Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Starfield

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dragonfly
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Olet erittäin väärässä. Olin alunperin 'varovaisen kiinnostunut' pelistä, kun ensimmäisiä infoja aikanaan esiteltiin. Pidin kuitenkin koko ajan mielessäni, että kyseessä on Bethesdan tuotos ja niissä on aina omat 'ominaisuutensa', varsinkin suorituskyvyssä. Todd Howardin mainoslauseisiin saa myös aina suhtautua suurella varauksella, vastuu on lähinnä kuulijalla hänen juttujensa kanssa.

Mitä enemmän pelistä on nähty ja kuultu materiaalia nyt tässä viimeisen vuoden aikana, sitä vähemmän peli on minua enää kiinnostanut. 'Fallout 4 avaruudessa' ei ole tässä vaiheessa mitään sellaista, joka jaksaisi kiinnostaa. Varsinkin, kun teknisestä toteutuksesta ollaan nyt saatu lisää tietoa. Tietoa, joka on ainakin itselleni aika huolestuttavaa. Jotain on aika pahasti mennyt pieleen, jos nykyisillä konsoleilla ei päästä edes 4K@30fps-tasoon kunnolla.

Jäisi tuossa kunnossa oleva Starfield ostamatta Pleikkarillekin, vaikka se sattuisi sille tulemaankin. Alesta joskus parilla kympillä, jos sattuisivat saamaan teknisen puolen optimoitua edes tuolle 4K@30fps-tasolle kuntoon. Jos siis tulisi joskus Pleikkarillekin. Nykyinfojen pohjalta ei olisi rahojeni, eikä aikani arvoinen, vaikka sattuisikin tulemaan kaikille laitteille.

Bethesda on Bethesda, itsenäisenä tai Microsoftin alaisena. Se on nyt aikalailla tullut vahvistettua. Puljulla voi olla ihan kivoja ideoita ja visioita, mutta tekniset taidot eivät näytä riittävän toteuttamaan niitä riittävän laadukkaasti.
Kettu tuli taas kertomaan pihlajanmarjoista. Ovat edelleen vähintään yhtä happamia kuin ennenkin… :D

Joo itsekin olen aina pelannut tämän firman pelit PC:llä. Muutenkin jotenkin luontevaa naputella hiirellä ja näppäimistöllä menemään näissä peleissä.

Aloittelinkin Fallout 3:en pitkän tauon jälkeen uudestaan ja ai että on loistava peli. Sitä kyllä pelailee siihen asti kunnes tämä tulee.

Mä odotan puolestaan PS5-ekslusiivisuutta! Tässä sellaista asiaa vaativassa vetoomuksessa on kuitenkin jo jättimäisesti päälle 3000 nimeä!1!!1

Eiks toi sama ollu jo sivu pari sitten? No anyway sitä pysty silloin kommentoimaan ja nopeella vilkasulla silloin suurin osa allekirjottajista oli vaan allekirjottanu että pääs vittuilemaan sille alottajalle. :D

Vaikea kyl uskoa että joku ihan tosissaan tollasen alottais, etenkään tässä kohtaa pelin kehitystä, kun julkkarikin on muutaman kk päässä.
Mutta toisaalta, maailmassa on myös erittäin harhaisia ihmisiä, niin ei tuo sitten välttis olekaan vaan trolli.

Edit: On toi se sama, löytyy sivulta 27, jostain syystä siel ei oo kommentti osiota enää :D

Olet erittäin väärässä. Olin alunperin 'varovaisen kiinnostunut' pelistä, kun ensimmäisiä infoja aikanaan esiteltiin.

Mitä enemmän pelistä on nähty ja kuultu materiaalia nyt tässä viimeisen vuoden aikana, sitä vähemmän peli on minua enää kiinnostanut. 'Fallout 4 avaruudessa' ei ole tässä vaiheessa mitään sellaista, joka jaksaisi kiinnostaa.

Jäisi tuossa kunnossa oleva Starfield ostamatta Pleikkarillekin, vaikka se sattuisi sille tulemaankin.
Uskoiskohan? :)
Mä odotan puolestaan PS5-ekslusiivisuutta! Tässä sellaista asiaa vaativassa vetoomuksessa on kuitenkin jo jättimäisesti päälle 3000 nimeä!1!!1
Voi ei! Nyt on Xbox-versio vaarassa, kohta pelataan peliä vaan Pleikkarilla. :D

Hyvää juhannusta vaan kaikille!

Itselläni on sellainen kumma juttu että avaruus-scifi RPG:t eivät ole koskaan iskeneet. Siksi Mass Effect sarjaakin pelasin vain puoliväliin ekaa osaa, enkä ole jatko-osia jaksanut aloittaa. The Outer Worlds tyssäsi kans alkuunsa. Vastavuoroisesti Skyrimin olen pelannut kolmesti läpi (ps3, ps4 ja PCVR).

Jostain tuntemattomasta syystä, koen kuitenkin tarpeelliseksi omistaa näitä, joten kyllä Starfield varmaankin tulee hankittua, jollei heti, niin sopivasta alesta.

Ehkäpä tämä olisi sitten se peli, joka saisi innostumaan näistä, vaikka epäilen sitäkin.

Itselläni on sellainen kumma juttu että avaruus-scifi RPG:t eivät ole koskaan iskeneet. Siksi Mass Effect sarjaakin pelasin vain puoliväliin ekaa osaa, enkä ole jatko-osia jaksanut aloittaa. The Outer Worlds tyssäsi kans alkuunsa. Vastavuoroisesti Skyrimin olen pelannut kolmesti läpi (ps3, ps4 ja PCVR).

Jostain tuntemattomasta syystä, koen kuitenkin tarpeelliseksi omistaa näitä, joten kyllä Starfield varmaankin tulee hankittua, jollei heti, niin sopivasta alesta.

Ehkäpä tämä olisi sitten se peli, joka saisi innostumaan näistä, vaikka epäilen sitäkin.
Minulla on taas ihan toisin päin. Mass Effect -trilogia ihan parhaimpia pelejä ikinä ja Outer Worldskin toimi tosi hyvin pahimpaan avaruusroolipelinälkään.

Toimii kyllä sellainen Skyrimin tapainen perinteinen fantasia myös, joten molempi parempi. Mutta jos vain toinen pitäisi valita, niin menisin scifillä.

Tiedä sitten kuinka "realistista" scifiä Starfield yrittää olla. Oletan että ei ole ihan sellaista meininkiä kuin Outer Worldsissä tai nähdä Reapereiten kaltaisia otuksia kuin Mass Effectissä. Toisaalta videot ovat jo paljastaneet erilaisia otuksia uusilla planeetoilla. Mutta jostain syystä oletan, että juonittelu, poliittinen peli ja juoneen liittyvät valinnat tehdään ihmisporukalla - vaikkakin sitten eri puolilla galaksia.

Tiedossa on siis varmaankin vähän erilaista scifiroolipeliä kuin mihin on aikaisemmin totuttu.

Minulle NASA-Punk on ehkä siistein mahdollinen teema pelille. Pidän kyllä myös tosi perinteisestä High Fantasystä D&D -tyyliin. Minulle avaruusmatkailu oikeilla vehkeillä on aina hienompaa kuin SciFi-hourailu ja pidän enemmän realistisemmista kuin futuristisista ympäristöistä. En kuitenkaan ole niin innostunut Cyberpunkista. Uskon Todd Howardin visioon tässä pelimaailman valinnassa ja toivon, että peli onnistuu jo ihan sen vuoksi, että luovuus ja innovaatio palkittaisiin.

Minulla on taas ihan toisin päin. Mass Effect -trilogia ihan parhaimpia pelejä ikinä ja Outer Worldskin toimi tosi hyvin pahimpaan avaruusroolipelinälkään.

Toimii kyllä sellainen Skyrimin tapainen perinteinen fantasia myös, joten molempi parempi. Mutta jos vain toinen pitäisi valita, niin menisin scifillä.

Tiedä sitten kuinka "realistista" scifiä Starfield yrittää olla. Oletan että ei ole ihan sellaista meininkiä kuin Outer Worldsissä tai nähdä Reapereiten kaltaisia otuksia kuin Mass Effectissä. Toisaalta videot ovat jo paljastaneet erilaisia otuksia uusilla planeetoilla. Mutta jostain syystä oletan, että juonittelu, poliittinen peli ja juoneen liittyvät valinnat tehdään ihmisporukalla - vaikkakin sitten eri puolilla galaksia.

Tiedossa on siis varmaankin vähän erilaista scifiroolipeliä kuin mihin on aikaisemmin totuttu.
Molempi parempi täälläkin. Eskapismia parhaimmillaan, mitä ainakin itse kaipaan arkisia haasteita ja ajoittaisia murheita tasapainottamaan.
Minulle NASA-Punk on ehkä siistein mahdollinen teema pelille. Pidän kyllä myös tosi perinteisestä High Fantasystä D&D -tyyliin. Minulle avaruusmatkailu oikeilla vehkeillä on aina hienompaa kuin SciFi-hourailu ja pidän enemmän realistisemmista kuin futuristisista ympäristöistä. En kuitenkaan ole niin innostunut Cyberpunkista. Uskon Todd Howardin visioon tässä pelimaailman valinnassa ja toivon, että peli onnistuu jo ihan sen vuoksi, että luovuus ja innovaatio palkittaisiin.
Ymmärrän tämänkin näkökulman. Vaikka kyllä minulle Cyberpunk hyvin toteutettuna kelpaa oikein hyvin. Siinä voidaan kuitenkin mennä aika helposti metsään huonommalla toteutuksella. Tämä NASA-punk (hieno määritelmä! :D) vaikuttaa kyllä oikein mielenkiintoiselta ja jotenkin tunnelmalliselta. Otan vastaan todella mielelläni.

NASA-Punk. Aivan loistava määritelmä tälle "realistiset laitteet ja painovoiman vaikutukset sekä maasta tutut varusteet kuten aseet, mutta kuitenkin hurja määrä planeettoja tutkittavaksi ilman oikean elämän rajoitteita ja asutusta muuallakin kuin maassa" -teemalle. Tätä yritin tuossa omassa viestissäni sanoa, mutta sinä onnistuit kiteyttämään sen yhteen sanaan. Peukku siitä ja sana ehdottomasti käyttöön.

Täälläkin tykästyttiin Nasa-punkkiin, joskus kirjoissa nimitin sitä insinööri-scifiksi kuten A Reynoldsin aiempia kirjoja. Cyberpunk puraisee parhaimmillaan myös hyvin. Mass Effectin jälkeen en ole löytännyt oikein koukuttavia avaruusroolipelejä ja odotankin tämän julkaisua jo kaksoisleuka innosta täristen

Tuo NASA-punk ei ole kyllä minun keksimä nimitys. Sitä on käytetty aika paljonkin eri englanninkielisillä foorumeilla. Hauska nähdä, miten vanha avaruusteknologia ja siihen liittyvät easter eggit tulevat esiin pelissä. Bethesdan tuntien on yllätyksiä luvassa vähän joka puolella pelimaailmaa.

Tuo NASA-punk ei ole kyllä minun keksimä nimitys. Sitä on käytetty aika paljonkin eri englanninkielisillä foorumeilla. Hauska nähdä, miten vanha avaruusteknologia ja siihen liittyvät easter eggit tulevat esiin pelissä. Bethesdan tuntien on yllätyksiä luvassa vähän joka puolella pelimaailmaa.

Hienoa että toit tämän nimityksen myös meidän korviin, on kyllä osuva.

Taisivat tuossa Starfield deep dive videollakin käyttää tuota NASA-punk nimitystä ja ovat siitä aikaisemminkin puhuneet.

"Early on in this project when we were trying to establish the overall aesthetic of this game, we sort of coined the term 'NASA-Punk' to describe a sci-fi universe that’s a little more grounded and relatable," Starfield lead artist Istvan Pely told the Xbox Wire. "We wanted a very realistic take. You can draw a line from current-day space technology and extrapolate from there into the future so it’s believable and relatable."

En ollenkaan ole tyytyväinen tähän suuntaan, mihin pelialalla ollaan menossa. Kirosin jo samaa Alan Wake 2:n kohdalla, josta ei ole tulossa lainkaan fyysistä versiota. Ei mua fyysisissä peleissä se keräily kiinnosta, vaan jälleenmyyntiarvo, joten Starfieldin omaksi osto tapahtuu vasta alelaarista. Peli tulee onneksi heti julkaisussa Game Passiin, joten sen kautta pelaaminen onnistuu suht halvalla, mutta turha kuvitellakkaan, että ostaisin pelin ilman jälleenmyyntiarvoa, ennen kuin sen saa todella halvalla.

En ollenkaan ole tyytyväinen tähän suuntaan, mihin pelialalla ollaan menossa. Kirosin jo samaa Alan Wake 2:n kohdalla, josta ei ole tulossa lainkaan fyysistä versiota. Ei mua fyysisissä peleissä se keräily kiinnosta, vaan jälleenmyyntiarvo, joten Starfieldin omaksi osto tapahtuu vasta alelaarista. Peli tulee onneksi heti julkaisussa Game Passiin, joten sen kautta pelaaminen onnistuu suht halvalla, mutta turha kuvitellakkaan, että ostaisin pelin ilman jälleenmyyntiarvoa, ennen kuin sen saa todella halvalla.
Eihän tuota "fyysistä" kukaan tule ostamaan, kun tulee gamepassiin. Siellä saa jo 5kk pelailla sitä tuon "fyysisen" ostohinnalla. Noita koodi "fyysisiä" on kyllä aivan turha edes tuoda myyntiin. Kun kotelo ja kansi paperit painetaan, niin samalla vaivalla voisi sinne koteloon laittaa sen fyysisen levynkin. Typerää touhua kyllä kaiken kaikkiaan.

Mikään fyysinen versio ei sisällä levyä.

Näytä liitetiedosto 11351

Edit: Jaahas Twiitti poistettiin, niin laitetaan kuvakaappaus tekstistä :D
Eihän tossa ole mitään järkeä, jos tuo pitää paikkaansa. Kyllä luonto kiittää. :) Nyt pitää miettiä peruutanko fyysisen ennakkotilauksen, periaatteesta en maksa 80€ digitaalisesta pelistä, niin GP taitaa olla ainut vaihtoehto.

Harmi niille ketkä tykkää noita pelejä keräillä hyllyyn.
Ittelle nyt ei niin väliä ole, kun ei PC:ssä oo ollu optista asemaa enään vuosiin.

Ylös Bottom