Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Mitähän tolle Hothille voi tehdä? Betassa se oli oikeastaan orbital strike tai tuurilla narukaato, millä rebelit voitti. Ampumalla niitä ei tainut saada mitenkään alas ajoissa. Eli helpotetaan, mutta pitäis saada orbital strike ja narukaato jotenkin balansoitua. Ilman niitä lähes mahdotonta, niiden kanssa ihan hiton helppo. Balanssi täysin hukassa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Mitähän tolle Hothille voi tehdä? Betassa se oli oikeastaan orbital strike tai tuurilla narukaato, millä rebelit voitti. Ampumalla niitä ei tainut saada mitenkään alas ajoissa. Eli helpotetaan, mutta pitäis saada orbital strike ja narukaato jotenkin balansoitua. Ilman niitä lähes mahdotonta, niiden kanssa ihan hiton helppo. Balanssi täysin hukassa.
Nyt oot kyllä erittäin huonoihin peleihin sitten osunut tai pelannut vain betan ensimmäisinä päivinä. Kyllä ne ihan ampumalla saatiin omalla kohdallani alas lukuisia kertoja.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Nyt oot kyllä erittäin huonoihin peleihin sitten osunut tai pelannut vain betan ensimmäisinä päivinä. Kyllä ne ihan ampumalla saatiin omalla kohdallani alas lukuisia kertoja.
Mulla jäi sama näppituntuma. Toki orbital strike ja narukaato oli ne tehokkaimmat. Tuntuu, että eka päivinä ei porukka (tai ainakaan minä :D ) tainnut oikein tajuta ampua AT-AT:eita, koska en aivan alkuun tajunnut tuota Walker assaultin ideaa. Tuli vaan pelattua ikään kuin pelaisi deathmatchia.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Mun mielestä Hoth oli hyvä. Toki se vaati kapinallisilta paljon työtä, mutta siinä oli taistelemisen tuntua. Mitä pidemmälle jengi pelas betaa, sitä useammin saatiin AT-AT:t kaadettua.
Harmittaa toki, jos tosta tehdään nyt sitten "liian helppo".

Kaikesta huolimatta menin ja ennakkotilasin Battlefrontin. Saas nähä joudunko syömään hehkutukseni ja sanani. Toivon että en! :)
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Samaa ihmetellyt tässä ketjussa. Puheet helpottamisesta ei kuulosta hyvältä. Vaarana on pelin muuttuminen helpoksi kapinallisten riveissä. Taistelun kuuluukin olla haastava ja tiimityötä vaativa suoritusten sarja. Olin hyvin monessa pelissä eniten objektipisteitä kerännyt. Sitä vain ihmetteli, mitä ne muut teki siellä kentällä?
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Samaa ihmetellyt tässä ketjussa. Puheet helpottamisesta ei kuulosta hyvältä. Vaarana on pelin muuttuminen helpoksi kapinallisten riveissä. Taistelun kuuluukin olla haastava ja tiimityötä vaativa suoritusten sarja. Olin hyvin monessa pelissä eniten objektipisteitä kerännyt. Sitä vain ihmetteli, mitä ne muut teki siellä kentällä?

Sitä paitsi sehän menee vain elokuvien hengen mukaisesti, jos kapinalliset ovat altavastaajina. Imperiumin kuuluukin olla uhkaava ja kaiken alleen jyräävä sotakoneisto, jonka edessä puntti tutisee. Elokuvissakin kapinalliset lopulta voittivat nokkeluudella ja toimivalla ryhmätyöskentelyllä.

Itse en ehtinyt tuota Walker Assaultia edes kokeilla, kun muutenkin olen enemmän sohva co-oppaaja, eikä nuo verkossa käytävät massiivitaistelut ole juttuni (erakkoluonne). Survivalia ehdin kokeilla pari kertaa, mutta se ei kyllä kauheasti tunteita herättänyt. Peli kyllä näytti hyvältä, mutta ainakaan tuon Tatooinen kentän perusteella en tähän ala rahojani sijoittamaan. Lopullisessa versiossa toki on vissiin enemmän tekemistä myös sohva co-oppaajallekin, mutta ennen ostopäätöstä täytyy kyllä selvittää tarkasti, että onko sitä tarpeeksi. Vanhoja Battlefronteja tuli pelattua aikoinaan ja ykkönenkin maistui splitscreeninä varsin maukkaalle, vaikka siinä ei varsinaista kampanjaa ollutkaan.

Vaakakupissa painaa eniten nimenomaan Star Wars, kun elokuvien, sarjakuvien ja lelujen parissa tuli kasvettua ja elokuvat tulee säännöllisesti katsottua alkuperäisinä teatteriversioina (siis episodit IV-VI). Periaatteessa siis kiinnostaa, mutta..
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Samaa ihmetellyt tässä ketjussa. Puheet helpottamisesta ei kuulosta hyvältä. Vaarana on pelin muuttuminen helpoksi kapinallisten riveissä. Taistelun kuuluukin olla haastava ja tiimityötä vaativa suoritusten sarja. Olin hyvin monessa pelissä eniten objektipisteitä kerännyt. Sitä vain ihmetteli, mitä ne muut teki siellä kentällä?
Sama täällä! Aika paljon näki sitä, että porukka juoksi niiden objektien ohitse tai keräili jossain mapin reunoilla helppoja tappoja. Monesti oma taistelijaparikin pyöri missä sattuu, eikä sinne voinut spawnata, jos meinasi joskus sammuttaa/kytkeä vehkeet käyntiin. Tämäkin mielestäni parani kuitenkin betan edetessä. Aika hankalaa olisi kerätä eniten tappoja ja objektipisteitä yhteen peliin ainakaan Walker assaultissa. Drop zonessa onnistuisi varmaankin helpommin.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Sitä paitsi sehän menee vain elokuvien hengen mukaisesti, jos kapinalliset ovat altavastaajina. Imperiumin kuuluukin olla uhkaava ja kaiken alleen jyräävä sotakoneisto, jonka edessä puntti tutisee. Elokuvissakin kapinalliset lopulta voittivat nokkeluudella ja toimivalla ryhmätyöskentelyllä.
Itse asiassa elokuvassahan imperiumi sai taktisen voiton, koska kapinallisten tärkeä tukikohta saatiin vallattua. Strategisesti imperiumi tosin ehkä hävisi, koska kapinallisia pääsi karkuun aika paljon, mm. tärkeitä tyypejä, kuten Leia ja Luke. Kapinallisten tappiot olivat kuitenkin suuret. Varsinaisessa taistelussa imperiumi olisi voinut olla vielä ylivoimaisempi elleivät kapinalliset olisi valmistautuneet niin hyvin kilvellä ja ion cannonilla.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Itse asiassa elokuvassahan imperiumi sai taktisen voiton, koska kapinallisten tärkeä tukikohta saatiin vallattua. Strategisesti imperiumi tosin ehkä hävisi, koska kapinallisia pääsi karkuun aika paljon, mm. tärkeitä tyypejä, kuten Leia ja Luke. Kapinallisten tappiot olivat kuitenkin suuret. Varsinaisessa taistelussa imperiumi olisi voinut olla vielä ylivoimaisempi elleivät kapinalliset olisi valmistautuneet niin hyvin kilvellä ja ion cannonilla.

Tiedän kyllä miten Hothin taistelu elokuvissa menee. Tarkoitinkin aiemmalla kommentilla imperiumin ja kapinallisten yleisluontoista voimasuhdannetta.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Tiedän kyllä miten Hothin taistelu elokuvissa menee. Tarkoitinkin aiemmalla kommentilla imperiumin ja kapinallisten yleisluontoista voimasuhdannetta.
ups, luin vahingossa, että "elokuvassakin" kun olitkin kirjoittanu, että "elokuvissakin", joten luulin, että tarkoitat nimenomaan sitä Hothin taistelua.

Tulipa mieleen, että imperiumi olisi päässyt helpommalla Hothin taistelussa, jos se olisi vain ampunut jotain hävittäjistä laukaistavia ydinkärjellä varustettuja risteilyohjuksia (tai mitälie protonitorpedoja) kapinallisten luolan suulle.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

ups, luin vahingossa, että "elokuvassakin" kun olitkin kirjoittanu, että "elokuvissakin", joten luulin, että tarkoitat nimenomaan sitä Hothin taistelua.

Tulipa mieleen, että imperiumi olisi päässyt helpommalla Hothin taistelussa, jos se olisi vain ampunut jotain hävittäjistä laukaistavia ydinkärjellä varustettuja risteilyohjuksia (tai mitälie protonitorpedoja) kapinallisten luolan suulle.
Ei sekoiteta nyt leffan juonen aukkoja tähän ketjuun.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Ei sekoiteta nyt leffan juonen aukkoja tähän ketjuun.
Ok. Anteeksi jos pilasin leffan tai pelin sinulta paljastamalla tuon yhden aukon juonessa. En vain jaksanut tehdä uutta ketjua tuolle yhdelle juoniaukolle yhdessä elokuvassa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Ok. Anteeksi jos pilasin leffan tai pelin sinulta paljastamalla tuon yhden aukon juonessa. En vain jaksanut tehdä uutta ketjua tuolle yhdelle juoniaukolle yhdessä elokuvassa.

Voiko tässä ketjussa muutenkaa jutella mistään, paitsi Star Wars: Battlefront videopelistä ja mielellään vain ja ainoastaan positiiviseen sävyyn.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Sitten asiaan. Kyllä niitä isoja tallustelijoita alas sai, mutta vaati tosiaan yhteistyötä joka on ihan hyvä toivottavasti eivät sitä helpota yhtään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Omasta mielestä aiheesta voi silloin tällöin hieman poiketa, jos se viittaa jotenkin itse aiheeseen. Sen sijaan, että aletaan puhua Star Wars -leffan juonen puutteellisuudesta, ja mitä leffassa hahmojen olisi pitänyt tehdä toisin alkaa olla jo sen verran kaukaa haettua protonitorpeidoineen, ettei tästä puhuminen pitäisi mitenkään liittyä tähän tai oikeastaan mihinkään muuhunkaan aiheeseen. Twitter yms. yhteisöt on näitä heittoja varten, mutta Battlefrontin aihe on siitä jo vähän turhan kaukana.

Sen sijaan itse peliä voi kritisoida myös negatiiviseen sävyyn, sen sijaan yhden foorumistin kolmen sivun nillitystä aiheesta, joka liittyy esim. pelin julkaisijan ansaintalogiikkaan on jo hieman liikaa. Varsinkin kun pointti on tullut selväksi jo moneen kertaan.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Beta oli ihan ok, täytyy samaistua niihin onnettomiin jotka koko betan aikana ei päässyt näkemään kuin pari hassua kertaa kapinallisten voiton. Välillä tiimien jaot oli niin päin prinkkalaa muutenkin, että siinä missä omalla tiimillä oli yhteensä 10 tappoa, oli jo vihollisten tiimillä viimeiselläkin pelaajalla pisteitä tilillä iso mälli. Muistaakseni Battlefieldissä on sama balanssiongelma. Siinä missä Cod arpoo pelijärjestyksen joka matsin välissä uudestaan tasapainoon, ei Dicen tuotoksissa tapahdu matsien välissä mitään. Korjatkaa jos olen väärässä.

Myös pelichatin puuttuminen haittaa isosti, jos et saa partychattia täyteen omia kavereita, on voittaminen osaamattomien randomien kanssa todella työlästä, ellei jopa mahdotonta... ei kuuluisi ihan niin mennä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Joo, no ehkä mun kantsis lukee ketjun aikasempia viestejä ku en ole ihan ajan tasalla missä mennään jne. Tarkotin lähinnä sitä että että voihan sitä aiheesta poiketa aina välillä ja siltä se tämän sivun leffa aukko kohtaus vaikutti, joten ihmettelin että eikö saa sitäkää mainita jne. Joo eipä mulla muuta, jatkakaa.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Joo, no ehkä mun kantsis lukee ketjun aikasempia viestejä ku en ole ihan ajan tasalla missä mennään jne. Tarkotin lähinnä sitä että että voihan sitä aiheesta poiketa aina välillä ja siltä se tämän sivun leffa aukko kohtaus vaikutti, joten ihmettelin että eikö saa sitäkää mainita jne. Joo eipä mulla muuta, jatkakaa.
Joillakin on selvästi jäänyt hampaankoloon jotain edellisistä kommenteistani, joten muihinkin kommenteihini pureudutaan sitten oikein tarkasti ja ollaan haukkana huomauttelemassa, jos poikkean ketjun virallisesta linjasta. Voin tiivistää sinulle virallisen linjan, jos et ole seurannut sitä:

  1. Battlefrontissa ei ole mitään vikaa
    • Sisällössä ei ole mitään vikaa
    • Tasapaino-ongelmia ei ole. Ei vaikka joku tyhmä pääsuunnittelija vahvistaisi, että niitä on. Ja vaikka tasapaino-ongelmia olisikin niin kapinallistenhan kuuluukin olla altavastaajina, koska onhan näiden verkkopelien henki, että toisen osapuolen on vaikeampi voittaa ja toisen helpompi.
  2. Peli on Ebin hauska. Ja vaikka tasapaino-ongelmia olisikin, niin onhan kapinallisten spawnilahtaus hauskaa imperiumilla pelatessa
  3. 50€ Season passia ei ole pakko-ostaa (tästä varsikin huomautetaan jos ei muista. Huomautetaan, vaikka ei olisi missään vaiheessa antanut ymmärtää aikovansa ostaa passia tai edes peliä).
  4. Muista peleistä ei mielellään puhuta, eikä miellään näköjään esim. Star Wars elokuvista.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Ihan hyvähän se vain on että keskustelussa tulee esiin erilaisia mielipiteitä. Itse en peliä pahemmin ole seuranut niin tästä ketjusta olen suurimman osan Battlefront infostani saanut, niin hyvät kuin huonotkin puolet. Itse olen aika positiivisesti suhtautunut peliin, mutta jotkin ketjussa mainitut epäkohdat on saaneet kyllä vähän harkitsemaan ostopäätöstä.
 
Vastaus: Star Wars: Battlefront - uusi konsolisukupolvi, uusi toivo

Nyt oot kyllä erittäin huonoihin peleihin sitten osunut tai pelannut vain betan ensimmäisinä päivinä. Kyllä ne ihan ampumalla saatiin omalla kohdallani alas lukuisia kertoja.
Joku 30-40 matsia tota tuli pelattua. Taidettiin voittaa kerran rebeleillä. Tuolloinkin orbital strikellä ja narulla. Vihollisrebelit voitti 2 kertaa. Eli alle 10% voittoprosentti rebeleillä. Paska tiimi tai ei, onhan toi nyt selvästi vituillaan. Jos DICE haluaa pitää sen tuollaisena, niin siitä vaan mutta ite en sitä kyllä jaksa pelata, jos rebelit häviää 90% varmuudella. Pelaan aina voittaakseni ja se käy aika raskaaksi, kun ei vaan pysty voittaa. Yritin niitä orbital strikejäkin ettiä, mutta löysin ehkä 2 kertaa rebeleillä noin sadasta nostetusta battle pickupista (vai mitä ne on).
 
Ylös Bottom