Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hartzu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Yellowhill: ei ne avatut aseet ja modit siirry. Siitä tais jo aiemminkin olla puhetta.

Ei tuo tosiaan mitään parasta ole, mutta varsinkin vartiopesäkkeiden alkuhyökkäyksen suunnittelussa on fiilistä. Suurimmissa taistelukohtauksissa on monta tapaa ja reittiä ratkaista konflikti. Jos pelaa normilla, niin menee refleksi jumpaksi, mutta vaikealla sitä huomaa ne pienet nyanssit niin hyvässä kuin pahassa.

Pullonkaulat on parissa kohtaa ihan törkeyden huippuja, mutta normi vaikeusasteella en jaksanut pelata tätä ollenkaan. Pieni varpaillaan olo pakottaa miettimään ja ennenkaikkea kiinnittämään enemmän huomiota ympäristöön. Pelkkänä läpijuoksuna voi kieltämättä olla yksi räiskintöjen puuduttavimmista.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Tuli itsekin päätettyä yksinpeli helpoimmalla vaikeusasteella(trophyt ja eliitti vaikeusasteen avaus) ja ei kyllä kauheasti säväyttänyt. Muutamaa kohtaa lukuunottamatta melko läpi juoksua ja ei tainnut 5-6h pidempään mennä. Ne hiiviskelyt oli mielestäni kyllä vähän surkeita. Ensimmäisessä hiiviskelyssä ajattelin, että aika jees mutta kun niitä tuli lisää niin alkoi mieli muuttua. Varsinkin siinä viimeisessä alkoi hermo menemään kun välillä ne vihut tuntui yltyvän yliluonnollisiin kykyihin. Päätin sitten lopulta teurastaa koko leirin ja se tuntui toimivan... :D

Niiden joukkojen käskeminen oli ihan kivaa mutta välillä näissäkin alkoi käpy palamaan kun ei ne tuntuneet tottelevan millään ja juoksivat minne sattuu. Tuolla helpoimmalla vaikeusasteella ei niin väliä mutta nyt kun eliittiä suorittaa niin olisi kiva jos ne AI:t tottelisivat kunnolla.Eliitistä olen suorittanut 3 ekaa ja viimeisen kentän. Nämä saa pelata siis missä järjestyksessä haluaa jos trophyn perässä on.

Pelasin ihan perus kapulalla ja ohjaus tuntui toimivan hyvin vaikkakin välillä tuntui liian hitaalta vaikka senssit oli täysillä.

Moninpelistä ei paljon ole vielä sanottavaa kun ei paria peliä enempää kerennyt viime viikolla pelaamaan. Se mistä jo avauduinkin on kyllä se partyjen puuttuminen mutta siihenhän oli tulossa korjaus eli se siitä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Yellowhill: ei ne avatut aseet ja modit siirry. Siitä tais jo aiemminkin olla puhetta.

Aijjaa, no voi paska! Itse pelasin siinä käsityksessä, että ne siirtyvät. Minulla oli sellainen kuva niin kuin olisin jostain lukenut, että näin tapahtuisi. Tästä syystä pelasinkin koko kampanjan läpi vain muutamaa asetta käyttäen:D Uusien aseiden kokeileminen olisi voinut tuoda myös vähän lisää pelikokemukseen. Itse pelasin normal - vaikeusasteella ja useimmat kohdat pääsi just tyyliin "run 'n gun", lukuunottamatta juuri noita muutamaa pullonkaulakohtaa jotka mainitsit. Itselle pelin parasta antia oli myös juuri nämä hyökkäyksien alustamiset ja niiden onnistunut toteuttaminen, eli ehkä minun kannattaisi kokeilla vielä vaikeimmalla tasolla, josko se ominaisuus saa tärkeämmän roolin silloin. Noista hiiviskelytehtävistä olen kyllä FMIX:n kanssa samaa mieltä, että aluksi ne tuntuivat kivalta vaihtelulta, mutta hyvin nopeasti kävi selväksi että toteutus ontui ja ne alkoivat tuntumaan puuduttavilta.

Pääasiassa tämä nyt kuitenkin tuli moninpelin takia hankittua, ja jollei tätä psn:n kaatumista olisi tapahtunut, niin suurella todennäköisyydellä yksinpelikampanja olisi saanut astua moninpelin tieltä pois heti alkumetreillä. Eli sanoisin, että kyllä ton paremman puutteessa pelaa läpi ja Move-ohjaus tuo sen tarvittavan potkun, jonka ansioista pelimekaniikka tuntuu "tuoreelta".
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Aikalailla samoilla linjoilla Rottamopon kanssa yksinpelistä ja olin jopa vähän positiivisesti yllättynyt, koska näiden moninpeliksi suunniteltujen pelien väkisin tehdyt "yksinpeli tutoriaalit" nyt tiedetään. Ei mitään ihmeellistä, mutta kuitenkin jotain pelattavaa siihen kylkeen lyöty kun markkinointiosaston heput ovat pakottaneet. Tässä PSN katko tilanteessa oli ihan hyväkin lisä tuo ja siihen tuli jopa hetimiten koskettua, normaali olosuhteissa olisi jäänyt odotteleen parempia aikoja koska ei vaan malta olla huippuviihdyttävästä onlinestä pois.

Menin 1. kierroksen Dual Shockilla ja Hardilla. Mutta nyt kun on Move vielä opettelematta ja PSN verkko gines, niin siinä onkin hyvä syy vetää vielä se Elite läpi. Samalla tulee ehkä vähän näkemystä, että miten nämä kaksi ohjaintapaa on keskenään balanssissa. On muuten sitten ensimmäinen yksinpeli PS3 aikana jonka yksinpeliä edes harkitsen toistavani. Että näköjään sitten ainakin muhun kolahtaa aika hyvin.

Saas nähdä kummalla ohjaimella vedetään sitten kun onlinen portit taas aukeavat? Ilmeisesti molemmat kontrollit on aika huippuluokkaa ja mitään ärsyttäviä ampumisen helponnuksia tai liimatähtäimiä ei ole lainkaan. Omaan makuun ampuu tosin hieman liian tarkasti sarjalla ilman tähtäystä. Kyllä se pitäisi olla niin, että kunnolla tähtäämällä ampuu aina huomattavasti tarkemmin kuin tähtäämättä. Kaikki jotka ovat olleet joskus ampumaradalla tietää tämän varsin hyvin.

Alottelin Socomin jälkeen pelaamaan Crysis 2 yksinpeliä, joka kuulemma piti olla ihan OMG hyvä ja 9-10 arviota puskee jne. En tie onko mussa jotain vikaa, mutta valitettavasti ei sytytä kovin kummosesti ja paljon hehkutettu grafiikkakin näyttää aika ikävältä mössöltä hyvin selkeän ja helposti kateltavan Socomin jälkeen. En tosin tiedä onko vika tuossa mun pikkutelkkarissa jota olen käyttänyt näin lomilla. Mutta Socomissa ei ainakaan ollut mitään ongelmaa ja se on selvästi jotenkin "helpompi silmälle" Et se siitä Cryengine jeesus grafiikka hössötyksestä, en ainakaan ihan hirveesti ryysikselle grafiikasta pisteitä anna jos sitä ei ole kiva katsella.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Jaah, mulla ei kyllä toiminu ja pidinkin tätä lapsusta isona mokana pelissä .
Kaikki pelimuodot erikseen moninpeli, yksinpeli ja co-op ovat vaatineet aseiden avauksen uudestaan. Yksinpelissähän tuo ase päivittyy jo level 5 asti hetkessä kun verkossa taas menee muutama päivä leveleihin:confused:
No höh.
Olisin voinut vannoa että MP:tä kokeillessa oli ensimmäinen rynkky saanut jo silun piipun päähän, kuten olin sen SP:ssä saanut avattua...:confused:
Voi olla että vanhalla pettää muisti kun onhan siitä jo ikuisuus kun viimeksi oli kentällä. :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Suosittelen pelaamaan vaikealla, mutta siinä on sitten vaaran kyllästyminen muutamaan pullonkaulakohtaan. Ja joutuuhan pelissä muutenkin ottamaan uusiksi useasti.
Elitessä vasta tuleekin tuo turhautuminen niihin pullonkaula kohtiin. Vihut ottaa osumaa aika kiitettävästi, joten sihti pitää olla kohdallaan ja ampua loppuun asti, muuten kaveri nousee takas ylös :mad: ...tässä auttaa kieltämättä move / move+sharpshooter, jota itse käytän.
Jotenkin tuntuu että Elitessä omat joukot sekoilee entistä enemmän.
Hiippailu kohdat taas elitellä ei ole sen vaikeampia kuin vaikeallakaan, vaikka odotin niistä erittäin vaikeita. Satamassakin voi lähes juosta tehtävä paikkaan eikä vihut nää mitään.

Yksinpeli oli kyllä ihan mukava kokemus, mutta pettymystäkin se tuotti, koska: -Vanhoista SOCOMeista tutut äänikomennot olivat poissa - MIKSI? Niillä oli niin kätevää käskyttää omia joukkoja.
-Kätevää olis ollut myös, jos olis voinut vähintään sekoittaa joukkoja niin, että molemmissa tiimeissä olis ollut yksi snipu. Tiimiläisten aseita kun kerran ei voi vaihtaa, joka sekin olis ollut ihan JeeS!
-Samalla olis myös ollut siistimpää, joku escort/extraction tehtävä.
-Taloissa avattavat/suljettavat ovet, kuten vanhoissa SOCOMeissa, olis tuonut vähän lisää taktista perpektiiviä joihinkin tehtäviin.
-Moninpelistä tuttua pomminpurkua EI oltu hyödynnetty mitenkään yksinpelissä.
-Miksei yksin pelissä voinut käyttää miinoja? Niilläkin olisi ollut muutamissa tehtävissä käyttöä.

PSN:n avautumista odotellessa, pitänee hakata tuo vielä 3. kerran läpi tuolla helpoimmalla ja nautiskella vihujen rääkkäämisestä :D
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Kyllä miinat on yksinpelissäkin mukana.

On vai :confused:, mistäs niitä saa?

Ei kyllä niitä mun mielestä ole yksinpelissä eikä co-opissa.

-Samalla olis myös ollut siistimpää, joku escort/extraction tehtävä.

Eiks "Onslaught"- kampanjatehtävässä ole just sen tapainen "tehtävä"?

No höh.
Olisin voinut vannoa että MP:tä kokeillessa oli ensimmäinen rynkky saanut jo silun piipun päähän, kuten olin sen SP:ssä saanut avattua...:confused:

"will all the mods you get on single player transfer to multiplayer online??"

Zipper Interactive community manager Jeremy Dunham vastaa:

"Nope.
Single-player and co-op are linked.
Multiplayer is its own track."
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

On vai :confused:, mistäs niitä saa?

Ei kyllä niitä mun mielestä ole yksinpelissä eikä co-opissa.
Piti oikein käydä kattomassa, ja onhan ne periaatteessa. PE4Charge. Ei toimi automaattisesti, mutta napista pystyy räjäyttämään.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

"Will all the mods you get on single-player transfer to multiplayer online??"

"Nope.
Single-player and co-op are linked.
Multiplayer is its own track."
Hyvä, ei tarvitse koskeakaan yksinpeliin. Kaikki pelit pitäisi tehdä näin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Kiitokset kaikille vatanneille!

Tänään tuli sitten peliä testattua ja sillä vaikeimmalla tasolla aloitin. Ja saisihan se vielä vaikeampi olla. Neljä ekaa tehtävää takana ja täytyy sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt.
Vaikka betaa pelasinkin, niin grafiikka ei ollut niin huonoa, mitä monessa paikassa on annettu ymmärtää. Oikeastaan se on mielestäni aika hyvää ja yksityiskohtaista. Se mikä varmaan joillekin tökkii, on ruudussa olevien filtterien puute. Ei ole tehty "likaista ilmaa", ei mitään suurempaa syvyysvaikutelmaa eikä kummoisempia blurrauksia. Itse pidän tästä, koska vaikka fotorelistisuudesta tingitään, niin peli pysyy erittäin selkeänä. Mikä siis on kenties miinusta kampanjamuodossa, on plussaa netin puolella.

Tehtävät ovat kenties suurin pettymys. Aikamoista räimettähän tuo on, mutta onneksi taktinen elementti on (ainkin vaikeammilla asteilla) mukana. Ainakin allekirjoittanut on joutunut suunnittelemaan etenemistä. Hiippailuosuudet on harmillisesti erotettu omaksi osakseen. Itse hiippailu on tehty mielestäni hyvin, vaikka minnekään MGS:n tasolle ei ylletäkään.

Kontrollit ovat nykyaikaiset ja mielestäni ne on istutettu Socomiin hyvin. PS2:n Socomien kontrollit olisivat askel taaksepäin näihin verrattuna. Hieman hakusessa osa napeista edelleen on. Parannettavaakin pelimekaniikan/kontrollien osalta olisi, sillä joissain kohdin käskynannot ja ohjaaminen ovat liian monen mutkan takana.

Itse pelaaminen imee mukaansa. Taustatarina ei ole kovin kummoinen, mutta se tuo syvyyttä peliin ja sitä jopa ihan seurailee. Taktikointi ja ryhmän käskyttäminen ovat pelin parasta antia, niin kuin on aina Socomeissa ollut. Ja mikä parasta, itse pelaaminen on saatu tuntumaan hyvin palkitsevalta. Ei tarinan, mielettömän äksönin tai viileiden jippojen takia, vaan koska osasit pelata oikein.

Yksinpeli oli turhien pelkojen kohteena itselläni ja voin sanoa nauttivani sen pelaamisesta. Peli tuntuu hyvältä pelata ja mikä kaikkein tärkeintä, se tuntuu Socomilta!
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Kyllähän peli komea on, äänet ja kaikki. Myös se efekti, kun sinua ammutaan ja ammukset läpsähtelee maahan eteesi, on komea!
Mutta kun aletaan puhua niistä bugeista; kun omat on tähtäimen edessä koko ajan, tai kun yrität hiipiä huomaamattomasti, kaverit kirmaa kuin varsat keväiselle laitumelle paljastaen sinut varmasti. Ja kun joukkuetoverisi on kuolemassa, se parantamien ei vaan toimi. Vaikka käsket loput tiimistä kaatuneen viereen, ne vaan zumbailee omiaan siinä, muttei vahingossakaan tee mitään auttaakseen kaatunutta toveriaan.

Siltikin saatan suoda yksinpelille toisenkin mahdollisuuden. Myös nettipeliä odotan toki paljon, sitä kun en sattuneesta syystä ole päässyt koettaan...
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

kun omat on tähtäimen edessä koko ajan, tai kun yrität hiipiä huomaamattomasti, kaverit kirmaa kuin varsat keväiselle laitumelle paljastaen sinut varmasti.
Taitaa olla riippuvainen vaikeustasosta. Hard-elite -tasolla kaverit on "pakko" komentaa menemään reilusti edellä ettei itse kuole. Itse käytän paljon vihollisten tagittamista, eli määrään kenet tiimini ampuu.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Taitaa olla riippuvainen vaikeustasosta. Hard-elite -tasolla kaverit on "pakko" komentaa menemään reilusti edellä ettei itse kuole. Itse käytän paljon vihollisten tagittamista, eli määrään kenet tiimini ampuu.
Tuo on kyllä totta. Elitessä nopea tagittaminen on kyllä avain asemassa.
Tosin kavereiden edelle lähettämisessä on omat riskinsä, elitessä kun usein käy niin että kaverit edelle ja kaikilta henki pois.
Itse käytin paljon sitä että merkkasin tiimeille valmiiksi reittipisteet ja sitten vaan käskin edetä, kun oli aika. Oma ukko sitten meni tilaanteesta riippuen edellä, sniikaten vihujen paikat, vihujen tagitus ja tiimit paikalle - helppoa kuin heinän teko :D
Tämä kyllä vaan vie hieman enemmän aikaa kuin CoD tyylinen sankar´juoksu vihujen keskelle, mutta on myös 100x siistimpää, mukavampaa ja palkitsevampaa kun huomaa että kaikki suunnitelmat meni nappiin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Koklasin eilen Movella parin tehtävän verran Eliteä ja paha ainakaan suorilta määrittää kumpi on parempi ohjaustapa. Vaikuttaa kuitenkin äkkiseltään erittäin hyviltä Move kontrollit, ehkä jopa vielä parempi kuin Killzone 3?

Sellasta galluppia vaan, että minkä ohjain schemen Movella pelanneet ovat ottaneet käyttöön. Kävin ne kaikki läpi ja lopulta palasin siihen defaulttiin. Jos taas mulla ei olisi Navi patukkaa, vaan toisessa kädessä olisi Dual Shock niin saattaisi paremman ergonomian takia valkata sen "standard aim" vai mikälie olikaan jossa tähtäys on L1. Mutta Navi-ohjaimella tuo ei oikein mun mohlo sormilla tunnu hyvältä. Harmi, ettei ole L2 vaihtoehtoa koska se saattas olla Navi vaihtoehdolla varsinkin parempi. Noh, en tie pitääkö sitten se defaultti vaan opetella. (Move key aim) Tosin epäilen, että jos pakottas itsensä opetteleen sen "Arcade" (Moven triggerillä aim + Move key tulitus) niin saattaisi olla myös hyvä = Nopea tulitus single tulitusmoodissa ehkä helpompi ja koko ohjain ei heilu sitten prosessisssa? Noh, pitää testailla. Näyttää tosiaankin olevan yllättävänkin paljon tarjottavaa tuolla yksinpelilläkin ja samalla tulee testattua nämä kaikki jutut valmiiksi.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Meikä ei sit pääse millään kiinni, tohon move ohjaukseen. on tullut viikon verran huidottua patukoilla. ja olo on enemmän, kuin epätoivoinen:D ny just otin pari kenttää, ihan padilla. ja pelaaminen tuntui paljon helpommalta. kai noi patukat vaan vaatii lisää treeniä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

kai noi patukat vaan vaatii lisää treeniä.

Lisää pelitunteja. Itsellä lämmöt otettu jo Killzone 3:n parissa. Varsinaisesti verkkopeli vasta tulee näyttämään, kuinka kilpailukykyisestä ohjauksesta padipelaajiin verrattuna. Tuntuma on ainakin tässä omaan makuun paljon parempi ja vaikea kuvitella ranteita rautoihin ja padia näihin kouriin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Meikä ei sit pääse millään kiinni, tohon move ohjaukseen. on tullut viikon verran huidottua patukoilla. ja olo on enemmän, kuin epätoivoinen:D ny just otin pari kenttää, ihan padilla. ja pelaaminen tuntui paljon helpommalta. kai noi patukat vaan vaatii lisää treeniä.

Hyvä referenssi treenin tarpeelle tulee siitä, kun muistelee kuinka kauan meni aikoinaan padiin totutellessa. Toissaalta olen kyllä sitä mieltä, että moven ajatus on jo niin paljon padia luontevampi, että nopeampaa movettelun sisäistää kuin pädittämisen.

Ohjauksen säätöihin kannattaa kiinnittää huomiota. Mitä paremmin ne ymmärtää, sitä paremmin aivot kalibroituu ohjauksen hienovaraisimpiin ominaisuuksiin. Säädöistä onkin jo monessa paikassa juttua Killzonen, Magin, Socomin ja Modern Combatin osalta. Youtuubista kannattaa myös etsiä sen intialaishepun filkkoja. Tämän sanottuani sanon vielä sen, että tässä Socomissa on parhaat valmiit asetukset mitä movelle on tehty. Ei ole synti lähteä suoraan niillä, mutta pieni kikkailu säädöillä auttaa ymmärtämään sitä, mistä ne pienet movet on tehty.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

ai että, en tajua... sen verran mitä olen itse Movella pelannut, ei sillä pysty pädiä haastamaan. Tai sitten te vaan osaatte paremmin.

Mitäs mieltä täällä ollaan noista uusista patch tiedoista. Näyttää nyt siltä että Party-systeemi saadaan vasta kesäkuun puolella. En tajua miten ne voi kämmätä tän homman näin pahasti.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

ai että, en tajua... sen verran mitä olen itse Movella pelannut, ei sillä pysty pädiä haastamaan. Tai sitten te vaan osaatte paremmin.

Yksiselitteistä totuuttahan ei ole. Jotkut on vaihtanut moveen vaikka tulokset ei parane, koska movettaminen on heistä hauskempaa. Toisista taas padilla on mukavassa löhöasennossa hauskempaa pelata. Sitten on niitä (kuten minä), jotka pelaavat movella paremmin. Ainut kunnon totuus taitaa olla se, että omat mieltymykset tuskin selviävät pienellä kokeilulla. Asian selvittämiseen kannattaa tuhrata reilusti ennakkoluulotonta aikaa. SP movella läpi ja siinä alkaa olla jo paljon kokemusta aiheesta plakkarissa.
 
Ylös Bottom