Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Spider-Man 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Corca
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Corca

KonsoliFIN Alumni
Activisionin kaksi vuotta sitten ilmestynyt toimintaseikkailu Spider-Man: The Movie yllätti monet visuaalisella ilmeellään, notkealla animaatiototeutuksellaan sekä kokonaispelattavuudellaan.

Jatko-osaa on tehty ilman suuria mediahehkutuksia ja vastikään pelin ilmestymisen jälkeen kesäkuun lopulla ensimmäiset ulkomaiset Spider-Man 2 -arviot ovat kasvattaneet positiivista nostetta pelin ylle. Täysin Uusi vapaan liikkumisen tuntemus on syynä laajaan kehujen virtaan. Perinteisen, tiukasti lineaarisen tehtävärungon sijaan pelikehittäjä Treyarch (mm. Die by the Sword, Tony Hawk's Pro Skater) on lähtenyt moderniin vapaan pelitilan ja tehtävärungon hyödyntämiseen a'la Grand Theft Auto-pelisarja.

Pelaaja voi nyt halutessaan kieppua loputtomiin suurkaupungin betoniviidakossa tehden mm. lukuisia akrobaattisia voltteja tai uhmata maan vetovoimaa pudottautumalla satoja metrejä alaspäin ja heilauttaa itsensä tarkkaan ajoitetun seittiammuksen avulla liki maantasolta jälleen korkeuksiin. Jatko-osaan on sisällytetty myös alkuperäisestä pelistä puuttunut, hämähäkkimiehelle olennainen seinäkiipeily. Tämä luonnollisesti avaa peliin aivan uusia pelillisiä mahdollisuuksia. Marvel-universumin tuttuja päävihollisia on jälleen rivi supersankaria vastassa, yllätyksettömin lienee Tohtori Mustekala aka Dr. Octavius, joka on myös vastikään ensi-iltaan saapuneen Spider-Man 2 -elokuvan tähtipahiksena.

Tobey Maguiren tähdittämän ja Sam Raimin ohjaaman supersankarieepoksen toinen tuleminen on niin ikään saanut erittäin lämpimän vastaanoton median keskuudessa. Näyttää sille, että Hämähäkkimies onnistuu yllättämään viihdemaailman positiivisesti molemmissa leireissä: Pelinä, että elokuvana.

Spider-Man 2 pyörii parhaillaan elokuvateattereissa kautta maan ja peliversiokin rantautui kotikonsoleille, useille käsikonsoleille sekä PC:lle Euroopanjulkaisuna tuoreeltaan tänään PE 9.7 eli löytyy nyt myös lähimmästä peliliikkeestä.

Molemmat tosiaan ovat keränneet varsin lämpimän vastaanoton tahollaan, mikä on tietysti positiivista. Varsinkin elokuvapuolella, jossa jatko-osat heikkenevat numeromäärän kasvaessa päinvastoin kuin usein pelimaailmassa.

PS. Ensimmäisestä Spider-Man -elokuvasta jäi varsin laimea jälkimaku suuhun hieman hengettömän intro-tarinansa vuoksi, vaan mikäli SM2 parantaa X-Menin tapaan vauhtiaan jatko-osassa, pitänee kakkoshämyhäiskää käydä morjestamassa. ;)

Juuri olin aikeissa tehdä tästä topiccia, mutta ehdit ensin. :p

Peli on kerännyt ulkomailla erinomaisia arvosteluja, joten aika varmasti tulee tämäkin jossain vaiheessa hankittua.

Ykkösosan suurin puute oli tila. Eli pelissä esiintyi paljon tilanpuutetta. Kuulemma tässä 2.osassa on mallinnettu yksi kokonainen kaupunki, jossa saa seikkailla (GTA tyyliin) ja etsiä salaisia tavaroita, joita on piilotettu eripuolelle kaupunkia.

Onkos kukaan saanut tätä vielä käsiinsä? Olisi mukava kuulla kommenttia pelaajilta itseltään, kun ostoa vielä harkitsen.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tep
Onkos kukaan saanut tätä vielä käsiinsä? Olisi mukava kuulla kommenttia pelaajilta itseltään, kun ostoa vielä harkitsen.

Kyllähän tuota on pelailtu jo jonkun aikaa. Ihan jees peli. Itse en ole pelannut ykköstä, enkä muutenkaan tuon tyyppisiä pelejä vaan aina jotain toiminta- tai autopelejä. Ei moitittavaa, mutta ei myöskään mitään erikoista, josta pitäisi mainita. Siis ihan pelattava keskivertopeli.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Tep
18 tuntia peliä takana ja mielestäni yksi tämän vuoden parhaista julkaisuista. "Swinggi fysiikat" ja Manhattan koko kauneudessaan tekee pelistä vallan loistavan...ainoana mainitsettavan arvoisena miinuksena on tehtäväsuunnittelu. Pelissä siis kerätään "hero pointseja" ja suuri osa näistä tulee kerättyä kadulta löytyvistä tehtävistä, joita ovat esimerkiksi "pysäytä autovaras" tai "vie loukkaantunut tyyppi sairaalaan" ..nämä ovat sinänsä ihan hauskoja tehtäviä, mutta koska näitä tehtäviä on vain noin kahdeksaa erilaista, ne alkavat väkisinkin toistamaan itseään ennen pitkää.

Manhattanin kiertely on varmasti nautinnollisempaa, jos sitä tuntee yhtään ennakkoon ja tarinan seuraaminen jännempää jos pitää Spiderman leffoista/sarjakuvista...joten minä olen ehkä vähän puolueellinen, mutta olen kuitenkin sitä mieltä, että jos tuon ostaa niin ei tule pettymään.

Metacritic

Itsekin sain Spiderman 2 pelin käsiini eilen ja siinähän meni samantien koko päivä. Ykkösosasta on parannettu huimasti ja tämä tuntuu jo peliltä joka on pakko omistaa. Vapaat tehtävät ja satunnaiset rikokset Manhattanin saaren tutkimisen ohella tekevät olon todelliseksi hämähäkkimieheksi. Taistelusysteemiäkin täytyy kehua, perushyökkäysnappeja on vain yksi, mutta yhdistelemällä X, Y ja A nappeja saa aikaan erittäin näyttäviä comboja jotka ovat vielä melko erilaisia "Spider Reflexes" - tilassa. Mainittakoon vaikka, että painamalla X, Y, A, A, Hämis pieksee vihollista nyrkein ja potkuin, sitten iskee vihollisen ilmaan ja seitittää tämän vaikkapa valopylvääseen kiinni. Peli tuntuu myös olevan täynnä piilotettuja salaisuuksia. Suosittelen jokaiselle joka on vähänkään harkinnut ostoa.

No joo, peli kyllä yllätti! 1. osan jälkeen en odottanut mitään kummempaa, mutta kyseessä on kyllä hyvä peli.

Tunteja takana viisi, ja tähän asti peli vaikuttaa loistavalta. Juuri tuo jo yllämainittu seikka pistää naaman lievästi surun puolelle, eli tehtävät, joita kaupunkilaiset antavat, alkavat nopeasti toistamaan itseään. Ja kun niitä tehtäviä on pakko tehdä jossain välissä, niin se jos jokin alkaa hieman ärsyttämään. Tämä ei nyt kauheasti ainakaan minua haittaa, kun muuten peli on toteutettu loistavasti.

Olettekos kokeilleet hard tai insane tason challengeja? Ajattelin vain, että olenko vain surkea ainakin noissa race-kisoissa, kun pitäisi swingailla vähän sinne sun tänne kun jään ajoista sekuntikaupalla. Puistattaa edes ajatella mega challengeja... :( No, eipä tarvinne tuota pelata sitten 100% asti, kun ei ainakaan meikäläiseltä ilman koodeja tule onnistumaan ja koodeihin taas en alennu.

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Rakuuna
Olettekos kokeilleet hard tai insane tason challengeja?

Kyllähän niitä on tullut kokeiltua ja sama on lopputulos. Vaikka yleensä kaikki menee täysin nappiin, niin häviän silti aina sellaiset 10 sekuntia. :(

Onkos joku jo mennyt kyseisen pelin läpi? Paljonko on chaptereita ja kuinka kauan n. läpipeluuseen meni?

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan juho123
Kyllähän niitä on tullut kokeiltua ja sama on lopputulos. Vaikka yleensä kaikki menee täysin nappiin, niin häviän silti aina sellaiset 10 sekuntia. :(

Onkos joku jo mennyt kyseisen pelin läpi? Paljonko on chaptereita ja kuinka kauan n. läpipeluuseen meni?

Okei, no sitten täällä ei taida olla niin huono pelaaja mitä peli antaa ymmärtää.

En ole vielä mennyt läpi, joten ajasta en tiedä, mutta story-osuuden pituuden voisin spoilata, jos joku haluaa sen tietää tai ei sitä vielä tiedä.

SPOILER alkaa
15. chapterissa tulee pääpahis. Sen jälkeen 16. pitää kerätä 50k hero pts ja 17. eli viimeisessä chapterissa uudet 50k hero pts ja ostaa tason 8 swing speed upgrade. So boring...
SPOILER päättyy

Että sellasta, itse olen vasta 9. chapterissa kun muutaman kerran koitin ja aina loppui tuo hemmetin tiukka aika niin ei ole jaksanut pelata vähään aikaan. En muutenkaan oikein hallitse tuota swingailua, kun joutuu käyttämään tuota "jarrukahvaa" josta tulee speed boostia. Kannattaako sitten hypätä ja ottaa vasta sitten uusi seitti, koska jos ampuu suoraan toisen, niin se lähtee herkästi vinoon ja lentelee pitkin seiniä. :cool:

Okei, no sitten täällä ei taida olla niin huono pelaaja mitä peli antaa ymmärtää.

En ole vielä mennyt läpi, joten ajasta en tiedä, mutta story-osuuden pituuden voisin spoilata, jos joku haluaa sen tietää tai ei sitä vielä tiedä.

SPOILER alkaa
15. chapterissa tulee pääpahis. Sen jälkeen 16. pitää kerätä 50k hero pts ja 17. eli viimeisessä chapterissa uudet 50k hero pts ja ostaa tason 8 swing speed upgrade. So boring...
SPOILER päättyy

Että sellasta, itse olen vasta 9. chapterissa kun muutaman kerran koitin ja aina loppui tuo hemmetin tiukka aika niin ei ole jaksanut pelata vähään aikaan. En muutenkaan oikein hallitse tuota swingailua, kun joutuu käyttämään tuota "jarrukahvaa" josta tulee speed boostia. Kannattaako sitten hypätä ja ottaa vasta sitten uusi seitti, koska jos ampuu suoraan toisen, niin se lähtee herkästi vinoon ja lentelee pitkin seiniä. :cool:

OK. Itse olen nyt juuri tuossa chapter 15:ta ja peliaikaa vasta 8 tuntia, eli ei peli mikään erityisen pitkä ole. Riippuu tietenkin siitä, jaksaako kerätä kaikki kerättävä ja mennä peli 100% läpi. Siitä tietenkin tulee monta lisätuntia. Itse tuskin menen 100% läpi, story-mode riittää minulle.

Itseni mielestä olen ihan riittävän hyvä swingailemaan. Juuri koitin tuota Hard-vaikeustason Racea, niin turpaan tuli 5 sekunilla. Ei paljon, mutta enpä tiedä, pystynkö tuosta parantamaan.

Joo-o, ja sitten jos siihen pystyy niin vielä mega challenge. :D

Kyllä ne skyscraper, hideout, secret ja buoy tokenit löytää, ainakin netissä olevien karttojen avulla. Hint markerit onkin pelissä olevassa kartassa, mutta veikkaan että challenget ja varsinkin mega challenget on aika moni sellasia, joita itse en ainakaan pääse mitenkään, joten 100% on turha siis yrittääkkään.

Ihan kohtuu nätti ja hyvä peli tuo on, mutta väärällä tavalla sitä on silti pitkitetty. Luin jostain että pelkkä story mode antaa vasta noin 40%.

Luin jostain että pelkkä story mode antaa vasta noin 40%.

Näin taitaa olla. Olen edelleen chapter 15:ta, skyscrapereita 21, secret tokeneita n. 5, muista en varma ja peliä menty läpi 49,73%. Tavoitteena on, että menen peliä 60% läpi, sitten kaiketi peli toivottavasti vaihtaa omistajaa. :D

Vastaus: Spider-Man 2

Noniin, kävinpäs itsekin tämän Gigantista hakemassa mukavaan hintaan, 45, ja täytyy sanoa että peli on kyllä vuoden yllättäjä. Aivan mahtava peli. Kaikki se vapaus isossa kaupungissa on hienoa. Mukava hypätä kovaa ja korkealta ja juuri ennen maata singota seitillä takaisin ylös.. Tehtävätkin ovat ihan hyviä, lukuunottamatta Hero -tehtäviä. Tämän pitää jokaisen itseäänkunnioittavan pelaajan ostaa. Yksi vuoden parhaimpia julkaisuja.

Nyt "hieman" nostellaan, kun piti taas tuota kokeilla, enkä ollutkaan vielä etsinyt kaikkia noita tokeneja ja jo aiemmin ketjussa mainitsemani kartat eivät enää löytyneet PC:n kovolta, eikä googlesta irronnut kuin sanallisessa muodossa koodeja ja vinkkejä, vaikka kuinka käytteli map-sanaa.

En siis osaa tai karttoja ei enää ole netissä, mutta jos teillä ne on / löydätte ne, niin laittakaahan urlia, jotta pääsen noiden jälkeen keskittymään taas tuohon story modeen.

Rakuuna sanoi:
Nyt "hieman" nostellaan, kun piti taas tuota kokeilla, enkä ollutkaan vielä etsinyt kaikkia noita tokeneja ja jo aiemmin ketjussa mainitsemani kartat eivät enää löytyneet PC:n kovolta, eikä googlesta irronnut kuin sanallisessa muodossa koodeja ja vinkkejä, vaikka kuinka käytteli map-sanaa.

En siis osaa tai karttoja ei enää ole netissä, mutta jos teillä ne on / löydätte ne, niin laittakaahan urlia, jotta pääsen noiden jälkeen keskittymään taas tuohon story modeen.

No googlen kuvahaun expert-säädöillä sitten löyty loppujen lopuksi. Mitenkäs pitkälle olette pelanneet story modea ja montako prosenttia löytyy?

Rakuuna sanoi:
No googlen kuvahaun expert-säädöillä sitten löyty loppujen lopuksi. Mitenkäs pitkälle olette pelanneet story modea ja montako prosenttia löytyy?

No joo, hideout tokenit oli helppoja, sitten päätin ottaa secret tokenit vähyyden vuoksi, mutta niitä oli jo ennestään ja olen viime vuoden heinäkuussa pelannut peliä viimeksi, joten en tietenkään muista kovin tarkkaan mitkä olen jo löytänyt.

Kävin ohjeiden ja kartan avulla kaikki 75 läpi ja 12:ta en nyt löytänyt (merkkasin listaan) ja nyt jäi 2 uupumaan. Kävin kaikki 12 paikkaa läpi uudelleen, mutta edelleen puuttuu ne 2, joten niissä joko ohjeet/kartta neuvovat väärin tai sitten en ole ymmärtänyt kaikkea, mutta katselin kyllä ympärilleni aika tarkkaan.

Mutta jos joku on nuo löytänyt / haluaa löytää, mutta haluaisi samalla helpata muakin, niin tuleppas IRC:iin serverille QuakeNet ja pistä privaviestiä mulle. Oon tällä nickillä siellä.

Toinen kysymys: nyt kun koitin taas tuota swingailua tuossa chapter 9:ssä niin helpostihan se meni, joten olen ilmeisesti hieman kehittynyt, mutta miten ihmeessä ne lavalla olevat 3 reportteria pystyy pelastamaan sieltä palavasta teatterista? Reportteri selässä voi käyttää vain yhtä seittiä, eikä pysty tarttumaan seiniin. Aina joko seitti on liian pitkä tai se ei ota sitä enää ensimmäisen jälkeen kiinni ja hommaa loppuu siihen kun Spidey kuolee sen tulen takia. En siis pääse sinne parvelle asti reportteri selässä. Mitä liikkeitä siinä oikeen tarvittee?

Ei pysty näemmä poistamaan omia viestejään, joten en sitten jaksa niitä tyhjentääkkään. Viimein löyty nuo 2 viimestäkin. Saihan tuosta 2000 hero pointsia ja ~1½-2% peliä eteenpäin.

Eli se siitä, onneksi. Nyt kun joku kertoo miten ne reportterit saa pelastettua sieltä lavalta niin pääsen tuossa story modessakin eteenpäin.

Kyllähän ne reportterit sieltä sai melko helposti.
Meet vaan tarpeeks kauas sitä takaseinää, lataat hypyn ja nappaat seitin kii. Heilahdat normaalisti niin pitkälle ku pääset ladaten hyppyä ja viimehetkellä heilautat vasemmal liipasimel niin sinne heiluu. Ja jos seitti vieläkin tuntuu liian pitkältä, voithan heilauttaa vähän sivulle samalla niin seitti menee vinoon ja pääset korkeemmalle.

Ja on äärimmäisen kätevää käyttää sitä spideysense hidastus juttua tehtäviin joissa on kiire mennä johonkin. Ja tästä on paljon hyötyä myös hankalimmissa challengeissa, kun hidastus antaa aikaa miettiä mihin seittinsä ampuu ja milloin hypätä tai juosta seinissä.
Tietty sen joutuu aina uudestaan kerään tekemällä kaiken maailman temppuja ennen seuraavaa tehtävää mutta helppo juttuhan se on.

Peli avautu vasta lähiaikana uudestaan kun en ollut aikoihin jaksanu veivata sitä viimeistä vastusta , kun luulin että sit peli loppuu siihen ja kiertelin vaan ympäriinsä häröilemässä kuten aina GTA pelienkin kanssa tuppaa käymään. Ja nyt sit kokeilin niin meni kerrasta, kun ennen vaikutti jopa äärimmäisen hankalalta. Ja oli muuten aika rock se creditsejen spider-man tunnari. ;D Tullu opittua apinoimaan siinä niin hyvin että oikeastaan kaikki mitä tahtoo tehdä, onnistuu. Huikee peli on kyllä. Odottelen jo innolla kolmosta. Kun tekisivät valaistuksen ja grafiikan vielä paremmaks niin :eek:

Ja tietty lisää niitä ihmisten antamia tehtäviä. Ja vaikkapa paljon enemmän unlockattavaa. Oon aika pettynyt ettei mistään saa spideylle erilaisia kuteita. Tai jotain kekseliästä kuten vasemman liipaisimen juoksu ja heilautustoiminto pois, spideylle 4 kättä ja molemmista liipaisimista kahden seitin ampumamahdollisuus. Ois vähän sellanen isompi, hitaampi hämähäkkijätkä sit.
:p

Ylös Bottom