta mahtaa tulla tässä pelissä se suosikki? Ja mitä pääsääntöisesti sitten tullaan pelaamaan suomipiireissä ja muualla (vrt: COD4 -> S&D & RS:Vegas pelit -> Attack & Defend jne...)

Ainakin mitä Xbox puolella seurannut tätä onlinepeluu touhua vuodesta 2003 lähtien, niin oon huomannut että ainakin suomipiireissä melkein aina jonkinlainen hyökkäys/puolustus skenaario on yleensä se mieleisin. Eli vuorotellen toinen tiimi hyökii ja toinen on pakissa...sitten sama toisinpäin. Socomin hossuhan taitaa ainakin tähän tyyliin toimia, mutta onko sielä joku muu tällanen vielä? Siinä pommissa vissiin taitaa molemmat hyökiä samaan aikaan, eli se ei sillon ihan täysin tähän osastoon taida tippua?

Ite yrittänyt tässä pelissä kissojen ja koirien kanssa löytää pelejä järkevillä pelimuodolla, mutta vähän huonolla menestyksellä. Ongelma tuppaa ainakin meikäläisellä oleen nimittäin se, että jos pelissä ei ole mitään yhteistä päämäärää joka rohkasee tiimissä pelaamiseen, niin tylsistyminen alkaa usein melko nopsakkaan hiipiin puseroon...

Kaikkein huonoimpana pidän yleisesti ottaen pelkkää tappamista spawneilla joka yleensä alkaa tökkiin tosi nopeasti. Oli peli sitten mikä hyvänsä...elimination menee nippanappa, mutta eipä siinäkään mitään järkeä ole että jengi menee eripuolille mappia parkkiin ja sitten möllötetään siellä ja toivotaan että joku kävelee tähtäimeen -> tylsää!

Täytyy varmaankin jatkossa vähän noita testailla, mutta valitettavasti siellä on aika usein kehissä noita tylsiä pelimuotoja niin ei ole oikein päässyt lainkaan tutustuun :( Onko se muuten nyt niin hölmö juttu, että jos joku tekee huoneen niin sitä pelimuotoa ei voi enää muuttaa? Pakko tehdä aina uusi lobby? Hankalaa jos on noin... :confused:


Vanhoissa Socomeissa taisi kaikki pelimuodot, jotain poikkeuksia lukuunottamatta olla yleisessä käytössä. Muistelisin että S2 pelimuodot olivat sidoksissa mappeihin, tietyssä mapissa tietty pelimuoto.

S3 taisi saada kaikkiin mappeihin minkä tahansa pelimuodon ja taisivat olla käytössä aika tasaisesti. Mielestäni ainakin S2 paras pelimuoto oli Demolition, jossa pommi oli keskellä mappia ja sen pystyi hakea kumpi tiimi tahansa ja pläntätä vastustajan baseen, toisen piti purkaa se ja peli loppui jos pommmin sai purettua.

Socom 2 oli mielesäni paras peli varmaan ikinä, jotenkin mapit ja kaikki toimi hemmetin hyvin. Toivottavasti Confrontationissa päästään mahdollisimman lähelle S2 pelikokemusta. S3 oli taas huono, vaikka sitä jaksoi yllättävän pitkään pelata. Harmi että en beta koodia nyt saanut : / Kertokaapa lisää pelikokemuksia, varsinkin siitä onko päästy edes lähelle S2?
 
Ylös Bottom