Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Itsellä on hieman sitä vikaa, ettei pääse matsiin millään sisälle kokeilemaan tota Move + sharpshooteria.

Taas jotain aivan käsittämätöntä toimintaa pelifirmoilta, mikään ei tapa yhtä tehokkaasti omia ostohaluja kuin nämä yhteys ongelmat. Mä haluan pelata silloin kun itse haluan, enkä silloin kun kuu ja aurinko on oikeassa asennossa.

Edit. Olkoon vaikka beta, mutta jo reilu pari tuntia oon yrittänyt päästä serverille, niin onhan tää aika naurettavaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kyseessä on beta-testi eikä mikään mehusteludemo.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Edit. Olkoon vaikka beta, mutta jo reilu pari tuntia oon yrittänyt päästä serverille, niin onhan tää aika naurettavaa.

Niin, kyse on todella beta-testiversiosta. Näitä ei pitäisi pistää yleiseen jakoon juuri yllänähdyn esimerkin takia. Ihmiset eivät osaa erottaa enään pr-mielessä tehtyä demoa aidosta testiversiosta, jossa vasta haetaan toimivia ratkaisuja.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Niin, kyse on todella beta-testiversiosta. Näitä ei pitäisi pistää yleiseen jakoon juuri yllänähdyn esimerkin takia. Ihmiset eivät osaa erottaa enään pr-mielessä tehtyä demoa aidosta testiversiosta, jossa vasta haetaan toimivia ratkaisuja.

Anteeksi, olen pahoillani, oletin että kanssalukijat osaavat ymmärtää että puhun vain Beta-versiosta. Muuta versiota ei ole tällä hetkellä tarjolla suurelle yleisölle. Beta-versio ei tule olemaan lopullinen myyntiversio, toivottavasti näillä yhteysongelmilla. Erityisen oudoksi tästä tekee sen että beta-versiosta ei saa selkeästikään puhua pahaa, koska kaikki pitää niellä kunhan siinä lukee "Beta-versio" päällä. Kyllä yleiseen jakoon annetun Betan tarkoituksena on houkutella ostopäätöksen kanssa empiviä pelaajia kokeilemaan kyseistä peliä. Mahdollisesti vahvistamaan heidän ostopäätöstään pelin suhteen. Onhan julkaisuun 4 päivää betan loppumisesta. Kyllä peleiltä pitää vaatia jo Beta-versiossa tiettyä toimintavarmuutta, varsinkin nettikoodin kanssa. Ehkä juuri pelaajien tyytyminen siihen mitä saadaan on ajanut kehittäjät siihen pisteeseen, ettei pelejä tarvitse hioa enää timanteiksi. Ihmiset ostavat ne kumminkin ja tyytyvät nykytilanteeseen eli puolivalmiisiin peleihin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Erityisen oudoksi tästä tekee sen että beta-versiosta ei saa selkeästikään puhua pahaa, koska kaikki pitää niellä kunhan siinä lukee "Beta-versio" päällä. Kyllä yleiseen jakoon annetun Betan tarkoituksena on houkutella ostopäätöksen kanssa empiviä pelaajia kokeilemaan kyseistä peliä.

No niin , siis ensinnäkin "Beta-versiosta" saa selkeästi puhua pahaa , toiseksi yleiseen jakeluun annetun betan ei ole tarkoitus houkutella pelaajia ostopäätöksen tekoon vaan, se on TESTI versio jossa , testataan mm, juuri noita yhteyksiä , bugeja jne.

Demo on tehty ostopäätöksen houkuttimeksi .
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Jep. Kannattaa jatkossa hypätä nämä testiversiot suoraan yli, mikäli odottaa valmista laakista. Beta-versioista puhuttaessa toimitaan tekijöiden pikku apulaisina, vaikka suoranaista raportointivelvollisuutta ei olisi. Siellä täydentyy tapahtumaloki serveripuolella ja ehkä sen antamasta informaatiosta voi olla merkittävää apua säätöjä tehdessä. Beta-version aikana voi odottaa ihan mitä vain tapahtuvan, kuten servereiden huoltoa ilman eri ilmoitusta. Et ole maksanut tuotteesta, olet vapaaehtoisesti halunnut osallistua testisessioon. Tekijät keräävät myös suoraa palautetta; sisällöistä ja havaituista bugeista. Jo tämän betan aikana olemme nähneet merkittäviä muutoksia juuri testaajien toiveiden mukaisesti.

Odottaa demoa, jos mahdolliset vastoinkäymiset testijakson aikana tuntuvat ylivoimaisilta kohdata.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Sellanen niksipirkka tähän väliin, että Betassa toimii sittenkin voicet melkolailla täydellisesti kunhan:

a) Pelaa klaanihaastematseja
b) Valitsee pelimuodoksi sellaisen jossa respat päällä

Tuossa jokunen erä otettiin suomiporukalla ja kyllä ihan eri levelille pääsee pelaamisessa kun tulee sitä kunnon taktikointia mukaan kuvioon. Varsinkin tuossa pomminpurkamisessa tiukka kommunikaatio avainasemassa. Toki myös last defencessä. Pitää nyt toivoa, että julkkariversiossa ilman respaakin pystys puhuun kunnolla kun silloin se on ehkä jopa vielä tärkeämpi asia.

Muutenkin järkevämpiä noi pienemmän pelaajamäärän matsit kuin puplat joissa kolisee päät yhteen.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Mites muuten classik servuilla voi puhua? onko siellä open mikki vai pitääkö painaa nappulaa. Pelasin kaverin kanssa mutta kumpikaan ei pystyny puhumaan muuten kuin vierekkäin ryssimällä.

Omilla ohjainasetuksillani ristiohjaimesta sai aktivoitua puheen kuulumaan.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tuol aiemmin puhuttiin tästä että ei beta vaikuta osto päätökseen. Itsella ainenki sen verran vaikutti toi toimimattomuus että voi jäädä hyllyyn tää peli. Mut pitää viel testailla jos sinne peleihi pääsis joskus.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Sen verran pitäs olla järkeä päässä että jos serveripuolella on jotain yskää betassa, niin ei jätä kokoversiota sen takia hyllyyn. Jos gameplay olisi täyttää kuraa, ymmärtäisin ostopäätöksen tekemisen siltä pohjalta. Nämä nyt on kuitenkin semmosia mitkä fixataan 99.9% varmuudella ja ne asiat jopa toimivat vielä private beta aikana. 1.02 beta patch (vai mikäs tämä uusin nyt onkaan) rikkoi noi lataushommelit, mutta kuten todettua, erittäin todennäköisesti ne tullaan fixaamaan pikimmiten.
 
Yhdyn Nisun mielipiteeseen, ettei betoja kannattaisi pistää yleiseen jakeluun. Itse olen ollut beta testaaja monta vuotta ja useiden testien aikana en ole edes pelaamaan asti päässyt, kun virhettä pukannut joka testikerralla.

Olisi monta hyvää peliä jäänyt ostamatta, jos tuon takia olisin jättänyt ostamatta. Toisaalta jokainen omalla tyylillään tekee päätöksensä, itse olen Socomin ennakkotilannut ja toivottavasti saan myös ennakkokoodin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Niin j aeilen ne testasivat vieläpä servereiden maksimikuormia, että ei ihme jos yski ja köhi!

Ihan vähän tuli eilen pelailtua. Neljä meitä oli ja tosiaan klaanimatsin kautta. Oli vain niin hakusessa tuo pelaaminen ettei meikästä tiimille hyötyä ollut :D
Enivei, minusta edelleen tuntuu että tässä on valtava potentiaali sellaselle kunnon taktikointipelaamiselle.

Movella toi ohjaus on ihan ookoo. Se ei ahista yhtään mutta kameran käytös välillä kylläkin. Lisäksi välillä on viakea hahmottaa näkeekö vihu meikän vai onko äijjä kielekkeen takana suojassa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

On totta että välillä meinaa hermot mennä ton lataamisen kanssa kun ei millään tahdo peliin päästä, mutta kyllä kärsivällisyys palkitaan, on meinaan sen verran maukasta menoa sitten ku peleille pääsee.

Tämä ilmeisesti Socomeille tyypillinen kuvakulma (en ole muita ku confoa joskus nyhvännyt) on musta aivan loistava homma, jotenkin hahmottaa ainakin itse kenttää paremmin ja kun oppii tuota kameraa käyttämään niin pysyy helposti junailemaan ittensä vihulinjojen taakse ja sieltä sitte putsata kaikki puskajussit selänpuolelta.

Ja varmasi tuo taktikoiminen tuo oman lostavan lisänsä sitten kun pääsee Suomi porukalla pelaileen (englanti ei oo vahvimpia puolia). Olen ton Suomi-seuran haun jättänyt tässä betassa ja koittanut vaan totutella tällaiseen "uudenlaiseen" peliin ja pelityyliin. Sitten ku ennakkotilauksessa oleva peli saapuu niin oon kyllä remmissä mukana kun kosolifin jonkun porukan kasaa?

Ja siis ainoana miinuksena musta on että olkaa ei pysty vaihtamaan (en ole tosin kokeillut noita klaanimatseja sun muita), muuten on aivan parhautta tää paketti!

Ja muuten onko jollain tietoa kun tilasin VPD:ltä ahvenanmaan kautta ni onko peli odotettavissa 20. pv vai meneekö se vähä pitemmälle? Jos jollain on kokemusta ja tietämystä enemmän ku meikäläisellä ni vois vähä vihjasta asiasta että muistaa olla himassa ja piilottaa pelin veikalta :D
Odottavan aika on pitkä ja viikko vieläkin pidempi.

-Tykki-
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Nojaa, se on vähän siinä ja siinä voiko näin lähellä ns. tuotantojakelua olevaa testiä kutsua enää betaksi.

Itseäni mietityttää esim. tämä viimeinen iso patchi: jos 1.02 tuli viime perjantaina/lauantaina ja viikon päästä on levyt kaupassa, niin epäilen että levyn sisäänlyönnin ja asennuksen jälkeen on heti taas odottamassa 1,5 gigan lataus tukkoisilla servereillä...
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Ja muuten onko jollain tietoa kun tilasin VPD:ltä ahvenanmaan kautta ni onko peli odotettavissa 20. pv vai meneekö se vähä pitemmälle? Jos jollain on kokemusta ja tietämystä enemmän ku meikäläisellä ni vois vähä vihjasta asiasta että muistaa olla himassa ja piilottaa pelin veikalta :D
Odottavan aika on pitkä ja viikko vieläkin pidempi.

-Tykki-
Se on kai melki ihan sama mistä sen tilaa...tod.näk toiset saa heti ja toisille seuraavana päivänä vaikka samasta paikasta tilaa. Että vaikee se on ennustaa kuinka hyvin se posti sen sattuu tuomaan.
 
Itseäni mietityttää esim. tämä viimeinen iso patchi: jos 1.02 tuli viime perjantaina/lauantaina ja viikon päästä on levyt kaupassa, niin epäilen että levyn sisäänlyönnin ja asennuksen jälkeen on heti taas odottamassa 1,5 gigan lataus tukkoisilla servereillä...

Betaa ei käsittääkseni aluksi edes pitänyt päivittää ja myyntiversiossa pitää latailla päivitys ensi työkseen kun verkkoon menee. Suuruudesta ei ole tietoa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

itse olen Socomin ennakkotilannut ja toivottavasti saan myös ennakkokoodin.

Tarkoitat varmaan sitä yhtä MP karttaa (Abandoned) ja haulikkoa?

Tuolla toisella foorumilla käydään hirveetä vääntöä että mikä ihme on se SOCOM Pro DLC koodi mikä tulee pelin mukana kun ostaa uutena. Joku oli jo kuvannu SOCOM unboxing videon ja sieltä oli tuollainen koodipaperi paljastunut. Onkohan se joku uus pelimuoto heti julkaisupäivänä? kohta sen näkee... :)
 
Ylös Bottom