Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Eilen itse asiassa mietin, että olisin tullut mainitsemaan pelin meikäläisellä toimivan ilman mitään ongelmia. Nykimistä ei meikän käytössä olevalla PS4 Pron kanssa nääs ole. Aiemmalla sivulla mainittu kursori on kyllä hassu, mutta muita ongelmia en ole kohdannut. Kuinkahan pitkällä tuo mainitsemasi kohta on? Itsellä menossa vasta ensimmäinen kesä. Haluaisin ite nääs päästä testaamaan, josko sama ropleema ilmenisi.
Latasin uudestaan pelin PS4:lle ja testasin vartin verran. Peli edelleen hitsaa. Tämän sanottua ruudun nykiminen ei tuntunut yhtä häiritsevältä, kuin ennen ja nopean pelisession myötä sanoisin tämän olevan siedettävällä tasolla. Tietty asiaan voi mahdollisesti vaikuttaa se, että olen taas hetkellisesti tottunut heikohkoon ruudunpäivitykseen, kun olen yrittänyt pelata Deus Exia Tuossa kun ruudunpäivitys droppaa jatkuvasti perus pleikkarilla.PS4 ja Yxbox versiot saivat päivityksen. Joko nyt on korjattu tahmaaminen?
ConcernedApe Twitter
Onko kokemuksena teillä ollu ihan jouhevaa Switchillä? Onko kursori siinäkin läsnä ja onko häiritsevää?
Jumankekka, tää Stardew Valley on kyllä positiivisimpia ylläreitä pelien saralla pitkään aikaan!
Jos takana on vasta 15 päivää olet aivan alkumetreillä eli kyllä pelimekaniikat ja pelimaailman salaisuudet aukeavat pikku hiljaa. Mielestäni Stardew Valley menettää huomattavan osan hohdosta, jos peli neuvoisi vähän väliä pelaajaa mitä pitäisi tehdä, minne mennä jne.Kannattihan tätä nyt odottaa Switchille. On äärimmäisen kova peli ja omaan makuun menee juuri tälleen iltaisin sängyssä pelaten.
15 päivää pelattu ja eipä tuossa ihan kauheasti neuvota mitä pitäisi tehdä. Rahaa tulee todella nihkeästi, en oikein tiedä mitä kannattaisi edes tehdä. Ihan pihalla kokoajan.
Halutessaan pelaaja voi antaa lahjan.Entä jos on jonkun syntymäpäivät, onko silloin jotain erikoista? Vai kuuluuko vain viedä lahjoja?
Jokainen NPC hahmo tykkää erilaisista asioista. PC + PS4:lla peliä on tullut pelattua varmaan yht. ~150h enkä vieläkään tiedä jokaisen NPC hahmon lemppari lahjoja.Mitkä ne lahjat on mitä kannattaa antaa?
Kehittää maatilaa ja siinä samalla tutkia kyläpahasta. Päivien edetessä peli heittää pelaajan eteen vapaaehtoisia tehtäviä, joiden suorittaminen avaa uusia alueita ym. pikku kivaa. That's about it.Ylipäätään jotain perus vinkkiä kelpais, että mitä tehdä.
En mä niinkään kaipaa sitä, että minne kuuluu mennä tms, vaan juuri et mitä esim kannattaa viljellä alussa, koska rahaa tulee niin tolkuttoman vähän ja kaikki maksaa aivan jäätävän paljon.
En esimerkiksi tiedä kannattaako sato aina myydä, vai syödä. Missään ei osunut myöskään silmiin se, että syötävät kerryttää sekä energyä, että healthia, mutta ruudulla näkyy vain energy, enkä healttia nähnyt missään.
Tai miksi kasvattaisin puita, kun juuri olen kaatanut sen puun, josta kyseinen siemenkin sitten tuli.
Missään en nähnyt myöskään sitä, että paljonko mistäkin saa myytynä, eli paha miettiä viljelyn lajiketta, kun ei tiedä siitä saatavaa hintaa.
Vähän sama homma esim aitojen kanssa. Rakentelin aitoja ja niille portteja. Mitään porttia siihen ei oikeasti tule, vaan erilaiset puutolpat, tästä aukostako sitten ei eläimet tule?
Toisaalta yks kaks lykättiin koira pihalle, mutta mitään muuta peli ei sitten kertonutkaan. Juomavettä olen kuskaillut, mutta saako sen jostain mukaansa, tarviiko ruokkia jne.
Myöskään kontrolleja ei kerrota missään ja esim L:n ja R:n painallus vain väläyttää työkaluriviä, eikä kerrota mikä niiden tarkoitus on ja milloin niitä voi käyttää jne jne.
Eli se itse löytämisen ilo siellä silti olisi, jos olisi edes perus asiat kerrottuna alussa ja jos jotain uutta saa, niin kerrottaisiin edes että miksi ja mihin sitä voi hyödyntää.