Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Sony vai samsung???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Wild Child
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Sony vai samsung???

Kyllä nyt näyttää siltä että Sampasta tulee meikän peliluolan valtias. Enää pitää käydä kaupassa tziigaamassa vähän tarkempaan minkälainen vehe se on. Jokatapauksessa oon melkein 100% varma että hankin sen ja oon tyytyväinen onhan se sentään sitten mun eka LCD töllö.

Kiitos kaikille vastauksista!

Täältä löytyy 46 - tuumainen Sonyn W4210 Full HD - televisio ja 40-tuumainen Samsung M86 Full HD - televisio ja kyllä Sony vie ylivoimasesti voiton.

Tuosta Samsungista löytyy vikoja vaikka kuinka paljon... Kaukosäädin ei toimi kunnolla, tv menee välillä kiinni itsestään, tv ei välillä aukea, kanavan vaihtaminen on TODELLA hidasta...

Tuosta Samsungista löytyy vikoja vaikka kuinka paljon... Kaukosäädin ei toimi kunnolla, tv menee välillä kiinni itsestään, tv ei välillä aukea, kanavan vaihtaminen on TODELLA hidasta...

To M86/N87 sarja onkin sangen vaihtelevaa laadultaan. Ns. "paneliarpajaisissa" saattaa saada paljon huonomman yksilön jos säkä käy värin päin.

kyllä se lcd on myös mutta ei niin yleistä kuin plasmassa

Mulla on tollanen vanha philipsin HD ready 32 LCD tietokonekäytössä ja se on opettanut minulle paljon esim juuri tästä asiasta. Eli palaa kiinni ja pahasti. Jos sama ikkuna on auki tunnista pidempään niin on jo palanut selvät jäljet kiinni. Ne saa pois kun pitää valkoista ruutua koko yön, mutta kuka sellaista jaksaisi tehdä.

Toinen asia tässä skeida LCD:ssä on se että kontrasti on niin suolesta ettei kunnon mustasta
ole tietoakaan.

DVI liitäntä on hyvä, sillä 7900gtx ei sen kanssa tarvitse mitään lisäpalikoita.

Näistä oppineena menen seuraavaa varmaan about 40 tuumaista lcd:tä vertailemaan kauppoihin ja erityisesti etsin netistä mahdollisia kuvan kiinni palamisen oireita.

Kuvan kiinni palaminen on siis ainakin vanhemmissa LCD:issä tietokone käytössä aivan jäätävä ongelma. Itseasiassa asiasta puhuminen sai minut niin vihaiseksi että joudun nyt lyömään tuota näyttöä. Tästä onkin tosi helppo tehdä web layoutteja yrityksille kun max 1:1 reso on 720p ja kuva on täynnä tästäkin kirjoitus ikkunasta palanutta skeidaa.

Mulla on tollanen vanha philipsin HD ready 32 LCD tietokonekäytössä ja se on opettanut minulle paljon esim juuri tästä asiasta. Eli palaa kiinni ja pahasti. Jos sama ikkuna on auki tunnista pidempään niin on jo palanut selvät jäljet kiinni. Ne saa pois kun pitää valkoista ruutua koko yön, mutta kuka sellaista jaksaisi tehdä.

Toinen asia tässä skeida LCD:ssä on se että kontrasti on niin suolesta ettei kunnon mustasta
ole tietoakaan.

DVI liitäntä on hyvä, sillä 7900gtx ei sen kanssa tarvitse mitään lisäpalikoita.

Näistä oppineena menen seuraavaa varmaan about 40 tuumaista lcd:tä vertailemaan kauppoihin ja erityisesti etsin netistä mahdollisia kuvan kiinni palamisen oireita.

Kuvan kiinni palaminen on siis ainakin vanhemmissa LCD:issä tietokone käytössä aivan jäätävä ongelma. Itseasiassa asiasta puhuminen sai minut niin vihaiseksi että joudun nyt lyömään tuota näyttöä. Tästä onkin tosi helppo tehdä web layoutteja yrityksille kun max 1:1 reso on 720p ja kuva on täynnä tästäkin kirjoitus ikkunasta palanutta skeidaa.

Kaverilla on ihan vanhimpia LCD-töllöjä ja mitään tällaista ei ole haivaittu. 32" ja maksanut aikoinaan mansikoita (reipas tonni euroissa) ja käyttänyt pääsääntöisesti tietokoneen näyttönä myös, nyt vain on 360:ssä kiinni. Mitään kiinnipalamista ei ole havaittavissa. Hmh. :confused:

Kaverilla on ihan vanhimpia LCD-töllöjä ja mitään tällaista ei ole haivaittu. 32" ja maksanut aikoinaan mansikoita (reipas tonni euroissa) ja käyttänyt pääsääntöisesti tietokoneen näyttönä myös, nyt vain on 360:ssä kiinni. Mitään kiinnipalamista ei ole havaittavissa. Hmh. :confused:

Näin ne on mulle väittänyt ettei kuuluisi lcd:hen mitään palaa, mutta sitä kutsutaankin ilmeisesti nimellä "image retention".

Töllön malli on 32pf3320.

Image retention tai palaminen alkoi näkyä about kuukauden päästä ostamisesta.

Pystyisin elämään surkeilla mustilla ja 720p resolla, kunnes uudet led lcd:t tulevat, mutta nyt on ruutu niin pahan näköinen että uusi tarvittaisiin ja nopeasti.

Tälläkin hetkellä olisi ihan oiva näyttö kone käyttöön philipsiltä tarjolla, noin specsien ja muitten kokemusten puolesta, mutten millään meinaa uskaltaa enään toista moista ostaa.

Ylös Bottom