Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Stardew Valley

Vastaus: Stardew Valley

mitä esim kannattaa viljellä alussa, koska rahaa tulee niin tolkuttoman vähän ja kaikki maksaa aivan jäätävän paljon.
Jos haluat ensisijaisesti saada mahdollisimman paljon rahaa kasvimaasta, niin yleisesti ottaen kannattaa suosia kalliita siemeniä/jyviä.

En esimerkiksi tiedä kannattaako sato aina myydä, vai syödä.
Itse tein siten, että ~50% sadosta säästin ja loput myin pois. Sitten kun takana oli useampia tunteja, niin tällöin myin entistä enemmän satoa veke.

Missään ei osunut myöskään silmiin se, että syötävät kerryttää sekä energyä, että healthia, mutta ruudulla näkyy vain energy, enkä healttia nähnyt missään.
Muistaakseni pelin alussa ei tarvitse huolehtia health palkista. Kun etenet pelissä, niin tämä ominaisuus tulee vastaan.

Tai miksi kasvattaisin puita
Puiden kaataminen monesti tiputtaa useamman siemenen. Tämän myötä voit kasvattaa entistä enemmän puita, joita taas voit kaataa pois. Puuhalkoja voit mm. myydä tai käyttää näitä rakentamiseen.

Missään en nähnyt myöskään sitä, että paljonko mistäkin saa myytynä, eli paha miettiä viljelyn lajiketta, kun ei tiedä siitä saatavaa hintaa.
Tämä selviää kokeilemalla.

Vähän sama homma esim aitojen kanssa. Rakentelin aitoja ja niille portteja. Mitään porttia siihen ei oikeasti tule
En tiedä onko kyseessä bugi. Portin pitäisi tulla, mikä on mahdollista avata & sulkea. Kun portti on auki -> eläimet pääsevät pois aitauksesta.

Toisaalta yks kaks lykättiin koira pihalle, mutta mitään muuta peli ei sitten kertonutkaan. Juomavettä olen kuskaillut, mutta saako sen jostain mukaansa, tarviiko ruokkia jne.
Ei tarvitse ruokkia eikä sen enempää huolehtia.

Eli se itse löytämisen ilo siellä silti olisi, jos olisi edes perus asiat kerrottuna alussa ja jos jotain uutta saa, niin kerrottaisiin edes että miksi ja mihin sitä voi hyödyntää.
Makuja on monia, mutta mielestäni pelin tutoriaali oli tarpeeksi kattava. Mitä tulee boldattuun kohtaan, niin en tiedä tuletko pitämään pelistä. Todella moni asia on pelkkää kysymysmerkkiä pelaajalle:
- Pelaajan kasvimaalla on ränsistynyt hökkeli. Mikä tämä on?
- Menet hautausmaalle ja hautakivessä on kryptistä tekstiä. Mitä tässä lukee?
- Menet nuorisotalolle, jossa on pieniä hyytelö otuksia. Mitä nämä ovat?
- Löydät luurankoavaimen. Mihin lukkoon tämä sopii?
- Löydät dinosauruksen munan. Mitä tällä tekee?
- Löydät pappasi merkinnän. Mitä teen tällä tiedolla?
- jne.
Omasta puolesta voin sanoa, että alunperin kun pelasin PC:llä minulla oli kokoajan asioita mihin en tiennyt vastausta. Joissain tapauksissa sain/löysin vastauksen vasta useiden kymmenien tuntien päästä - ja kun näin tapahtui oli myös löytämisen ilo & onnistumisen tunne suuri.
 
Vastaus: Stardew Valley

Noi listaamaasi asiat on juuri sellaisia mitkä kuuluu ollakin noin. Se on ihan eri asia kuin se, ettei sulle kerrota ihan alkeita edes käytännössä mitenkään. Jos en olisi edes hieman vastaavia pelannut ennen, niin tuskin olisi kasvin kasvia kylvettynä.

Kontrollitkin näin kolmannella pelikerralla latausruudussa hetken, muualta niitä ei näe.

Sit yöllä tallennus/lataus on aivan tolkuttoman hidasta.

Muutoinhan peli on ihan timanttia.
 
Vastaus: Stardew Valley

Se on ihan eri asia kuin se, ettei sulle kerrota ihan alkeita edes käytännössä mitenkään. Jos en olisi edes hieman vastaavia pelannut ennen, niin tuskin olisi kasvin kasvia kylvettynä.
Toki poikkeuksia varmasti löytyy, mutta mielestäni moni asia on toteutettu varsin loogisesti Stardew Valleyssa. Otetaan esimerkiksi aiemmin mainittu kasvimaan hoito: kuokan avulla teet maaperän viljelyyn sopivaksi -> istutat siemenet -> kastelet maaperän. Ei tuo paljoa vaadi aivotyötä - ja tämä tulee ns. kaupunkitollolta, joka ei ole aiemmin pelannut tämänkaltaisia pelejä.
 
Ostin tästä fyysisen painoksen Pleikkarille. Mukana tuli pelialueen kartta, miniopas ja soundtrack cd. Peli on maistunut hyvin ja nälkä kasvaa syödessä. Ensimmäisen vuoden syksy menossa.
 
Juuri eilen ostin PS4:lle pelatakseni remote play:llä Vitalla, kun ei Vita versiosta ollut mitään kuulunut ja 7€ sai. Hienoa että on cross-buy :)
 
Tuli viime syksynä hommattua peli PS4:lle ja pelasinkin heti 18h yhteen putkeen, kun ei maltannut lopettaa. Sitten tuli lähes puolen vuoden tauko, koska tiesin miten hitaasti omalla pelityylillä etenin ja työtä oli paljon edessä. Nyt olen tykitellyt peliä jo tänä keväänä/kesänä yli 130h, paljoa ei ole muita pelejä tullutkaan pelattua. Kolmannen vuoden kesän lopussa vasta olen, eteneminen ollut vähän hidasta, kun aina tulee venytettyä se nukkumaanmeno sinne klo 1-2 am paikkeille.

Nyt on käytännössä jo kaikki koettu pelin parissa ja alkaa se todellinen rahanteko vaihe, että saa sen 10 milj. kasaan. Tämä on niin hyvä peli, että tekisi mieli hankkia tästä platina-trophy. Samalla voi sitten tehdä ne puuttuvat ruoka reseptit ja napata pari puuttuvaa legenda-kalaa. On kyllä mahtavasti suunniteltu ja toteutettu peli. Toivottavasti päivitys ja se uusi sisältö julkastaisiin vielä tässä kesän aikana, moninpelille ei itselläni ole käyttöä.
 
stardewvalley_201808135flv.png


Mulla on tuollainen projekti menossa, että rakensin vajan jota olen täyttämässä käymistynnyreillä. Humala viljelmät alkaa kohta tehdä satoa niin sitten voi alkaa laittamaan humalaa käymistynnyreihin, jotta saa pale alea. Täytyy ravata kaivoksissa hakemassa rautamalmia jota tarvitaan käymistynnyreihin.
 
Viimeksi muokattu:
stardewvalley_201808135flv.png


Mulla on tuollainen projekti menossa, että rakensin vajan jota olen täyttämässä käymistynnyreillä. Humala viljelmät alkaa kohta tehdä satoa niin sitten voi alkaa laittamaan humalaa käymistynnyreihin, jotta saa pale alea. Täytyy ravata kaivoksissa hakemassa rautamalmia jota tarvitaan käymistynnyreihin.

Kiva pikku panimo sulla siinä:D
 
Ohhoh. Ite oon kans tuota Abigailia lämmitelly. Taitaa paria sydäntä vailla olla, eli vielä on matkaa tuohon.
 
stardewvalley_2018082snfel.png

Nyt tämä panimovaja alkaa olla hyvissä kuosissa. Humalakasvit lakastuivat pois kun tuli syksy, mutta vehnästä saa pantua olutta.

stardewvalley_2018082nwcs4.png

Rakensin toisen vajan, missä on hillotusbisnekset menossa. Mulla oli 170 mustikkaa, mitkä alkaa olla jo lopussa, mutta nyt kävin kävelemässä ympäriinsä keräämässä karhunvatukoita, joita on jotain 160 arkussa. Niitä voisi alkaa seuraavaksi hillottamaan.
 
Ei noita marjoja kannata hillottaa, nillä ei ole oikein mitään arvoa edes hillona vaikka niitä helppo onkin kerätä puskista. Hedelmäpuiden hedelmistä kannattaa tehdä hilloa.
 
Ei noita marjoja kannata hillottaa, nillä ei ole oikein mitään arvoa edes hillona vaikka niitä helppo onkin kerätä puskista. Hedelmäpuiden hedelmistä kannattaa tehdä hilloa.

Mulla on vähän ylikapasiteettia hillotuksen suhteen niin en keksi muutakaan kuin noita vatukoita mitä panna sinne. Möin juuri 37 purkkia karhunvatukka hilloa niin siitä tuli 4662 rahaa. On sekin parempi kuin ei mitään. Mulla on artisaani kyky, jolla jalosteista saa 40% bonuksen kun ne myy.
 
Mulla on vähän ylikapasiteettia hillotuksen suhteen niin en keksi muutakaan kuin noita vatukoita mitä panna sinne. Möin juuri 37 purkkia karhunvatukka hilloa niin siitä tuli 4662 rahaa. On sekin parempi kuin ei mitään. Mulla on artisaani kyky, jolla jalosteista saa 40% bonuksen kun ne myy.
Kasvihuone pystyyn ja sinne arvokkaampaa hillottavaa ja pantavaa. Toimii talvellakin.

Ja voi hemmetti. Koko Konsolifin mun Abigailin kimpussa kun on hetken ollut pelaamatta :D
 
Ylös Bottom