Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Kunhan moden ensimmäinen sana on "Classic". :)

Eiköhän mun standard-pelit jääneet yhteen eiliseen supression-erään. 32 pelaajaa viskomassa naatteja ahtaassa mapissa. Tullut pelattua bomb squadia mutta pitää kai kokeilla muutakin. Ja ensimmäinen bugi tuli myös vastaan. Jos tuhoat sellaisen perinteisen palavan/räjähtävän tynnyrin niin et voi silti kävellä siitä kohtaa missä se oli aiemmin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Kiivasta klaanisotaa liukuhihnalta. Tuskin koskaan ollut näin helposti toteutettavissa.

Pataan tuli oikealta ja vasemmalta samaan aikaan ja tappion kalkkia sai maistaa. Valonpilkahduksia kuitenkin matkan varrella, kun klaanitoverit loistivat tahollaan. Supressioni ehdottomasti suosikki; team deathmatchia ilman respoja. Haastettavien klaanien joukosta pystyi poimimaan täältäkin tuttuja FIN Rambos, Suojeluskun.ta ja joku Finnish Warriors taisi vielä löytyä. Ehkä tämä sosiaalinen näkökulma peliin löytyy vielä tätä kautta.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Kiivasta klaanisotaa liukuhihnalta. Tuskin koskaan ollut näin helposti toteutettavissa.

hyvä että teillä toimi. me taas oltiin aulassa about 25 min eikä saatu mitään matsia aikaan. Kaikki hylkäs Standard Supression kutsut ja loput eivät vaivautuneet vastaamaan?!, joten aula bugas, ja jouduttiin vaihtamaan aulan vetäjää ja taas uutta klaanihaastetta menemään. Meinas kyllä mennä hermot tuohon. Tänään se ei vaan meillä toiminut :(.

Mutta vika matsi oli taas kiivasta Suomi-meininkiä. Huomasin siellä myös muutamat muut suomi-klaanit, joten eiköhän toi kfin ladder olis hyvä pikkuhiljaa laittaa aluilleen...? ( tai ainakin sen suunnittelu)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Zipperi ilmeisesti MAGista oppineena lisännyt euroopan julkaisun kunniaksi uusia servereitä saturnukseen :mad:

Minkälaisia ihmisiä noissa koodarifirmoissa on nykyään töissä?
Ymmärtääkö niistä kukaan miten tehdään toimiva FPS peli?
Ei aulaa
Ei mahdollisuutta valita peliä
Ei mahdollisuutta valita edes omaa pallonpuoliskoa
Ei partyä julkaisussa!!!! (aivopieru markkinointiosastolla halusi laittaa raakileen myyntiin että saadaan vuosineljännes näyttämään hyvältä. Toivottavasti tuli aivan helvetisti takkiin PSN katkon johdosta)
Kämpperinappi + tunnin pingi = näkymättömän miehen kosto
Yleensäkin käyttöliittymä kankeahko. Kaipaisin esimerkiksi enemmän tietoa siitä paljonko xp:tä tarvitaan seuraavaan tasoon ja mitä kilkkeitä / aseita tai muuta herkkua aukeaa + mahdollisuuden tehdä muutaman valmiin setupin (Tässä suhteessa CoD sarja vetää pitemmän korren vaikka muuten onkin ruikulia pelillisesti)
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Enissnäkin jätkät: Me mahdollisesti pelataan tätä VÄÄRIN!
Sieltä klaani haasteen kautta voi jokainen klaanilainen luoda oman haasteensa. Eli jos klaanissa on vaikkapa 16 pelaajaa voi nämä luoda vaikkapa 2 haasteporukkaa joissa kummassakin on 8 pelaajaa. Siispä jos klaanissa olisi vaikka kaikki KFIN socomistit niin voisimma helposti pelailla keskenämmä. Tietty toimii myös näinkin.

Mutta ikävänä puolena eiliseltä on mainittava se, etä haastettavilla oli tilana <valmis> ja silti haaste yritys kilpistyi siihen ettei haaste lähtenyt tiimille. Muistaakseni me saatiin pelit sillä pystyyn, että hyväksyttiin vastapuolen haaste.
Suojeluskun.ta:aaki yritettiin monasti mutta ei!

Toinen ikävyys oli ilmeisesti jenkekjä vastaan pelatessa MAGimainen efekti. Luodit ei vain pure. Vastapuolelta pikainen bursti ja oma äijjä makasi maassa ruutu harmaana. Eli siellä on kökötelty vastapuolen ruudulla jo hyvä aika ottamassa kuulaa kalloon ja ilmoitusluonteisesti päätti serveri informoida että kuolleena ollaan.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Näkisin tässä sen syyn miksi teidän haasteita ei hyväksytty. Monien mielestä respa ei sovi Socomiin.
Zipperin aivopierut näyttää leviävän. Ei herran jestas. Yrittääkö nää oikeasti pelata klaanimatseja RESPANA?? :D

Ja harvoin annan CoDeille kehuja, mutta Rattipaa oli oikeassa viimeisimmässä viestissään.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Unohtu edellisestä viestistä mainita ne positiiviset asiat.

Hyvää pelissä on vaikeustaso, liikkumisen ja suojautumisen merkitys korostuu.
Ei taikatähtäintä, tai en ainakaan ole huomannut sellaista 90asteen pikakäännöksiä kun joku hiihtelee sivustasta ohi.
Mapit vaikuttaa ihan asiallisilta.
Kun pääsee lähiserverille pelaamaan luodit täyttävät tarkoituksensa.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Tulipas sitten kokeiltua eilen loistokkaan yksinpeli+sharpshooter kokemuksen jälkeen, miten tuo Shootteri toimii nettipeleissä ja kyllä tuomio on että toimii, mutta pikaiset tilanteet on todella tuskaisia. Kämppäämällä tää menee varmaan ihan hyvin, mutta kun pelityyliin ei sovi telttailu :(
Pyssykän kanssa kääntyminen on vähän hitaampaa kuin padilla ja vaikka L2:lla se kääntyy nopeammin, niin itse en ainakaan saanut tähtäintä tarpeeksi nopeesti kohdalleen.
Mutta jos pääsit itse yllättämään niin kyllä silloin tähtäin oli helppoa pitää kohteessa kuin liimattuna....pitänee varmaan vähän harjoitella välillä, jos se vaikka alkais onnistumaan.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

en tiedä onko muilla tätä ongelmaa, mutta minulla on tänään jo 3 kertaa heittäny kesken pelin pihalle, eikä laske takaisin socomin onlineen. Väittää että PSN:ssa tai internet yhteydessä vikaa ja samalla kuitenkin olen logannut PSN:iin ja tietokonekkin on päällä. En ymmärrä voiko ongelma olla muualla kuin socomissa. Joka aamu näyttää myös tulevan maintenance n klo 11
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ei herran jestas. Yrittääkö nää oikeasti pelata klaanimatseja RESPANA?? :D

joo ootte oikeassa, pyydän anteeksi.

kukaan meidän klaanista ei koskaan aikaisemmin tikullakaan koskenut mihinkään Socomiin. Ajateltiin vaan reenata matseja että opitaan pelaamaan (ja kun partyä ei ole, niin klaanihaasteet ainoa vaihtoehto ryhmänä pelaamiseen.)

Näköjään tarvii itsekseen sitten pelailla respa-matseja. Mun mielestä Standard Supression olis ihan hyvä klaanimatsivaihtoehto, sais mättää vaan porukkaa ja oppis samalla pelaamaan tätäkin peliä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Itse olen myös respan ystävä, mutta eilen tuli taas sitä vanhaa Socomin tunnelmaa, kun pelattiin muutama klaanimatsi klassisena Socomina. Respa sopiikin paremmin asemodien avaamiseen ja tulee enemmän sitä rähinämeininkiä. 4vs4 tuli pelattua kaksi matsia ja se on kyllä ehdoton minimi. Enemmän tästä saisi irti isommalla porukalla.

Tuo klaanihaastejuttu kaipaisi kyllä kovasti kehittämistä, mun mielestä harvoja positiivisia puolia on matsien helppo toistettavuus samaa porukkaa vastaan. Tarvitsisi esim.

- Vastahaasteen laittaminen, jos esim. pelimuoto/tyyppi ei kelpaa
- Klaaneja valitessa olisi hyvä nähdä, ns. toiveet, mitä pelimuotoja kelpuutetaan
- Porukat järjestykseen, valmiina olevat klaanit ylimmäksi listaan

Ainakin nuo.

Osaako joku muuten sanoa säännöistä, miten esim. Suppressionissa ratkaistaan voittaja? Eilen sattui pari kertaa tilanne, jossa tapot olivat 2-2 (4vs4) ja siltikin saatiin voitto? Vaikuttavatko esim. headshotit, tappojen tyypit (puukotus, kranaattitappo) jne? Tasapelejä ei tullut kertaakaan, vaikka tapot ja miehet olivat tasan, aina oli toinen edellä.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Mikäköhän tuossa nettipelissä on kun välillä olen kuin haamu kukaan ei nää vaikka seisois vihollisen edessä ja itekään en pysty tappamaan niitä. ja sitten kun satunkin kuolemaan niin ukkeli jääkin eloon! ja taas sama haamu meininki jatkuu..
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Osaako joku muuten sanoa säännöistä, miten esim. Suppressionissa ratkaistaan voittaja? Eilen sattui pari kertaa tilanne, jossa tapot olivat 2-2 (4vs4) ja siltikin saatiin voitto? Vaikuttavatko esim. headshotit, tappojen tyypit (puukotus, kranaattitappo) jne? Tasapelejä ei tullut kertaakaan, vaikka tapot ja miehet olivat tasan, aina oli toinen edellä.

Itse mietin myös ihan samaa eilen. Pistetaulukossahan itseasiassa näkyy jonkunlaiset tiimin pisteet mitkä eivät ainakaan oman laskupääni mukaan ole täsmänneet suoraan esim. tappoihin ja kuolemiin.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

Ei hitto että voi olla buginen peli välillä kun kuolee nii se jää koko loppupelin ajaksi makaamaan siihen eikä ilmesty uudelleen.. tai sit muuttuu joksikin haamuksi.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

...toivottavasti saadaan pikku väännöt kehiin joka ilta, myös arkena. Toivottavasti vaan Zipperi ÄKKIÄ korjaa tuon klaanilobby voice ongelman tai muuten tämä vähäinenkin yhteisöpelaaminen saattaa olla vaarassa loppua ennen kuin se kunnolla alkaakaan! Laskee tosi paljon fiiliksiä ja hankaloittaa sen verta, että kokemus ei ole mukava. Ja siinä vaiheessa kun se alkaa tuntuun liian vastenmieliseltä niin saattaa käydä niin, että menee aika äkkiä jokin toinen (lue: Paremmin toimiva) shooteri kelkkaan Socomin sijaan. :(

Eilen oli iloinen yllätys kun aloiteltiin klaanitoiminnolla höntsyileminen. Voicet toimii jälleen klaaniaulassa huh! Muutoin se klaaniaula toiminta alkaa olemaan oma taiteenlajinsa. Käyttöliittymä on huono ja osa haasteista taitaa mennä bittiavaruuteen tai vastaus ei muuten vaan saavu ikinä perille. Jos vastinetta ei kuulu hetkeen, niin isäntä ulos, seuraava ottaa palloa jne. Useimmiten sen matsin saa sieltä ronkittua 2-5 minuutissa, mutta kyllä meilläkin tuossa muutamia 10-15 min "pimeitä hetkiä" on ollut. Onneksi kuitenkin selvästikkin suurin osa ajasta menee pelikentällä ja sepäs onkin ollut hauskaa toimintaa!

Mitä tulee tuohon respapelaamiseen, niin mielestäni ihan tervettä ja jopa suositeltavaa tässä opetteluvaiheessa niin oppii vähän mappeja ja saa testata eri aseita jne. FIN Ramboille saa siis ainakin laittaa Objective haasteita tulemaan ja hyväksymme ne aina jos sakit on suurinpiirtein tasoissa. Classic moodia emme pelaa vielä lainkaan niin kauan kun voicet toimii päin helvettiä. Omastakaan mielestä respa ei ole Socomia parhaimmillaan, mutta vielä vähemmän Socomia on tuppisuu-sooloilu seilaaminen mapissa vailla mitään kommunikaatiota muiden kanssa.

Ja siis jos joku on Classicissa pelannut soolona autuaan tietämättömänä mistään puheongelmista, niin laitetaan nyt vielä tähän statusta:

a) Puhuminen on ihan lottoa, Classic moodissa D-padilla "tap to talk" toimii ihan miten sattuu jos ollenkaan (voit todella kätevästi tarkistaa scorelistasta oletko juuri sinä äänessä vai et LOL)

b) Moven Navi ohjaimella ei toimi tap to talk lainkaan, eli sellanenkin pikku use case jäänyt kokonaan testaamatta Zipperin (kännissä olevilta?) kehittäjiltä. Ja kun muistaakseni FIN Ramboissa on ainakin tyyliin 3-4 jamppaa jotka pelaa suurimmaksi osaksi Movella niin se siitä sitten. (Itsekin molempia testaillut ja kallistumassa nyt Movelle)

Eli tosiaan Classic on nyt toistaiseksi melkolailla kokonaan boikotissa Ramboilla ja sen kanssa nyt ainakin näin alkuun pystytään elämään korjausta odotellessa. Porukka tuntuu olevan siitä aikalailla samoilla linjoilla vaikka kyllähän se tietenkin harmittaa ja kovat poltteet olisi päästä myös no-respawn joka olisi parasta. Tosiaan respa moodissa mikit on koko ajan auki ja sitä kautta tiimipeli toimii, varsinkin pomminpurku on respoilla ihan yllättävänkin pelattava moodi vaikka niistä aidoista "Socom piina-tunnelmista" nyt ollaankin vähän paitsiossa.

Semmosta, kunhan noi voicet laittavat täyspäiseen kuntoon + parantavat klaanipelitoimitoa + tuovat partysysteemin + muutoin vähän fixaavat, niin tässä taitaa olla kyllä ainakin omaan makuun ihan huippu tiimipohjainen online räiskyttely. Siitäkin huolimatta, että mapeissa jäädään kauaksi Confrontationin huippulaadusta ja Lobbyt puuttuu.
 
Vastaus: SOCOM: Special Forces (SOCOM 4)

joo ootte oikeassa, pyydän anteeksi.
Eikai sitä nyt noin vakavasti tartte ajatella. Respat on välillä ihan kivaa. Varsinkin se pommimies-jutska toimii ihan mukavasti respamatseissa. (perus pommin purku respana ei kyllä iskisi meikäläiseen) Ja liekö se pommihäiskäkään ehtaa socomia, mutta mukava mauste silti.

Jokainen pelaa tyylillään ja kuten parhaiten peleistä nauttii. Luulisi sitä löytyvän samanhenkistä peliseuraa pelityypistä riippumatta. Nuo respattomat muodot vaan nyt sattuvat olemaan se socomin suola monelle ja ihan syystä.

Gimble sanoi:
b) Moven Navi ohjaimella ei toimi tap to talk lainkaan
No just joo, ja vasta nyt tuokin tuli sitten selväksi. :mad: Se niistä yksinpuheluista...

PS.Pitäs tänään tulla nettimatseihin mukaan jos uskallan. Heitin meinaan eilen niin härskit move-säädöt kehiin, että käytännössä niiden pitäisi olla ihan kamalat. Mutta ovat ihan sikahyvät. Pakko vielä kokeilla SP:ssä, että näinkö minä eilen vaan pelkkää unta, vai toimiiko noi ihme säädöt todellakin niin hyvin kuin eilen pelitellessä.
 
Ylös Bottom