Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

1:16-> Ei näin. Ja ei nyt hirveästi nosta toiveita tämä video.
Yhtään SOCOMia en ole koskaan pelannut, joten ihan vain tällaisesta viattomasta mielenkiinnosta; mitä tuossa kohtaa tapahtui "ei näin" -kommentin arvoisesti? Minusta siinä viskattiin kranaatti ja sitten vähän tömähti jossain kauempana. Ihan standardikamaa peleissä tällaisen SOCOM-ignorantin silmissä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Yhtään SOCOMia en ole koskaan pelannut, joten ihan vain tällaisesta viattomasta mielenkiinnosta; mitä tuossa kohtaa tapahtui "ei näin" -kommentin arvoisesti? Minusta siinä viskattiin kranaatti ja sitten vähän tömähti jossain kauempana. Ihan standardikamaa peleissä tällaisen SOCOM-ignorantin silmissä.

Suurin osa faneista toivoi, että juoksunappi otetaan pois, niin tuossa näkyy suuri rytmin vaihdos muuhun juoksenteluun verrattuna.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Ehkei tätä nelosta tehdäkkään pelkästään kakkos-faneja tai muutenkaan sukka-faneja ajatellen ;)

Ei tehdäkkään, mutta toivotaan, että se juoksunappi on ainoa pieni "virhe" pelissä. En nyt tuossa uudessa suojautumistavassa nähnyt hirveästi vikaa, ja 3rd person on toivottavasti videossa jonkinlainen custom näkymä ja sen sitten voisi muuttaa klassiseen. Tähtäyksestä vaikea sanoa mitään kun se pyöreä homma oli varmasti sen liikeentunnistuksen hiusristikko(ainakin toivon) eikä samanlaista sitten olisi padissa.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Joo, aika hirveetä kateltavaahan tuo video oli, eipä varmasti iskenyt keneenkää aikasempia socomeita pelanneisiin.

Tosin tuo oli motion controllilla single playeriä, niin haluasi vielä nähdä classic view:istä pädillä pelattaessa. Mutta tuo "cover" homma esteen taakse on kyllä ihan hirvitys. Ja edelleen tuo äijä sprintaa tuossa, vaikkakin sen piti ilmeisesti olla poissa. En jaksanut alkaa sen kummemmin kattoa kuinka paljon nuo aseet hajottaa kudit. Ihme pätkän kyllä näyttivät ensimmäisenä gameplay videona...
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Joo, aika hirveetä kateltavaahan tuo video oli, eipä varmasti iskenyt keneenkää aikasempia socomeita pelanneisiin.

Tosin tuo oli motion controllilla single playeriä, niin haluasi vielä nähdä classic view:istä pädillä pelattaessa. Mutta tuo "cover" homma esteen taakse on kyllä ihan hirvitys. Ja edelleen tuo äijä sprintaa tuossa, vaikkakin sen piti ilmeisesti olla poissa. En jaksanut alkaa sen kummemmin kattoa kuinka paljon nuo aseet hajottaa kudit. Ihme pätkän kyllä näyttivät ensimmäisenä gameplay videona...

Täytyy vain ihmetellä näitä "sukka"-faneja, kuka oikeasti uskoi että sieltä tulee Socom2 HD?

Kyllä omissa silmissä jonkinlaista reboottia tämä sarja kaipaa, ainakin kun katsoo videoita aiemmista peleistä.

Oikeassa sodassahan ei koskaan käytetä suojaa tai juosta suoli mutkalla, typerää napista jostain että "epistä kun ne äijät liikkuu kohteelle nopeemmin yhyy".

Itelle näytti ihan hyvältä tuo video, eikä ympäristön tuhoutuminen ollut liioiteltua tyyliin BFBC2 että seinää ja aitaa kaatuu kun nakkaa yhden kranaatin vaan enemmän jotkut pienet puurakenteet sortui tms.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Täytyy vain ihmetellä näitä "sukka"-faneja, kuka oikeasti uskoi että sieltä tulee Socom2 HD?

Oikeassa sodassahan ei koskaan käytetä suojaa tai juosta suoli mutkalla, typerää napista jostain että "epistä kun ne äijät liikkuu kohteelle nopeemmin yhyy".
.

1.Kukaan ei uskonut, siitä vain eläteltiin olemattomia haaveita.

2.Pelin ei ole tarkoitus olla realistinen, ja juoksunappi on turha jos hamon liikkuvuus on samaa tasoa kuin S1/2, mutta tässä se on hitaampaa kuin S:C:ssa, joten hieman harmittaa, että joutuisi painelemaan nappeja, jotta pääsisi juoksemaan samaa vauhtia muiden kanssa.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Täytyy vain ihmetellä näitä "sukka"-faneja, kuka oikeasti uskoi että sieltä tulee Socom2 HD?

Kyllä omissa silmissä jonkinlaista reboottia tämä sarja kaipaa, ainakin kun katsoo videoita aiemmista peleistä.

Oikeassa sodassahan ei koskaan käytetä suojaa tai juosta suoli mutkalla, typerää napista jostain että "epistä kun ne äijät liikkuu kohteelle nopeemmin yhyy".

En tietenkään odota että sieltä tulee jotain yhtä hyvää kuin S2. Mutta veisivät pelin tyyliä edes takaisinpäin, Socom3 oli hirvitys kaikkinen uudistuksineen. Ja en ymmärrä kyllä sitä jengiä, jotka alkaa puhuun oikeesta sodasta kun kyse on pelistä. Taaseen kerran kun et aikasempia socom:eita ilmeisesti ole pelannut? Et täysin hiffannut nyt, että meinasin tuolla sprintti hommalla täysin sitä että haluaisin että se äijä juoksis koko ajan sitä "täyttä" vauhtia pystyen myös ampumaan. Mikä vaikeuttaa taas osumista muihin kun tempo on kova, joka taas tuo paljon taidokkaammat pelaajat esiin.


Kaikkeen se uudistus ei vaan toimi. Hemmetin hyvänä esimerkkinä CS peli sarja.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Ja edelleen tuo äijä sprintaa tuossa, vaikkakin sen piti ilmeisesti olla poissa.

Ei juoksemisesta tai sen pois ottamisesta ole tämän pelin osalta mainittu mitään.

Teaser-trailerissa jo näkyi pätkiä pelistä, mutta luulin ensin niiden olevan MAG:stä, kun sen verran samantapaiselta se näytti. Muuten olin kyllä varovaisen vaikuttunut SOCOM demosta, etenkin kun se pystyttiin tekemään näin pian julkistuksen jälkeen. Kranaattien aiheuttama tuhoutuminen ei tuon perusteella ollut mitään yliampuvaa, vaan lähinnä irtokaman lentämistä räjähdyksen voimasta.

Jos pelistä tulisi 1:1 replica vanhemmista SOCOM peleistä, joissa ei voi suojautua, maailma on täysin staattinen ja juostakaan ei voi, niin voin kuvitella millaisen murskakritiikin peli saisi medialta "vanhanaikaisena" ja "jälkeenjääneenä".

Ehkä se täyttäisi siten hc-fanien toiveet, mutta en usko, että Zipperiäkään kiinnostaa tehdä "sitä samaa" uudestaan, vaan uudistaa sarjaa kunnianhimoisesti ja tuoda se aidosti tämän konsolisukupolven pariin hyödyntäen uuden teknologian suomat mahdollisuudet.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Ei juoksemisesta tai sen pois ottamisesta ole tämän pelin osalta mainittu mitään.

Selvä homma. Jostain oli jäänyt vain päähän, että näin olisi mainittu.

Kranaattien aiheuttama tuhoutuminen ei tuon perusteella ollut mitään yliampuvaa, vaan lähinnä irtokaman lentämistä räjähdyksen voimasta.

Tuo oli positiivista, että ei olla lähdetty aivan massiivisen tuhon puolelle.

Jos pelistä tulisi 1:1 replica vanhemmista SOCOM peleistä, joissa ei voi suojautua, maailma on täysin staattinen ja juostakaan ei voi, niin voin kuvitella millaisen murskakritiikin peli saisi medialta "vanhanaikaisena" ja "jälkeenjääneenä".

Eikös tätä suojautumis härpäkettä ala olemaan joka pirun OTS/3rd person pelissä, tämä toimisi omasta mielestä paljon paremmin sillä vanhalla tyylillä. Lean kulmasta, kyykystä ylös ampumaan. Itselle on täysin se ja sama mitä arvostelijat sanoo peleistä. S:confrontation arvostelut ja niiden arvostelu videot oli täyttä kuraa, suurin osa pelasi OTS päällä ja oli täysin kujalla kokoajan. Miten tuollaset pelaajat pääsee edes arvostelemaan "vaikeammin lähestyttäviä pelejä". CoD paukuttaa huippu arvosanoja, kun lapsikin osaa pelata sitä. Tosin ei tästä voi moittia peli sarjaa, rahaa tulee kun roskaa.

Itse odottaa sitä "the peliä" ps3:lle ja tästä socomista se voi tulla. Odotukset on sittenkin aika korkealla, vaikka meinasinkin vain katsella sivusta pelin julkasuun asti.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

IGN:n hands-on kokemuksia SOCOM 4 Movettamisesta.

The Subcontroller (the bit with the analog stick) is used for movement, and holding its analog trigger will put you into cover if there's something applicable nearby. The main Move controller (the bit with the colored ball) is used for aiming, and holding its trigger will put you into a focused zoom mode. Circle fires a grenade, and aiming at something and pressing up on the D-Pad will send your team to that spot.

.. I think everything works well enough, but I'm sticking with the Dual Shock 3 (which will, of course, still be supported). Perhaps it's because Zipper "patched" in the Move controls rather recently, but this is still a title that was made for use with the trusty old Dual Shock 3.

GDC 10: SOCOM 4 Hands-on - PlayStation 3 Preview at IGN
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Tähtäyksestä vaikea sanoa mitään kun se pyöreä homma oli varmasti sen liikeentunnistuksen hiusristikko(ainakin toivon) eikä samanlaista sitten olisi padissa.

Gamespotin mukaan ei ole tavallista padiohjaamista vaan peli vaatii pallukan ja lisäohjaimen

"First up, you’ll not only need a Move to play SOCOM 4, but you’ll also need the sub-controller accessory Sony unveiled at its press event today."

Gamespot preview

Noh, kait se selviää pikkuhiljaa vaatikoo peli liiketunnistusta tai ei.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Saa nähdä nouseeko liikkeentunnistus pelaajat pädi pelaajien yläpuolelle, jos tota multiplayeriin tulee :D. Itselle esim. motorstormin pelaaminen sixaxilla on tatteihin verrattuna todella vaikeaa, mutta ehkä silläkin pärjää jos jaksaa opetella alusta asti uuden ohjaus tyylin.
Ei ole kyllä odotukset hirveän korkealla tuon videon jälkeen, mutta ei pidä tuomita ennen kuin tulee enemmän tietoa.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Sony teki aivan oikein demotessaan uutta ohjausta nimenomaan Socomilla. Sillä isketään suoraan hc-pelaajayhteisön ytimeen ja annetaan ymmärtää ettei heitäkään ole unohdettu. Asian positiivisista/negatiivisista nyansseista voidaan sitten olla montaa mieltä.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Gamespotin mukaan ei ole tavallista padiohjaamista vaan peli vaatii pallukan ja lisäohjaimen

Aivan varmasti on myös pad-ohjaus mukana, ja tuossa ylempänä IGN:n tuon myös näin lausui. Tuo lainaamasi lause tarkoittaa, että Movella pelataksesi tarvitsee molemmat Move ohjaimet, se ei tarkoita, että padia ei voisi käyttää.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Laski odotukset kyllä aika pohjalle ton jälkeen. Peli vaikutti älyttömän hitaalta, ja dildo-ohjaimen kanssa pelleily alkoi oikeastaan naurattamaan. Jotenkin tuli mieleen joku R6V tms, mikä ei ole mikään hyvä asia. Pelikuvaa multiplayeristä pädillä odotellessa.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että pelisarjan faneja ollaan, koska pelisarjassa on ne tietyt perusjutut, jotka toimivat. Jos runkoa mennään muuttamaan, voitaisiin tiputtaa se pelisarjan nimi kokonaan pois ja nimetä peli joksikin aivan muuksi.

Mitä tulee "staattisuuteen" ja edelliseen sukupolveen, hyvin näytti Halo 3 käyvän kaupaksi ja pelaajillekin kelpasi, vaikka kyseinen teos piti suurimman osan perusteistaan täysin muuttumattomana edellisestä polvesta. Oli staattiset ympäristöt, ei löytynyt nykyajan trendipelleilyjä tai ja kauppa kävi silti. Toisaalta CoDia (eli nykyajan "standardia") apinoinut Resistance sai helvetin moiset kritiikit niskaan ja sarjan fanit hylkäsivät jatko-osan.
 
Vastaus: SOCOM 4 [Hype]

Tuon Move-videon perusteella näyttäisi tosiaan käyttävän pitkälti samaa pelimoottoria kuin MAG. Sinänsä ymmärrettävää, mutta Socom 4:ssä ei taideta aivan vastaavanlaisia pelaajamääriä nähdä. Grafiikka näytti tuossa lyhyessä pätkässä hieman yksinkertaiselta ja kankealta. Pikkaisen tuli minullekin mieleen Rainbow Six Vegas, josta pidin kovinkin, mutta vähän enemmän toivoisi sulavuutta ja sujuvuutta. Mutta joo, eipä tuollaisen lyhyen videopätkän perusteella uskalla mitään lopullisia sanoa pelistä tai Move-tuesta, varmasti kovin oikein saavat paiskia töitä pelin kimpussa.

Yhdyn myös Cyruksen kommentteihin. Turha sitä pelisarjaa on liikaa muuttaa, jos homma toimii aikaisemmissa osissa. Pahimmassa tapauksessa nimi on mukana vain houkuttelemassa vanhoja pelaajia pettymään. Tietenkin Socomilla, Halolla ja muilla nimikkeillä on sen verran markkina-arvoa, että rankasti uusittuakin peliä on helpompi markkinoida, mutta näin puhtaasti pelaajan kantilta katsottuna saman tien voitaisiin tehdä nimelläkin selväksi, että peliä viedään uuteen suuntaan.
 
Ylös Bottom