Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

SSX [PS3/X360]

Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

^Okei, voiko tossa world tourissa pelata muillakin tyypeillä kuin Zoe:lla? Ainakaan en löydä paikkaa world tourissa missä voi tyyppiä vaihella...:eek: antakaa jotain vinkkejä miten tempuilla saisi hulluja pisteitä eri yhdistelmistä ja oon vähä hukassa noista eikä ole kivaa hävitä joka kerta.

World tourissa pelataan joka maassa eri hahmolla ja uusi hahmo avataan aina maan ensimmäisessä kisassa. Eli periaatteessa ei kannata niitä hahmoja ostaa ollenkaan sillä pelin rahalla.

Tempuissa ei koskaan saa tehdä samaa temppua kahta kertaa peräkkäin ja ei kannata laskea liian pitkiä matkoja tekemättä yhtään temppua, aina kannattaa tehdä pieniä voltteja tai käyttää neliötä ja ympyrää (Standard ohjauksessa) jolloin hahmo tekee ikäänkuin manuaalin. Tämä siis PS3:lla, Xboxin vastaavat nappulat ovat X ja B.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Vähän turhan monta rinnettä on tässä kyllä täytetty noilla kapeaa reittiä vierustavilla rotkoilla, joiden suuntaan se hyppy tai alastulo tuntuu aina suuntautuvan. Ei ehkä ihan heti tulisi mieleen, että SSX vaatisi ajoittain älyttömän tarkkaa säätämistä kapeilla kielekkeillä koko rinteen laskemisen ajan, mutta tällaiseen ratkaisuun ovat tekijät päätyneet. No, pitäähän sille rewind-napille olla jotain käyttöä.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360 1.3.2012]

Vähän turhan monta rinnettä on tässä kyllä täytetty noilla kapeaa reittiä vierustavilla rotkoilla, joiden suuntaan se hyppy tai alastulo tuntuu aina suuntautuvan. Ei ehkä ihan heti tulisi mieleen, että SSX vaatisi ajoittain älyttömän tarkkaa säätämistä kapeilla kielekkeillä koko rinteen laskemisen ajan, mutta tällaiseen ratkaisuun ovat tekijät päätyneet. No, pitäähän sille rewind-napille olla jotain käyttöä.
Niinpä. Liikaa myös kaikkia luolastoja joissa ei mahdu edes hyppäämään kunnolla, saati tekemään mitään temppuja. Antarctica ja Africa, grrr. :p
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Todella hyvä peli, jossa kyllä riittää tekemistä. :) Tulee ihan vanhat Ssx 3 ajat mieleen. Muutamia videoitakin olen kerennyt laittamaan lähinnä nopeuslaskuista.
[video=youtube;uLxcv2_qi2A]http://www.youtube.com/watch?v=uLxcv2_qi2A[/video]
[video=youtube;0q9bLXDzyI0]http://www.youtube.com/watch?v=0q9bLXDzyI0[/video]
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Todella hyvä peli, jossa kyllä riittää tekemistä. :) Tulee ihan vanhat Ssx 3 ajat mieleen. Muutamia videoitakin olen kerennyt laittamaan lähinnä nopeuslaskuista.
Heh, ensimmäinen on hauska. Varsinainen lumilautailupeli tämäkin on. Ei siinä sinänsä mitään, kyllähän tuo liitelykin ihan viihdyttävää parhaimmillaan on, eli juuri tuollaisilla pidemmillä matkoilla.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Latasin PS3:lle tämän SSX:n demon, enkä kyllä mitenkään erityisesti pitänyt. Johtuisko sitten siitä, etten muutenkaan lumilautailusta diggaa. Vaikka joo, kyllä toi kovin arcadelta vaikutti ja varmasti on monen mieleen. Pidin aikoinaan SSX3(?):sta, tämä sensijaan ei vakuuttanut.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Ois kiva saada vähän lisää Rivalseja, että kaverikutsua saa lähettää.

PSN ID: SPiTL3R
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Joo tosiaan mullekin voi pistää kaverikutsuja, jotta sais rivalseja (PSN: King_Henkka). Pyyntöön vaan, että on konsolifinista niin hyväksyn, koska randomi jenkkejä jne. en hyväksy.

No joo pistin tossa demon jälkeen mietettä ja nyt vois vähän pistää kokemuksia pelin parista viikon ajalta.

Ensiksi kun pelin sai niin tuli tuo touri vedettyä läpi ja sanotaan nyt näin, että ei mikään mahtikokemus, mutta silti kokemisen arvoinen.
Suurimmat puutteet olivat noissa (loppupeleissä helpohkoissa, ja vähän haasteellisimmissa, jos ei apujuttuja ollut) selviytymislaskuissa, joissa paikoin ärsyttäviä railoja muun muuassa, joita ei vaan toisinaan voinut nähdä - tai paikoin näkikin vähän liian myöhään ja kapealla kaistaleella vähän huonoon kohtaan alas ja ohjaus on niin herkkä, että useamman kerran yliohjaamisen takia laskija tippui railoon. Siinä sitten peruutellaan ja tämä peruutus nyt ideana taas on vähän mitä on. Kun ei tälläinen peruuttelu oikein kuuluu SSX pelisarjaan. Ylipäätänsä tämä idea näistä vaarallisista rinteistä on ihan ok, mutta osa on kyllä niin keinotekoista, kuten tuo Antartiksessa kylmettyminen. Lautailija pärjää auringossa ettei mitään, mutta auta armias kun vähän sekunnin kymmenyksen käyt hipomassa varjoa niin johan alkaa tulla kylmä... Tämähän tosin oli todella helppo paitsi, jos sitä apujuttua ei ollut. Hopea trophy tuli kyseisestä laskusta saatua, kun ruutu oli lähes kokonaan "jäässä" mittarin ollessa lähes nollissa.
Trophyista puheen olleen, jos haluaa suht helppoja hopea trophyja niin niitä kyllä tästä pelistä saa. :D
Joka tapauksessa tour oli silti ihan kelpo pelattavaa ja riippuen toki rinteestä.

Railoja sun muuta on ihan ok olla, mutta rajansa siis kaikella. Varsinkin explore ja clobal eventeissa, kun on noita kisoja enempi niin muistaakseni Alpeilla oli siellä yksi rinne, jossa oli semmonen ohut kohta missä piti pysyä, kun rinne meni tietysti mutkitellen niin ei ollut kyllä herkkua, saati nopeuskisana vielä. Tälläiset rinteet menee jo ihan typeräksi touhuksi, kun rinne ei mahdollista temppuiluja ja leppoisaa tuttua SSX meininkiä, joten tälläiset kerran vedettyään jää pelaamattomaksi.

Mutta onneksi näitä rinteit', jossa ei vaara vaani joka kohdassa ja voi hyppiä kunnolla löytyy ja nämä ovatkin sitten niitä omia lempirinteitä. Temppukisassa saa tattia pyörittää melkoseen tahtiin, jos meinaa kultaa ottaa explore modessa ja clobaleissa voi sitten ihmetellä, kun itse vetää semmonen tyyliin 15 miljoonaa (kombo elossa koko rundin) ja jokuhan sitten on vetänyt sinne vaatimattomat 60 miljoonaa... :rolleyes: Tosin noista arvokkaimmista eventeistä saa kultalohkoonkin sijoittumalla jo sen verran mukavasti krediittejä, ettei tuo niin haittaa. Tiedä kuka noita krediittejä rahalla tarvitsee ostaa, kun aika tavalla noita kertyy.

Jo demon pelattuaanhan näki, että näitä kieppumisia voi meloksesti tehdä ja vähän turhankin pienistä kohdista, samoin uusi ohjaus menetelmä ei oikein toiminut omissa käsissä. Nyt viikon pelanneena on tuo nykyinen ohjaaminen tullut tutuksi ja en enään muun muuassa peruutusta paina vahingossa ja samoin tuo nykyinen temppujen tekeminen alkaa myös paremmin "maistua". Ei sillä, että vähän voisi vaikeuttaa noita uber liikkeitä ja kaatuamista tehdä todennäköisemmäksi mikäli liian myöhään liikkeitä tekee. Aika harvoin tullut meinaan kaaduttua alastuloon.

Peli on siis näillä parhaimmilla rinteillä hauskaa ja menon tunne on ihan kelvollista ja graafiikatkin on ihan ok. Huonojakin rinteitä löytyy kuten Afrikan pimeät luolat. Nämä apujutut, kuten tuo wingsuit ei kuuluu lemppareihin omalla tavalla ja on aika turha, kun sitä ei paljoa tarvitse ja näin on aikaa vievää saada se tavoite, että tunnin sillä "lentelee". Mutta samaan hengenvetoon voi todeta, että onhan sillä joskus hauska vähän pelleillä ja pistää sen avulla vaikeasti saatava geotag toisille pelaajille. Geotagit on myös mukavia keräillä ja toisaalta piilottaa jonnekin vaikeaan paikkaan myös on mukavaa touhua omalla tavallaan.

Ei täydellinen, mutta hyvä peli. Tässä nyt aika paljon jo mietettä, ja varmasti jotain vielä unohtuikin.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Onkos muut vielä kuulleet 1000000 lumihiutaleesta. Eli peliin on piilotettu yksi Snowflake joka on arvokkaampi kuin yksikään toinen, sillä saa hahmon tason helposti nostettua 9 ja rahaa tulee myös ihan kivasti.
[video=youtube;BS8xqdi7c-8]http://www.youtube.com/watch?v=BS8xqdi7c-8[/video]

Niin ja saa myös minulle laittaa kaverikutsuja jos haluaa, ei mielellään tyhjiä viestejä.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Jos joku tietää keinon miten pääsee taas RiderNettiin niin kertokoot. Eli peli jää jumiin siihen "connecting to RiderNet" kohtaan.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Plussa jäsenet HUOMIO!

Jos laitatte SSX synkronoimaan tallennukset verkkotallennustilaan, niin best ghosts tallennus hörppää sitten kevyet 100 / 150 megasta ja tila on hetkessä täynnä.

edit: EA:lla ei ole ratkaisua antaa, niimpä varmaan kannattaa vain poistaa peliltä tietojen synkronointi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Jos joku tietää keinon miten pääsee taas RiderNettiin niin kertokoot. Eli peli jää jumiin siihen "connecting to RiderNet" kohtaan.

Xboxilla ainakin toimi tämä ratkaisu: Irroita verkkokaapeli, käynnistä peli, laske mäkeä, pause päälle, verkkopiuha kiinni, laske loppuun. Peli ottaa silloin yhteyden RiderNettiin upatakseen scoret ja muut.

Tuo ratkaisu toimi ainakin itselläni. Sen jälkeen on yhdistänyt RiderNettiin aivan normaalisti. :D
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Joo toimii mulla ainaki silleen että lasket yhen kisan niin se on yhdistäny RiderNettiin sillä välin.Ilmeisesti siis save voi korruptoitua jos poistaa kavereita listalta tai piilottaa rivalsseja.EA Forums
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Moi! "Vanha" SSX-veteraani liittyi peli omistajien joukkoon. Mitä nyt olen testaillut ja hieman suorittanut, niin kyllähän tuon kaiken krumeluurin takaa avautuu vahvana tyylikkään ja perinteisen SSX:n olemus: väriä, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää. :)

rival: finbaek (PS3)
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Ei tällä ole mitään tekemistä alkuperäisen SSX:n kanssa, mutta aika odotetunlainen hypetetty surkimus sieltä tuli. Itse pelaisin mielummin alkuperäistä SSX:ää tai jotain uutta HD-versiota siitä kuin tätä uusinta peliä. Aivan liian helppo ja miljoona temppua yhden hypyn aikana ilman taitoa yhdistettynä mielikuvituksen puute tekevät pelistä melko huonon. Muutenkin tuli enemmän joku ufolautailu enemmän mieleen kuin itse lumilautailu.

Ai ai niitä aikoja, kun oli pelattavana SSX, Supreme Snowboarding, Transworld Snowboarding ja PS1:lla joku hyvä lumilautailupelisarja, jonka nimeä en nyt muista.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Täällä kanssa yksi innokas SSX fani. SSX3:sta tuli tahkottua muutama vuosi ja toistaiseksi ei tämäkään ole jättänyt kylmäksi.

PSN: Klemeesi
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Ei tällä ole mitään tekemistä alkuperäisen SSX:n kanssa, mutta aika odotetunlainen hypetetty surkimus sieltä tuli. Itse pelaisin mielummin alkuperäistä SSX:ää tai jotain uutta HD-versiota siitä kuin tätä uusinta peliä. Aivan liian helppo ja miljoona temppua yhden hypyn aikana ilman taitoa yhdistettynä mielikuvituksen puute tekevät pelistä melko huonon. Muutenkin tuli enemmän joku ufolautailu enemmän mieleen kuin itse lumilautailu.

Ai ai niitä aikoja, kun oli pelattavana SSX, Supreme Snowboarding, Transworld Snowboarding ja PS1:lla joku hyvä lumilautailupelisarja, jonka nimeä en nyt muista.

No enpä tiedä, kyllä mielestäni SSX on aina ollut enemmänkin Arcadeen ja epärealistiseen temppuiluunpäin. Ja itselle kolahtaa uusin SSX todella kovaa.

Global eventit ja explore tila antaa suorastaan loputtoman määrän haasteita, joten aivan turha puhua pelin liiasta helppoudesta. Ja olihan se jokaisesta trailerista 100% selvää, että peli ei ole lähelläkään esim Supreme tai Transworld Snowboarding tyyliä.

Jos markkinointilausekin on "Defy Reality. Own the planet.", tuskin siltä kannattaa lähteä realistista lumilautatunnelmaa odottamaan :D

Anyway SSX 1 oli paljolti temppupainotteista ja kaukana realismista, SSX 2 vielä enemmän, SSX 3ssa pyörittiin ilmassa jo ihan tolkuttomia määriä ja jalatkin irtos laudasta grabeissä, SSX Tricky oli aikalailla kuten tämä uusin SSX joten.. tottakai tää kuuluu sarjaan kun piste iin päälle.

Vaikka eipä siinä, olis sitä aivan mahtava saada realistisempaa otetta nykyajan teknologialla lumilautailupeleihinkin.

Loistopeli.. tässä meinaan mennyt jo viikko pelatessa aivan jatkuvalla syötöllä ja alkaa jo naurattaan miten pahat "Rivalryt" joidenkin tyyppien kanssa tullut... monta tuntia peukalo kipeänä yrittää rikkoa ennätystä ja AHHH vihdoin saa 0.60 sekuntia paremman ajan... Mutta sit oli vielä pakko yrittää niin kauan, että sai 5 sekuntia paremman, ettei kaveri riko sitä taas heti :DD

Ja niin, suosittelen ehdottomasti kokeilemaan global event challengeja. Varsinkin ne SURVIVE IT tapahtumat on erikoisia, jossa normaalisti ois "wingsuit required" tai "Armor required", mutta se on kielletty.

Hyvin kekseliäitä haasteita siis kyllä löytyy..

Ja mainitaan nyt vielä sekin, että vaihtelua löytyy paaaaljon. Jos ei huvita kisata, voi aina mennä kruisaileen leppostellen alas rinteitä, vähän realistisemmin, ihan huvikseen. Lähteä vaikka kaikessa rauhassa keräilemään geotagejä - tai vaihtoehtoisesti niitä piilottelemaan mitä kekseliäimpiin paikkoihin.

Jääkentässäkin piti mennä vähintään 3+ kertaa se survive läpi, että sai explore modessa kultaa. Ei siinä muuta vaikeaa, mutta kun alko jäähakut jo kulua loppuun ja piti löytää lumilänttejä ohjatakseen tai grindeja välttääkseen hakkujen kuluttamista... Ja se fiilis kun lopulta sen kullan saavutti \o/

Mut no ei siinä, mielipide-ero - ymmärtäähän tuon. Mutta kyllä se hyvä jatko SSX sarjaan on.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Kuten kirjoitinkin aika odotettu peli sieltä tuli, laatu ehkä pienoinen pettymys. SSX:n jatko-osat jo jätin välistä, kun ne lähtivät ampumaan jo yli naurettavuudellaan. Alkuperäinen peli ei sitä ollut, vaan siinä oli myös ihan laskeminenkin hyvin merkittävä osa peliä. Jatko-osissa ei sitten napannut se pelkkä temppujen tykittäminen.

Peli puolestaan on helppo, sillä en kaatunut kertakaan demoa pelatessa. Myöskään mitään taitoa ei vaatinut päästä hyviin aikoihin ja mitä ihmeellisempiä temppuja pystyi tekemään vaan tattia heiluttamalla, ilman mitään huolehtimista alastulosta. Ei mitään haastetta itse laskemisessa, uratilat sitten erikseen.

Todellakaan peli ei ole minulle suunniteltu, mutta mielestäni se ei ole myöskään riittävän hyvä arcade laskuttelu. Ei nautintoa, ei haastetta, ei omaperäisyyttä, ei koukuttavaa efektiä pelissä.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

Kuten kirjoitinkin aika odotettu peli sieltä tuli, laatu ehkä pienoinen pettymys. SSX:n jatko-osat jo jätin välistä, kun ne lähtivät ampumaan jo yli naurettavuudellaan. Alkuperäinen peli ei sitä ollut, vaan siinä oli myös ihan laskeminenkin hyvin merkittävä osa peliä. Jatko-osissa ei sitten napannut se pelkkä temppujen tykittäminen.

Peli puolestaan on helppo, sillä en kaatunut kertakaan demoa pelatessa. Myöskään mitään taitoa ei vaatinut päästä hyviin aikoihin ja mitä ihmeellisempiä temppuja pystyi tekemään vaan tattia heiluttamalla, ilman mitään huolehtimista alastulosta. Ei mitään haastetta itse laskemisessa, uratilat sitten erikseen.

Todellakaan peli ei ole minulle suunniteltu, mutta mielestäni se ei ole myöskään riittävän hyvä arcade laskuttelu. Ei nautintoa, ei haastetta, ei omaperäisyyttä, ei koukuttavaa efektiä pelissä.

Toivottavasti et lauo "Ei nautintoa, ei haastetta, ei omaperäisyyttä, ei koukuttavuutta" laineja pelkän demon perusteella.

Ainakin yritin luetella nimenomaan ne nautintoa, haastetta ja koukuttavuutta itselle tuovat asiat ja omasta mielestäni lähdetty aika omaperäiselle linjalle eri vaaroineen, joihin tarvii (tai ainakin suositellaan) aina asianmukaista varustautumista, happilaitteista otsalamppuihin. Ja ehdottomasti henk. koht. suosikkeina juurikin nämä "Survive it" kentät, joissa ei ole mitään tarvetta tehdä temppuja, tai mennä lujaa, vaan vain ja ainoastaan selviytyä taidoilla jota on tullut opittua, keinolla millä hyvänsä.

Ja kummasti siinä laskemisessa on mielettömästi haastetta, väistellessä pohjattomia kuiluja, hyppiessä mielettömiä loikkia juuri ja juuri päästen niiden tappavien kuilujen yli, kaartaen jäällä lähinnä jäähakkujen varassa, väistellessä puita, kiviä jne. ihan health mittarin kanssa, parempia armoreita ostellessa jne. Ja "Race it" kisailuissa suuri haaste myös pysyä kiinni maassa, pujotellen ilmaan heittäviä hyppyreitä, koska turha ylös-alas liike ja suuret hypyt vie kallisarvoisia sekunteja maankamaralla kiitämisestä.

Eli pakko olla kyllä täysin eri mieltä. Harmi tietty, että ei kolahda kanssapelaajille.. En mä siis todellakaan sano, että olet nyt väärässä, kun sua ei sytytä. Ei makuasioista voi kiistellä :) Vaan jotenkin särähtää korvaan noin pahasti pelin "haukkuminen"... Varsinkin kun sanot etteikö pelissä olisi omaperäisyyttä. Omasta mielestäni paljon täysin uusia ideoita tuollaiselle pelille. Yllättävän paljon jopa - juurikin sillä online (esim. käyttäjien asettamat "Collectible" esineet -> keräiltävä ei koskaan lopu), haasteiden erilaisuus ja "kekseliäät ideat" saralla.

Mutta siis toki, pystyssä pysyminen pelissä ei varsinainen haaste ole. Ja peliä totta tosiaan on helppo vaan alkaa pelata ja kontrollit löytyy ihan hetkessä, kuten myös temput. Siinä sitten kestää tosin aika monia tunteja, että keksii mitkä temput ja taktiikat tuo niitä pisteitä eniten, että pääsee siitä kaverista taas jollainkeinoin ohi, joka taas rikkoi ennätyksen yön aikana. :)

Vaikkakin joo, useat vähän Hardcoremmat pelaajat valittelee miten casuaalia kilpailu on... juuri siksi, että peli on helppo oppia ja moni sitä ei vaivaudu "masteroimaan", mutta voin vannoa että sinne kärkipaikoille global eventeissä ei olekaan niin helppo päästä.

Itse yllätyin kyllä positiivisesti jopa. En ollut tosin hypeen tarttunut pätkääkään, enkä seurannut peliä oikeastaan yhtään ennen sen julkaisua. Jokatapauksessa koukutti hetkessä.

Vaikkakin onhan se aikamoista ilmassa kieppumista ja laskeutuminenkin hoidetaan vaan päästämällä temppunapeista irti. Tosin usein sitä yrittää mahduttaa siihen mukaan "vielä sen yhden voltin" ja päätyykin vetämään koko laskun pilaavan pannuttamisen. Heh..

Edit: Mutta jeah, metacriticiin kurkatessa peli näyttää tosiaan jakavan mielipiteet kahtia... jotkut antaa 92, jotkut antaa 2. ;P Eli en nyt sit osaa sanoa kenelle tätä suosittelisi.. Tiedänpä vaan, että itselle upposi tähän väliin juuri tälläinen vauhdikas, rento ja silti kilpailufiilistä aika retrolla tavalla (rikkoessa ennätyksiä yömyöhään) herättävä tekele.
 
Vastaus: SSX [PS3/X360]

HUOM! PS3 & XBOX360!!

Jos joku ei vielä ole pelannut Global Eventeissä jo viikon ajan ollutta kisaa Alps - Vorassay - Beyond the Fall - Trick It, niin nyt olisi hyvä käydä se pelaamassa.

Go to Beyond the Fall where we will be running the longest Global Event yet - an epic 2 week event! Our goal is to break 50,000 riders for this event so those who join can get the badge for this achievement. As an added motivation, if we hit 50,000 on both 360 and PS3, we will release the ability to level your riders up to 11 and a whole new collection of awesome Level 11 gear to go with it! So message all your friends and get them to join now - best of all it's free to enter!
Lähde: Let's Try to Get the 50,000 Riders Global Events Badge! | Facebook

Eli suomeksi: Jos tuohon kisaan saadaan 50,000 osallistujaa molemmilla alustoilla, EA nostaa hahmo tason 11 ja tietysti saataville tulee myös tason 11 varusteet. Sitten vielä toinen juttu joka ainakin trophy/achievement huoraajia kiinnostaa, tuosta on myös mahdollista saada Bandwagon badge (Enter a Global Event with 50,000 riders), joka taas vaaditaan The Gold Spender Trophyyn/Achievementiin.
 
Ylös Bottom