Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Socom: Confrontation

Vastaus: Socom: Confrontation

Pelimuotoihin liittyen, kuten jo tosin sanottiin. Niin niitä on kyllä kierrätetty Suomi -peleissä kiitettävästi. Eli ei aina pelata sitä yhtä ja samaa tapakaikki pelimuotoa. Vaan myös näitä erikoisia, missä esim pitää käydä pommi länttäämässä. Ja jos ei näitä löydy, niin kaverit kasaan ja tekee tälläisen huoneen.

Mikistä sen verran, että aina Socomissa mikki on kuulunut hyvin. Ehkä osittain syynä tuo, että pitää painaa ennen kuin pystyy puhumaan. Ja on kyllä Pleikkaripuolella ainut peli, jossa on aina toiminut kunnolla. En ole PS3 törmännyt yhtä hyvään äänenlaatuun missään pelissä, eikä ymmärrä miten eivät saa kunnolla kuulumaan puheita.

Karttojen kierrätyksistä sen verran, että kun huoneen on tehnyt. Ei karttoja voi enään muuttaa. Mutta "soittolistaan" pystyy laittaa useita karttoja, eri pelimuodoilla ja asetuksilla. Kannattaa kokeilla ja mennä täkemään huone, tutustua valikoihin. Vaikka ei sitten huonetta kuittaisikaan sitten päälle.

Yksi uusi ominaisuus tässä taisi tulla, eli taitaa peli heittää puolenvaihdon huoneessa kun ollaan kierrosten puolivälissä?
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Itse en tarkastele peliä ehkä niin specifisesti kuin monet muut. Tärkeämpää on yleiset viihtyvyys näkökohdat, jotka pitää sisällään kahdesta ensimmäisestä socomista tutut piirteet.

Kentät. Jotta homma pysyisi kasassa, on kenttien koon oltava inhimillinen; kun näet suunilleen missä omat ovat, pystyt vielä sijoittamaan vihun sinne jonnekin ja tekemään omat ratkaisusi tältä pohjalta. Ei siis päätöntä juoksentelua minuuttien matkan päässä muista.

Liike. Pelihahmon liikkeet pitää olla nopeat, ja sitä se nyt taas onkin, kun ymmärsi vähän riisua sitä kuormaa päältä (heavy armorit vaihtuivat kevyimpiin mahdollisiin). Lähitaistelutilanteissa, tai yllätetyksi joutuminen ei aina tarkoita varmaa kuolemaa, vaan ehkä jotain on kuitenkin vielä tehtävissä - vaikka heittää täydet 180 ja laakista hedua otsikkoon. Ripeät liikkeet, alkuperäinen kuvakulma (ts. laaja näköala) ja kaikki kolme asentoa tekevät tästä todellisen tetsaamisen mestarin.

Aseet. Tärkeintä on, ettei koko lipasta tarvitse tyhjentää. Tätäkin tietysti tapahtuu kun roiskii liipasin pohjassa puolet harakoille, mutta ideana kuitenkin jonkinlainen autentisuus, vaikka muuhun sitä ei tässä pelissä juuri tarvitakkaan. Löytyy kertalaaki, bursti sekä sarjatuli ja vielä aika helposti vaihdettavissa. Tärinät ja äänimaailma ovat myös tärkeää ja tässä ne vaikuttaisi olevan aika kohdallaan. Kun laittaa M60:n laulamaan tuttua virttä, puuttuu enään sikari suupielestä ja testosteronin tuoksu ilmasta.

Jutustelu. Vaikka aina ei jaksa jauhaa, niin on se hyvälaatuinen voice-chat kuitenkin ollut alusta lähtien hyvin olennaisessa roolissa. Sitä se on näemmä myös Confrontationissa. Mitä olisi suomalaisten public-pelit ilman tätä? Yhteisö syntyy ja kuolee tämän mukana.

Vielä kun saadaan siihen alkuun soimaan mahtipontinen teema ja noi karmeimmat lataukset ja bugit korjattua, niin eiköhän tästä tule ihan kelpo sukka. Fanit pitävät kyllä siitä huolen, että ääni kantaa Slant Sixin pajalle asti.


Tuosta spawnaamisesta. Ei mikään hyvä homma, mutta tähän alkuun juuri sopiva keino tulla taas ohjauksen kanssa tutuksi. Muuten kyllä enemmän diggaa perinteisestä hiippailusta, jossa rushiminen tuo joko yllättävää kunniaa tai niin kuin yleensä: minuuttien venailun spectaajien riveissä.. :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Puukko on ihan hauska vaikkakin melko hyödytön suorassa kontaktissa. Mikäs sen mukavampaa kuin antaa puukosta näille tarkkampujille jotka kökkivät kokoajan samassa paikassa :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Puukko on ihan hauska vaikkakin melko hyödytön suorassa kontaktissa. Mikäs sen mukavampaa kuin antaa puukosta näille tarkkampujille jotka kökkivät kokoajan samassa paikassa :D

Tai ottaa kiinni joku jamppa jolla on hirmuiset armorit ja konekiväärit kannossa kun itsellä on light armorit ja konepistooli :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Confrontationin comms-toteutus on tosiaan jotain esimerkillistä - muut pelit saisivat ottaa oppia tästä. Kanssapelaajien ääni välittyy selkeästi puheenvuoro varattaessa (betan late join ongelmia lukuunottamatta), minkä lisäksi proximity comms toimii hienona lisämausteena - puskakumppanin kanssa voi keskustella avoimilla mikeillä häiritsemättä muun joukkueen kommunikointia, ja jopa vieraan joukkueen suorittamat huutelut kuuluvat lähellä oleville vastapuolulaisille - muutama keskusteleva tutkapari tullut jo tämän avulla yllätettyä. Mukavasti lisää omaa vireystilaa, kun läheltä alkaa yllättäen kuulua täysin vierasta puhetta.

Niin saisivat ottaa opikseen. Mutta keneltä? Zipperiltä vai esim. ....vaikka Bungielta?

Jo vanhan boksin Halo 2:ssa, vuodelta 2003 muistaakseni, oli mukana proximity voice, hyvä äänenlaatu, vihujen kuuleminen lähellä jne, ja 360:n myötä privachat peleissä.

Kummallisen hitaasti nämä pelifirmat benchmarkkaavat toisten tuotteita.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Socom: Confrontation

Tänään tuli nautittua Socom confrontationista täysin siemauksin. Peli ei lagannut juuri lainkaan, pientä FPS notkahtelua oli ja x pamahti kerran noin sekunniksi ruutuun 15 matsin aikana.
Olisikohan pelaajien vähentymisellä ollut jotain vaikutusta asiaan.

Ethreonin kanssa pistettiin ulkomaalaisia pinoon duona oikein kunnolla :D
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Eilen tosiaan ensimmäiset ongelmista vapaat pelit. Tosin montaa erää ei ehtinyt heittämään, mutta sen verran kuitenkin että kontrastin kyllä havaitsi. Mukava hiippailla crossin yössä.

Luvattu patchi hieman myöhästyy, mutta pian se on täällä:

"Turns out that QA found an issue with the patch, so the team have had to go back and fix that before releasing it. Looks like it will be over the weekend now, but keep an eye on SOCOM.com for more info..."

Shijima
European SOCOM Producer

12-09-2008 12:10 PM

Lähde: http://community.eu.playstation.com
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Käykö kellään koskaan niin että kaiuttimista kuuluu RÄTSPFIUFF ja peli tilttaa. aika pelottavaa...
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Käykö kellään koskaan niin että kaiuttimista kuuluu RÄTSPFIUFF ja peli tilttaa. aika pelottavaa...

Mulle tuli tänään kerran toi. Kaikista ärsyttävin bugi mikä mulle on nyt tullut on semmonen, että joskus kun ammun toisen pelaajan se heittää mut sinne EU aulaan, enkä enää pääse siihen samaan peliin (Yleensä Suomi peli) missä olin aluksi. Ei auta mikään muu kun mennä toiseen servuun ja pelata siellä (Pleikan sammutuskaan ei auta). Aina kun tämä on tullut, niin olen juuri tappanut vihun, ja lennän ulos, ennen kun sinne ylös ehtii tulla edes se tappo teksti.
Onneksi tätä on tullut vasta 3 kertaa, mutta loppuu yleensä sen illan pelit siihen ellei toista suomi servua ole. :mad:
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Mulle tuli tänään kerran toi. Kaikista ärsyttävin bugi mikä mulle on nyt tullut on semmonen, että joskus kun ammun toisen pelaajan se heittää mut sinne EU aulaan, enkä enää pääse siihen samaan peliin (Yleensä Suomi peli) missä olin aluksi. Ei auta mikään muu kun mennä toiseen servuun ja pelata siellä (Pleikan sammutuskaan ei auta). Aina kun tämä on tullut, niin olen juuri tappanut vihun, ja lennän ulos, ennen kun sinne ylös ehtii tulla edes se tappo teksti.
Onneksi tätä on tullut vasta 3 kertaa, mutta loppuu yleensä sen illan pelit siihen ellei toista suomi servua ole. :mad:
Sama bugi tapahtunu mulle pari kertaa :( Lisäksi kierroksilla ollut vielä ylivoimaisesti parhaat statsit joten herne on menny aika syvälle.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Pätsi tullu, aivan loistavalta näyttäs ainakin paperilla. Täytyypi illalla käydä kokeilemassa!

The SOCOM Confrontation 1.40 patch addresses the following issues:

* Fixed an issue which was causing an abnormally large number of simultaneous kills.
* Optimized the Armory so that selecting weapons, attachments and general menu navigation are much faster.
* Fixed another issue where you could get stuck in spectator cam when late joining a game.
* Fixed an issue where occasionally late joiners would have very low framerate and crash when exiting a game.
* Fixed an issue where occasionally late joiners would have no audio.
* Statistics improvements. Statistics are now being tracked at the team level and not the player level. This will ensure stats are tracked for dropped and late joining players.
* Further improved load times for late joiners.
* Fixed several stability issues.

The following changes were made based on user feedback:

* Added new burst firing accuracy tuning when moving. You are now more accurate for the initial burst while moving but accuracy deteriorates as you continue to fire more shots.
* Scopes are now accurate.
* The select screen scoreboard is now exited by pressing the select button.
* Improved tiebreaker rules.
* New HUD animation to indicate when you are reloading.
* Crosshairs now turn grey when your magazine is empty.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Ilmeisesti vähän tekniset ongelmat vaivaa servereitä. Lieneekö tämä sitten syy EU julkaisun siirtämiseen? Anyway, käsitääkseni kuitenkin muutamat onnekkaat on kerennyt kaikesta huolimatta ottaan peliin jo vähän tuntumaa. Kaikenlaiset kommentit ja fiilikset kiinnostaa.

Betaan vertaaminen sallitttua, onko kokoversio "samasta puusta veistetty" kuin vimenen Beta versio vai onko tullut vielä sen jälkeen jotain radikaalia muutosta kontrolliin tai osumamallinnukseen tms.

Grafiikka nyt on sivuseikka, mutta toki sekin vähän kiinnostaa että onko samaa kauraa? Äänethän oli jo Betassa paremmat kuin missään pelissä ikinä, eli sillä osastolla ainakaan tuskin on pettymyksiä luvassa? :) Pelimuoto-osasto lienee täysin sama kun Betassa, vai tuliko jotain ylläreitä vielä puun takaa? Muistan kyllä jostain lukeneeni, että jotain ylläripylläreitä piti tulla mutta ehkä ne liittyy kamoihin tms juttuihin?
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Onko tästä demoa tulossa? ei viittis ostaa possua pussissa.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Jokaisesta kentästä löytyy tosiaan myös se yö-versio. Tänään vähän enemmän niistä tullut kokemusta. Varsinkin nyt taulutelevisioiden aikaan noi tummat kentät on aika tuskaa, mikäli ei turvaudu apuvälineisiin. Valonvahvistaja löytyy d-padista "nuoli-oikealle" ja kuvakulma vaihtuu samalla olan taakse, juosta tämän kanssa ei pysty. Kun on tottunut klassikko kuvakulmaan, oli tämä pakottaminen uuteen muottiin shokki: tähtäin heiluu kuin heinämiehellä talikko.

Muuten yö-kentät ovat tunnelmaiset ja jos aikaa vain on, niin kyllähän näissä kelpaa hiiviskellä.

Peli toiminut koko päivän ongelmitta, ainuttakaan discoa saatika jumia ei ole vieläkään tullut vastaan.
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Olisiko kukaan niin ystävällinen että kirjoittaisi jonkunäköisen selostuksen pelimuodoista suomeksi eli tyyliin:

Search and destroy (tää o codista) : Toisella joukkueella on pommi ja he yrittävät plantätä sen A tai Bpaikkaan, toinen joukkue yrittää estää planttaamisen
 
Vastaus: Socom: Confrontation

Kuunteleppa mitä sillä kauniilla VR:N naisella on sanottavaa mission alussa? ;)
 
Ylös Bottom