Vastaus: SSX [PS3/X360]
Joo tosiaan mullekin voi pistää kaverikutsuja, jotta sais rivalseja (PSN: King_Henkka). Pyyntöön vaan, että on konsolifinista niin hyväksyn, koska randomi jenkkejä jne. en hyväksy.
No joo pistin tossa demon jälkeen mietettä ja nyt vois vähän pistää kokemuksia pelin parista viikon ajalta.
Ensiksi kun pelin sai niin tuli tuo touri vedettyä läpi ja sanotaan nyt näin, että ei mikään mahtikokemus, mutta silti kokemisen arvoinen.
Suurimmat puutteet olivat noissa (loppupeleissä helpohkoissa, ja vähän haasteellisimmissa, jos ei apujuttuja ollut) selviytymislaskuissa, joissa paikoin ärsyttäviä railoja muun muuassa, joita ei vaan toisinaan voinut nähdä - tai paikoin näkikin vähän liian myöhään ja kapealla kaistaleella vähän huonoon kohtaan alas ja ohjaus on niin herkkä, että useamman kerran yliohjaamisen takia laskija tippui railoon. Siinä sitten peruutellaan ja tämä peruutus nyt ideana taas on vähän mitä on. Kun ei tälläinen peruuttelu oikein kuuluu SSX pelisarjaan. Ylipäätänsä tämä idea näistä vaarallisista rinteistä on ihan ok, mutta osa on kyllä niin keinotekoista, kuten tuo Antartiksessa kylmettyminen. Lautailija pärjää auringossa ettei mitään, mutta auta armias kun vähän sekunnin kymmenyksen käyt hipomassa varjoa niin johan alkaa tulla kylmä... Tämähän tosin oli todella helppo paitsi, jos sitä apujuttua ei ollut. Hopea trophy tuli kyseisestä laskusta saatua, kun ruutu oli lähes kokonaan "jäässä" mittarin ollessa lähes nollissa.
Trophyista puheen olleen, jos haluaa suht helppoja hopea trophyja niin niitä kyllä tästä pelistä saa.
Joka tapauksessa tour oli silti ihan kelpo pelattavaa ja riippuen toki rinteestä.
Railoja sun muuta on ihan ok olla, mutta rajansa siis kaikella. Varsinkin explore ja clobal eventeissa, kun on noita kisoja enempi niin muistaakseni Alpeilla oli siellä yksi rinne, jossa oli semmonen ohut kohta missä piti pysyä, kun rinne meni tietysti mutkitellen niin ei ollut kyllä herkkua, saati nopeuskisana vielä. Tälläiset rinteet menee jo ihan typeräksi touhuksi, kun rinne ei mahdollista temppuiluja ja leppoisaa tuttua SSX meininkiä, joten tälläiset kerran vedettyään jää pelaamattomaksi.
Mutta onneksi näitä rinteit', jossa ei vaara vaani joka kohdassa ja voi hyppiä kunnolla löytyy ja nämä ovatkin sitten niitä omia lempirinteitä. Temppukisassa saa tattia pyörittää melkoseen tahtiin, jos meinaa kultaa ottaa explore modessa ja clobaleissa voi sitten ihmetellä, kun itse vetää semmonen tyyliin 15 miljoonaa (kombo elossa koko rundin) ja jokuhan sitten on vetänyt sinne vaatimattomat 60 miljoonaa...
Tosin noista arvokkaimmista eventeistä saa kultalohkoonkin sijoittumalla jo sen verran mukavasti krediittejä, ettei tuo niin haittaa. Tiedä kuka noita krediittejä rahalla tarvitsee ostaa, kun aika tavalla noita kertyy.
Jo demon pelattuaanhan näki, että näitä kieppumisia voi meloksesti tehdä ja vähän turhankin pienistä kohdista, samoin uusi ohjaus menetelmä ei oikein toiminut omissa käsissä. Nyt viikon pelanneena on tuo nykyinen ohjaaminen tullut tutuksi ja en enään muun muuassa peruutusta paina vahingossa ja samoin tuo nykyinen temppujen tekeminen alkaa myös paremmin "maistua". Ei sillä, että vähän voisi vaikeuttaa noita uber liikkeitä ja kaatuamista tehdä todennäköisemmäksi mikäli liian myöhään liikkeitä tekee. Aika harvoin tullut meinaan kaaduttua alastuloon.
Peli on siis näillä parhaimmilla rinteillä hauskaa ja menon tunne on ihan kelvollista ja graafiikatkin on ihan ok. Huonojakin rinteitä löytyy kuten Afrikan pimeät luolat. Nämä apujutut, kuten tuo wingsuit ei kuuluu lemppareihin omalla tavalla ja on aika turha, kun sitä ei paljoa tarvitse ja näin on aikaa vievää saada se tavoite, että tunnin sillä "lentelee". Mutta samaan hengenvetoon voi todeta, että onhan sillä joskus hauska vähän pelleillä ja pistää sen avulla vaikeasti saatava geotag toisille pelaajille. Geotagit on myös mukavia keräillä ja toisaalta piilottaa jonnekin vaikeaan paikkaan myös on mukavaa touhua omalla tavallaan.
Ei täydellinen, mutta hyvä peli. Tässä nyt aika paljon jo mietettä, ja varmasti jotain vielä unohtuikin.