Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]
En ymmärrä, kyllä se classicissa ristiohjaimella hoituu, aivan kuin ennen wanhaan.
Nyt, kun on pelannut demoa vähän lisää, alkaa tälle lämmetä vielä lisää. Alkaa olla lähellä sitä sataprosenttista SSX-fiilistä. Uudenlainen visio kunnioittaen kuitenkin hyvin pitkälle vanhaa. Tehty kompromisseja tietyissä asioissa (eniten tuo ländäyspuoli), jotta on saatu pelistä paljon nopeampi ja rinteistä monipuolisempia ja karikkoisempia. Riskirajoille mentäessä ländäykselläkin on edes jotain väliä ja nyt ländäyksen jälkeen pitää olla tarkempi tulevan suunnan kanssa, kun rinteet poukkoilevat sinne tänne.
Eniten ottaa päähän oikeastaan se, että temppuvalikoimaa ei joudu ilmeisesti kovinkaan monipuolisesti käyttämään, varsinkin nyt, kun tasaisellakin hoituu tricki kuin tricki. Voisivat tuoda tähän Tony Hawkista tutun pisteidenlaskentatyylin, jossa joka kerta, kun käytät temppua, sen arvo laskee. Näin joutuisi koko rinteen ajan varioimaan temppuja ja käyttämään kaikki mahdolliset temput. Nyt voi mättää niitä parhaita temppuja uudelleen ja uudelleen. Hölmöä ja outoa, etteivät ole tuota temppujen uudelleenkäyttöä mitenkään kontrolloineet, kun ovat kuitenkin poistaneet sen kieltämättä hölmön kertoimien keräämisen aiemmista peleistä tuolla hyvällä mittarilla/kertoimella ruudun alalaidassa.
Pelin äänimaailma ja musiikit, niiden dynaamisuus on mahtavaa, aivan täydellistä. Hienoa, että bassoakin käytetään runsaasti. Samoin grafiikka ja sen dynaamisuus tapahtumien mukaan ounaa. Pelaamiseen löytyvä flow alkaa myös tuntumaan ihan mahtavalta, paranee mitä enemmän pelaa ja ymmärtää. Kyllä tämä alkaa tuntumaan SSX-nimen arvoiselta teokselta. Voipi muototua jopa koko generaation paras peli. Nyt vaan pitää pohtia, uskaltaako tätä ostaa oman luonteeni vuoksi. Retryretryretry-kuoppa pelottaa.