Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kettunen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

achiim sanoi:
Perustelen sillä, että ainakin oman boksin käyttö jakaatuu pelaamiseen, demojen ja videonpätkien imuttamiseen mutta myös suuressa määrin musan kuunteluun, videoiden ja kuvien katseluun serverikoneelta. Ja tässä viimeisimmässä, WLANista loppuu puhti kesken. Videot tökkii, se on se eka merkki.

Ootko varma että data ei kierrä ulkoverkon kautta (oletan että sulla on adsl) vaan kulkee suoraan oikeasti lähiverkossa pc-->xbox? Jotkut adsl/wlan purkit tekee sitä oletuksena että data kiertää operaattorin adsl-reitittimen(tms.) kautta eikä lähiverkossa eli kulkee max adsl-nopeutta. Kyllä ainakin vanhaan xboxiin kytketty wlan-tukiasema juttelee toisen pc:ssä olevan adsl/wlan-tukiaseman kanssa nopeasti, ei töki XP:ltä striimatut divx:t tai mp3:t. Matkaa reilu 10m ja seinääkin välissä. Ehkä MS:n wlan-sovitin on vaan huono...
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Mulla on tällänen Wlan-reititin: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=15003

Osaako joku sanoa toimiiko Wlan varmasti tuon ja XO:n adapterin välillä? Ei viitsisi ostaa adapteria turhaan, mutta toisaalta johtojakaan en kyllä suostu kytkemään missään nimessä...

Onko missään ohjeita yleensä siitä miten XO:n Wlan-yhteys otetaan käyttöön?
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Eikös nuo kutakuinkin kaikki WLAN-reitittimet pelaa samalla tavalla kaikkien muiden laitteiden kanssa.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Smirre sanoi:
Eikös nuo kutakuinkin kaikki WLAN-reitittimet pelaa samalla tavalla kaikkien muiden laitteiden kanssa.
Suurin osa ainakin. Joillakin on vain ollut ongelmia, niin ajattelin kysäistä jos vaikka jollakin olisi sama reititin kuin minulla ja Wlan käytössä.

Jos jollakin on ohjeet tuon XO:n Wlanin käyttöönotosta niin pistäkää ihmeessä tänne...

Minulla ei ole vielä konsolia, eli vähän etukäteis valmisteluna kyselen.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

mlappi sanoi:
Ootko varma että data ei kierrä ulkoverkon kautta (oletan että sulla on adsl) vaan kulkee suoraan oikeasti lähiverkossa pc-->xbox? Jotkut adsl/wlan purkit tekee sitä oletuksena että data kiertää operaattorin adsl-reitittimen(tms.) kautta eikä lähiverkossa eli kulkee max adsl-nopeutta. Kyllä ainakin vanhaan xboxiin kytketty wlan-tukiasema juttelee toisen pc:ssä olevan adsl/wlan-tukiaseman kanssa nopeasti, ei töki XP:ltä striimatut divx:t tai mp3:t. Matkaa reilu 10m ja seinääkin välissä. Ehkä MS:n wlan-sovitin on vaan huono...
Ei kierrä, kaikki koneet on privaattiverkossa. MS:n wlan-sovitinta en ole kokeillut vaan boksin kyljessä oli Linksysin ethernet-konvertteri, toiseen päähän kokeiltiin ZyXELin kahta purkkia ja yhtä Telewelliä. En ollut tyytyväinen. Peleissä wlan toimii, mutta kun itse haluan rääkätä verkkoa muullakin tavalla.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Eipä mitää enää...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Pistin ZyXEL 660HW ADSL modeemin tilaukseen. Tietääkö kukaan toimiiko se xbox360 verkkoadapterin kanssa?
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

game over sanoi:
Pistin ZyXEL 660HW ADSL modeemin tilaukseen. Tietääkö kukaan toimiiko se xbox360 verkkoadapterin kanssa?

Eiköhän tuo toimi. En näe mitään syytä miksei toimisi
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Noniin.. Itse en tiedä tuosta XO:stani kuin sen, että se on mahtava laitos. Ostin siihen heräteostoksena tuon langattoman verkkoadapterin, koska johtojen kanssa plärääminen ei innosta. Ostin sen käytettynä, eikä siinä ollut mitään käyttöohjetta mukana, joten en tiedä onko vikä minussa vai koneessa. Eli tässä on ongelma:
Laitoin tuo verkkoadapterin Boxiin kiinni. Se näyttää punaista valoa, eikä yhteydenotto Liveen onnistu. Minulla on aivan tavallinen ulkoinen modeemi. Täytyykö tuossa modeemissakin siis olla sellainen masto pystyssä, että se nuo WLAN aallot havaitsisi?

Kiitos kaikille ketkä jaksoivat lukea vuodatukseni!
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Otkor sanoi:
Noniin.. Itse en tiedä tuosta XO:stani kuin sen, että se on mahtava laitos. Ostin siihen heräteostoksena tuon langattoman verkkoadapterin, koska johtojen kanssa plärääminen ei innosta. Ostin sen käytettynä, eikä siinä ollut mitään käyttöohjetta mukana, joten en tiedä onko vikä minussa vai koneessa. Eli tässä on ongelma:
Laitoin tuo verkkoadapterin Boxiin kiinni. Se näyttää punaista valoa, eikä yhteydenotto Liveen onnistu. Minulla on aivan tavallinen ulkoinen modeemi. Täytyykö tuossa modeemissakin siis olla sellainen masto pystyssä, että se nuo WLAN aallot havaitsisi?

Kiitos kaikille ketkä jaksoivat lukea vuodatukseni!
Täytyisi olla Wlan-modeemi. Esimerkiksi http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3727
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Langattomaan täälläkin. Mulla on TWea-201 modeemi, missä on siis vain yhdelle koneelle paikka. Tämän lisäksi Linksysin tukiasema: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1611

Tarkoituksena liittää 2 konetta ja boxi langattomasti, tarvitsenko noiden lisäksi enää muuta kuin wlan-kortit koneisiin ja sovittimen boxiin?

Karvapallo sanoi:
Sitten tarvitset vielä ainakin WLAN-tukiaseman. Mikäli tuossa ADSL-modeemissasi ei olu kuin yksi rj-45 liitäntä (siis se liitäntä mihin verkkopiuha menee) niin tarvitse lisäksi vielä kytkimen (n. 30), jotta saat sen WLAN-tukiasemasi kiinni ADSL-modeemiisi.

Miksi tuohon tarvitsee vielä kytkimen? Eikö riitä, että tukiasema on modeemissa kiinni ja jakaa langattoman yhteyden jokaiselle koneelle?
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Tuossa viikon päästä tulossa boksi taloon, joten on tullut selailtua näitä ketjuja ahkeraan. Mitä tuohon langattomuuden pelikäyttöön tulee (monet kun ovat näemmä sitä mieltä että toimii hyvin), niin ihmiset näkevät siitä toimivuudesta vain oman osansa. Peli vaikuttaa itselle toimivan loistavasti, mutta muille saatat itse näkyä pätkivänä. Yleensä WLAN toimii jonnin sortin pullonkaulana verkoyhteyksissä, johtuen siitä, että dataa lähetetään purskeissa, ei streamina. Suurilla download-nopeuksilla saattaa peli tosissaan toimia itselle hyvin, mutta jos upload-kaistaa löytyy puolesta megasta pariin megaan, ja sitä vielä pätkitään WLANin takia, niin voipi olla että saat maineen lagaajana.

Eli jos mahdollista, niin koittakaa pitää ne boksit langalla vaan kiinni, varsinkin jos pelaatte paljon Livessä.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Straawberry sanoi:
Tuossa viikon päästä tulossa boksi taloon, joten on tullut selailtua näitä ketjuja ahkeraan. Mitä tuohon langattomuuden pelikäyttöön tulee (monet kun ovat näemmä sitä mieltä että toimii hyvin), niin ihmiset näkevät siitä toimivuudesta vain oman osansa. Peli vaikuttaa itselle toimivan loistavasti, mutta muille saatat itse näkyä pätkivänä. Yleensä WLAN toimii jonnin sortin pullonkaulana verkoyhteyksissä, johtuen siitä, että dataa lähetetään purskeissa, ei streamina. Suurilla download-nopeuksilla saattaa peli tosissaan toimia itselle hyvin, mutta jos upload-kaistaa löytyy puolesta megasta pariin megaan, ja sitä vielä pätkitään WLANin takia, niin voipi olla että saat maineen lagaajana.

Jos nyt kuitenkin pitäydytään faktoissa eikä sotketa sitä MUTUa sekaan? WLAN on täysin toimiva ratkaisu Live-peleissä, olettaen toki ettei toimita kuuluvuusalueen rajoilla.

Kyllä, olen itse pelannut WLANilla ongelmitta. Kyllä, olen osallistunut Live-peleihin joita on hostattu WLAN-yhteydellä, ja joihin on osallistunut useita WLAN-käyttäjiä, käyttäen itse ethernetiä. Ei, he eivät laganneet eikä pelissä ollut mitään ongelmia.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Wlan toimii mainiosti TeleHellin modeemil vaikka huoneeni on toisella puolella taloa yläkerrassa ja harvoin ei ole täysiä palkkeja.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Olen edelleen sitä mieltä, että pelatessa järkevämpi ratkaisu on langalinen verkkoon kytkeminen.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Straawberry sanoi:
Olen edelleen sitä mieltä, että pelatessa järkevämpi ratkaisu on langalinen verkkoon kytkeminen.

Perhana, minun on siis tosiaan korvattava täydellisesti toiminut WLAN-ratkaisu vetämällä ruma verkkopiuha asunnon poikki, parin huoneen läpi olohuoneeseen. Mutta eihän siinä muukaan auta kun se on järkevämpää. :(

(Ei, se ruma vilkkuva ADSL-modeemi ei todellakaan ole olohuoneessa paraatipaikalla toisin kuin Xbox sekä littutöllö)
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Ei ollut WLANin kanssa ongelmia Livessä yhtään sen enempää langattomana kuin langallisena, en ainakaan huomannut. Sama PS3-puolella, hyvin tuntuu pelittävän langattomalla vaikkei mikään iso kaista itsellä olekaan. Kahdessa Motorstorm kisassa ollut lagia jonkin verran, pelejä takana yli 60. Tuo nyt tuli väärän konsolin puolelta mutta hyvin tuntui pelittävän myös 360 puolella, paitsi Gears ja jenkit-yhdistelmä. Sitä ei kyllä piuhakaan pelasta.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Olvi sanoi:
Perhana, minun on siis tosiaan korvattava täydellisesti toiminut WLAN-ratkaisu vetämällä ruma verkkopiuha asunnon poikki, parin huoneen läpi olohuoneeseen. Mutta eihän siinä muukaan auta kun se on järkevämpää. :(

(Ei, se ruma vilkkuva ADSL-modeemi ei todellakaan ole olohuoneessa paraatipaikalla toisin kuin Xbox sekä littutöllö)

Sen verran tuossa liveä testaillut, että ainakin BF2:MC:ssä osa porukasta tuntuu warppivan aika tehokkaasti, sekä peli nykii enempi kuin pitäisi (vertaan ps2 versioon, siellä harvempi pelaa WLANilla). Voin kyllä sanoa, että eroa lötyy.
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

Straawberry sanoi:
Sen verran tuossa liveä testaillut, että ainakin BF2:MC:ssä osa porukasta tuntuu warppivan aika tehokkaasti, sekä peli nykii enempi kuin pitäisi (vertaan ps2 versioon, siellä harvempi pelaa WLANilla). Voin kyllä sanoa, että eroa lötyy.

Ja päättelet sitten että nämä kaikki ovat WLANilla verkossa? Ettei vaan olisi jenkkejä tai vaan jotain huonon piuhan takana oleva?
 
Vastaus: Soveltuuko WLAN - ihan aikuisten oikeasti - pelikäyttöön?

nothing sanoi:
Ja päättelet sitten että nämä kaikki ovat WLANilla verkossa? Ettei vaan olisi jenkkejä tai vaan jotain huonon piuhan takana oleva?
Voihan sekin olla, tosin eipä jenkit ihan noin pahasti normaalisti pleikallakaan warppineet.
 
Ylös Bottom