Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

hartzu

KonsoliFIN Alumni
Sony Computer Entertainment julkisti hetki sitten uusimman jatko-osan maineikkaaseen SOCOM sarjaan. Tuleva SOCOM 4 on sarjan aiemmat osat Confrontationia lukuun ottamatta tehneen Zipper Interactiven käsialaa.

Nimi: SOCOM: Special Forces
Genre: sota, third person shooter
Yksinpeli: kyllä
Moninpeli: kyllä, 32 pelaajaa
Yhteistyötila: ?
Move-tuki: kyllä
Kehittäjä: Zipper Interactive
Julkaisija: Sony Computer Entertainment
Julkaisuajankohta: Eurooppa: 20.4, UK: 22,4 USA: 19.4
Kotisivu: SOCOM.com - Welcome
Pelin foorumit: SOCOM.com - Welcome
Julkaisutraileri: SOCOM 4: U.S. Navy SEALs Video Game, Exclusive Debut Trailer HD | Game Trailers & Videos | GameTrailers.com
Multiplayertraileri: Viddler.com - SOCOM 4: Not For Self Multiplayer Trailer - Uploaded by sceablog

4406155387_d419ec72d0.jpg


Taustaa:

Tapahtumat sijoittuvat Kaakkois-Aasian maahan, joka on ajautunut kaaokseen sotilasvallankaappauksen myötä. Pelaajan tehtävänä on johtaa viiden miehen erikoisjoukkoa ja estää kaappaus. Yksinpelin tapahtumat sijoittuvat kuuden päivän ajalle ja sen aikana liikutaan urbaaneissa ympäristöissä, kylissä, vuorilla ja luonnollisesti myös viidakossa. Ympäristöt tulevat olemaan tuhoutuvia, ja käytössä on myös taktisia ilmaiskuja. Kuriositeettinä mainittakoon, että mukana tulee olemaan myös nimeä "Forty Five" käyttävä naistaistelija .

[GT]62664[/GT]

Lisätietoa:
SOCOM.com - Welcome
Lock And Load: Announcing The New SOCOM – PlayStation.Blog.Europe

IGN sai kunnian tehdä ennakkokatsauksen peliin: SOCOM 4 Revealed - PlayStation 3 Preview at IGN

4407054436_09543071a7.jpg

4407053878_0d35752b1a.jpg
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM 4 [hype]

okei. ihan kiva vihdoin saada se oikea current gen socom, mutta mitäs tapahtuu confrontationille? meikäläisen puolesta voisivat vain keskittyä siihen magiin ja tuoda paljon uutta materiaalia siihen.

ja kohta rupeaa perse jo repeämään näistä shoottereista (kz2, mw2, mag, confrontation, bc2, ofp:dr, jne.jne.). ei vain ole aikaa pelata näitä kaikkia onlinessa. yksinpelit kyllä kerkee vetää, mutta mp vaatii jo hieman enemmän sitoutumista. njoo eihän tätä ole pakko ostaa... eihän :o
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

MIIIIIITÄÄÄÄÄÄÄÄÄ??!! Justiinsa innostuneena Googlettelin vaan "SOCOM 4" ja luin jotain kesäkuisia uutisia Kotakusta, ja näin ja sitte osu silmään tää aihe Googlessa. Just luin GameTrailers.com:ista, että Sony aikoo paljastaa GTTV:ssä tänään jonkun uuden pelin, ja tämä se nähtävästi oli.

Grafiikat näyttää kyllä todella hyvältä. Kyllä huomaa että PS3:sta osataan jo repiä hyvin tehoja irti, kun kaikki yksinoikeudet näyttää helvetin hyvältä (UC2, KZ2, LBP, GOW III...). Nyt vaan tätäkin odottelee... Tietääpähän ainakin jo nyt, mitä sitä pelailee sit netissä syksyllä. Vihdoin truu Socom. :)
 
Vastaus: SOCOM 4 [hype]

mutta mitäs tapahtuu confrontationille? meikäläisen puolesta voisivat vain keskittyä siihen magiin ja tuoda paljon uutta materiaalia siihen.

Jep, keskittyisivät nyt pelkästään MAG:n, iteltä jää ainakin ostamatta tämä painos, olkoon sitte vaikka kuinka se oikea Zipperin peli, mutta ei kiinnosta mitkään thöörd person suutterit pätkääkä!
Se jo nähtiin, että Zipper osaa tehdä kunnon FPS-pelinkin, niin miksei muuttanut Sukkaakin FPS:säksi, vaikka pari edellistä olikin Tööt personeita :rolleyes:
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Jaaha, sitten taas sormet ristiin, että tästä vihdoin ja viimein tulisi se tämän konsolisukupolven nettipeli, jossa voisi oikeasti kehittyä. Tähän mennessä cod4 ja kumppanit ovat aim assisteineen olleet liian "kaikkien pelejä" eikä sitä PS2:n pelien kehittymiskäyrää ole ollut juuri laisinkaan.

Nyt vain pitäisivät kaiken simppelinä ja jättäisivät ne classit ja perkit muille pelitaloille niin saataisiin oikeasti kunnon nettipeli, jota jaksaa pelailla openeillakin. Odotukset korkealla, etenkin Zipperin viimeisimmän PS3 työn, MAGin takia. Ainakin betassa oli jo sellaista oikeaa, vanhaa PS2 henkeä mukana.

Toivotaan.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

32 pelaajaa, hajoavat ympäristöt. "True Socom".:rolleyes:

Noh, odotetaan silti vielä varovaisesti, mutta aika pahasti jo sattui sydämeen heti ainoat tiedot, mitä pelistä annettiin..
 
Vastaus: SOCOM 4 [hype]

meikäläisen puolesta voisivat vain keskittyä siihen magiin ja tuoda paljon uutta materiaalia siihen.

Zipperin Community Leader totesi, ettei MAG:iä missään tapauksessa hylätä ja sitä tuetaan vielä pitkään.

Kuten tuosta IGN:n ennakosta voi lukea, ei moninpelistä annettu vielä mitään muuta tietoa, kuin että se tukee maksimissaan 32 pelaajaa. Pelimuodoista tai muistakaan yksityiskohdista ei kerrottu mitään, joten ihan vielä ei kannata vanhojen SOCOM veteraanien ranteitaan aukoa :)
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Synophiksen kanssa samoilla linjoilla. Toivelistalla yksinkertaisena pidetty räiskintä, jossa oppimiskäyrää enemmän kuin keskiverto PS3-pelissä. Innolla odotetaan, tuleekohan syksyllä jo. :P
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

32 pelaajaa, hajoavat ympäristöt. "True Socom".:rolleyes:

Noh, odotetaan silti vielä varovaisesti, mutta aika pahasti jo sattui sydämeen heti ainoat tiedot, mitä pelistä annettiin..

32 pelaajaa ei tarkoita, että 32 pelaajaa olisi aina joka pelimuodossa. Varmaan tästä löytyy jotain respa-TDM:ää, jossa on 32, mutta muuten sitten noissa "true hardcore oldschool" -muodoissa on sellanen perus Socom-meininki eli tyyliin 6vs6, 8vs8, ja näin...

Hajoavat ympäristöt... Tässä oma reaktioni: !!!!!!!!!!!!!!!!

Tätä ei nähdä monessa pelissä, joten hyvä että joskus siihen edes panostetaan. Tuskin mitään Red Faction -tasoa saavutetaan, mutta toivotaan että esim. suojia sais hajotettua (tuo lisää taktisuutta peliin, eikä voi cämppiä ikuisuuksia yhden suojan takana). Tuleekohan tähän muuten joku ihan uus cover-systeemi?

Niin ja huomenna koulun jälkeen voikin sitten nähdä sen tänä iltana Amerikan aikaan julkaistavan trailerin. Odotan innolla. :) Viidakkomapit kuullostaa erittäin hyvältä.

Miltäs kuullostais muuten 5 pelaajan co-op? ME WANT!
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

32 pelaajaa ei tarkoita, että 32 pelaajaa olisi aina joka pelimuodossa. Varmaan tästä löytyy jotain respa-TDM:ää, jossa on 32, mutta muuten sitten noissa "true hardcore oldschool" -muodoissa on sellanen perus Socom-meininki eli tyyliin 6vs6, 8vs8, ja näin...

Joo, mutta kun toi 32 pelaajan tuominen vie vain kehitysaikaa ja pois sieltä muusta pelisuunnittelusta. Niille tehdään mahdollisesti omat versiot mapeista jne ja ketään ei kuitenkaan kiinnosta pelata niitä. Tästä voi päätellä myöskin sen, että hyvin varmasti tulee olemaan monta pelimuotoa / mappi, ei hyvä.

Hajoavat ympäristöt... Tässä oma reaktioni: !!!!!!!!!!!!!!!!

Hajoavat ympäristöt eivät sovi millään tapaa Socomin pelimekaniikkaan.


En nyt täysin todellakaan dumaa peliä vielä tässä vaiheessa, mutta en todellakaan ole enää Confron jälkeen nostamassa odotuksia kattoon, vaan odotan kauhulla lopullista peliä ja toivon, että yllätyn positiivisesti. MAG:n kohdalla tietty näin kävi, eli tietyllä tapaa Zipper on kyllä onnistunut saamaan luottamusta takaisin kolmosen jälkeen..
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

*drool* pitkästä aikaa hyviä uutisia, vanhana socom konkarina odotan innolla mitä tuleman pitää, S1 ja S2 ehdotonta verkkopelien eliittiä, nBk for life ;P
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

En nyt haluaisi mitenkään olla kyyninen, mutta on pakko.
IGN inhottavin paljastus pelistä ikinä sanoi:
SOCOM 4 is a squad-based, realistic, tactical third-person shooter. If that sentence just made you fall slightly asleep, shake it off because this installment promises to be far friendlier to new initiates than earlier SOCOM games.
TUSKAAAAAAAAAAAAAA! Jessus sentään. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAaarrrghh... keeping fingers crossed though.

Just se SOCOM 2 vaikeus (SOCOM 1 en ole kuin jälkikäteen muutamaan kertaan kokeillut) teki siitä loistavan nettipelin. Ei ollut tehty "suurelle yleisölle" teki siitä pelistä järjettömän koukuttavan ja aiming system oli aivan järkyttävän hyvä. Jopa ärsyttävät spongetukset ja liiallisen lagin hyväksyi erittäin pitkälle, koska peli oli niin kilpailullinen ja koukuttava. Mapit oli suunniteltu yhtä pelimuotoa varten ja 16 pelaajaa oli täysin riittävä määrä.

Näistä elementeistä on hyvät pelit tehty.

EDIT: Syno ja RA?! täh hoosianna?! ja olihan synophis SOCOM 2:ssa. Nimellä Juippi suurimman osan aikaa.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Toivotaan parasta, pelätään pahinta. MAGin jälkeen odotukset ovat korkealla, mutta muutamat tiedot pelistä täällä saivat pelkäämään pahinta.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Niimpä! Muistan sut socom 3 ajoilta ku käytit vaa RA-14 silencer 2 ja low scope :D:DD
Ehkä socom 2 ajoil olit myös? =D
Jaah. Hienoa että tällaisia asioitakin muistetaan. Socom 3 vaatikin hieman omaa haastetta kun luodit menivät minne sattui. Pelasin kyllä Socom 1 lähtien, eri nimellä vain. RA-14:sta puheenollen viimeisimmässä PS3 socomissa hyviä aseita, kuten juuri RA oli otettu pois. Toivottavasti ne tuodaan takaisin.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Noh pirhana. Olin väärässä ja Socom 4 huhu pitikin kutinsa..

Socom on kunnon old school ps-sarja, joten hankintaan menee. Onneksi pelissä on yksinpeli, mulle se on tärkeintä. MAG pölyttyy hyllyssä, pitäisi varmaan koklata vähän useammin..
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Jaah. Hienoa että tällaisia asioitakin muistetaan. Socom 3 vaatikin hieman omaa haastetta kun luodit menivät minne sattui. Pelasin kyllä Socom 1 lähtien, eri nimellä vain. RA-14:sta puheenollen viimeisimmässä PS3 socomissa hyviä aseita, kuten juuri RA oli otettu pois. Toivottavasti ne tuodaan takaisin.
Kattoo jos [FF] mikko huhtala tulis pellailee ton jälkee. RA oli ainoa ase, jolla se osas tuossa huonossa pelissä nimeltä SOCOM 3.
EDIT: Ja viitaten Cobrettin kommenttiin. Yksinpeli on iha turha lisä, toivottavasti siihen ei keskitytä ollenkaan peliä suunniteltaessa. Pahalta näyttää ku luki tuota previewtä.
EDIT2 : http://forums.socom.com/socom/board/message?board.id=socom4&message.id=904&jump=true#M904
Minun pointit:

Obviously we want only to see these features:

1. GAME SHOULD NOT BE DESIGNED FOR MAINSTREAM. We saw how badly SOCOM 3 failed compared to SOCOM2. If game is hard to get into, people will play it more and it will last long.

2. Do not put your time on single player. No one really cares except mainstream gamers (much of your money comes from them).

3. We want max. 16 player rooms. No 32 player rooms. No one likes bigger rooms.

4. MOST IMPORTANTLY: NO WEAPON ATTACHMENT, NO "PERKS", NO VEHICLES, NO UNNECESSARY WALLS TO CAMP BEHIND, NO OBSTACLES, NO BLOWING BARRELS.

5. Every map should be designed for one mode only, maps are not good with demolition and control eg. They are good only with one of the modes.

6. Aiming system should be exactly the same as it was in SOCOM 2. Look! Nothing needs to changed. It was freaking perfect.

7. No running button, command system (gunswitch thing) shouldn't be changed from SOCOM 2. It was good with quick 1 and quick 2 buttons. Control were great in SOCOM 2.

8. Make a proper lefty settings, they never worked in SOCOM Confrontation. I am not a user of them but many of my friends stopped Confrontation because of that. Of course this feedback belongs to Slant Six.

9. Simple is beautiful. SOCOM 2 maps had no cars in the middle of DG (yes there was one truck okay in SOCOM 2). Keep it that way.

10. Make it competitive. Test it long and take your time. No one wants to see Zipper fail this time. I trust on you guys. Eliminate the bugs and ALSO VERY IMPORTANT ASPECT. Make eg. scoping harder (and possible through windows eg. confrontation had its bugs with this when the bullets hit the window edge) than it was in SOCOM 3 and CA. Sniping was challenging in SOCOM 2 and making kills made a good feeling that you had achieved something. This feeling never carried on in SOCOM 3 and CA and nowadays when playing PS3 online shooter games. I haven't tested MAG though.

When you meet these 10 requirements I can happily say that you have met my needs, more like you have overdone yourselves. You have then made a game that is totally unique and especially different compared to PS3 online games. Why? Because it requires actual skills and is not made for mainstream gamers.

Thank you,

Myytti from Finland.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Ketkä on "we" johon tossa avoimessa kirjeessäs viittaat?

SOCOM-snobit.

Niin ja tuossahan aloitusviestissäkin sanotaan että 32 pelaajan matsit löytyy, eikä pelin valtavirtautumisesta varmaan kannata huolehtia ainakin mitä MAGia on tullut pelailtua. Hyvin vähän auto-aimia ja muutenkin melko HC meininki.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Väärä asenne. Socom-FANIT. Ne, jotka haluaa jotain muuta kuin Socomia, voi ostaa jotain muuta kuin Socomia.;)

Suurin osa pointeista Myytillä kohdillaan ja juuri niitä tärkeimpiä. Pitää itsekin käydä postaamassa vähän lisää mm. kranuista jne.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Väärä asenne. Socom-FANIT.

Vitsillähän minä :D

Vaikka en ole aiempia Socomeja pelannut niin mielenkiinnolla tulee seurattua tämän kehitystä, kuulostaa lupaavalta ainakin näillä tiedoilla.

Edit: Julkaisu jo syksyllä? Zipperillä on kiirettä pitäny :D
 
Ylös Bottom