OK
Well-Known Member
Vastaus: Stardew Valley
Omasta puolesta voin sanoa, että alunperin kun pelasin PC:llä minulla oli kokoajan asioita mihin en tiennyt vastausta. Joissain tapauksissa sain/löysin vastauksen vasta useiden kymmenien tuntien päästä - ja kun näin tapahtui oli myös löytämisen ilo & onnistumisen tunne suuri.
Jos haluat ensisijaisesti saada mahdollisimman paljon rahaa kasvimaasta, niin yleisesti ottaen kannattaa suosia kalliita siemeniä/jyviä.mitä esim kannattaa viljellä alussa, koska rahaa tulee niin tolkuttoman vähän ja kaikki maksaa aivan jäätävän paljon.
Itse tein siten, että ~50% sadosta säästin ja loput myin pois. Sitten kun takana oli useampia tunteja, niin tällöin myin entistä enemmän satoa veke.En esimerkiksi tiedä kannattaako sato aina myydä, vai syödä.
Muistaakseni pelin alussa ei tarvitse huolehtia health palkista. Kun etenet pelissä, niin tämä ominaisuus tulee vastaan.Missään ei osunut myöskään silmiin se, että syötävät kerryttää sekä energyä, että healthia, mutta ruudulla näkyy vain energy, enkä healttia nähnyt missään.
Puiden kaataminen monesti tiputtaa useamman siemenen. Tämän myötä voit kasvattaa entistä enemmän puita, joita taas voit kaataa pois. Puuhalkoja voit mm. myydä tai käyttää näitä rakentamiseen.Tai miksi kasvattaisin puita
Tämä selviää kokeilemalla.Missään en nähnyt myöskään sitä, että paljonko mistäkin saa myytynä, eli paha miettiä viljelyn lajiketta, kun ei tiedä siitä saatavaa hintaa.
En tiedä onko kyseessä bugi. Portin pitäisi tulla, mikä on mahdollista avata & sulkea. Kun portti on auki -> eläimet pääsevät pois aitauksesta.Vähän sama homma esim aitojen kanssa. Rakentelin aitoja ja niille portteja. Mitään porttia siihen ei oikeasti tule
Ei tarvitse ruokkia eikä sen enempää huolehtia.Toisaalta yks kaks lykättiin koira pihalle, mutta mitään muuta peli ei sitten kertonutkaan. Juomavettä olen kuskaillut, mutta saako sen jostain mukaansa, tarviiko ruokkia jne.
Makuja on monia, mutta mielestäni pelin tutoriaali oli tarpeeksi kattava. Mitä tulee boldattuun kohtaan, niin en tiedä tuletko pitämään pelistä. Todella moni asia on pelkkää kysymysmerkkiä pelaajalle:Eli se itse löytämisen ilo siellä silti olisi, jos olisi edes perus asiat kerrottuna alussa ja jos jotain uutta saa, niin kerrottaisiin edes että miksi ja mihin sitä voi hyödyntää.
- Pelaajan kasvimaalla on ränsistynyt hökkeli. Mikä tämä on?
- Menet hautausmaalle ja hautakivessä on kryptistä tekstiä. Mitä tässä lukee?
- Menet nuorisotalolle, jossa on pieniä hyytelö otuksia. Mitä nämä ovat?
- Löydät luurankoavaimen. Mihin lukkoon tämä sopii?
- Löydät dinosauruksen munan. Mitä tällä tekee?
- Löydät pappasi merkinnän. Mitä teen tällä tiedolla?
- jne.
- Menet hautausmaalle ja hautakivessä on kryptistä tekstiä. Mitä tässä lukee?
- Menet nuorisotalolle, jossa on pieniä hyytelö otuksia. Mitä nämä ovat?
- Löydät luurankoavaimen. Mihin lukkoon tämä sopii?
- Löydät dinosauruksen munan. Mitä tällä tekee?
- Löydät pappasi merkinnän. Mitä teen tällä tiedolla?
- jne.