Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sony aikaistaa PS3 julkaisua

Vai ei PS2:lla pyöris.. Aina haukutaan PS2:n omistajia, että uskovat liikoja koneestaan.. mutta olen sitä mieltä että niin tehdään myös xboxin suhteen! ..uskotaan kun sanotaan että xbox on tehokkain, mikä ehkä pitääkin paikkansa.. mutta PS2:n teknologia mahdollistaakin sen, että niitä tehoja ei juuri tarvita.. Eikä teidän tarvi luottaa mun sanaani, sillä tässä tarkkaa infoa emotion enginestä..PUOLUEETTOMASTA lähteestä, alan asiantuntijan kirjoittamana.. Suosittelen myös niille, jotka ovat Gamecuben tai xboxin "puolella", sillä tämä teksti ei ole pelkkää PS2:n ylistystä vaan myös huonoja puolia on mainittu.. Tehköön sen luettuaan kukin omat johtopäätöksensä.. Varoitus:Reilusti englannin kielistä tekstiä kärsimättömille tai kieltä taitamattomille :p
http://arstechnica.com/reviews/1q00/playstation2/ee-1.html
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Code


Aika hankkia silmälasit? ;) PS2 on hyvä ja tehokas pelikone mutta Halon grafiikkoja tuskin jaksaisi pyörittää. Mutta mitäs sitten, ei ne PS2:sen grafiikat nyt sentään mitään tikku-ukkoja ole. Mulle riittää aivan hyvin vaikka X-Box onkin ostoslistalla.

Sun ois aika hankkia silmälasit, poika! Halo oli hienon näköinen, muttei todellakaan mitään mihin PS2 ei pystyisi.. Tosin kyllähän X-Box pystyy vielä parempaankin, mutta,,,
 
Ensin väitetään ettei PS2 pelit muutu mullistavaksi ja että GT3 käyttää konsolin kaikki tehot, sitten sanotaan että konsolille on v***n vaikeaa tehdä pelejä. Jos konsolille pelien teko on kerta niin vaikeaa, voisiko joku selittää miten yhtäkkiä joku pelinkehittäjä osaa valjastaa kaikki koneen tehot?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Solid Snake
Jos konsolille pelien teko on kerta niin vaikeaa, voisiko joku selittää miten yhtäkkiä joku pelinkehittäjä osaa valjastaa kaikki koneen tehot?

Kasittaakseni GT3 on ohjelmoitu useita vuosia.
 
Totahan kaikki sanoo. Miten te voitte todistaa sen? Ja sanohan joku viisas tossa aikaisemmin, että sillon ku PSOne julkastiin, niin ei oltu vielä oikeen sujut 3D:n kanssa eikä se mun mielest niin vierasta enää ole. Kyllä toi GT3 puristaa aika paljon (ellei miltei kaikkia) tehoja irti PS2:sta. Enkä mä millään yritä väittää, että GT3 olis mitenkään ruma, hemmetti, sehän on mun mielestä paljon paremman näkönen ku esim. Project Gotham Racing. Elikkä ei tota "PS2:lla on vielä paljon näytettävää" propagandaa nyt niin hirveesti kannata lietsoa. Ei ne pelit tu enää kauheesti muuttumaan.

PS. Mä kyllä toivon hartaasti että pääsen joskus tulevaisuudessa syömään noi sanat. :D
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan DemonWithin
Totahan kaikki sanoo. Miten te voitte todistaa sen? Ja sanohan joku viisas tossa aikaisemmin, että sillon ku PSOne julkastiin, niin ei oltu vielä oikeen sujut 3D:n kanssa eikä se mun mielest niin vierasta enää ole. Kyllä toi GT3 puristaa aika paljon (ellei miltei kaikkia) tehoja irti PS2:sta. Enkä mä millään yritä väittää, että GT3 olis mitenkään ruma, hemmetti, sehän on mun mielestä paljon paremman näkönen ku esim. Project Gotham Racing. Elikkä ei tota "PS2:lla on vielä paljon näytettävää" propagandaa nyt niin hirveesti kannata lietsoa. Ei ne pelit tu enää kauheesti muuttumaan.

PS. Mä kyllä toivon hartaasti että pääsen joskus tulevaisuudessa syömään noi sanat. :D
Jees, no jonkun testin mukaan, (tais olla samainen, jolla testattiin se että GT käytti joku 70% PSX:n tehoista silloin joskus...) GT3 kuulemma käyttäisi vain 20% PS2:n tehoista, mutta itse en oikein tuota jaksa uskoa. Mutta en usko GT3:n myöskään ottavan kaikkia tehoja irti PS2:sta, uskon että tulemme vielä yllättymään moneen otteeseen PS2:n ja Emotion Enginen kyvyistä.
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Leo Stenbuck

Jees, no jonkun testin mukaan, (tais olla samainen, jolla testattiin se että GT käytti joku 70% PSX:n tehoista silloin joskus...) GT3 kuulemma käyttäisi vain 20% PS2:n tehoista, mutta itse en oikein tuota jaksa uskoa. Mutta en usko GT3:n myöskään ottavan kaikkia tehoja irti PS2:sta, uskon että tulemme vielä yllättymään moneen otteeseen PS2:n ja Emotion Enginen kyvyistä.

Onhan PS2 sentään jo "vanha" konsoli, verrattuna X-Boxiin tai Gamecubeen. En yritä väittää että PS2 pystyy enää mihinkään ihmeisiin, mutta kyllä pelit vielä tulevat kehittymään. Tosin niinkuin olen sanonut, seuraavan sukupolven peleistä ei ole kyse kun vasta PS3:n ja muiden tultua. "Sukupolvi" vaihtuu kahden konsolin välein...
 
Ei PS2:ta ole voitu ottaa viela kaikkia tehoja irti tai sitten PS2 koodarit ovat huonoja. Niin uskomattomasti saatiin aikoinaan C64:ta ulos ja ovatpa DC:n uusimmat pelit todella nayttavia. Tietokonepuolella kaikkia tehoja ei saada koskaan irti, koska naytonohjaimet ym... vaihtuvat niin usein. Konsolipuolella paastaan lahelle maksimi tasoa suorituskyvyn puristamisessa.
 
Useista lähteistä on toitotettu, ettei PS2:ssa olevista kahdesta vektorilaskentayksiköstä ole käytetty nykypeleissä kuin toista. (koska on ilmeisesti vaikeaa saada kolme prosessoria toimimaan ristiin keskenään)

Jos asia on näin, tehoja on vielä käyttämättä kohtuullisen paljon. Kaikki on siis kiinni koodinvääntäjistä, ja siitä riittääkö heillä intoa koodata vaikeammin koodattavaa softaa kun helpommallakin pääsee.
 
Niin tehoa jää niin paljon yli, että esim. uudessa FIFAssa (muistaakseni) toinen yksikkö laskee 5.1-ääniä. Which is nice.
 
Juuri tuo EA:n käyttämä systeemi osoittaa, kuinka monipuolisesti PS2:elle pystyy koodaamaan. Valjastetaan "ylijäämäteho" hyötykäyttöön!

Ohjelmointitoimintoja ei ole sidottu tiettyihin kaavoihin, mikä taas toisaalta aiheuttaa sen, että rutiinitapaa koodaukselle ei kehity. Se taas johtanee Renderwaren kaltaisten kaikille kaupan olevien grafiikkamoottoreiden kehittelyyn ja markkinointiin.

Jos jokin taho kehittää hyvän enginen, myös ne pelitalot joilla ei ole aikaa tai potentiaalia kehittää omaa engineä voivat tehdä laadukkaita pelejä keskittyen ainoastaan sisällön toimivuuteen. (loistoesimerkkinä GTA3):D
 
Ylös Bottom