Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ja siis suosiihan tuo suojasysteemi enempi sellaista kykkimistä mutta kyllä niitä keinoja sitten löytyy varsinkin jos tiimin kommunikaatio toimii hyvin
Eipä tuo kyykkiminen tavoite pohjaisissa pelimuodoissa paljon haittaa, kun on osaavat kaverit mukana.
Kommunikaatiolla ja vaikka pommien purkamisilla se voitto tulee, kun pysytään hengissä - antaa vihujen hävetä nurkassa :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Eipä tuo kyykkiminen tavoite pohjaisissa pelimuodoissa paljon haittaa, kun on osaavat kaverit mukana.
Kommunikaatiolla ja vaikka pommien purkamisilla se voitto tulee, kun pysytään hengissä - antaa vihujen hävetä nurkassa :D

Kaikki eivät omista sitä osaavaa kaveriporukkaa, tai eivät pelaa samanaikaisesti kuin muut kavereista. Tämän vuoksi publallakin pitäisi mielestäni tarjota eri muodoissa mm. tuo cover-systeemin puuttuminen.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Eipä tuo kyykkiminen tavoite pohjaisissa pelimuodoissa paljon haittaa, kun on osaavat kaverit mukana.
Kommunikaatiolla ja vaikka pommien purkamisilla se voitto tulee, kun pysytään hengissä - antaa vihujen hävetä nurkassa :D
Valitettavan hyvin se kyykkiminen toimii kaikissa muodoissa. Tossa betan loppuvaiheilla kun kartat tuli niin tutuiksi, tuli huomattua että A&B Uplinkissäkin näkyy palautuspisteille aivan järjettömän monesta paikkaa, mm. spec opsit näkevät suoraan vasemmalta spawniltaan insurgenttien palautuspaikkaan. Ei muuta kun miinat suojaamaan ja pusikkoon istumaan scope päällä palautuspisteelle.

Muutenkin ~65h jälkeen alkoi vähän puulta maistumaan. Toki osasyynä vain 2 karttaa, mutta joku tästä vaan puuttuu. Liikaa on yritetty antaa jokaiselle jotain. On respawnia, ei respawnia, ukon/aseiden kehitystä, coveria jne jne.

En tiedä montako tyyppiä nyt suututan kun sanon että mielekkäät klaanimatsit tullaan käymään custom ruleseteillä, joista on bannattu räjähteet (pl. kranaatit), sekä cover otettu pois päältä (ja ilmiselvänä classic pelimuoto). Kovin saanu muilta foorumeilta lukea kommenttia että miinat pitäisi sallia, koska niin on aina ennenkin ollut. Homma nyt vaa on niin, että miinat toimivat täysin eri tavalla kuin kakkosessa. Eivät räjähdä omaan/tiimikaverin kosketukseen, jolloin niitä voi rauhassa kylvää mihin vain, jopa omille kulkureiteille. Oikeastaan pitäisi saada vielä jokin HC Classic modi, jossa objektien "sörkkimistä" ei näe. Nyt on helppo kämppiä lähietäisyydellä ja kun alkaa objektilla joulukuusi vilkkumaan niin käy hakemassa helpon tapon. Kuten aikaisemmissä viesteissä olen todennut, potentiaalia on tässä on kuitenkin rutkasti, mutta niin on myös fixattavaa.

Oman budjetin ja pelikokemukset summaten, tämä on ensimmäinen socom joka jää julkaisussa hyllyyn. Varmaan tulen tämän hommaamaan jos kesätöitä tulee ja peliä on patchattu kokoon, mutta parit ekat viikot/kuukaudet menee ilman meikäläistä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Felisleo oli kumpanakin mukana, voinet kertoa pääsitkö peliin ja oliko tuolla paljonkin porukkaa mukana?

Pääsin peliin ja siellä väännettiin co-oppia. Kilpailulliseen moninpeliin menin jonoon ja olin ainoa. Yhteisön vaativa moninpeli ja deadline viikkoa ennen julkaisua ovat paha yhdistelmä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Onko muilla ollut ongelmia chatin äänen kanssa tiimin/klaanin sisällä?
Tuli huomattua että tänään pelasin pari peliä Gimbleä ja Finguardiania vastaan ja kuulin heidän äänensä paremmin vastapuolella (olin seinän takana ja Gimble taisi olla pommin purkaja), kuin klaanipeleissä. Astroista joutuu nostamaan master volumin 85% ja game/chat -nupin lähes kokonaan chatille (90%).
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kovin saanu muilta foorumeilta lukea kommenttia että miinat pitäisi sallia, koska niin on aina ennenkin ollut. Homma nyt vaa on niin, että miinat toimivat täysin eri tavalla kuin kakkosessa. Eivät räjähdä omaan/tiimikaverin kosketukseen, jolloin niitä voi rauhassa kylvää mihin vain, jopa omille kulkureiteille.

Nimenomaan. Niin paljon tuollaisia pieniä juttuja, jotka todellisuudessa muuttavat kokonaisuutta todella paljon. Tuokin, ilman friendly fireä olevat miinat, on yksinkertasesti täysin järjetön läppä, joka on tehty vain siksi, etteivät ihmiset ärsyynny, kun kaveri tappoi. Ei saa aiheuttaa turhaa turhautumista. Tasapainoa tai varsinaista pelin kokonaisuutta ei tuossakaan ratkaisussa ole katsottu.

Itse olisin jättänyt protestiksi tämän muutenkin hyvin luultavasti hyllyyn, mutta Zipper varmisti pelin jäämisen kaupan hyllylle jättämällä vasurit pois. Sinänsä koomista, että jossain Mass Effectissäkin on southpaw, mutta Zipper ei osaa lisätä varsinaiseen räiskintäpeliin niitä. Noh, kertoo osaltaan jotain tiimistä, joka peliä on työstänyt..
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Itse olisin jättänyt protestiksi tämän muutenkin hyvin luultavasti hyllyyn...

Pelejähän tulee ja menee - varsinkin räiskintöjä. Kaikista ei saa uutta klassikkoa, vaikka moni saakin erilaisista peleistä erilaisia kiksejä irti (käsittääkseni MAG on hyvä esimerkki pelistä joka aukeaa monelle, mutta ei todellakaan kaikille). Harvemmin peli jätetään ostamatta "protestiksi" jostain - kaikki eivät vain aina pääse ihan samaan maaliin.

Eikös Zipper ole tehnyt käytännössä kaikki SOCOM-pelit? Äkkiä tuntuu ihan luonnolliselta, että firma teki myös tämän uusimman pelin.. Pointti, että MAGin jälkeen siis Socom olisi pitänyt ottaa tiimiltä pois tms?
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Pelejähän tulee ja menee - varsinkin räiskintöjä. Kaikista ei saa uutta klassikkoa, vaikka moni saakin erilaisista peleistä erilaisia kiksejä irti (käsittääkseni MAG on hyvä esimerkki pelistä joka aukeaa monelle, mutta ei todellakaan kaikille). Harvemmin peli jätetään ostamatta "protestiksi" jostain - kaikki eivät vain aina pääse ihan samaan maaliin.

Eikös Zipper ole tehnyt käytännössä kaikki SOCOM-pelit? Äkkiä tuntuu ihan luonnolliselta, että firma teki myös tämän uusimman pelin.. Pointti, että MAGin jälkeen siis Socom olisi pitänyt ottaa tiimiltä pois tms?
Vähän luulen että protestointi liittyy siihen että tähän "Socomiin" on tehty niin perustavanlaatuisia muutoksia verrattuna aikaisempiin, että wanha ihmettelee mitä se sana "Socom" tekee enää pelin kannessa. Joo joo, pelisarjaa pitää viedä eteenpäin mutta tuntuu Zipperiltä unohtuneen se että rikkinäistä ei tarvitse korjata. Tosin se kämmittiin jo S2 -> S3 siirtymässä..
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Vähän luulen että protestointi liittyy siihen että tähän "Socomiin" on tehty niin perustavanlaatuisia muutoksia verrattuna aikaisempiin, että wanha ihmettelee mitä se sana "Socom" tekee enää pelin kannessa.

Ok, fair point. Voiko lyhyesti listata ns. ne suurimmat erot? Siis että pääsen itsekin paremmin kartalle eroista..
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ok, fair point. Voiko lyhyesti listata ns. ne suurimmat erot? Siis että pääsen itsekin paremmin kartalle eroista..
Tälleen nopeesti mietittynä ja ranskalaisa viivoja raiskaten:

- Cover (ennen ei ollut)
- Ei 1st person tähtäystä vanhaan malliin
- OTS/L1 zoomaus (ennen ei ollut)
- Pelimuodot täysin erit (Missä on demo, exa, control, esco?)
- Lobbyjen puute
- Hahmon/aseiden kehitys (ennen ei ollut)
- Enemmän painotettu respawniin (Socom 1 ei edes ollut respaa, muissa puolivillasena "lämmittely" modena)
- 2 primary asetta
- Erillinen juoksunappula/juostessa ei voi ampua (tämä oli Confrossa, mutta ei Zipperin peleissä)
- Puukko (Oli confrossa mutta heikompi kuin tässä)
- Valot vilkkuu kun joku on objektilla
- Miinat/Claymoret toimii täysin erilailla (ei friendly fireä)
- Kranaattien toiminta

Kyllä näitä varmaan keksis jos alkais porukalla listaamaan. Ja pelituntuma on aivan erilainen, vaikea pukea sanoiksi vaan pitää itse kokea se "tatsin" ero. Tässä topicissa hyviä ja osittain samoja pointteja mitä itse listasin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tässä topicissa hyviä ja osittain samoja pointteja mitä itse listasin.

Kerrassaan loistava lista tuon linkin takana. Kartat on tietty jo tehty, eikä niistä taida olla pienempää versiota, mutta pelin sisäiset asiat parantaisivat kokemusta huomattavasti.

Nisu sen parhaan kommentin jo aiemmin sanoikin, että peli on tasan niin hyvä kuin sen ympärille muodostuva yhteisö (mahdolliset lobbyt).
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

[video=youtube;tZeYel89l00]http://www.youtube.com/watch?v=tZeYel89l00[/video]
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Nykytrendin mukaisesti myös tämän pelin mukana tulee koodi jolla pyritään hillitsemään käytettyjen pelien kauppaa. Koodi avaa SOCOM Pro:n, joka aluksi sisältää custom-pelimuotoja sekä M-16 ja AK-47 aseet. Suunnitteilla on myös ainakin lisäkarttoja, lisää co-oppia ja omat leaderboardit Pro-koodin lunastaneille. Erikseen storesta ostettuna Pro-koodi maksaa 15$, eurohinnasta ei vielä tarkkaa tietoa.

Nämä tiedot koskevat jenkkiversiota, mutta eiköhän sama koske myös eurojulkaisua.
Lähde: SOCOM.com - Welcome
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Aika asiallisen näköistä moninpeli-opasta alkaa hahmottumaan tänne. En ehtinyt vielä perehtymään, mutta pitää tarkistella. Varsinkin noi "standardi paikkojen nimet" pitää koittaa opetella ja sisäistää ensimmäisenä.

Siellä on näköjään nyt nuo modit myös lueteltu. Itse en ehtinyt Betan viimeisen vaiheen aikana juurikaan lainkaan ihmetteleen niitä aseiden modihommeleita. Agoc aukesi rynkkyihin ja käytin sitä single tulituksen kanssa -> oli varsinkin pidemmille matkoille aika kova. Mutta siis miten nuo modit nyt menee, voiko sulla olla kaikki nuo asiat samaan aikaan käytössä aseessa sitä mukaa kun niitä aukee vai pitääkö siinä valita vain osa käyttöön tai muuta vastaavaa? Kun äkkiseltään kuulostaa siltä, että jos on kaikki tai ei mitään niin gäppi on aika suuri. Ei olisi oikein nopoystävällinenkään uusille pelaajille jotka liittyy pelaamaan myöhemmin selvästi julkkarin jälkeen, sitten muilla on jo vimosen päälle vermeet tulilla + varmaan taitoakin vielä tarttunut jonkin verta. Niin hieno siinä sitten nopona koittaa haastaa jollain sohlolla. Tosin en nyt ole vielä yhtään tietoinen, että kuinka paljon mm. grippi tai suujarru vaikuttaa rekyyliin ja osumiseen?
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Openeilla pelaamiseen pitäisi kyllä keksiä joku KFB-henkinen ratkaisu, jos kerran niitä lobbyja ei ole tulossa. Julkkarin jälkeen klaaneissa olevat pelaajat vetäytyvät omiin tiimeihinsä, ja jäljelle jäävien yksittäisten pelaajien pitää käytännössä (yrittää) joinia peleihin kaverilistan kautta. Eikä tuo tietysti hirveän paljon ruusuisempi tilanne ole klaanipelaajillekaan, kun ei openeille pääse Liven tyyliin party-lobbyn kautta.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tiukkaa analyysiä ohjauksen eroista perus-movella ja sharp shooterilla, sekä moven modaus toimimaan sharp shooterin ohjauskonfiguraation kanssa. Aika pitkä pätkä, mutta välissä pieni kevennys :)
[video=youtube;BcLRiRL0E4E]http://www.youtube.com/watch?v=BcLRiRL0E4E[/video]
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tuo v1.02 patch, joka ladattiin

Socomi tosiaan tässä jo pariin otteeseen päivittynyt ainakin. 1.01 version otti viime viikolla kovalevylle ja kokoa oli 42MB. Nyt yön aikana oli ladannut tuon 1.02 päivityksen. Tosin PS3 väittää, että kovalevyllä oleva tiedosto 1.02 on luotu jo 13.4.2011.

Kokonaisuudessaan kovalevyllä on Socomin osalta nyt 271 MB tavaraa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Serverit aukesivat viime yönä ja laitoin jo pystyyn klaanin jossa olen ollut mukana normaalisti. Sekä tain toisella tunnuksella ihan [KF] KonsoliFIN -klaanin. Se mitä käyttöä tuolle keksin, on vielä vähän avoinna.
 
Ylös Bottom