Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SSX [PS3/X360]

Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Tuntuuko kenestäkään muusta että kontrolleissa olisi suuri viive? Itseäni ainakin häiritsee jonkin verran.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Tuntuuko kenestäkään muusta että kontrolleissa olisi suuri viive? Itseäni ainakin häiritsee jonkin verran.

Kyllä tuntuu ja häiritsee todella paljon. Lisäksi jopa vuosien jälkeen minulla on niin selkäytimessä vanhat ssx kontrollit ettei tuon pelaamisesta tule mitään. Hahmo soutaa puolelta toiselle kun reagoi viiveellä ja temput menee reisille kun aina hypyn tullessa vanhasta tottumuksesta siirtyy peukku tatilta dpadin päälle laittamaan pikkasen prewindia kierteeseen.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Aikaisempia SSX:ä en ole pelannut, ja ei kyllä tuo trikkispämmäystyyli iske ollenkaan. Väkkäränä veivataan miljoonalla voltilla ja aina ländätään, lumeen hädintuskin kosketaan kun valtaosa matkasta ollaan lennossa. Lumilautapelejä on ollut ikävä, mutta ei tämä oikein sitä nälkää vie pois. Jatkoa Ampedeille, ykkösen ja kakkosen sapluunalla, pliis.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Niin valitsinkin, mutta ei se minulla ainakaan dpadista tehnyt mitään vaan oli pakko tatilla hoitaa prewindit.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Lisäksi jopa vuosien jälkeen minulla on niin selkäytimessä vanhat ssx kontrollit ettei tuon pelaamisesta tule mitään. Hahmo soutaa puolelta toiselle kun reagoi viiveellä ja temput menee reisille kun aina hypyn tullessa vanhasta tottumuksesta siirtyy peukku tatilta dpadin päälle laittamaan pikkasen prewindia kierteeseen.

Tämä vaivaa muakin. Täytyy ilmeisesti opetella ohjaus kokonaan uudestaan,huoh... Miksei classic-control asetuksissa voi kierteitä hoitaa d-padilla niin kuin wanhaan hyvään aikaan? Ja kuten muutkin ovat maininneet, landaus on ihan liian helppoa, voi lopettaa trikin ihan kuinka myöhään vaan tai törmäillä miten sattuu, eikä lippoja vedetä. Kyllä naamalleen meno on SSX:iin aina kuulunut ja siihen liittyvä x:n rämppäys.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

En ymmärrä, kyllä se classicissa ristiohjaimella hoituu, aivan kuin ennen wanhaan.

Nyt, kun on pelannut demoa vähän lisää, alkaa tälle lämmetä vielä lisää. Alkaa olla lähellä sitä sataprosenttista SSX-fiilistä. Uudenlainen visio kunnioittaen kuitenkin hyvin pitkälle vanhaa. Tehty kompromisseja tietyissä asioissa (eniten tuo ländäyspuoli), jotta on saatu pelistä paljon nopeampi ja rinteistä monipuolisempia ja karikkoisempia. Riskirajoille mentäessä ländäykselläkin on edes jotain väliä ja nyt ländäyksen jälkeen pitää olla tarkempi tulevan suunnan kanssa, kun rinteet poukkoilevat sinne tänne.

Eniten ottaa päähän oikeastaan se, että temppuvalikoimaa ei joudu ilmeisesti kovinkaan monipuolisesti käyttämään, varsinkin nyt, kun tasaisellakin hoituu tricki kuin tricki. Voisivat tuoda tähän Tony Hawkista tutun pisteidenlaskentatyylin, jossa joka kerta, kun käytät temppua, sen arvo laskee. Näin joutuisi koko rinteen ajan varioimaan temppuja ja käyttämään kaikki mahdolliset temput. Nyt voi mättää niitä parhaita temppuja uudelleen ja uudelleen. Hölmöä ja outoa, etteivät ole tuota temppujen uudelleenkäyttöä mitenkään kontrolloineet, kun ovat kuitenkin poistaneet sen kieltämättä hölmön kertoimien keräämisen aiemmista peleistä tuolla hyvällä mittarilla/kertoimella ruudun alalaidassa.

Pelin äänimaailma ja musiikit, niiden dynaamisuus on mahtavaa, aivan täydellistä. Hienoa, että bassoakin käytetään runsaasti. Samoin grafiikka ja sen dynaamisuus tapahtumien mukaan ounaa. Pelaamiseen löytyvä flow alkaa myös tuntumaan ihan mahtavalta, paranee mitä enemmän pelaa ja ymmärtää. Kyllä tämä alkaa tuntumaan SSX-nimen arvoiselta teokselta. Voipi muototua jopa koko generaation paras peli. Nyt vaan pitää pohtia, uskaltaako tätä ostaa oman luonteeni vuoksi. Retryretryretry-kuoppa pelottaa.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Huomasin että tatista nakkelee voltteja paljon nopeampaa kuin dpadista. Vaikka kuinka painaa padista napit pohjaan ennen hyppyä niin pyörintä hidastuu ilmassa paljon enemmän kuin tatilla...Sinänsä ihan perseestä koska en tykkää uudesta tavasta ollenkaan mutta sillä taas saa kovemmat pointsit.


Nyt vaan pitää pohtia, uskaltaako tätä ostaa oman luonteeni vuoksi. Retryretryretry-kuoppa pelottaa

Hah itsehän jäin juo tuohon, jos yrittää jotain parantaa niin se on myös pakko, ennen parempaa tulosta ei ohjainta voi laittaa syrjään :D
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Huomasin että tatista nakkelee voltteja paljon nopeampaa kuin dpadista. Vaikka kuinka painaa padista napit pohjaan ennen hyppyä niin pyörintä hidastuu ilmassa paljon enemmän kuin tatilla...Sinänsä ihan perseestä koska en tykkää uudesta tavasta ollenkaan mutta sillä taas saa kovemmat pointsit.

Tuo taisi olla bugi demossa ja pitäisi olla jo korjattu lopullisessa releasessa.

Enpä muista milloin olisin viimeksi odottanut jotain peliä näin kuumana. Kaikki näyttää hyvältä ja demo tuntui mainiolta. SSX3:n maagisiin tunnelmiin ei varmasti ihan päästä, mutta hieromista tästä pitäisi riittää pitkäksi aikaa.

Giant Bombilla on uusi quick look. Ei varsinaisesti mitään uutta, mutta kiva katsaus silti.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Hmm peli jäätyy Online Pass koodin laittamiskohdassa. Muilla samaa ongelmaa?

Pleikkarilla siis.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

World Tour on viimeistä eventtiä lukuun ottamatta hoidettu, ja tämä viimeinen onkin sitten melkoisen haastava. Vuoret osoittautuivat sopivan vaihteleviksi, ja Afrikkaa lukuun ottamatta ovat kaikki kohteet olleet hauskoja pelattavia.

Yksin hieman ärsyttävä ominaisuus tässä kuitenkin on. Ties kuinka monta kertaa tuli vastaan tilanne, jossa oma tyyppi makaa rotkon pohjalla ja samalla radiosta helikopterikuski ystävällisesti ilmoittaa, että "Hei, kohta siinä vasemmalla on sellanen melkosen pohjaton kuilu, että koitapa pysyä oikealla puolella rinnettä." Joo'o, kyllähän tuo parilla ensimmäisellä kerralla vähän naurattikin.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Täytyy ihan rehellisesti sanoa suomeksi, että World Tour oli hirvittävää paskaa. Puolet eventeistä oli yritys-ja-erehdys-tökkimistä radoilla jotka on täytetty pohjattomilla kuiluilla ja lisämausteena on vielä pimeys tai jotain muuta pelleilyä; pahimpana toiseksi viimeinen kisa (siis ennen sitä bonusracea, joka on sentään komea rata eikä niin naurettava kuin edeltävät). Onneksi explore ja global eventit normaalimmilla radoilla on juuri sitä koukuttavaa SSX-viihdettä jota kaipasinkin. Uusien kamojen kuolaaminen kaupasta ennen kisaa on kivaa ja wingsuit on oikein hauska lisä.

Rahaa tuntuu tulevan explore/global-puolella aika mukavaa tahtia. Toivottavasti kultasijoitus yhdessä eventissä pitää että tulee >300k bonus... ja jos ei pidä niin kai sitä on sitten pakko hieroa lisää :p
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Hmm peli jäätyy Online Pass koodin laittamiskohdassa. Muilla samaa ongelmaa?

Pleikkarilla siis.
Online passun syöttäminen/lataaminen/asennus onnistui moitteetta, mutta se ei vain näytä toimivan itse pelissä? Global events-kohdassakin lukee Lifetime Earning 0, vaikka heti ekassa pelaamassani global eventissä revin itselleni kultapisteet. Niin ja ruudun alalaidassakin lukee "(neliö) Redeem Codes" vaikka olen syöttänyt tuon koodin jo kaksi kertaa, ensin Storen kautta ja sen jälkeen pelin kautta.

Muilla samaa ongelmaa?


Ja ensivaikutelmat pelistä on oikein hyvät, mutta temppuilu on aivan liian helppoa... Tasamaallakin voi hypätä ja tehdä tempun, että pysyy Super Tricky yllä, ja pisteitä ropisee vaikka jankkaisi kahta temppua vuorotellen...? Tosin, jotkut vetää silti ihan naurettavia pisteitä, vaikka itellä menis kuinka hyvin omasta mielestä, en pääse lähellekkään samoja lukemia. Onko tässä temppuilussa nyt joku kikka jota en vaan tajua?

E: Eipä tuossa online passussa ollutkaan mitään ongelmaa - Lifetime earningsithan tulevat näkyviin vasta kun se itse global eventti loppuu, tietysti. :rolleyes:
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Ja ensivaikutelmat pelistä on oikein hyvät, mutta temppuilu on aivan liian helppoa... Tasamaallakin voi hypätä ja tehdä tempun, että pysyy Super Tricky yllä, ja pisteitä ropisee vaikka jankkaisi kahta temppua vuorotellen...? Tosin, jotkut vetää silti ihan naurettavia pisteitä, vaikka itellä menis kuinka hyvin omasta mielestä, en pääse lähellekkään samoja lukemia. Onko tässä temppuilussa nyt joku kikka jota en vaan tajua?

Ei kai siinä muuta kuin että pidät vaan väkisin komboa yllä niin kauan kuin pystyy. Kovimmat pisteet tulee kun vedät koko eventin yhdellä kombolla (taisin saada jossain kisassa 125 trickin putken). Samaa temppua ei kannata tehdä kahdesti peräkkäin, ja ubereitä kehiin aina kun voi. Tuplainputeilla eli esim. standardiohjauksella ensin tattia vasemmalle ja sitten oikealle saa myös enemmän pisteitä.

Ja vaikka kuinka nysvää niin aina joku vetää 3x paremmaksi. Ärr.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Siis tässä pelissä ei olekkaan sellasta multiplayeriä, jossa voidaan kisaillaan toisiaan vastaan, mikä ihme toi online passi hommeli sitten on tässä?
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Siis tässä pelissä ei olekkaan sellasta multiplayeriä, jossa voidaan kisaillaan toisiaan vastaan, mikä ihme toi online passi hommeli sitten on tässä?
Kyllähän tässä toki toisia vastaan nettipelissä kilpaillaan, mutta ei aivan perinteisesti. Jokaisella tapahtumalla on tietty kesto, jonka aikana suorituksensa saa tehdä niin monta kertaa kuin ehtii, ja mukaan pääsee missä vaiheessa tahansa. Välissä voi käydä tekemässä tuloksen jossain toisissa tapahtumissa, ja sitten taas palata aikaisempiin parantelemaan tulostaan. Mitään yhtenäisiä lähtöjä ei siis kyllä ole tarjolla, eikä toisiin pelaajiin voi törmätä, vaikka ne rinteessä näkeekin. Online Passin aktivointia ei kuitenkaan vaadita varsinaisesti nettipelin pelaamiseen. Ilman aktivoimista ei tosin nettipeleistä saa lainkaan pelin valuuttaa palkkioksi, eikä hahmoille voi hankkia legendary-tason varusteita.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

^Okei, voiko tossa world tourissa pelata muillakin tyypeillä kuin Zoe:lla? Ainakaan en löydä paikkaa world tourissa missä voi tyyppiä vaihella...:eek: antakaa jotain vinkkejä miten tempuilla saisi hulluja pisteitä eri yhdistelmistä ja oon vähä hukassa noista eikä ole kivaa hävitä joka kerta.
 
Ylös Bottom