Tätä tullut tahkottua nyt tämän tultua GamePassiin. Todella ristiriitaiset fiilikset pelistä. Tulee paljon samoja tuntemuksia kuin esim. Middle-Earth: Shadow of War:sta. Eli todella köpöisillä uudistuksilla tehty jatko-osa. Eli sellaisen "B-tiimin kyhäämän hätäisesti tehdyn jatko-osan maku" jäänyt pelistä. Paljon bugeja, joista silmiinpistävimmät on graffabugit, eli nopeatempoisessa pelissä jatkuvasti paistaa valkoiset reiät seinissä, kun pelimoottori ei kerkiä piirtään koko maailmaa, kun kuvaruudun ulkopuolilta tai käytävien päistä tulee uusia seiniä näkyviin.
Lisäksi eräälle uudelle planeetalle tultaessa sainkin käyttööni ratsun sitä kutsuessani, jolla seikkailinkin hetken hiekka-aavikolla. Kuolin erääseen viholliseen, ja ratsu katosi, ja meni jonkin aikaa ratsua etsiessä tajuta, etten olisi edes kuulunut saada sitä vielä käyttööni. Noin tunnin pelaamisen jälkeen tulikin cut-scene, jossa nämä ratsut vasta esiteltiin.
Hieman tuntuu jonkinlaiselta pirstoutumiselta kaikki ominaisuudet, joten en nyt oikein tiedä mitä eri taisteluasennoista pitäisi olla mieltä. Onko näistä oikeasti mitään hyötyä, vai onko nämä ennemminkin vain kosmeettisia asioita, jotta pelaaja voi itse pelata taistelutyylillä, josta pitää.
Peli ei myöskään tunnu ihan kauheasti kertovan, mihin seuraavaksi pitäisi oikeasti mennä, vaan se jää pelaajan itsensä päätettäväksi, miten kartan mylpyrään voisi yrittää. Muutama planeetta tuntuu myös aivan ylisuurilta, ja ensimmäisen osan sopiva kompaktisuus ja kädestä pitely puuttuu.
En muista oliko ensimmäisessä osassa sama, mutta tässä valomiekkataistelut tuntuu jotenkin ponnettomilta. Muistelin jotenkin, että olisi ollut enemmän sellaista Arkham Asylum -tyylistä, jossa tietyt viholliset hoituu tietyllä tyylillä, jotten mene pelkästään yhden napin rämpyttelyksi, väistelyksi ja blokkaamisiksi.
edit:
Pelissä tuntuu olevan myös aivan järkyttävän paljon "hyppelykohtia" (jopa oma planeetta tätä varten), joka on ollut kyllä pelin huonoin asia. Pelistä puuttuva "kompassi" aiheuttaa harmaita hiuksia siitä, mihin kentissä pitäisi mennä, varsinkin kun mystiset föön-tuulet kuljettavat pelaajaa kesken hypyn toiseen paikkaan, jolloin ei aina tiedä minne tuleva pitkä kaksois -jedi-voltti yhdistettynä kesken ilmalentoa tehtävä hyökkäys oikeasti pelaajan kuljettaa. Myös grapplehookin kaikki tartuntakohdat ilmestyvät näkyviin vasta lähempänä, joten hieman taso vaihtelee eri planeettojen välillä. Välillä on mahtavaltakin tuntuvaa valosapelitaistoa, välillä hieman tylsää kenttäsuunnittelua, jossa vain voi odotella tasanteella jedivoimien palautumista ja imaista voimalla vihulaiset yksitellen ylemmälle tasolle ja päättää heidän päivänsä yksi toisensa jälkeen seuraavien odottaen vain kohtaloaan.