Vastaus: SOCOM 4 [Hype]
[FF]Myytti;1053338 sanoi:
Itse olen jo paljon kommentoinutkin, että minkälaisia asioita haluaisin pelissä nähdä. Mitä ovat muut ihmiset mieltä, että minkälainen tulee uuden SOCOMin olla ja minkälaisia asioita sen tulisi sisältää toimiakseen?
Tulee paljon samaa settiä, mitä sinullakin, mutta menköön.. Heitän sitä mukaa tekstiä, mitä mieleen juolahtaa.
- Nopeutta lisää verrattuna Confrontationiin. Voisi kopioida suoraan strafe- ja juoksunopeuden Socom kakkosesta. Tämä lisää yksilön taitoa nopeissa ja hitaissa tilanteissa. Vähentää kämpin vaikutusta.
- Syöksy maihin ja nopea nousu, toisin kuin Confrossa. Lisää jälleen taitoa, tappaminen nopeasti reagoivaa ja syöksyvää vastaan vaatii hyvän aimin. Vähentää kämpin vaikutusta.
- Hyppy ja siitä kiipeäminen pitää saada takaisin, Confrosta puuttui. Lisää jälleen pelin "flow'ta".
- Tähtäysnopeutta pitää saada isommaksi kuin mitä Socom kolmosessa tai Confrossa oli maksimiasetuksilla.
- Kranua heittäessä ei minusta saisi pystyä liikkumaan. Animaation ja heittoetäisyyden voisi kopioida suoraan Socom kakkosesta, samoin "fysiikat". Ei kranu tarvitse realistisia fysiikoita, vaan sellaiset fysiikat, että pystyt aina heittämään hyvin ennustettavan naatin. Socom kakkosessa toimi täydellisesti. Myös naatin teho voisi olla samanlainen kuin kakkosessa.
- Räjähtävät tynnyrit helvettiin.
- Aseen lataus tulee olla saman nopeuksinen kuin Socom kakkosessa ja se pitää pystyä tekemään missä tilanteessa hyvänsä.
- Aseiden rekyyli, tähtäimen ulkonäkö, tehokkuus, nopeus, äänet, kaikki voisi kopioida suoraan Socom kakkosesta. Confrossa aseet käyttäytyivät jotenkin hölmösti, tappaminen oli liian helppoa. Aseet liian nopeita ja luodit menivät liian suoraan. Kakkosessa oli täydellinen hajonta, täydellinen tulitusnopeus, tähtääminen vaati tarkkuutta ja tasaisuutta eikä huitaisua sinnepäin. M16, 552, 552sd, m4, m4sd, ak-105, aks, sinko, haulikot, miinat voisi tuoda ihan täysin sellaisenaan neloseen ja M14, IW ja pari muuta muokkaisi paremmin tasapainoisiksi. Attachmenteja ei tarvita ollenkaan, tuovat randomia peliin. Teroilla ja sealeilla omat aseet, karttatasapaino hoitaa tasapainotuksen, kuten Socom kakkosessa. Eli teroille miinat, AKS 552 jne, sealeille M4 jne. Kaikki aseet olivat todella yksilöllisiä.
- Ei eri armoreja, kaikille sama health määrä.
- Ei painosysteemiä, kaikki liikkuu samalla nopeudella.
- Ei juoksunäppäintä.
- Vanhoja karttoja voisi kopioida sellaisenaan HD:na ja tehdä lisäksi uusia samantyylisiä. Yksi pelimuoto / mappi on ehdoton.
- Aseiden valinta ja scoreboardit voi kopioida suoraan kakkosesta.
- First person, 3rd person, lean kaikki suoraan kakkosesta ja muita valintoja ei tarvita, ei siis OTS eikä muuta paskaa.
- Tasainen 30 freimiä sekunnissa, muuttaisi aika paljon monia vanhoja mappeja (Cross nopeissa tilanteissa, Vigi, Fish Hook, Bitter, Blood Lake jne.)
- 8 vs 8, 32 pelaajaa ajanhukkaa.
- Sniputus ja scopejen toiminta samanlaisiksi kuin kakkosessa. Toimi täydellisesti, kolmosesta eteenpäin scopet ollu täyttä paskaa ja snipaaminenkin on tehty paljon helpommaksi. Kakkosen scope-systeemi oli täydellinen.
- Ei aim-assista edes vähääkään, vaan suora systeemi Socom kakkosesta hajontoineen ja rekyyleineen.
- Ei tasopisteitä, kykyjen avaamisia, classeja, perkkejä, kaikki auki heti pelin alussa.
Noista tähtäys-, rekyyli-, liikkumis- ja muista systeemeistä sen verran, että on helppo sanoa, että haluaisi ne sellaisenaan kakkosesta, mutta on eri asia tajuaako kehittäjät mitä tällä tarkotetaan. Ymmärtääkö ne mikä tosta tähtäys ja liikkumisysteemistä teki niin loistavan.
Ne on kuitenkin niin pieniä yksityiskohtia, mitkä sen fiiliksen teki. Se tuntuma syöksyyn, ylösnousuus, strafeen, m4sd:n tai 552 sd:n rekyyliin tai minkä aseen tahansa, scopen liikuttamiseen, pistooliin vaihtamiseen, näissä kaikissa toiminnoissa oli se tietty tuntuma ja selkeys, järki.
Tämän vuoksi pelottaa, ettei sitä Socom 2 fiilistä enää tulla saamaan. Ei tajuta niitä pieniä yksityiskohtia. Yritetään änkeä liikaa animaatioita ynnä muuta peliin ja nämä vaikuttavat pelattavuuteen.
Tosin MAG jälleen nostaa tällekin toiveita, koska siinä on todella hyvin saatu tätä tuntumaa mukaan ja esim. rauta/reflex tähtäimen kaivaminen esiin on jätetty ilman kunnollista animaatiota, jotta tähtäin on vain pelimekaanisista syistä mahdollisimman nopeasti ampumiskunnossa. Ei ole haettu sitä turhaa animaatiota siihen väliin, vaan on palveltu pelattavuutta. Tästäkin toki heti tuli palautetta ja itkua kuinka se näyttää rumalta, kun Killzonessa ja CoDissa ja kaikissa "nykyaikaisissa" peleissä toiminto on kunnolla animoitu..
Pähkinänkuoressa suoraan sanottuna toivoisin Socom neloselta sitä, että se olisi täysi kopio Socom kakkosesta liikkumiseltaan, tähtäämiseltään, aseiden toimivuudeltaan, 1 pelimuoto/map jne jne jne ja siihen olisi tehty vain uusia mappeja vanhoja unohtamatta, saatu ruudunpäivitys tasaiseksi ja lagi pois.