Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Splinter Cell: Conviction

Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Realisticilla mennään ja ainakin itselleni tuppaa olemaan välillä liiankin hankalaa. Tullut jo muutama kohta johon olen jäänyt jumiin. Kun ei tuo sam paljoakaan vahinkoa kestävän, niin kuolo korjaa aika nopseasti. Ärsyttää myös se että checkpoint välit ovat aika pitkiä ja jos kuolet vaikka viimeiseen viholliseen, niin joudut ties kuinka pitkälle taaksepäin.

En ota kantaa vaikeuteen kun vedin kepeämmällä otteella joulun kunniaksi... :D

Voisin kokeilla realisticcia, mutta noi pakolliset taistelutilanteet esim. jossain pelin alkupäässä, löyhästi kommentoituna,
se hemmetin kuulustelu sirkuksessa, ja sen jälkeen juostaan pois sieltä luotisateen keskeltä -> koko aika alert
on pelin ehdoton syöpä. Ne vie peli-iloa, ja voi kuvitella mitä paskaa ne on vaikeammalla tasolla.

Muuten peli oli tosi iloinen yllätys, vaikka nämä pelit onkin mulle melko myrkkyä kärsivällisyyden ja stealthin takia. :rolleyes: Nuo huntterit ja muut olikin vähän köyhempiä tapauksia...
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Itse tätä peli on nyt pelattua about pari tuntia ja nyt olen siinä
irak takauma kohtauksessa.
Realisticilla mennään ja ainakin itselleni tuppaa olemaan välillä liiankin hankalaa. Tullut jo muutama kohta johon olen jäänyt jumiin. Kun ei tuo sam paljoakaan vahinkoa kestävän, niin kuolo korjaa aika nopseasti. Ärsyttää myös se että checkpoint välit ovat aika pitkiä ja jos kuolet vaikka viimeiseen viholliseen, niin joudut ties kuinka pitkälle taaksepäin.

Mutta muuten peli on ihan ok. Täytyy nyt tietenkin läpi vetää ennen loppullista sanaa, mutta tuskin tämä huononee/paranee loppua kohden.

Kyseisessä kohdassa ei pelata Samilla ;)

Itse pelasin pelin eilen läpi Realisticilla ja voin sanoa, että alkupään kentät ovat niitä kompastuskiviä, jos jotkut. Loppua kohden helpponee huomattavasti ja en kyllä voi sanoa jumittuneeni pelin aikana kuin kahteen kohtaan, kumpaankin ehkä 15minuutiksi.

Ihan jees hiippailua kokonaisuudessaan. Arvosanaksi 7½. Challengejä tuli tehtyä melkeinpä kaikki, erillisiä tehtäviä, kuten Hunteria jne. en jaksanut pelata enää.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Kyseisessä kohdassa ei pelata Samilla ;)

En siis tarkoittanut tuota kohtaa, vaan ihan siis yleisesti pelissä.
Joka tapauksessa hahmo ei paljon kuritusta kestä.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Ei Sam kauheasti kestä iskuja, mutta gadgeteja käyttämällä pahemmistakin paikoista pääsee kyllä melko näppärästi karkuun, eivätkä vihulaiset kovin pitkään jaksa enää etsiä nynnyjä. Flashbang, EMP-kranaatti ja tietty Portable EMP on käteviä kavereita silloin, kun luotia alkaa tulla niskaan. Myös vihulaisia niittaavia gadgeteja kannattaa käyttää ahkerasti.

Mä sain kampanjan Realisticilla läpi noin viikko sitten ja ihan hyvä maku jäi suuhun. Sen jälkeen vedin itsekseni Hunter-tehtävät läpi Realisticilla niin ikään. Co-oppia koitin aloittaa jonkun random-janarin kanssa, mutta kaveri kuitenkin päätti lähteä kun ensimmäistä chapteria oli pelattu noin 35 minuuttia... vähän innostus laski. Jonkun verran grindasin vielä noita challengeja, mutta nyt tuntuu, että peliä on pelattu tarpeeksi ja on aika siirtyä muiden pelien pariin.

Hyvä peli kuitenkin ja voin lämpimästi nykyhinnoilla suositella hankkimista.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Ehtiskö kukaan auttelemaan sen verran tässä viikonloppuna että saisin tuo Quality Time achievementin? Se on ainoa mikä enää puuttuu ja kellään tutulla ei taida olla tätä peliä tällä hetkellä.

Keksin miten pääsee helposti last standissa kaikki 20 aaltoa kuolematta läpi, Lumber Mill 2:ssa löyty sellainen paikka mihin vihut eivät osaa ampua ja ite voi pistoolilla pudotella sieltä kaikki.

EDIT: *blip* ACHIEVEMENT UNLOCKED
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Noniin, nyt onnistuin vihdoin ja viimein pelaamaan tämän itsekin läpi (vaikkakin PC:llä).

Conviction on saanut paljoa vihhailua sen toimintapainotteisuudesta ja sarjan viemisestä väärään suuntaan, mutta minulle peli oli juuri sitä mehuttelua, mitä odotinkin. Eihän tämä perinteistä Splinter Celliä tietysti olekaan, mutta ei se mitään haittaa. 24: The Game oli valitettavasti aika paska, mutta Conviction täyttää tämän paikan täydellisesti: Sam Fisherin nimen voisi käytännössä korvata Jack Bauerilla. Kaikki eivät tykkää, mutta kakkosnelos-fanipojat kyllä.

Tasapainottelu varjoissa hiippailun ja roiskeen kanssa tekee pelaajasta kunnon saalistajan, ja saa pelaajan tuntemaan itsensä maailman tappavimmaksi operaattoriksi. Ja varsinaisen roiskeenkin aikana hiippailuelementit ovat aina läsnä, joka luo tehokkaan sivuutusmekaniikan. 99% peleistä hoitaa räiskinnän vain laiskasti niin, että vihollinen tietää aina pelaajan sijainnin, kunhan räiskintä on alkanut.

Tarina ei tietysti ollut mitään uskomatonta, mutta erittäin viihdyttävä, tiukasti kasattu ja monin taiteellisin elementein vahvistettu. Tarinaan loi aina huomattavasti kovempaa potkua, kun Fisherin ajatukset heijastettiin seinille tai raivo sai ruudun muuttumaan punaiseksi ja Execution-kyvyn aina käytettäväksi.

Lisätään vielä erikoismaininta siitä, että peli on graafisesti todella komea. Tekstuurit ovat ainakin PC:llä korkeaa resoluutiota, ja kikat kuten HDR ja heijastukset tuovat pelin eloon erittäin hienosti.

Harmi, ettei moninpeliseuraa löytynyt ollenkaan, jäi siis se puoli pelistä kokematta.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Joonanhin kanssa hyvin pitkälti samoilla linjoilla, itselle peli kolisi todella hyvin, vanhoja splinttereitä ei ole tullut juuri mätkittyä, joten en osaa vertailla. Tässä kyllä varsinkin CO-oppina peli oli erittäinkin nautittava, ja kun molemmilla oli loppuun ugradetut aseet niin sai "spotattua" parhaillaan 8 ukkoa ja sitten kun mentiin ovesta sisään niin ai että kun meni miestä nätisti pinoon, siinä oli sitä kunnon menoa :cool:.
Hienosti muuten toteutettu noi kuulustelut, itse sai päättää mätkiikö ukon päätä peiliin vaiko kenties lavuaariin ja fisherin raivo todella välittyi ruudun toiselle puolelle.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Noniin, tuli itsekin muutamia päiviä sitten ostettua peli alelaarista ja pari iltaa meni että, yksinpeli oli läpi. Peli oli lyhyt, mutta itse yksinpelistä en tässä ollutkaan ihan niin innoissani, ajattelin kuitenkin kokeilla :) Peli oli muuten kyllä helkkarin hyvä, mutta oli ehkä hieman hankala (realisticilla mentiin), varsinkin alussa ilman sonaria :rolleyes: Nyt kun on yksinpeli läpi niin pääsee tahkoamaan tuota Deniable Opsia, jonka perään olen kuolannut ! :) Vielä kun toisen ohjaimen hankkii niin pääsee sitten kaksin tuota pelailee kaverin kanssa :p ja gamertagia jj0nssi saa lisätä mikäli joskus haluu matsia ottaa liven puolella, vaikka tällä hetkellä en goldia omista kun juuri meni umpeen :( _LOPPUTEKSTIT_ON_PUUDUTTAVAN_PITKÄT_
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Tulipas tämä ns. heräteostoksena ostettua, kun niin naurettavan halvalla saa nykyään (alle £10). Demoa tuli joskus aikoinaan testattua, se ei iskenyt juurikaan, mutta tämä koko versio jostain syystä toimii, ainakin näin alussa. Pari tehtävää eilen iltasella pelasin. Toistaiseksi peli ei ole mennyt varsinaiseksi räiskimiseksi, mutta eiköhän sekin hetki jossain vaiheessa tule eteen. Useimmiten vihulaiset on tajunnut, että minä edes olen paikalla, kun olen viksuna poikana hypännyt kiinni olevasta ikkunasta läpi, kun en sitä tajunnut ensin avata.

Sniikkailupelit on aina olleet mieleen ja tämä täyttää sen tehtävän Boxilla varsin mainiosti. Metal Gearia ei ole saatavilla, niin pitää tyytyä siihen mitä on tarjolla.

Saman ruudun cooppi tuli minulle ihan yllätyksenä, joten siitäkin suuri plussa, vaikka emännällä ei tuo ohjaaminen ihan samalla tavalla tule selkärangasta kuin meikäläisellä, niin kaipa tuotakin tulee ainakin kokeiltua.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Helkutin hyvä esimerkki hyvästä pelistä sinänsä. Erilliset Co-op ja single tarinat, mutta samassa menossa, helkutin hyvä. Ja olivat painostaneet kumpaakin, se on hyvä. Tarina oli mitä oli, se yks osuma, yks tappo homma loppupuolel oli kyl jeesein. Onnistunu tekele, viel ku olis ollu isosti avonaisempi.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Hyi hemmetti, että tuo loppu oli aika karsee. Alkupuolella pelas ihan mielellään, mutta loppupuolella homma menee niin räiskinnäksi, että meinas pelilevy jo lentää seinään. Onneksi se kuitenkin loppu hyvin nopeasti niiden räiskintöjen jälkeen, että ei tarvinnut ihan mahottomasti turhautua.

Vielä pitäs koittaa noita eripelimuotoja. Eilen kokeilin nopsaan huntteria. Luulin, että niissä on vain yksi tila, josta pitää tyhjentää ukot ja tätsit. Mutta sehän vaan jatku ja jatku ja jatku. Kolme ekaa aluetta ekasta jaksoin tyhjentää ja sit lopetin. Onko noi miten pitkiä noi Huntterit?
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Kyllä niissä tosiaan tovi menee, olisiko viisi aluetta jokaisessa?

Parastahan on se, kun sut huomataan jonkun alueen loppupuolella, niin vihut saattaa syntyä mihin tahansa. Pari kertaa kiva yllätys ollut suoraan selän takana, joskus jahtasin 10 minuuttia viimeistä ukkoa aivan alueen alkuun.
 
Vastaus: Splinter Cell: Conviction

Jollain vielä co-op kamppania pelaamatta? Realisticilla vois pelailla, jos kiinnostusta löytyy.
 
Ylös Bottom