Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Joo, eihän tuo kamera liikkunu paljon mihinkään vai oonko mä oikeesti niin puusilmä etten sitä huomaa? :rolleyes:

Luultavasti olet vähän woodeneye, koska mun mielestä se ei ole enää niin ahdistava kun eilen. Kyllä siinä se about 20 astetta lisää FOV taitaa olla. Voit testata ottamalla pysäytyskuvan tuosta mun ed. postin videosta ja sitten mennä pelissä samaan kohtaan pällistelemään. Näkyykö enemmän? Veikkaan, että kyllä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

niinno, onko se nyt sitten kovin hyvä uudistus, jos sitä joutuu noin katteleen että onko siellä tapahtunut mitään.
Edelleen oisin toivonut sitä samanlaista kun spectatessa on.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Mikäköhän nyt mättää, kun yrittää peliä hakea niin rupee vaan luodit vilkkuun alareunassa, mut siihen se sitten jääkin. Sama homma eilen illalla ja nyt aamulla.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Mikäköhän nyt mättää, kun yrittää peliä hakea niin rupee vaan luodit vilkkuun alareunassa, mut siihen se sitten jääkin. Sama homma eilen illalla ja nyt aamulla.

Kyseessä on beta versio eli sen ei kuulukkaan toimia täydellisesti vielä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Wanha kunnon Zipper. Sama "bugi" kuin MAGissa toimii edelleen: jos ammukset ovat lopussa, voi nostaa maasta vihun aseen, ja heti perään oman uudelleen => täydet kudit.:cool:

EDIT: No johan nyt. Kikka ei toimikaan ihan joka kerta.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Kyseessä on beta versio eli sen ei kuulukkaan toimia täydellisesti vielä.

Tarkoitti lähinnä sitä, että Zipper onnistui "rikkomaan" taas jotain kun myös korjasi samalla jotain., eli ennen tuota 1.02 peleihin pääsi nopeasti, mutta nyt pitää katsella niitä vilkkuvia luoteja siinä alalaidassa usemman minuutin. Ja uskon, että kaikki tietää, että kyseessä on beta versio.

Mutta asiaan, alkaahan nuo pari mappia käymään tylsäksi, ja mitä tuohon uuteen kuvakulmaan tulee, niin ainakin ainakin omaan silmään muutos oli suuri(voi silti olla ettei eroa ole laisinkaan, mutta itse näen kuvakulman parantuneen, tosin sitä voisi vieläkin parantaa) ja teki pelaamisesta erilaista = parempaa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

"Pelityypit"-valikosta ei tunnu pääsevän peliin millään, mutta valitkaapa pikapeli, niin onnistuu parissa sekunnissa (testattu kolmesti erien jälkeen). Miinuspuolena saattaa tulla pelimuoto, josta ei pidä, mutta ainakin pääsee tahkoamaan.

Mahtavaa, että Zipper on ottanut pienetkin toiveet huomioon palautteen perusteella. Varusteesta toiseen vaihto tapahtuu nyt automaattisesti, kun aiemmin se piti valita valikon kautta L2:sta painamalla. Esim. kranaattien loppumisen jälkeen vaihtaa siis automaattisesti vaikkapa myrkkykaasuihin.

EDIT: Ei tuo pikapeli-vaihtoehtokaan onnistu aukottomasti, taisi vain käydä hyvä tuuri aiemmin. Miksi lähdinkään pois tuolta, kun ei pääse enää...
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Nohni! "CLICKS" ääni vaan kuului ja peli alkoi tuntua yht äkkiä luontevammalta. Tämän aamupäivän saldo oli siis sellanen, että nyt sanon osaavani pelata tuota edes jotenkuten ja teen muutakin siellä kuin vain kuolen Beta-veteraanien tähtäimissä. Pelikello näytti nyt sitten tässä kohtaa noin 8 tuntia, tosin tuosta taitaa olla puolet eilistä häröilyä ja pelijuomaakin oli vähän nautittu niin se osuus mennyt vähän hukkaan. ;) Ei se oppimiskäyrä aivan noin pitkä ole. Tunneista tässä nyt kuitenkin taidetaan puhua, ennen kun voi sanoa kirkkain silmin että on kokeillut peliä. Jos ei ole valmis meneen sitä vähintään parikolme tuntia kestävää "kivistä tietä" läpi, niin sitten on varmaan parempi ihan suorilta passata Socomi ja siirtyä toisiin peleihin.

Mappituntemus on tietenkin ihan avainasemassa tuossa. Sen laivamapin nyt oppi aika helposti, mutta se viidakkosokkelo on ihan mysteeri ja siellä en osaa vielä likkua. Oppimista riittää ihan Betankin tiimoilta siis paljon. Sen verta tuosta osumamallista pitää sanoa, että rynkky singlellä ja Agoc tähtäimellä on aika kova medium ja long rangelle. Sitten kakkosena konepistooli tai haulikko niin pärjäilee. Tosin tuota haulikkoa en ole vielä ehtinyt testaan, mutta lienee tosi hyvä kunhan vaan katsoo että se eka laukaus menee maaliin. Sarjalla aseet on mun mielestä liian tarkkoja, sitä kaiketi julkkaripätsissä tuunataan jos foorumi-ilmoitukseen on uskominen. Ilmeisesti se asia ei tähän Betan pätsiin vielä tullut. Kumma juttu kun osa selittää, että senssi on liian hidas jne. Kun itsellä pakko pitää aika minimissä tai muuten ei tule varsinkaan scopella mitään. Ehkä joku 1/4 on X senssi ja 1/3 Y. Ehkä niin paljon pelityylistä kiinni, jos ei käytä lainkaan scopea ja pelaa munravilla ja lonkka-ampuskelulla, niin sillon ehkä se kova senssi on paree. Tie sit? Mutta joo, nyt Socomi pois ja makkarat grilliin kun siellähän on tullut perhana kesä!

PS. Kamera muutoksen todellakin huomaa aivan selvästi. Ennen pätsiä "ahdisti" pieni FOV ja kamera ainakin henk. koht. kun nyt se taas tuntuu luontevalta ja on mukavampi pelailla.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tällaisena sivuhuomiona tuo spawnien viive lisää kämppimistä. Ei hirveesti innosta lähteä hyökkäämään jos spawnaa 10sec muiden jälkeen ja tietää, että vihut on jo lähellä. Ne jotka saavat unelmaspawnin ovat suuressa etulöyntiasemassa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Socomin expalistaus:

Tappo ampumalla/miinalla/kranaatilla/veitsellä kylkeen: 5xp
Tappo kuoleman jälkeen: 15xp
Tappo myrkkykaasulla: 15xp
Tappo veitsellä selkään: 15xp
Tappo veitsellä haavoittamisen jälkeen: 10xp
Pommiteknikon tappo: 60xp (saat ilmaiskun käyttöön)
Pommin purku pommiteknikolla: 60xp (saat ilmaiskun käyttöön)
Tappo pääaseella ja sen jälkeen tappo kakkosaseella: 15xp
Erän voitto: 100xp
Tappo veitsellä, kun vihu käyttää jotain esinettä: 10xp
Erän ensimmäinen tappo: 20xp
Kuolet ensimmäisenä: 5xp
Tappoja erän aikana vain lähitaistelussa: 50xp
Tapa vihu, joka tappoi sinut aiemmin: 20xp
Erävoitto alle puolessa ajasta: 60xp (vain Classic-pelimoodi)
Tietojen puolustaminen: 20xp jos kaikki tiedot tallella, 10xp jos osa tallella 20 sekunnin välein (vain Uplink-pelimuoto)
Pommiteknikon puolustaminen: 15xp
Puolusta joukkuetoveria, kun tämä valtaa komentopistettä tai asettaa majakkaa: 15xp (Last Defence)
Vihollinen on havaittu kartalla ja tapat sen: 10xp

Aivan kaikkia tässä ei ole, kun muutama on vielä suorittamatta. Helpoin tapa saada kokemusta on vaihdella pää- ja sivuasetta ahkerasti ja tietty pysymällä esim. pommiteknikon lähellä tai tehtäväalueiden tuntumassa. Puukkotapot erityisen arvokkaita. Parhaimmillaan yhdestä ainoasta vihollisesta voi saada kymmeniä kokemuspisteitä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tällaisena sivuhuomiona tuo spawnien viive lisää kämppimistä. Ei hirveesti innosta lähteä hyökkäämään jos spawnaa 10sec muiden jälkeen ja tietää, että vihut on jo lähellä. Ne jotka saavat unelmaspawnin ovat suuressa etulöyntiasemassa.
Tämä ruvennut ärsyttämään suunnattomasti. Varsinkin kun omaan pelityyliin kuuluu sinne "rähinäpaikkoihin" (warehouse, laiva ym.) juoksu ja kovat taistelut heti ensimmäisten sekuntien aikana unohtamatta alkunaatteja. Viive pakottaa jäämään taka-alalle ja kikkailemaan jotain aivan muuta. Tiedä sitten mistä toi johtuu, koneelta koittanut sammuttaa kaiken mikä vois turhaa kaistaa viedä, että tuskin on yhteydestäkään kiinni kun aivan satunnaisesti tuntuu tapahtuvan. Pientä korrelaatiota olen olevinaan huomannut että jos jää rundin lopussa henkiin niin suuremmalla todennäköisyydellä spawnaa ajoissa ensi rundalla. Tämä tosin aivan omaa mutua.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Hyvä helvetin Jeesus.. mikä on niin saakelin ihmeellistä niissä servereissä, että niitä lataa yli 4 tuntia ja vasta 52% menny?!

Ei boksilla tartte koskaan missään MP betassa tälleen pelleillä..huh huh.

-----------
Ylläpidon terveiset: Lue punakynätekstihuomio TÄSTÄ VIESTISTÄ. Jätetään boksipullistelu pleikkaripeliketjuista pois, kiitos. - Jukka / KonsoliFIN Ylläpito
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Huoltokatkon myötä tuli äskön uusia pelimuotoja Betaan kokeiltavaksi. Mm. Uplink, samalla peli myöskin päivitteli taas jotenkin itseään. Klaanihaasteet toimii taas, jos jotakuta huvittaa mennä tänäiltana testaamaan niitä klaanihaatehommia niin mulle viestiä Pleikkarilla niin laitan paluupostissa klaanikutsua. Jouduin tekemään uuden klaanin, koska KFB klaani tuli täyteen ja omia frendejä ei siis voinut sinne enää kutsua.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Hienoa, hienoa, saivat kranaattien viskomisetkin korjattua normaalimmaksi ja nyt onnistuu taas minullakin, eikä kranaatti lennä enää kymmentä metriä yli kohteen. Näin ainakin movella.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Aika uskomatonta, jos eivät ymmärrä fanien huutoon vastata lobbyn kohdalla. Hauki on kala myös tänään ja sen taian veteraanit kyllä ymmärtävät, Zipper toistaiseksi ei.

Itse olin kahdeksan, kun sukan broidien suomen ja sulttanin jalanjäljkiä pitkin alottelin. Voin sanoa, että en olisi pelannut sitäkään vähää ilman omaa Suomi aulaa. Socom se vaan vaatii sen oman aulan, se siitä teki sen huippupelin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Vasta muutama tunti betaa takana ja kyllä voin jo omalta kohdaltani sanoa, että peli maistuu ja paljon. Tähän loppu codin jauhaminen. Ensimmäistä kertaa tuli päästyä vielä tiimiin, jossa pommimiestä oikeasti suojeltiin koko porukan voimin ja fiilis oli hieno. Myös port-kentässä tdm pelatessa sniputtaminen oli mahtavaa viihdettä. Kyllä tämä on jo nyt aiheuttanut meikäläiselle vanhan socomin kaltaisia fiiliksiä ja eiköhän pelille kuitenkin muodostu aika vahva suomiyhteisö ainakin konsolifinin kautta, jos pelintekijät eivät lobbyja nyt sitten aio tukea.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Tuo suomilobbyasian puuttuminen on aika ikävää, mutta niin on moni muukin asia muuttunut huonommaksi konsoleilla vuosien mittaan mikäli joku ei ole huomannut. Ei voi minkään, näillä korteilla pelataan mitä on annettu. Asiat muuttuu joskus huonompaan suuntaan. Kaupassakin on hinnat noussu, mm. kahvi maksaa nykyään ihan saatanasti jne.

Koittakaa nyt jo päästä yli siitä hei oikeesti? Aika surullista kun sama itkeminen joka toisessa viestissä. Jos nyt koitetaan synkistelyn sijaan koittaa löytää jotain positiivista, niin onneksi klaaniin sentään voi kutsua muitakin kuin frendejä. Eli tavallaan saa frendilistalle jatkoa tuolla systeemillä 64 paikanverran, eiköhän pelikavereita sitten mm. täältä KFIN ja muuta kautta ilmaannu. Kun eihän tuokaan ole enää nykyään itsestäänselvyys, joskus huonot nykypelit pakottaa lisäämään jokaisen pelikaverin listalle joka taas usein on täynnä. Killzone 3 näin esimerkkinä on viimeisin peli jossa ryssittiin homma tällä tavoin.

Klaanihaasteet toimii taas, jos jotakuta huvittaa mennä tänäiltana testaamaan niitä klaanihaatehommia niin mulle viestiä Pleikkarilla niin laitan paluupostissa klaanikutsua. Jouduin tekemään uuden klaanin, koska KFB klaani tuli täyteen ja omia frendejä ei siis voinut sinne enää kutsua.

Kylläpäs tuli vähän kylmää kyytiä paikoin kun nopoina mentiin rinta rottingilla haastamaan tyyliin ne parhaat klaanit sieltä listasta ja välillä vielä alivoimalla :D Mutta joo tarkoitus oli nähdä, että miten tuo homma toimaseen ja sanotaan nyt että nykyisellään ei aiheuta mitään ylenpalttista hurraamista. Hyvä idea, mutta muutamia parannuksia tarvitaan koko versioon.

Listaan tähän:

- Ensinnäkin olisi aika positiivista jos haasteen lähetys toimisi luotettavasti

- Pitää pystyä perumaan haaste, ainakin tietyn timeout jälkeen. Sitten voi lähettää uuden. (tällä hetkellä pitää purkaa koko aula ja perustaa uusi)

- Pitää pystyä näkemään montako pelaajaa haasteen lähettävässä tiimissä on, Zipperin mielestä kaiketi niin sivuseikka ettei sitä suotta kerrota haasteen saapuessa

- Olisi toivottavaa, jos pystyisi määritämään että onko valmis pelaamaan alivoimalla tai ylivoimalla = 8 hengen porukat ei voisi edes yrittää haastaa siis 4 hengen porukkaa joka olisi tyyliin määrittänyt max 1 pelaajan heiton joukkueen koossa on ok heille

- Sama kuin ed. mutta "rankkiin" sidottu. Ei ole mielekästä pelata kummankaan kannalta jos toinen tiimi on ammatikseen pelannut kimpassa 2 vuotta ja toinen 2 päivää pelannut random porukka

- Jos pelaaja jostain syystä tippuu, niin rejoin pitäs pystyä. (en tiedä toimisko jopa, mutta villi veikkaus olisi että EI TOIMI)

Nuo nyt olisi mun mielestä minimi taso jolla lähdettäs liikenteeseen, sen jälkeen voisi sittten alkaa kehittään lisää...

Pitää mennä katsoon foorumille, että onko mainitut asiat jo tapetilla? Jos ei ole, niin kirjoitan ne sinne. Ihan hauska juttu tuo toiminto kuitenkin, nyt kun sitä suomilobbya ei ole niin suomalaiset klaanit tunnistaa toisensa listalta varsinkin jos klaanin nimessä on jotain suomeen viittaavaa. Siinä sitten vaan haastellaan toisiamme ja suomipelit on mahdollisia. Tietenkin partysysteemi ja privapelit myös tarvitaan, mutta eiköhän ne ole tulossa. Pakko olla?

Välillä tai siis oikeestaan aika useinkin jaksaa ihmetyttää kuinka kännissä näitä pelejä implementoidaan. Miten on mahdollista, että jonkun TYÖ on miettiä näitä vuositolkulla ja lopputulos on näinkin surullinen? Mulle pompsahti mieleen noi asiat noin minuutissa, perhana sentään kun ottaa pattiin tuollanen kun asiaa ei nähtävästi tarkistella lainkaan loppukäyttäjän näkövinkkelistä ja tehdään tämän tyyppisiä hirveitä munauksia toiminnoissa.

PS. Voicet toimii klaanipeli lobbyssä, mutta pelissä lakkaa toimimasta. Todella valitettavaa, koska kommunikaatio Socomissa on puolen voittoa. Peukut pystyyn, että saavat toimimaan julkkariin. Vaikuttaa todella paljon pelaamisen mielekyyteen. Eihän mykkäkoulupelaaminen ole niin hauskaa ja tehokasta.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Voin kyllä sanoa, että oli sen odottamisen arvoinen (vaikka olikin aivan liian pitkä, 7h).
Aluksi tuntui vähän kuraselta kun tattien herkkyydet olivat niin alhaiset. Ainoan miinuksen heitän siitä, että välillä jää latausruutuun älyttömän pitkäksi aikaa (5 luotia mustalla taustalla).
Loppujen lopuksi näyttää tosi hyvältä ja tuntuu myöskin siltä.

20.4. näyttäs tulevan, mutta sitä en ole vielä käsittänyt, että onko tässä co-oppia? Confrontationissa ei ollut edes yksinpeliä, mutta tässä sentään on.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4) [Hype]

Pari tuntia nyt betaa jauhettu ja aika kivalta pakkaukselta tuntuu. Pari kertaa ollaan oltu plussan puolella, mutta yleensä jää statsit hieman miinukselle.

Niin ja missä kohtaa saisi uuden snipun?
Tuo ensimmäinen on nimittäin melko tehoton.
 
Ylös Bottom