Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Innolla odotetaan. Toivottavasti kuitenkin viimeistelevät sen loppuun huolella, eikä tule mitään keskeneräistä kamaa kuten Confrontation. Aivan sama vaikka julkaisu venyisi ensi vuoteen, kunhan sieltä tulee hiottu ja onnistunut paketti.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Eihän tässä mitään kiirettä, pitää ottaa viellä socom Confrontationista kaikki ilo irti vaikka pilalla onkin, ja ostoslistalle tulevaisuudessa socom 4, mitään socom sarjaa ei saa jättää ostamatta, koska paras 3prs. pelattava peli josta innostuin edes aloittamaan peli maailmani pleikalla.


Ensinmäisenä rakas pleikka ykkönen jossa minulla oli pelinä spyrö, jota pelasin ehkä kerran vuodesta jolloin pleikka oli ihan tyhjää vaan.

Toiseksi tuli pleikka kakkonen josta olin ylpeä kun omistan sellaisen vehkeen socomin kera, ja siitähän alkoi pelimaailmani socomin ansiosta.

Nytten sitten omistetaan jo muita mahtavia pelejä, mutta saanpas kiittää socomia loppuelämäni.
Pleikkari on tuottanut mulle monta ilon hetkeä ja vielläkin tuottaa.

- iTzNolife
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Toivottavasti hyvin paljon sukka 2 muistuttava peli tule pihalle ja mahdollisemman paljon vanhoja sukka hakkaajia takaisin menneiltä vuosilta. Olisi ihan mukava taas vanhojen jyrmyjen kanssa pelailla ja ampuilla nuubeja. Terv: The Bitch Suomi.:cool:
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Siis miksi te haukutte socomia sukaksi?, socomin kehittäjät on paiskinut paljon töitä pelin eteen, peli mikä peli, bugit voidaan korjata, mutta siitä varmaan lähiaikoina ei ole valitettu, ja muutenkin socomin kehittäjät kehittää juuri socom 4, tuskin aikaa enään bugia korjata, pelit on..
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Siis miksi te haukutte socomia sukaksi?, socomin kehittäjät on paiskinut paljon töitä pelin eteen, peli mikä peli, bugit voidaan korjata, mutta siitä varmaan lähiaikoina ei ole valitettu, ja muutenkin socomin kehittäjät kehittää juuri socom 4, tuskin aikaa enään bugia korjata, pelit on..

Siis tässä tapauksessa Sukka-sana ei tarkota, että peli olisi täysin paska kuten yleensä se sana mielletään. Jokuhan on tietenkin jossakin vaiheessa haukkunut peliä sukaksi, koska monessa eri Socom-pelissä on ollut hyvin paljon bugeja ja sun muuta. Ja tästä sitten porukka on ruvennut käyttämään yleistä nimikettä Sukka Socom-pelisarjan peleistä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

[FF]Myytti;1053338 sanoi:
Itse olen jo paljon kommentoinutkin, että minkälaisia asioita haluaisin pelissä nähdä. Mitä ovat muut ihmiset mieltä, että minkälainen tulee uuden SOCOMin olla ja minkälaisia asioita sen tulisi sisältää toimiakseen?

Tulee paljon samaa settiä, mitä sinullakin, mutta menköön.. Heitän sitä mukaa tekstiä, mitä mieleen juolahtaa.

- Nopeutta lisää verrattuna Confrontationiin. Voisi kopioida suoraan strafe- ja juoksunopeuden Socom kakkosesta. Tämä lisää yksilön taitoa nopeissa ja hitaissa tilanteissa. Vähentää kämpin vaikutusta.

- Syöksy maihin ja nopea nousu, toisin kuin Confrossa. Lisää jälleen taitoa, tappaminen nopeasti reagoivaa ja syöksyvää vastaan vaatii hyvän aimin. Vähentää kämpin vaikutusta.

- Hyppy ja siitä kiipeäminen pitää saada takaisin, Confrosta puuttui. Lisää jälleen pelin "flow'ta".

- Tähtäysnopeutta pitää saada isommaksi kuin mitä Socom kolmosessa tai Confrossa oli maksimiasetuksilla.

- Kranua heittäessä ei minusta saisi pystyä liikkumaan. Animaation ja heittoetäisyyden voisi kopioida suoraan Socom kakkosesta, samoin "fysiikat". Ei kranu tarvitse realistisia fysiikoita, vaan sellaiset fysiikat, että pystyt aina heittämään hyvin ennustettavan naatin. Socom kakkosessa toimi täydellisesti. Myös naatin teho voisi olla samanlainen kuin kakkosessa.

- Räjähtävät tynnyrit helvettiin.

- Aseen lataus tulee olla saman nopeuksinen kuin Socom kakkosessa ja se pitää pystyä tekemään missä tilanteessa hyvänsä.

- Aseiden rekyyli, tähtäimen ulkonäkö, tehokkuus, nopeus, äänet, kaikki voisi kopioida suoraan Socom kakkosesta. Confrossa aseet käyttäytyivät jotenkin hölmösti, tappaminen oli liian helppoa. Aseet liian nopeita ja luodit menivät liian suoraan. Kakkosessa oli täydellinen hajonta, täydellinen tulitusnopeus, tähtääminen vaati tarkkuutta ja tasaisuutta eikä huitaisua sinnepäin. M16, 552, 552sd, m4, m4sd, ak-105, aks, sinko, haulikot, miinat voisi tuoda ihan täysin sellaisenaan neloseen ja M14, IW ja pari muuta muokkaisi paremmin tasapainoisiksi. Attachmenteja ei tarvita ollenkaan, tuovat randomia peliin. Teroilla ja sealeilla omat aseet, karttatasapaino hoitaa tasapainotuksen, kuten Socom kakkosessa. Eli teroille miinat, AKS 552 jne, sealeille M4 jne. Kaikki aseet olivat todella yksilöllisiä.

- Ei eri armoreja, kaikille sama health määrä.

- Ei painosysteemiä, kaikki liikkuu samalla nopeudella.

- Ei juoksunäppäintä.

- Vanhoja karttoja voisi kopioida sellaisenaan HD:na ja tehdä lisäksi uusia samantyylisiä. Yksi pelimuoto / mappi on ehdoton.

- Aseiden valinta ja scoreboardit voi kopioida suoraan kakkosesta.

- First person, 3rd person, lean kaikki suoraan kakkosesta ja muita valintoja ei tarvita, ei siis OTS eikä muuta paskaa.

- Tasainen 30 freimiä sekunnissa, muuttaisi aika paljon monia vanhoja mappeja (Cross nopeissa tilanteissa, Vigi, Fish Hook, Bitter, Blood Lake jne.)

- 8 vs 8, 32 pelaajaa ajanhukkaa.

- Sniputus ja scopejen toiminta samanlaisiksi kuin kakkosessa. Toimi täydellisesti, kolmosesta eteenpäin scopet ollu täyttä paskaa ja snipaaminenkin on tehty paljon helpommaksi. Kakkosen scope-systeemi oli täydellinen.

- Ei aim-assista edes vähääkään, vaan suora systeemi Socom kakkosesta hajontoineen ja rekyyleineen.

- Ei tasopisteitä, kykyjen avaamisia, classeja, perkkejä, kaikki auki heti pelin alussa.


Noista tähtäys-, rekyyli-, liikkumis- ja muista systeemeistä sen verran, että on helppo sanoa, että haluaisi ne sellaisenaan kakkosesta, mutta on eri asia tajuaako kehittäjät mitä tällä tarkotetaan. Ymmärtääkö ne mikä tosta tähtäys ja liikkumisysteemistä teki niin loistavan.
Ne on kuitenkin niin pieniä yksityiskohtia, mitkä sen fiiliksen teki. Se tuntuma syöksyyn, ylösnousuus, strafeen, m4sd:n tai 552 sd:n rekyyliin tai minkä aseen tahansa, scopen liikuttamiseen, pistooliin vaihtamiseen, näissä kaikissa toiminnoissa oli se tietty tuntuma ja selkeys, järki.

Tämän vuoksi pelottaa, ettei sitä Socom 2 fiilistä enää tulla saamaan. Ei tajuta niitä pieniä yksityiskohtia. Yritetään änkeä liikaa animaatioita ynnä muuta peliin ja nämä vaikuttavat pelattavuuteen.
Tosin MAG jälleen nostaa tällekin toiveita, koska siinä on todella hyvin saatu tätä tuntumaa mukaan ja esim. rauta/reflex tähtäimen kaivaminen esiin on jätetty ilman kunnollista animaatiota, jotta tähtäin on vain pelimekaanisista syistä mahdollisimman nopeasti ampumiskunnossa. Ei ole haettu sitä turhaa animaatiota siihen väliin, vaan on palveltu pelattavuutta. Tästäkin toki heti tuli palautetta ja itkua kuinka se näyttää rumalta, kun Killzonessa ja CoDissa ja kaikissa "nykyaikaisissa" peleissä toiminto on kunnolla animoitu..



Pähkinänkuoressa suoraan sanottuna toivoisin Socom neloselta sitä, että se olisi täysi kopio Socom kakkosesta liikkumiseltaan, tähtäämiseltään, aseiden toimivuudeltaan, 1 pelimuoto/map jne jne jne ja siihen olisi tehty vain uusia mappeja vanhoja unohtamatta, saatu ruudunpäivitys tasaiseksi ja lagi pois.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Miksi tuhoutuvuus on huono juttu (jos tuhoutuvuus on samanlainen kuin BFBC2 niin sitten huono juttu) sillä se estää kamppimisen tai ainakin vähentää sen tehokkuutta huomattavasti.
Jos kämppimistä haluat niin ehdotan CoD sarjaa, erityisesti tämän kirjoitushetkellä uusinta osaa MW2:ta. Toisekseen, minkälainen tuhoutuvuus pitäisi olla että se mielestäsi olisi hyvä? Omasta mielestäni BF BC2:ssa alkoi olla jo sellainen tuhoutuvuus jolla oli merkitystä pelin kulun kannalta ja se toimi (edelleen IMO) hyvin.

Edit: ettei täysin offtopiciksi menisi, yhtään socomia en ole pelannut ja toivoisinkin että tästä demo tulisi (taitaa olla turha toive), sillä en näistä opiskelijarahoistani ala kuluttamaan "ei-varmoihin-peleihin" kun ei tahdo juuri olla rahaa niihin "varmoihinkaan".
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Tämän vuoksi pelottaa, ettei sitä Socom 2 fiilistä enää tulla saamaan. Ei tajuta niitä pieniä yksityiskohtia. Yritetään änkeä liikaa animaatioita ynnä muuta peliin ja nämä vaikuttavat pelattavuuteen.
Tosin MAG jälleen nostaa tällekin toiveita, koska siinä on todella hyvin saatu tätä tuntumaa mukaan ja esim. rauta/reflex tähtäimen kaivaminen esiin on jätetty ilman kunnollista animaatiota

Niin ja tällä osa-alueella Zipper osoittaa ymmärrystä myös sillä, että varusteiden vaihtonopeutta on päivitetty MAGissa.

No omia mietteitä Socom-suunnasta... Paljon on jo mainittu, täysin samaa mieltä olen todella monesta asiasta, mutta listataan nyt muutama asia, joiden mainintaa en ole ainakan huomannut:

Yhteisö:
- Lobbysysteemi täysin samaksi kuin S2:ssa. Ei mitään järkeä esim. Confron aulajaottelussa saati yleensäkän Match Making systeemissä.
- Aulassa vain 1-3 pelaajaa voi puhua samaan aikaan niin, että puhevuoro varataan nappulaa painamalla. Aivan uskomatonta kaaosta servujen aulat nykypeleissä kun on open mic...
- Filtterit servuhaulle (en halua mennä pelaamaan esim. Ranskaan, Italiaan, Espanjaan tai jenkkilään...)
- Klaanilista ja frendilista erikseen, joista näkee suoraan missä jengi pelaa, mitä pelimuotoa, kuinka monta rundia peliä on mennyt ja ketä kaikkia huoneessa on, jne.
-Servuntekovaiheeseen optio "clan match", josta tulee lukko ettei huoneeseen pääse kuka tahansa. Esim. niin, että servun asetuksista saa laitettua klaanihaulla klaanien nimet ja vain niiden jäsenien tulo sallitaan huoneeseen. Näin ei tartte aina kysellä salasanaa ja "clan featurelle"kin saataisiin joku merkitys.

Pelin asetukset:
- Tähtäinasetusten säätöjen monipuolisuus;
* Acceleration
* Speed x-axis
* Speed y-axis
* Dead Zone
- Nappula-asetusten täysi kustomoitavuus
- Ei muokattavuutta esim. pommin räjähdysajalle, pläntin kestolle, jne vaan Zipper saa etsiä täydelliset eikä tarvitse tapella pelaajien kesken tällaisista asioista
- Hudin säätö niin, että sieltä saa ylimääräiset shaibat pois ja tarvittavat asiat hyvin esille nopeasti nähtäväksi. Eli esim. S2:ssa olisin itse halunnut tappoilmoitukset ja muut pois suurelta harmaalta pohjalta ylhäältä (haittasi usein tiukoissa kämppitilanteissa) vaikka pieneksi teksti-ilmoitukseksi ruudun alalaitaan. Makuja on näissä moneen lähtöön, joten miksei lisättäisi HUDin muokattavuutta....

Peli:
- First Person / Third Person swappailun merkityksellisyys mukaan. Pidempi kantama naateille kun ollaan 1st personissa, ei kuitenkaan asettta näkyviin vaan aivan kuten S2:ssa. Samalla helpottaa esim. ikkunoista ampumista, nurmikossa istuessa vihun tsubuttamista, jne. Ihan älyttömän hyvä pelillinen elementti.
- Kenttäsuunnittelun epäsymmetrisyys; Socomissa ei ole koskaan ollut symmetrisiä kenttiä, edes "deathmatch"-kentissä ja silti ne on uskomattoman hyvin tasapainossa. Esim. Abandoned muuttuu 100% erilaiseksi kun on terojen puolella verrattuna siileihin. Lisää pelin kiinnostavuutta pitkällä aikavälillä, symmetriset kentät käy puuduttaviksi ja niitäkin on nykypeleissä usein.


En tiedä onko näistä ollut puhetta, kun en aivan kaikkea ole kerinnyt lukea, mutta jo huomaamieni tärkeimpien asioiden lisäksi nämäkin olisi aika merkityksellisiä asioita ainakin mulle.

Ja jo kommentoidusta vaikka sen verran, että esim. paljon puhutut tuhoutuvat ympäristöt ois mun mielestä aivan tajuttoman huono asia... Socom perustuu siihen, että tietää aina mikä tilanne on. Kentät täytyy tuntea kuin omat taskut ja tuhoutuvat ympäristöt toisi vaan uuden random elementin. Tietty C4-paikkoja ja nappuloita mistä saa räjäytettyä seiniä / laitettua ilmaiskua ennaltamäärättyyn paikkaan (a'la Sand Storm) saa olla, koska ne kuulee missä tapahtuu ja voi ilmoittaa että nyt hajosi seinä tai muuta vastaavaa. Aina kuitenkin vakiopaikoissa tällaiset asiat.

Onneksi MAG on tullut, niin nettipelinälkää on saanut tyydytettyä. Nyt Socom4:ää ei tartte odottaa kieli pitkällä ja jos nyt käy sellainen pulla, että tosta tulee "Sukka", kaikki on ääretöntä plussaa ja jos peli taas on ihan sukka, se ei haittaa niinkään.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Ja tuo rundisysteemi pitäis saada samanlaiseks kun s2 oli, 11 rundia pelataan vaikka mikä oli ja tasureissa tulee lisärundit, ei sitä s3 systeemiä että loppuu kun toisella 6 rundia tai tota epäselvää confron tyyliä josta ei ikinä tiä kumpi voittaa jos tilanne tasan...

Jengi varmaan hyvin muistaa miten noi rundit merkkas klaanimatseissa just 3 mappia ajatellen että kuka saa edun itelleen...Joka rundi piti pelata täysillä....taktikointia kaikki tyyni..

uiuiui...muistuu mieleen 3x Shadow Falls ja n.15-18 rundin pelit...tilanteet silti about 1-1...ja aina vs F.G
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Kuten arvasin, paljon tärkeitä juttuja unohtui ja varmasti vieläkin listaamatta. Tosiaan, 11 rundia (eli tie breaker) ja Piben mainitsemat seikat ovat kaikki todella tärkeitä tekijöitä.

- Tekstichat vielä yksi ainakin mieleen tullut.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Tulee paljon samaa settiä, mitä sinullakin, mutta menköön.. Heitän sitä mukaa tekstiä, mitä mieleen juolahtaa...

Tämän vuoksi pelottaa, ettei sitä Socom 2 fiilistä enää tulla saamaan.

Eikä sitä tulla saamaan. Jos miettii, että Zipper tekisi vanhojen fanien pohjalta tosiaan käytännössä HD-remaken kakkosesta, siihen malliin mitä täällä veteraanit on toivonut, niin siinä olisi aivan älyttömän suuri markkinallinen riski. Koko uusi sukupolvi teilaisi pelin sen takia, että se ei olisi nykyaikainen. Eli pelin markkinat perustuisivat täysin vanhoihin pelisarjan faneihin. Sitten jos kävisi niin, että jokin menee vikaan, joku balanssi mättää, joku seikka ei tunnu oikealta. Käy Socom 3/Confrontation, niin sen jälkeen vanhat pelisarjan veteraanitkaan ei hanki (saattaa hankkia testausta varten, mutta ei jää aktiivisesti pelaamaan) peliä. Lopputulos: täydellinen markkinallinen floppi. Itse en ole mitään Socomia pelannut, mutta tästä ketjusta lukemani perusteella, en pitäisi odotuksia kovin korkealla, että siitä tulisi vastaava mitä Socom 2 oli. Markkinavoimat jyllää, valitettavasti. Ei muuta kuin odottamaan sitä, että Storessa julkaistaisiin Socom 2 jossain vaiheessa.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Jos kämppimistä haluat niin ehdotan CoD sarjaa, erityisesti tämän kirjoitushetkellä uusinta osaa MW2:ta. Toisekseen, minkälainen tuhoutuvuus pitäisi olla että se mielestäsi olisi hyvä? Omasta mielestäni BF BC2:ssa alkoi olla jo sellainen tuhoutuvuus jolla oli merkitystä pelin kulun kannalta ja se toimi (edelleen IMO) hyvin.

Luit vähän väärin tai minä kirjoitan huonosti, eli meinasin sitä että tuhoutuvuus estää kämppimistä huomattavasti mutta en halua että tuhoutuvuus on samanlaista kuin BFBC2 missä seinät katoaa ja rakennukset menevät kasaan vaan haluan pystyä sorruttamaan rakennuksen tuhoamalla ne tärkeimmät tukipisteet tai romauttaa kyseisen rakennuksen ajo- ja kävelytielle vastustajien päälle sen sijaan että se painuu kasaan. Se että seinät katoavat edestäni ei riitä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Toivottavasti ei tule yhtä hajoava ympäristö kuin Bad Companyssa. Siinä vaiheessa ei paljoa enää vippejä saa suojaan rakennuksiin. Jonkun mielestä voi olla hyvä asia, omasta mielestäni taktisuus vähenee.

Ainut mitä kaipaisin olisi Socom 2 HD grafiikoilla.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Niin, liika hajoaminen voisi olla liikaa, tulisi liian sekavaksi, riippuu mapin koostakin.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Jos jotain seiniä/taloja halutaan tuhota, niin se voisi tapahtua c4:ta käyttämällä, eikä tyyliin BF:BC jossa ammutaan seinä hajalle gl:llä/singolla, joka taas vaikuttaisi siihen, että openeilla lentelisi gl:lien kuteja vain, koska halutaan "räjäytellä" seiniä. Tämä seikka vaikuttaisi todella huonosti pelaamiseen. Mutta omasta mielestä seinien/talojen tuhoamiset eivät kuulu Sukkaan, vaan tietyt seinät voisi vain räjäyttää c4:lla, esim. DG hossu huone. Jos jotain sinkoja nyt jostain syystä haluaa pistää peliin, niin toteuttaisi ne edes S1/2 tyyliin, eli ei voisi juosta niiden kanssa ja ne olisivat kömpelöitä käytettäessä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Kaiken mainitun päälle pitäisi saada vielä Inon Zurin säveltämä mahtipontinen teema, joka jättää hänen Socom II:n vastaavan varjoonsa.

Hieman pärähti karvat pystyyn kun hetken lörpöttelyn jälkeen musisointi alkoi ! :D

Aikalailla cyruksen ja piben viestien sisältö osunut hyvin omien mietteiden kanssa.
 
Ylös Bottom