Pakko vähän puuttua näihin, huomaa selvästi kyllä ettet omista s3, koska siinä löytyy näitä ominaisuuksia ja juuri ne tekivät pelistä huonon.
Joo no s3 on isoja mappeja. Siinä on sitte klaanimatsissa kiva ettii sitä viimistä jamppaa sukeltamasta jostakin peräkylästä. Onneksi tekijät sentään laittoivat suppression moodiin niin että se jolla on enemmän miehiä jäljellä ajan loppuessa voittaa. ko. ominaisuudesta löytyy myös negatiivisia puolia; entäs kun tulee disconnectia niin on pakotettu hyökkimään.
Välimatkat kasvavat myös järkyttävän suuriksi, jolloin tarvittaisiin ajoneuvoja. Niistä taas en sano juuta enkä jaata, mutta imo eivät socomiin kuulu.
Sanoitkin, että ilman snipuja isoissa mapeissa, en sitten tiedä oliko sarkastiseen sävyyn rolleysin saattelemana mutta ajan mittaan s3 sniput yleistyivät ihan järkyttävästi kun snipaamisesta tehtiin liian helppoja. Taitavaa snipua vastaan on/oli turha lähteä haastamaan 50m pidempää matkaa rynkyllä. Mutta siis noin homma
saattaisi toimia, mutta miksi riskeerata kun osataan tehdä loistavia pienempiä mappeja
Onko puhe nyt online vai offlinesta? Offlinen takia socomia on imo turha ostaa, joten oletan kysessä olevan onlinen. Kommunikointia varten on headsetit. Ja noita teammessageita löytyy aikaisemmistakin osista. Melko hyödyttömiä tosin ovat, kukaan niitä kuuntele/noteeraa.
Ei ei ja ei. Tai riippuu tietysti miten paljon on kustomoinnin varaa, mutta mitään pelleksi pukeutunutta mafiosoa en halua socomissa nähdä. Imo yksinpelistä unlockattavat hahmot riittävät hyvin 'erikoishahmoiksi'
Ei ei ja ei. s3 huomattiin että 16vs16 on liikaa. Kohtaan 1 viitaten, on helvetin puuduttavaa etsiä niitä viimeisiä jamppoja klaanimatsissa.
Airstriken sai laitettua 3 mapissa, Sandstormissa (terot) ja Guidancessa (siilit) ja Enowapissa (siilit). Sandstormissa ilmaiskut sai lähetettyä joko dyyneille, tai vuorille. Ja kuka sinne sitten menisi? No siilit kun siitä on lähes pakko jossakin vaiheessa juosta. Ja jos terot saisi pommittaa mihin vain, niin siinä olis kyllä kusi sukassa siileillä aika nopeesti. Guidancessa ideanahan ei ollut edes välttämättä listiä vihollisia iskulla vaan avata C4 portti extraction paikalta. Tässäkin jos airstriken saisi mihin vain, olisi teroilla kuumat paikat. Enowapissa Airstrikella sai tuhottua terojen vartiotorneja(?) ja palan basea ympäröivää aitaa josta pääsi sisään. Tässäkin jos saisi mihin vain airstriken niin ei kai siinä muuta siileillä kun koko terojen base paskaksi. Ja tosiaan, seinää on jo tuhottu airstraikeilla, ehkä ps3:lla saadaan jotain sälääkin tuhoutumaan mutta ps2 tehoilla riitti hyvin 'oleellisten' asioiden rikkoutuminen.
Tärkeimpinä pidän itse seuraavia:
- Pienemmät ja paremmin suunitellut mapit kuin s3. Mitä enemmän s3 pelasi, niin sitä vähemmän reittejä löytyi. Joissain mapeissa kun näitä hyökkäysreittejä oli tasan 2 tai 3 niin siinä kun se mainostetut 16 jamppaa istuu kyykkimässä niin klaanimatsit tuppas venymään yli 3tuntisiksi kun kummallakaan ei ollut mitään järkeä syöksyä suden suuhun.
- Aseisiin runsaasti lisää tarkkutta verrattuna s3, eli toisinsanoen s2 tähtäyssysteemi takaisin.
Toissijaisia:
- Painolasti ja aseiden kustomointi olivat kivoja lisiä s3:meen. Ne voitaisiin säilyttää
- Ajoneuvot pois, jos välttämättä jotain isoa mappia pitää änkeä niin sitten, mutta muuten pois
- Aseet tasapainossa terojen ja siilien välillä. Tämä varmaan ainut asia jossa s3 on s2 parempi.
- Control-pelimuoto voitaisiin säilyttää. Mun mielestä hauska pelimuoto vaikka moni siitä ei tykännytkään.
Joo eiköhän tästä vielä lisääkin keksi. Hyvä pelistä tulee jokatapauksessa. Vaikka s3 onkin haukuttu, on se PlayStation onlinen 3.paras nettipeli edeltäjiensä takana