Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM [Hype]

Vastaus: SOCOM [Hype]

karpaasi sanoi:
1) Siis mitä ihmettä?Tietenkin rekyyli pitää löytyä aseista, ettei voi riehua miten haluaa?Tuli aikoinaan kokeiltua intissä ammunnoissa muutamaan kertaan, että montako kutia sitä osuu, jos liipasin pohjassa vetää 10 kutia menemään-->1reikä 9:ssä, toinen taisi olla 4 , kolmas taulun ylälaidassa ja loput hiekkavallissa.Ja tämä siis seisaaltaan 50 m matkalta. Millainen rekyyli socomeissa edes oli?en nyt enää muista monen vuoden tauon jälkeen. Vaihteliko se paljon aseen mukaan ja Ak-47 oli esim aika löysällä rekyylillä tai ns."ylösvedolla" varustettu?
Tästä nyt on socompiireissä tapeltu iät ja ajat. Toiset on sitä mieltä, että rekyyli on hyvästä, koska sitä on oikeastikin.
Esim. minun mielestä taasen epärealistisessa pelissä pelimekaniikka on kaiken a ja o. Ja yleinen taitotekijä laskee, jos panokset ei mene tähtäimeen. S2:ssa panokset meni kohtalaisen hyvin tähtäimeen, jos ei ampunut nappi pohjassa. Ja näpyttelykin vaati silti helvetisti taitoa, koska tähtäimen pito vihun päällä jatkuvasti vaatii taitoa.

Eli lyhyesti oma mielipide:
Alkuun kun alottaa ampumisen, panosten pitäisi mennä melko hyvin tähtäimeen, oli sitten juoksussa tai mitä vaan. Sitten kun alkaa tulla enemmän kuin 3 panosta kerrallaan, alkaa ase muuttua todella epätarkaksi niin, että ainoastaan lähitilanteessa kannattaa painaa sitä liipasinta pohjaan. Ja tietenkin asekohtaisesti pieniä eroja, esim. joku ase on paljon tehokkaampi mutta rekyyli alkaa puolet aiemmin ison vaikutuksen ja vaikuttaakin oikeasti enemmän kuin esim. SD-aseilla.

No joo, nyt loppu paasaaminen täällä suunnalla ja eikun kouluun! :D
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Pakko sanoa, että samaa mieltä Piben kanssa. Ensimmäiset padit jotakuinkin tähtäimen keskustaan, ja sitten alkaa ruiskimaan vähän sinne tänne (EI kuitenkaan s3 hehtaariluokalla). Ja noista ampuma-asennoista vielä että ei mitään BF:MC tyylistä, että heti kun vihu on näkyvissä syöksytään makaamaan ja nappi pohjaan vaan kunnon kaksintaisteluja, niissä sitä taitoa mitataan (vrt s2).

Nyt myös kouluun
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

benew sanoi:
Pakko sanoa, että samaa mieltä Piben kanssa. Ensimmäiset padit jotakuinkin tähtäimen keskustaan, ja sitten alkaa ruiskimaan vähän sinne tänne (EI kuitenkaan s3 hehtaariluokalla). Ja noista ampuma-asennoista vielä että ei mitään BF:MC tyylistä, että heti kun vihu on näkyvissä syöksytään makaamaan ja nappi pohjaan vaan kunnon kaksintaisteluja, niissä sitä taitoa mitataan (vrt s2).

Nyt myös kouluun
Pahoittelen kommenttiani, en ole socom-skenessä pyörinyt tosiaan sitten Socom 1:n:eek: No noinhan kirjoitin asian menevän?" Ensimmäiset tauluun, loput yli". Koetin sen vuoden pestin aikana tuota useamman kerran.. Tietenkin taitava pelaaja voi korjata rekyliin aiheuttamaa "ylösvetoa"! Se vaatii taitoa ja selvästikkin erottaa hyvän ja huonon pelaajaan. Jeps, ei mtn makaamismeininkejä. Tarkoitin lähinnä sitä, ettei seisaaltaan kannata edes yrittää ampua 150-200 m:n päähän...AINAKAAN JUOSTESSA

Luennot alkavat vasta yhden aikaan:p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM [Hype]

Pibe sanoi:
Tästä nyt on socompiireissä tapeltu iät ja ajat. Toiset on sitä mieltä, että rekyyli on hyvästä, koska sitä on oikeastikin.
Esim. minun mielestä taasen epärealistisessa pelissä pelimekaniikka on kaiken a ja o. Ja yleinen taitotekijä laskee, jos panokset ei mene tähtäimeen. S2:ssa panokset meni kohtalaisen hyvin tähtäimeen, jos ei ampunut nappi pohjassa. Ja näpyttelykin vaati silti helvetisti taitoa, koska tähtäimen pito vihun päällä jatkuvasti vaatii taitoa.
Juuri tätä meinasin. Socom3:n rekyyliä alaspäin. Kakkosen rekyyli oli hyvä. Ykkösessä oli ehkä sarjan paras. Siihen kun päästäis ni peukalotki valuis hunajaa ;)
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Jaa-a. Minulle kun olisi riittänyt pelkästään pienet hienosäädöt pelattavuuteen ja kaikki vanhat Socom-kartat (CA-karttoja emme ole Euroopassa edes päässeet vielä pelaamaan) paremmilla graffoilla ja sujuvammalla nettikoodilla varustettuna. Mutta saas nähdä kun uhkaillaan noin suurilla muutoksilla, mitä siitä tulee. Tähän mennessä olen yllättynyt positiivisesti jokaisesta uudesta Socomista. Monet asiat ovat menneet eteenpäin, mutta parannettavankin varaa on jäänyt paljon, esim. pikajuoksevat kenguru-sniput ja encumbrancen säilyminen kuolemaan asti vaikka olisi tyhjentänyt kaikki miinat ja singot tien varteen.

Nyt vaan toivon että Zipper ei muutu suuruudenhulluksi ja vie Socomia Warhawk- ja Battlefield-suuntaan. Kunhan muistaisivat sen vanhan totuuden: "Jos se ei ole rikki, älä yritä korjata sitä." Ei lentokoneita eikä edes helikoptereita Socomiin kiitos. Jännityksellä jään odottamaan E3:n tiedotuksia. Sitten voi tulla suuri "aah" ja "ooh". Toivottavasti ei kuitenkaan "voih", eli pieni pelko iski takalistoihin :p

Jännityksen määrää vielä lisää se, että Socom 4 on se peli jota odotan ylivoimaisesti eniten PS3:lle :)
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Uaa! Sellainen aihe että löytyisi jokaisen mielipiteeseen jotain kommentoitavaa, joko positiivisessa tai negatiivisessa mielessä. :) Tosin siitä tulisi sellainen romaani, ettei sitä kukaan lukisi (tai minä jaksaisi edes kirjoittaa).

Tyydyn sanomaan, että itse pidän jokaisesta Socomista tiettyjen plussien ja miinustensa takia. Joka kerta, kun on Socomista uudempaan joutunut siirtymään, on jonkinlainen "kulttuurishokki" iskenyt. Ykkösestä kakkoseen siirryttäessä huomattiin että ukothan eivät enää kuole siihen totuttuun 1-3 paukkuun jokainen kerta. Kakkosesta kolmoseen siirryttäessä taas järkytti, kun ekan kerran ampui juoksusta viiden metrin päästä seinään, ja huomasi panosten leviävän mukavalle 3m halkaisijaltaan olevalle alueelle.

MUTTA: Jokaiseen Socomiin on totuttu ja nyt ne kaikki tuntuvat hyviltä omine hyvine ja huonoine puolineen. Kakkosen aikana itselläni nousi yhteisö samaan arvoon pelattavuuden kanssa, ja näimpä tämä pätee vieläkin. Mukava kuulla neljä vuotta sitten takaraivoon palaneiden äänien mörinää onlinessa tänäkin päivänä :D

Socom:CA ilmestyy PS2:lle ensi kuussa. Sen tulen ostamaan, aivan kuin PS3 versionkin, kunhan ilmestyy. Toiset kerää Harry Pottereita, minä Socomeita.
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Wiggers sanoi:
Toiset kerää Harry Pottereita, minä Socomeita.

ollaan samallaisia hihhuleita molemmat :p

socom 1 & 2 on tähän mennessä olleet ne hauskat pelattavat,
kolmosessa oli liikaa pikkuvikoja, vaikka suhteellisen hyvä peli sekin on.
kunhan s4 ei ole tyyliä napipohjassa eteenpäin.

battlefield on omanlaisensa kokemus, eikä socomista saa tehdä samanlaista.

pakko olla-listani on kuitenkin kovin "vaatimaton":
- mappeja joka lähtöön. (isoja 20vs20, pieniä 4vs4, keskikokoisia 10vs10 esimerkiksi)
- 3rd person-kuvakulma (se ei muuten ole socom)
- entistä vielä laajempi klaanituki (pelin sisäinen matsikalenteri, klaanille oma "rekryosio" ja "mainostus-sivu")
- aseissa hyvä tasapaino
- realistinen rekyyli (ei kilometrien heittoja kuten s3)
- pelihahmojen ja varusteiden kustomointi (mm. naamioidut aseet ja "itsensä" näköinen pelihahmo )
- ajoneuvot (vain isoissa mapeissa)


siinäpä vanhan socom-nistin mietteitä, innolla odotan infoa tulevasta. :)
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Mulla on vahva fiilis että zipperi jatkaa socom3:n tiellä ja koettaa "kehittää" sosomia vielä entisestään enemmän "taktiseksi räiskinnäksi". Toivottavasti olen väärässä ja zipperin mogulit tulloo tajuihinsa.

Parannukset:

* SOCOM 3 paskat poies
* SOCOM II / I tapainen peli kiitos.

En oo vieläkään oikeen ymmärtäny että miksi zipper, tehtyään plegen ylivoimasesti suosituimman ja myyvimmän nettipeli sarjan lähti sosomi kolmosessa muuttamaan sitä ja lopputulos oli jo aivan toinen (paska) peli.

Toivottavasti ottavat monta askelta taaksepäin ja miettivät tälläkertaa ennenkuin julkasevat toisen pettymyksen.
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Kovin tarkkaan en jaksanut edellisiä lukea, mutta paljon kaikkia Socomeita pelanneena lisään muutamia omia mielipiteitäni:

- Ping-systeemi olisi mainio lisä
- Tähtäimessä välähtävä "varoitus" naatin lentäessä tai miinaa pläntättäessä kokonaan pois
- Realistisempia kuolemia, ei S2:n ja 3:n kaltaista mieletöntä osumankestoa
- Tasapainoisempia karttoja molemmille porukoille
- Ampumisen ääni oli surkea kolmosessa, yksi luoti kuulosti kolmelta
- Seinien tai ovien läpi näkyvät aseet tai ruumiinosat paljastivat liian usein vihun olinpaikan
- Open mic ja monta eri kanavaa toimii hyvin Resistancessa, miksei tässäkin? Erillinen nappi tietty jos puhuu kaikille
- Socomin aula-systeemi pitää säilyttää ja parantaa sitä entisestään
- Tauntteja ja tähtäimen nopeusasetuksia (yms) pitää voida säätää kesken pelin jos haluaa
- Puukko mukaan vakiovarusteeksi! Hyvä keino nöyryyttää vastustajaa
- Voisi ehkä harkita ns. väsymysmittaria ja mahdollisuutta juosta nopeammin tarvittaessa
- Mikäli niitä ajoneuvoja on pakko tunkea mukaan, niin jeeppien soisi tuhoutuvan yhdestä singon laukauksesta
- Tämän lainaan True Combat Elitestä: Health-mittarin virkaa voisi toimittaa sotilaan kuva, jossa näkyy osumakohdat
- Pelaajien selaaminen nopeammaksi, kolmosessa joutui odottamaan pari sekuntia kun vaihtoi seurattavaa pelaajaa
- Toisen pelaajan tähtäin olisi kiva nähdä kun spectaa kuolleena ennen seuraavaa rundia, näkisi parhaiden tyylin pelata

Tekisi mieli kirjoitella paljon lisääkin juttuja, lainata jotain parhaita puolia niin Pc-puolelta Wolfenstein Enemy Territorystä kuin Pleikan BF2:stakin, mutta katsotaan ensin mitä sieltä tulee ja päivitysten avulla lisää korjauksia.

edit: Pari lisäystä
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Eliminaattori sanoi:
-1.Ping-systeemi olisi mainio lisä
- 2.Tähtäimessä välähtävä "varoitus" naatin lentäessä tai miinaa pläntättäessä kokonaan pois
- 3.Realistisempia kuolemia, ei S2:n ja 3:n kaltaista mieletöntä osumankestoa
- 4.Tasapainoisempia karttoja molemmille porukoille
- 5.Ampumisen ääni oli surkea kolmosessa, yksi luoti kuulosti kolmelta
- 6.Seinien tai ovien läpi näkyvät aseet tai ruumiinosat paljastivat liian usein vihun olinpaikan
- 7.Open mic ja monta eri kanavaa toimii hyvin Resistancessa, miksei tässäkin? Erillinen nappi tietty jos puhuu kaikille
- 8.Socomin aula-systeemi pitää säilyttää ja parantaa sitä entisestään
- 9.Tauntteja ja tähtäimen nopeusasetuksia (yms) pitää voida säätää kesken pelin jos haluaa
- 10.Puukko mukaan vakiovarusteeksi! Hyvä keino nöyryyttää vastustajaa
- 11.Voisi ehkä harkita ns. väsymysmittaria bEASTER muute ownaa ja pahasti ja mahdollisuutta juosta nopeammin tarvittaessa
- 12.Mikäli niitä ajoneuvoja on pakko tunkea mukaan, niin jeeppien soisi tuhoutuvan yhdestä singon laukauksesta
- 13.Tämän lainaan True Combat Elitestä: Health-mittarin virkaa voisi toimittaa sotilaan kuva, jossa näkyy osumakohdat
- 14.Pelaajien selaaminen nopeammaksi, kolmosessa joutui odottamaan pari sekuntia kun vaihtoi seurattavaa pelaajaa
- 15.Toisen pelaajan tähtäin olisi kiva nähdä kun spectaa kuolleena ennen seuraavaa rundia, näkisi parhaiden tyylin pelata

edit: Pari lisäystä

Hmm... Vastailen näihin elimin jutskiin... Erittäin hyviä meinaan.

-1.Pingin näkyvyys olis kyl hyvä, vois vaikka laittaa servua tehtäessä "Max pingin" et peli potkis ulos sen ylitettyä.
-2.No joo... Voipi olla hyvä lisäys, mutta ei varoituksista haittaakaan ole.
-3.Ehkä olis kiva kun peli todellakin osaisi vähentään sitä elämää riippuen mihin osuu (Käteen, mahaan tai päähän.
-4.Itse pidän mapeistä jossa todellakin tähtäyksellä on väliä, en pitänyt kolmosen mapeistä kokonsa takia, taaseen kakkosessa oli monta hyvää... NightStalker on juuri täydellinen mäppi.
-5.Äänillä ei nyt ole suurempaa merkitystä, tosin aseiden ääni bugi kolmosessa oli kauhea.
-6.Totanoiniin, haittasihan tuo jonkun verran cämppimistä joka todellakin on tärkeä osa peliä.
-7.Open mic = Nääh. toimiihan se mut ei mielestäni vuoropuhelua voita.
-8.Aula systeemi socomeissa on täydellinen. Pari pientä lisäystä voisin haluta, mm. infoa jo käynnissä olevasta pelistä (rundit esimerkiksi).
-9.No juu, löytäisi todellakin nopeasti itselleen sopivat tähtäin asetukset.
-10. AIVAN. Puukkoa on kaivattu.
11. Ei väsymystä, kauheeta tansessakin örkeil se rage mittari. :D
12. Hittoon kaikki ajoneuvot.
13. Toimiva jo näinkin niiin miksi vaihtamaan.
14. Kyl kakkosessa oli tarpeeks nopea.
15. Ja todellakin se tähtäin! Voi jo nähdä siitä onko koodari. :D (eikä ketun tarvi väittää et käytän auto aimia ku omistelen. :rolleyes:)

Nämä tosiaan omia mielipiteitäni !
Jo pelailun määrä oli häkellyttävän suuri kakkosen aikaan (+1500h pelattu). Kolmosta hädin tuskin 300, aika roima lasku... Itse luulen sen johtuvan taidon tarveen laskusta.

Rekyyli perseeseen ja kakkosen tyyli takas !
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Edellisten lisäksi kakkosesta tutut:

Hypyssä kääntyminen disabloitu
naatin heiton aikana ei voi liikkua
singon kädessä pitämisen aikana ei voi liikkua

Nämä taktiset valinnat teki kakkosesta niin hyvän. Lisäksi kaikista socomeista tuttu third person view ja ampumattomuus syöksyessä ja noustessa nostaa socom nelosen takaisin räiskintöjen kärkeen kaikista alustoista.
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Suuressa maailmassa ovat lyöneet huhun mukaan tulevan Socomin (Socom 4: Competition) jo kassojen tietokantaan, josta oheinen kuva osoituksena (pelimyymälä Game Crazy).

The reader claims that he is working for the retail chain Game Crazy and saw that Devil May Cry popped up in his company's PSP list. Furthermore, two new SOCOM titles have been listed as well: SOCOM Competition for the PS3 and SOCOM Tactics for PSP. As much as these sound great, Zipper and Capcom, or Sony for that matter, are yet to comment on these rumors.
(lähde)
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Nisupulla sanoi:
Suuressa maailmassa ovat lyöneet huhun mukaan tulevan Socomin (Socom 4: Competition) jo kassojen tietokantaan, josta oheinen kuva osoituksena (pelimyymälä Game Crazy).

(lähde)

Hmm, Socom 4: Competition. Meinaat vissiin Socom: Competition....siis mistään mitään tietämättömänä ihan kuten kaupan listalla on.... :rolleyes:
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

XShava sanoi:
Hmm, Socom 4: Competition. Meinaat vissiin Socom: Competition....siis mistään mitään tietämättömänä ihan kuten kaupan listalla on.... :rolleyes:

Heh.. kyllä. Sitä vaan jotenkin mieltää tulevan Socomin jatkumoksi edellisistä ja silloin järjestysnumerolle voisi käyttöä löytyä tai sitten ei. No, kenties uusi alusta jo sinällään aloittaa pelin alusta. Toivottavasti siinä on kuitenkin jotain vanhaa, joka nosti tämän muiden yläpuolelle.
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Kyllä tuo päivämäärä näyttää IMHO ihan uskottavalta jenkkilöihin, toivottavasti tännekin. Tosin Eurooppa kulkee aina Zipperin jälkijunassa. CA ei taatusti vienyt paljoakaan Zipperin voimavaroista, jotka ovat varmasti olleet täysipäiväisesti next-gen Socomin kimpussa heti S3:n jälkeen, eli syksyllä tulisi vähintään 2 vuotta kehitystyötä täyteen (laskien S3:n julkaisusta USA:ssa).
 
Vastaus: SOCOM [Hype]

Hmm, uuden PS3 päivityksen myötä S3 ei enää toimi? :eek: Kakkonen kyllä toimii.. Toivottavasti CA toimii myös.
 
Ylös Bottom