Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Käsi pystyyn kellä on aikaa painella D-pad ylös jos haluaa puhua Classic moodissa samaan aikaan kun koittaa taistella?! Siis voi luoja mikä kämmi tuokin? Jälleen kerran tulee sellanen olo, että pitäskö Zipperin toimistolla järjestää aamulla puhallutuksia kun jengi tulee töihin? :mad:

Classicissa vielä oikein korostuu se, että pitäisi päästä varotteleen muita ja ilmottaa mitä reittiä aatteli mennä jne. kun on vain se yksi henkiriepu. Voi että kun ottaa pattiin! Nyt on kyllä Classic moodi boikotissa niin kauan kunnes saavat tuon korjattua. Onko joku nähnyt aiheesta mitään mainintaa virallisilla foorumeilla? Ilmeisesti tässä on mennyt zipperillä sormi suuhun muten koodaamisessa. (kun kuolee, niin ei voisi puhua eläville) Jos tosiaan on siitä kyse että ei osaa, niin olisivat nyt hyvänen aika vaikka jättäneet sitten äänet koko ajan pääle mielummin. Pienempi paha se olisi ollut kun tuo aivan naurettava D-pad räpeltäminen...ja siis todellakin toivon, että tämä ei ole jotenkin tarkoituksella tehty tällaseksi "Classic" muotoiseksi. Varsinkin kun se puhe indikaatiokin bugaa ihan huolella. Socom Confrossa tämä tangenttijärjestely vielä jotenkin toimi. Tässä ei...iso miinus tulee tuosta ja koen melkolailla pelaamiskelvottomaksi Classic osalta.

Mutta eipä siinä, korjausta odotellessa pitää pelata sitten kai vain respaa. Päästiin tänään koittamaan muutama ottelu klaanimatsin kautta ja nekkuunhan sieltä tuli aika lujaa. Mutta niin sitä kai kuuluukin kun kaikki oltiin enemmän tai vähemmän nopoja. Todella hauskaa meininkiä kuitenkin, lisää tota! Kun vähän opitaan peliä ja mappeja niin kyllä se siitä lähtee.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

En tiedä, mutta tuntuu vaan että toi Von Express on aivan järkyttävän kokoinen kartta. Olin ihan siel jossain kaukaisessa nurkassa ihan eksyksis kun yritin etsiä vihollisia. Onneks sit kuolin niin pääsin omien rinnalle takaisin taistelemaan. :rolleyes:
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Bale out on kyllä loistava kenttä, betan jälkeen auenneista ehdoton suosikkini kaupunkisotamaisella tyylillään. On vaan välillä melkoista rähinää, tapot ja kuolemat mitataan kymmenissä jos ei ole varovainen.

Lienenkö muuten ainoa, jonka mielestä osa Socom nelosen kartoista on osaltaan kopioitu muista sotapeleistä? Joukossa on ainakin Battlefield BC2:n, Cod: BO:n ja MAGin tyylejä. Etenkin Bale out on aika samankaltainen Black Opsin Villagen kanssa.

Huomenna lisää.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Tipsi aulan perään halajaville: Nyt klaaneja pystyyn ja klaanit samaan psn-chattiin. Klaanihaasteessa on klaanilla aula käytössä. Haasteisiin pääsy onkin sitten vähän hankalaa ja tasaisen vastustajan löytäminen lähes mahdotonta. Chatissa voitaisiinkin sopia suomimatseista klaanihaasteen kautta.

Eli klaaneja pystyyn. Fin rambos tarvitsee vielä lisää peliseuraa ja muitakin klaaneja on jo pystyssä. Rekrytoinnit päälle ja auloihin jumittamaan sieltä. Eihän tuosta haahuilusta muuten mitään tule.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Noi tommoset systeemit pitäis kyl saada blokattua matseista ainakin pois heti. Ei sovi socomiin, eikä kyl miihinkään muuhunkaan klaanipeliin.

Nyt en tajua. Eikö klaanit saa keskustella keskenään? Tarkoitus olisi käyttää tuota tekstichattia yhteisöllisen hengailun mahdollistamiseksi, kun se ei toistaiseksi ole lobby-puutteen takia mahdollista. Siellä ilmoitettaisiin vain, että koska klaani on valmis haasteeseen. Ja muutenkaan en tarkoittanut mitää kilpailullisia matseja, vaan ihan peliseuran vuoksi järkättyjä matseja. Voin vakuuttaa, että ette jaksa näin vähäisellä kokemuksella vielä vääntää kilpailumielessä.

Ja tuo klaanihaastekkin on niin vaikea homma, että ilman sopimista on liki mahdotonta päästä tasapainoiseen matsiin.

Eipä tuolla tekstichatilla paljoa ehdi varoittelemaan ja jos sellaista siellä yrittäisi, niin muut klaanit näkisivät sen myös. Tuo ei tosiaankaan ole mikään party-chatti.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

...ja siis todellakin toivon, että tämä ei ole jotenkin tarkoituksella tehty tällaseksi "Classic" muotoiseksi. Varsinkin kun se puhe indikaatiokin bugaa ihan huolella. Socom Confrossa tämä tangenttijärjestely vielä jotenkin toimi. Tässä ei...iso miinus tulee tuosta ja koen melkolailla pelaamiskelvottomaksi Classic osalta.

Apua...en vieläkään tiedä tästä vaikka koitin katsastella virallista foorumia. Ainakin siinä "oppaassa" jonka olin linkannut tähän ketjuu aiemmin oli listattu tuo tap to talk "ominaisuudeksi" Ei voi olla totta, jos ovat tarkoituksella sen perseilleen noin. :( Vähintä mitä voisi tehdä olisi tehdä siitä edes sen tasoinen kun Conffossa, sitä systeemiä sentään pystyi käyttää jos vaan piti huolen referoinnista ja ei varannut radioaaltoja liian pitkäksi aikaa.

Perhana kun PSN verkko nurin, vielä kerkeis muutaman rundin ottaan ennen kun lähtee pääsiäisen viettoon. On kyllä hippasen addiktoivaa, eiliset suomi vs ulkomaanklaani pelit ihan parhautta vaikka lättyyn tulikin, mutta kyllä tuo puplahöntsykin on varsin mielekästä.

PS. Joo todellakin tekstitsätti kannattaa valjastaa yhteisöpelaamista hepottavaan käyttöön varsinkin tämän pelin kanssa kun tässä nyt tosiaan on vähän haasteita muuten löytää samaan peliin edes oman klaaninsa kanssa, puhumattakaan siitä että sopisi toisen klaanin kanssa treffit pelikentällä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Nyt en tajua. Eikö klaanit saa keskustella keskenään?

Voin vakuuttaa, että ette jaksa näin vähäisellä kokemuksella vielä vääntää kilpailumielessä.


Sillä sanoinkin että matseista pois.
Kyllä ne nopeet kuule niistä ilmottelee ja se yleensä pilaa paljon peli-iloo kun kuolleet ilmottelee eläville missä meet.
Esim: oot yksin 4 vastaan ja makaat jossain. Tapat yhen ni 10sec myöhemmin loput 3 heittää kranaatit sin niskaan...onko kivaa.
Tokkopa tuo muuten vaan pelatessa niin haittaa.

Ei toi vakuuttaminen oikein auta..yleensä on jo aikaslailla ekasta päivästä lähtien ollu matseja. Meilläkin ois sunnuntaina jo matsia suunnitteilla mut ei ees tiedä saako kaikki pelin (esim minä ite).
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Trollbutcher: Sanomattakin selvää, että klaanit jotka ei osaa pelata rehdisti, eivät ole tervetulleita näihin chatteihin. Ja jos jollakin on tarkoitus huijata ja valittavana on chatti vs. Skype... tajusit varmaan mitä hain.

Ja tuosta suoraan kilpailemaan asetelmasta. Have it your way. Miksi opetella polkemaan pyörällä jos puolen tunnin haaste yrittämisen jälkeen pääsee lentämään helikopterilla seinään. Jos menet kilpailemaan, niin tällä chatti idealla ei ole vaikutusta niihin peleihin. Itse haluaisin vain maistaa palasta rennosta meiningistä suomi-socom yhteisössä. Sen nyt vaan on tehty hankalaksi, joten pitää keksiä siihen lääke.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Mun mielestä toi klaanien yhteischat on aivan loistava idea. Sitä yritinkin eilen kysellä kun mut siihen kutsuttiin, että oliko siellä enemmän klaaneja. Tästä tulikin seuraavanlainen idea:

Tämä voi olla ehkä vähän liian aikaista, kun kaikki eivät ole vielä saaneet omaa kopiotaan pelistä, mutta jostain pitää aloittaa. Pitäisikö kerätä tänne jonkinlainen lista Suomi-Socom 4 -klaaneista, niin näkis ketä kaikkia on ja olisi helppo haastella klaanimatseihin kun tietää minkänimiä klaaneja on?!?

Ja listalla tarkoitan sitä, että klaanit sais itse esittäytyä, esim tyyliin, vois kertoa klaanin nimen, klaanin tagin ja lyhyen vapaamuotoisen esittelyn.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Tämä voi olla ehkä vähän liian aikaista, kun kaikki eivät ole vielä saaneet omaa kopiotaan pelistä, mutta jostain pitää aloittaa. Pitäisikö kerätä tänne jonkinlainen lista Suomi-Socom 4 -klaaneista, niin näkis ketä kaikkia on ja olisi helppo haastella klaanimatseihin kun tietää minkänimiä klaaneja on?!?

Ja listalla tarkoitan sitä, että klaanit sais itse esittäytyä, esim tyyliin, vois kertoa klaanin nimen, klaanin tagin ja lyhyen vapaamuotoisen esittelyn.

Juu. Pitäskö laittaa tuonne socom-yhteisön puolelle ketju josta käy ilmi mitä touhulla haetaan ja ohjeistus klaanichattiin pääsemiseen. Ja sinne klaanit vois ilmoitella itsestään. Teen jossain välissä kun ehdin, mutta tarttukaa toimeen vaan jos siltä tuntuu. Mulla on aika kiirus päivä edessä.

Ja eikä tuo ole mitenkään muilta pois, jos klaanit keskenään haluavat pitää hauskaa ja helpottaa peleihin pääsyä. Eikä sekään ole pois suljettua, että siellä vedettäisiin verisiä matseja täydellä höngällä. Kukaan ei varmaan niin tomppeli ole, että menee huijaamaan klaanien yhteisessä chatissa kesken matsin. :p

Niille tiedoksi joilla peliä ei vielä ole, että tuo klaanihaaste on tällähetkellä ainoa lobby-muotoinen tapa lähteä peliin. Mutta se ei sitten ole sellaista, että valitaan vaan sopiva vastustaja ja lähdetään peliin. Se on pikemminkin niin, että valitaan mitä saatavilla on ja toivotaan, ettei joku muu ehtinyt ensin. Hyvällä tuurilla sitä voi olla jo 15min setvinnän jälkeen pelissä, jos ei kranttuile vastustajien suhteen. Huonolla tuurilla voi mennä sitten reilusti pidempään.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Joo kaikenlainen kommunikaatio klaanirintamilla on plussaa. Itellä on tuoreessa muistissa vielä Socom: Conffon meneminen osittain ehkä vähän "haaskuun" kun eri klaanit omissa poteroissaan nysväsivät ja lopputulos oli se ja suomipelejä oli vain muutaman hassun kerran ja kukaan ei pelannut oikeestaan kenenkään kanssa. Ei se peli oikeesti niin huono ollut, etteikö olisi voinut olla enemmän kuhinaa? Toivottavasti tähän saadaan muutosta ja kaikki ideat yhteisöpelaamisen edesauttamiseksi plussaa!

Aiemmin tänään muuten kun mietin sitä palautetta jota laitoin Zipperille klaanitoiminnosta (täällä ketjussa jossain linkki) niin tuli mieleen uusia ideoita. Voi että kuinka hienoja juttuja olisivat voineet tehdä. Aiempi palaute koski vain ihan perusasioita, mutta jos aletaan vähän miettiin pidemmälle, niin voi kuinka hienoja juttuva olisi voinut tehdä. Esim. kahden klaanin taistelu kahta toista vastaan. Joku "Coalition Wars" aula jonne voisi kutsua molemmista porukkaa, sen jälkeen haaste systeemi aivan kuten nykyisellään ja voisi hastaa sieltä vastaavan kahden porukan liittouman...oioi olisi aika makee. Ja teknisestihän tuo olisi ollut aika helposti toteutettavissa nykyisen toiminnallisuuden päälle...ja sittenhän mä heräsinkin ja tajusin että eihän Zipperi sellasia osaisi tehdä kun aivan perus asiatkin on hakusessa ja nykyisellään toiminto nippanappa tekee tehtävänsä...mutta joo, kait sitä aina haaveilla saa :eek:
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Siis miten ohjaimen saa kalibroitua kesken pelin??? Olen pitkällä tehtävässä ja kävin tuossa välissä vähän syömässä ja istuin koneella ja kun palasin, niin virransäästö oli sammuttanut molemmat ohjaimet, eli ne pitäisi kalibroida muttakun p*rkele tuola ei ole sitä vaihtoehtoa missää. Joka ikisen valikon menin tuolta pausesta läpi mutta ei. Ei sinne menuunkaan viitti mennä, kun tietääkseni tehtävä on aloitettava alusta silloin, tästä en tosin ole varma, mutten ota sitä riskiä.

Tuossa pause-valikkoa selatessa löysin myös tuollaisen jännän jutun, kuin "Puoliryhmän dialogi" ja sinne sai vaihtoehdoksi "Kuuloke" ja ei muutakuin mikki korvaan ja tulee heti parempi sotafiilis :cool:

E: Noniin seuraavaan tehtävään saatiin taas move mukaan ja nyt tuonne ohjausvalikkoon tuli mahdollisuus kalibroida uudelleen kun painaa Movea, mutta sitä ei tuossa viimeksi ollut, eli se ei siis ikään kuin tunnistanut Movea.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Juu, pelissä on bugi. Jos move sammuu, sen saa käyttöön takaisin vain alittamalla tehtävän uudestaan. Siis ainakin yksinpelissä näin. Tulitus nappi toimii, mutta liikeohjaus ei.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Juu, onneksi ei ollut paljoa enää sitä tehtävää jäljellä. Menin sen sitten pädillä loppuun ja olipas muuten TÖNKKÖÄ, KUIVAA ja VAIKEAA verrattuna moveen. En enää ikinä osta pleikkarille räiskintää, joka ei tue Movea, se on varma!
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Movella pelaaminen on helpompaa(ko) ? Noista "red dragonin" vai mikä nyt olikaan videoista jäi sellainen kuva että movella on helpompi ja tarkempi ampua kuin pädillä. Kyllähän se tietysti loogista on kun movea voi verrata hiireen.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Movella pelaaminen on helpompaa(ko) ? Noista "red dragonin" vai mikä nyt olikaan videoista jäi sellainen kuva että movella on helpompi ja tarkempi ampua kuin pädillä. Kyllähän se tietysti loogista on kun movea voi verrata hiireen.

Kyllä se Move kannattaa ehdottomasti ostaa jos on sitä tukevia hyviä pelejä ja totta se on, pädiin palaaminen räiskintämielessä tuntuu todella typerältä ja tönköltä ja hieman vielä hankalaltakin. Onhan se movekin alussa vähän vaikea, mutta sen oppii todella nopeasti ja sen jälkeen menee jo paremmin kuin pädillä on minulla ikinä mennyt.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Tuli tässä PSN tauon aikana hommattua Move + Sharpshooter ja sitä tässä nyt harjootellaan SOCOMissa.
Mutta nyt on yksi ongelma mitä en tajua, toivottavasti täällä on kokeneita käyttäjiä, joista edes joku osaa neuvoa.
Elikkäs - Kun käännän asetta ylös, alas, oikealle tai vasemmalle painamatta nuoli näppäimiä, annan muka käskyn suunnasta riippuen kulta tai siniselle tiimille??? Mitä hittoa siis? Mistään en löydä valikkoa mistä vois ottaa liiketunnistus käskytyksen pois, miten tuon saa toimimaan VAIN suuntapadeistä?
Auttakkee tyhymää, sillä tuo on todella ärsyttävää :mad:

EDIT: Löytyihän se sieltä, kaikki kunnossa nyt ja hauskaa on!
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Olis Socomi yhtä trophyä vaille Platina-valmis. Ja mikäs trophy se puuttuva onkaan? No tietenkin online-trophy. NOOOOOO!!!!!!!! :cool:

puuttuva siis on: * Good Game – Complete a Competitive Multiplayer game of every gametype


Tässä vielä Zipline 35 Highlights:

Here are the things I thought were important topics from the latest Zipline.

- Party System coming in patch 1.03 or 1.04

- Increased crosshair speed is being tweaked

- PS move tap to talk is being fixed.

- More controller configurations being looked into. (Lefty, Scout, etc.)

- Late spawning issues still being looked into (still trying to find the cause)

- Best 2/3 lower on priority list, but still ON the list.

- Next patch will have center dot in reticule

- Next patch has raised camera and less camera collision (faster collision recovery)

- Possible Socom Pro stuff (more small maps for 8v8, More classic maps, older game modes)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

jahas jos ylin ja alin "uudistus" toteutuu niin voisi itsekin ruveta jo harkitsemaan pelin ostoa (jos vielä sen Cover -systeemin suodattas jotenkin mielessä toivottavasti toi classic pro mode meininki poistaa senkin käytöstä) mutta muuten saa kyllä lojua kauppojen hyllyillä.
Tämä ei ole Socom vaan joku MAG 3rd.2 mutta mielipiteitä on monia.
 
Ylös Bottom